4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Land Cruiser V8 - technika, popis, parametre
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=3810
Stránka 1 z 1

Autor:  toudy [ Str, 20.02.2008, 9:44 ]
Predmet príspevku:  Land Cruiser V8 - technika, popis, parametre

Oznacenie modelu je J200
Motor: V8 4,5L 32V DOHC
-pohon rozvodov: retaz
-biturbo s VGT, chladene vodou, 2xvodou chladene EGR, 2 EGR ventily
-2 solenoidove skrtacie klapky
-vysokotlake palivove cerpadlo HP4
-9otvorove vstrekovace, priemer jednej dierky je 0,113mm
-hlavne olejove cerpadlo 2rotorove trochoidne
-vyrovnavacie olejove cerpadlo-sluzi len pre dvojicu turb, sys. zamedzuje zadrzovaniu oleja v turbe pri jazde v naklone
-palivovy filter so spätnym ohrevom paliva vracajuci sa do nadrze (len pre niektore trhy)
-vodny chladic paliva umiestneny medzi valcami, chladic paliva vzduchovy umiestneny pod podlahou (v rame)
-elektro-hydr zaves motora-znizuje vibracie pri volnobehu a pri jazde, tzv. VSV
-vykon 210kW/3600RPM, verzie s upchavkou do vyfuku (DPF) len 195kW/3600RPM
-toc. moment 650Nm/1600~2800RPM2xvodou chladene EGR,
je aj benzin V8 4,7l...no fuj.

Prevodovka:
-iba automaticka, 6st pre diesel, 5st. pre benzin

4WD system:
-rozvodovka prebrata z LC120
-medzinapravovy dif. TORSEN LSD, staly pohon 4x4
-pomer prenosu sily (p:z): 41%:59%-normalne podmienky, ak rychlost prednych kolies>rychlost zadnych kolies je pomer 30%:70%, a naopak 53%:47%, uzavrety dif. 50%:50%
-moznost volby rezimov pohonu:H4F (high-Free), H4L (high-Lock), L4F (low-Free), L4L (low-Lock)

Podvozok:
-pevnostny ram

Brzdy:
-kotucove brzdy na 4 kolesach
-novy system Multi Terrain ABS
-novy system CRAWL, automaticky udrzuje konstantnu nizku rychlost, pre povrchy ako kamene, smyklava vozovka, 3 rezimy min 1km/h az max. 5km/h,-len pre benzin 4,7l motor
-prebraty system z LC120-Hill-start tzv. HAC
-prebraty system z LC120-DownHill-start tzv. DAC

Pruzenie:
-novy system KDSS (vynute pruziny s kineticko dynamickym systemom-aktivne stabilizatory vpredu a vzadu)
-novy system hydro-pneumatickeho pruzenia s adaptivnym variabilnym ovladanim pruzenia AVS
-zlepseny system nastavenia vysky vozdila AHC

System KDSS a system AVS, AHC NIE JE mozne kombinovat spolu.

KDSS:
-sys. optimalizuje nastavenia stabilizatorov bez zasahu vodica
-2 ovladacie valca stabilizatorov spjene vysoko tlakovym potrubim so zasobnikmi
-prevadzkovy tlak systemu je 2,9MPa

AHC/AVS:
-je pocitacom riadene nastavnie vysky AHC (6 urovni z toho 3 automaticke a 3 rucne) a sys. AVS na ovladanie sily utlmu a nastavnia tuhosti pruzin
-rozsah zdvihu na prednej naprave -60mm az +70mm
-rozsah zdvihu na zadnej naprave -40mm az +80mm
Zavisi to od zvolenej urovne ovladaca AHC a rychlosti vozdila
-tlak plynu v prednych zasobnykoch 2,26MPa, v zadnych 1,9MPa
-v pomocnom zasobniku plynu v predu je tlak az 13,5MPa, v zadnom az 10MPa
-dobra rada: zmenou pozicie snimaca polohy o 1mm sa zmeni hodnota zdvihu vozidla o 5mm

Sytemy KDSS a AHC/AVS maju vsetky dolezite komponenty uchytene na rame, a nie su extra chranene proti poskodeniu. V terene je zranitelst systemu znacna. Takze prve co treba spravit je to cele zakryt poriadnym plechom.

RSCA:
-ochrana posadky pri bocnom naraze a prevratenia vozidla

PCS:
-prednarazovy bezpecnostny system-aktivuje napinanie bezp. pasov

Autor:  Tyky [ Štv, 28.02.2008, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

prave som videl na TA3 test a zacinam setrit! nenormalny motorcek

http://autoviny.zoznam.sk/cl/100203/186 ... 8-Yokozuna

Autor:  marcus [ Štv, 28.02.2008, 23:36 ]
Predmet príspevku: 

Tak to je autíčko !!! Aj mňa zaujalo. Už len našetriť naň!!! :smt102
A už len mať 2,4mil.

Autor:  MARTINO [ Štv, 28.02.2008, 23:36 ]
Predmet príspevku: 

Tiež som to dopozeral na TA3 :smt023 ale ,,zakladny,, model 2,5 mega :smt017 Inač celkom zaujimava spotreba // V8 to musi strašne vela žrat :-D //

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/