Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 19.05.2024, 14:45
Dnes je nedela 19. mája 2024, meniny má Gertrúda a zajtra Bernard




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Este raz pevnostaky a EU 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...ale páči sa mi to tu... V oddelení Toyota sa na pozadí teórie o pevnosťáku na Nissan bavíme o ťahaní cez kladky ... :-D

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 28.02.2008, 20:56
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34
Príspevky: 175
Bydlisko: Brezno
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celkom dobre hm? to sa skoro samo tak spravilo ale to asi bude moja vina kua zaciatocnicka nevedomost. :-D
Hlavne ze sa dade dostaneme s tym vsetkym

_________________
JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 :)


Štv, 28.02.2008, 21:11
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
možno by to šlo tak,že by si namontoval arb urcene na navaru,k tomu budes mať papier,das si to alebo namontuješ si to ,k tomu bude papier cislo dva a potom oslovíš nejakeho znameho kuzelnika,ten s tým absolvuje stk,v horšom štatnu skušobnu a potom pri kladnom posudení ti to zapíšu na obvodnom urade do techničaku a potom ti už možu aj helmuti do riti fukať.Ked neratam cenu narazniku a montaž tak pri spatnej konštelacii by si sa mohol zmestit do nejakých 35-40 tis,záleži na sile kuzelníka.
Este dodam že keby si sa do toho pustil a spustiš prestavbu motoroveho vozidla tak sa ti oplatí pri jednom konani spraviť vsetky veci-kolesa,pevnosťaky,váhy,podvozok,rozmery.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 28.02.2008, 22:21
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34
Príspevky: 175
Bydlisko: Brezno
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majod ale ARB je nie homologizovane ci co sa to tam dava tak sa neda zapisat do tech??? ved to sa tu rozoberalo ci to ja som nechapavy? Alebo ked to teda prejde tou skusobnou takto je potom v poho? to sa zas ale tu seci smeju ze to trva pol zivota al. vecnost. A som myslel ci sa neda ten origo naraznik dako kus vycifrovat zeby to nebol pevnostak.

_________________
JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 :)


Štv, 28.02.2008, 22:29
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Je vela veci ktore nie su homologizovane napr nadstavby na auta ktore sa vyrabaju a potom sa to individualne schvaluje,na to je štatna skušobňa ale toto už je prestavba,ako chceš cifrovať origo nárazník ?jedine že s ním riadne jebneš a je vycifrovaný.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 28.02.2008, 22:41
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Schvalenie od uradov je dolezitejsie ako zapis do TP.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pia, 29.02.2008, 7:27
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
nebolo tam nič čo bolo nutne mazať,bolo by dobre temu okolo uprav dotiahnuť do nejakých bodov ktore by boli všeobecne použitelne a podložene legislatívne,pretože dam len taký príklad nedavno tu prezentoval rado navijak na rubicone -to nesplna nič okrem toho že je to namontovane a funkčne- ostre hrany, nezakryte rolne,ked s tým niekoho zrazí môže dôjsť aj k dokazovaniu väčsieho poškodenia prave týmto,takisto arb veci doť často mi to prejde cez ruky ,a vcelku da sa povedať su tam dve veci pasovina -hrany nemaju správny polomer takisto na spodu ťahacie oká,ináč ten naraznik by mal prejsť,toto su veci ktore rozoberam s človekom ktorý je pri zdroji.Ked sa budeme spoliehať na ticho po pešine,tak dopadneme ako za komunistov ked sme dvihli výfuky na motocykli, tak už si trpol kedy ti a kdo ,vezme tp.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 29.02.2008, 8:24
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... som sa onehdá pýtal na štátnom dopravnom úrade že ako na to. A oni povedali že mám doniesť alebo vyhlásenie o zhode zo schváleným prevedením, alebo posúdenie od oprávnenej skúšobne. Tož som sa ich pýtal že kde taká skúšobňa jest a poradili mi nejakú firmu v BB. Volal som tam, popísal som im že čo chcem a tiež to, že napr. v Dojčlande sa taká vec aj pri individuálnej výrobe schváliť dá. Chlapík povedal že fajn a že mu mám zistiť podla akého predpisu to nemčúri schvalujú. To sa mi zistiť nepodarilo, takže vec zamrzla.

Obávam sa jednej veci... že bude treba aj vyjadrenie výrobcu. A to je istá vec, že výrobca súhlasné vyjadrenie nedá ani keď sa posereme. Je to to isté, ako vyjadrenie k velkým kolám. Nehrozí.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 29.02.2008, 9:59
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Peter BR píše:
A som myslel ci sa neda ten origo naraznik dako kus vycifrovat zeby to nebol pevnostak.


Z kusa plastu asi "pevnosťák" mať nikdy nebudeš. Nájazdový uhol by sa dal zlepšiť karboškou. :-D

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 29.02.2008, 10:26
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majod: Napisal som a zmazal som, nepritel nasloucha.

Pravny stav je taky, ze uzivatel nesmie zasahovat do konstrukcie vozidla a jeho podskupin, s vynimkou veci, ktore su schvalene. Tzn. mozes si vymenit disky za ine, ak su toho isteho rozmeru, alebo za ine, ak ich mas v technicaku. Tym to zhruba hasne. Mozes sa pokusit o schvalenie jednotlivo vyrobeneho vozidla alebo jeho casti.. ale ako niekto uz napisal, viem si predstavit aj lepsie straveny zivot.

Legalne schvalenie je v pomeroch SR docela anabaze... ja si myslim ze treba vyckat casu. Snad. Skor sa vsak bojim, ze nam explicitne zakazu robit cokolvek a este aj menit platnicky a stierace budeme musiet v schvalenom servise. V Nemecku prestavba funguje - postavis cokolvek, zanesies do skusobne TUV, a ked to prejde, dostanes listocek a mas vystarano. Stoji to vsak zrejme balik; dalsia vec je, ze v schvalovani napriklad inych zrkadiel, alebo nizsich pruzin az taky problem nevidim - ale v schvalovani narazniku ano: nejde iba o ostre hrany, to by sa dalo, ale hlavne o deformacne zony a 'ustretovost' (to je strasna cocotina) voci chodcom... a to doma neprepocitas a nespravis, nehladiac na to, ze taky naraznik bude cokolvek, len nie pevnostny. V sulade s kretenizaciou planety to vidim v dohladnej dobe na gumove auta.

Pre prevadzku mimo verejnych komunikacii je mozne zakupit alebo zhotovit neschvaleny tzv. pevnostny naraznik (s pouzitim casti original naraznika, alebo bez nich). Vozidlo je tymto nesposoble na premavku po verejnych komunikaciach. Risknut to samozrejme mozno, ale veskere dosledky znasa samozrejme majitel vozidla (a sofer v momente pruseru).

Ten nastane, akonahle ten nufak strcis tam kde nevhodno. Pokial pojde len o pozmolene plechy, je to nanajvys otazka penazi (poistovna bude mat snahu sa z platenia vyvliect, a vozidlo nesplnajuce posmienky stanovene zakonom je docela priechodny dovod). Ak vsak nadzvedanym Patrolom s kolajnicou vpredu rozparas stovku alebo tico a niekoho v tom skalicis, to je na basu.

Zaujimalo by ma vsak, co v pripade, ak (vo vyssieuvedenom pripade) naraznik sice schvaleny nebol, ale bol vyhotoveny tak ze by bol schvalitelny (bez ostrych hran atd.)? Bude sa to proste posudzovat ako nesposobile vozidlo? Nesposobile vozidlo je aj auto s hladkou rezervou alebo bez zadnych pasov... budem zalovany ak na aute (ten isty priklad) nebudem mat vzadu naraznik? Defacto je auto nesposobile. Ale na vzniku a nasledkoch nehody sa jeho nesposobilost nepodielala (kvoli hladkej rezerve ci chybajucemu zadnemu narazniku nedoslo k nehode predsa) - nemal by byt privolany sudny znalec, ktory posudi, co a akym podielom sposobilo nehodu s kokretnymi nasledkami? Ak bude objektivne vinnikom ten druhy, a nasledky by boli rovnake i pri seriovom narazniku (i pri vhodnej rezerve, pritomnosti pasov vzadu kde nikto nesedel, pritomnosti zadneho naraznika ktory s tym nic nemal), mozno by sa z toho dalo vysekat? Vie niekto nieco blizsie?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 29.02.2008, 13:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Suhlasim s tebou ,každopadne preskumam možnosti prestavby.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 29.02.2008, 14:08
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... o tom potom... už dnes sa aj vo vlasti slovenskej skúma vplyv spôsobilosti či nespôsobilosti vozidla na vznik nehody. Opakovane som všelikde čítal konštatovanie, že na vozidle bola zistená taká a onaká chyba, ktorá však nezapríčinila a ani sa nepodielala na príčine nehody.

Čo by zhruba súviselo s Mustangovou obavou.

Ad. 2 (toto som už písal čechom)

Keby som sa pustil do boja s veternými mlynmi a skúsil vybaviť schválenie pevnosťáku, tak by som to najmä nenazýval "pevnostný nárazník" To jest formulácia nesympatická, politicky nekorektná, nežiadúca a všeobecne fujtajbl. (Viz. Mustangova vízia o uzákonení gumových áut obalených duchnov presne špecifikovanej hrúbky a tvrdosti)

Určite by som to nazval napr. "Viacúčelové upínacie zariadenie", alebo trebárs "Univerzálny nosič náradia" alebo tak nejak podobne.

Bola by to : "Štruktúra umiestnená napreč v prednej časti vozidla, ktorej účelom je poskytnúť kotevné body pre umiesntnenie vlečných hákov, zavesenie snehovej radlice, valcovej kefy alebo ľahkého zdvíhacieho zariadenia Táto štriktúra jest pevne spojená z nosnými prvkami vozidla, aby bolo možné takto do nosnej štruktúry vozidla zaviesť osamelé sily vznikajúce pri výkone pracovnej činnosti ako napr : odhŕňanie snehu, zametanie spevnených plôch, zdvíhanie bremien alebo vyprosťovaní iných vozidiel."

Majod... než sa do toho dáš vedz že :

Je kusové schválenie jedného konkrétneho kusa. Potom je scválenie vozidla alebo jeho súčasti pre malú sériu (max 5 ks. do roka).

Schválenie môže by národné (platí síce v celej EU, ale predávať to môžeš len na slovači) alebo Európske (s ktorým to môžeš predávať kdekoľvek v EU)

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 29.02.2008, 15:35
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
si ma nepochopil ,skusim spraviť prestavbu alebo pokusim sa o to ,v helmutove si helmut policajt klakol pod auto a študoval môl náraznik na md 21 lebo kartičku od neho som mu nepodal,kurnik ked nasiel co hladal už vedel co ma pýtať ,tak som mu ju ukázal a vsetko bolo ok.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 29.02.2008, 16:23
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.02.2008, 4:34
Príspevky: 175
Bydlisko: Brezno
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Asi mam dlhe vedenie kus sa stracam v tej debate to aby bol clovek z minist dopravi dneska :-D to aku karticku majod?

_________________
JEEP grand cherokee 99
4.7 V8 :)


Pia, 29.02.2008, 16:59
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... v helmutove majú také kartičky, na ktorých má tuner popísané úpravy schválené u TUV.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 29.02.2008, 19:28
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: