4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Este raz pevnostaky a EU http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=3887 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Peter BR [ Uto, 26.02.2008, 22:23 ] |
Predmet príspevku: | |
Zdravim Vas pani ... Som sa len vcera zaregistroval a uz mam aj na vas otazku. Ako je to s tymi pevnostnymi naraznikmi a tou novou EU legislativou na ochranu chodcov ci co to je? Mam kus obavy z problemov v lete som si kupil Navaru D40 ale pracujem v Anglicku tak jazdim skoro cez celu europu ![]() |
Autor: | Peter BR [ Uto, 26.02.2008, 22:28 ] |
Predmet príspevku: | |
Inac ta toyota je v pohode aspon je hned jasne na co je.... Nie ako kopa dobre stavanych a v terene isto schopnych vozidiel (supermarket a domov s nakupom) Ale spat k tomu pevn. narazniku. Velmi ma to taha si ho zadovazit a hlavne teraz ked som sa uz def. rozhodol kus investovat do prestavby. (IM podvozok, navijak etc.) |
Autor: | michi [ Uto, 26.02.2008, 22:41 ] |
Predmet príspevku: | |
Peter BR píše: Zdravim Vas pani ... Som sa len vcera zaregistroval a uz mam aj na vas otazku. Ako je to s tymi pevnostnymi naraznikmi a tou novou EU legislativou na ochranu chodcov ci co to je? Mam kus obavy z problemov v lete som si kupil Navaru D40 ale pracujem v Anglicku tak jazdim skoro cez celu europu ![]() Peter BR píše: Inac ta toyota je v pohode aspon je hned jasne na co je.... Nie ako kopa dobre stavanych a v terene isto schopnych vozidiel (supermarket a domov s nakupom) Ale spat k tomu pevn. narazniku. Velmi ma to taha si ho zadovazit a hlavne teraz ked som sa uz def. rozhodol kus investovat do prestavby. (IM podvozok, navijak etc.) Peter, ako novému užívateľovi tohoto fóra Ti poradím prčítať si najprv návod na použitie tu viewforum.php?f=62 a aj niečo tu viewforum.php?f=1 a potom, keď sa opýtaš na správnom mieste tak dostaneš aj kopu odpovedí. Ale poriadok musí byť, inak by bol bordel! |
Autor: | michi [ Uto, 26.02.2008, 22:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Shrek píše: Vy slouzite autu??? Jsem si myslel ze auto ma slouzit me..... Asi jsem jinej....ale tohle je jeste porad hodne uklizeny auto Vy to vevnitr po kazddem jezdeni vysavate??? To bych se na to mohl vy..... To víš keď, máš auto na ktorom sa nič nekazí, tak potom nemáš čo robiť a od nudy aj vysávaš! ![]() |
Autor: | Peter BR [ Uto, 26.02.2008, 22:52 ] |
Predmet príspevku: | |
Michi dik za radu. Ale bol som, cital som, mozno som zabudol ale neviem de som zas pochybil. Uz tu citam hodnu chvilu. Tak pls mi povedz co som nespravil ako som mal. De by som sa mal na to spytat? Nemam sa dako za sprosteho ale som kus z toho cnfused to mam asi z toho ze fort robim a v noci tu citam prispevky. Ale dik |
Autor: | michi [ Uto, 26.02.2008, 23:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Peter BR píše: Michi dik za radu. Ale bol som, cital som, mozno som zabudol ale neviem de som zas pochybil. Uz tu citam hodnu chvilu. Tak pls mi povedz co som nespravil ako som mal. De by som sa mal na to spytat? Nemam sa dako za sprosteho ale som kus z toho cnfused to mam asi z toho ze fort robim a v noci tu citam prispevky. Ale dik máš ss, nech to tu šamanovi nezasierame. ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 26.02.2008, 23:19 ] |
Predmet príspevku: | |
No ze si slusny, tak aha viewtopic.php?t=100&highlight=homologiz%2A viewtopic.php?t=335&highlight=homologiz%2A viewtopic.php?t=2174&highlight=homologiz%2A |
Autor: | Peter BR [ Uto, 26.02.2008, 23:58 ] |
Predmet príspevku: | Hmmm.....??? |
Tak predpokladam ze odpoved je ze by to tam nemalo byt. Mna len matie kolko je tych naraznikov na vokol. Videl som dake na novej navare a vyzera to super. Ale co je viac ako look ma zaujima funkcnost. Velkym prinosom je jednoducha moznost montaze navijaka (moj nazor) a zvysenie najazdoveho ahla. A tu by som sa pozastavil, lebo niesom isty ci zvysenie predneho naj. uhla mi tak pomoze ked vlastne v zaduje je uhol ten isty a navara ma vela este za zadnou napravou. ![]() |
Autor: | Peter BR [ Str, 27.02.2008, 0:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Ten pevnostak fakt riesi vela problemov ale ja si nemozem dovolit to risknut lebo to auto je viac v zahranici ako doma. Teda mna velmi zaujima ako bez toho pevnostaka vyriesim vyprostovanie z blata napr. Videl som ten prispevok kde Rado supol ten navijak na tu ciernu navaru vyzeralo to super. Bolo tam treba nieco v predu zosilnit aby ten uchyt udrzal tych 5 ton alebo kolko? a napr ten uchyt na vyprostovanie co je na navare original by sa nemal pouzit na tahanie z blata. Ak nemam navijak tak o co to zapnut? verim ze pevnostak by to riesil sam o sebe okami. Aj ked som uz videl aj pevnostak od trhnuty. Please help Inac dakujem za rady a initial help. |
Autor: | finder [ Str, 27.02.2008, 8:25 ] |
Predmet príspevku: | |
No neviem ako Navara, ale terrano isto (a asi aj patrol) maju hak urceny na tahanie ... Hak vsak celkom urcite konci v rame, a bud si isty, ze vydrzi aj pri sklbani ... Pokial by sa ti to zdalo slabe, mas moznost si dat spravit hak silnejsi, mozes tiez vyvrtat vecsie diery, dat vecsie sroby a si zahojeny ... V zadu mam ja dve oka, a tie su tiez obe rovno na rame ... A co sa tyka tych 5 ton - prazdna navara vaci odhadom +/- 1700 Kg. Cize akaj budes lezat komplet na bruchu, tak niekto kto ta bude tahat, vyvinie na hak tah 1700 kg + nieco navyse (odpor materialu pod tebou). Nepomylil si si tych 5t s tym co by mala vydrzat gurtna v tahu ? |
Autor: | Peter BR [ Str, 27.02.2008, 9:54 ] |
Predmet príspevku: | |
No Finder neviem isto kde je to oko v predu na navare ukoncene alebo ako, ale to som cital v uzivatelskej prirucke k autu ze nie na tyahanie z blata. Pohotovostna vaha tej navary je kustik cez 2 t 2030 kg ci ako, no a plus furt tam mam dakych 200kg navise. Ja som si myslel ze ked uz to mas na bruchu v blate tak to podstatne zvisi zataz pri tahani. Sa mi vidi ze som to cital dade ze minimalne o 50-100% tak to zato som napisal tych 5 ton na to tahanie. a gurtna by teda stacila aj 5 tonova na take auto? lebo koniec koncov aj tu bude treba ![]() Hak na terane a patrole je teda chyteny o ram srubami? mne sa nezda ze na navare je srubovany asi je tam nerozoberatelny spoj. No a to sklbanie niesom isty s tou navarou lebo predpokladam ze hak na terane a patrole ak je to hak bude kramy pripojeny tak ze je horyzontalne? teda sila posoby priamo cez spoj ale ta navara ma oko co ide z ramu zvisle dole tak je tam aj kus paka a kus mam strach sa na to spolahnut ak vies co myslim. ALe zato sa pytam lebo ja do toho dako nerozumiem este. ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 27.02.2008, 12:58 ] |
Predmet príspevku: | |
nepozeral som, ako to má navara, ale L 200 a iné terénne mitsu majú na prednom konci rámu prizvárané - na pravej strane transportné oko (plné)na pripnutie ku vozíku či plošine, na ktorej sa auto preváža, a na ľavej strane ťažný hák (otvorený), ktorý je na odťah, ale aj na vyprosťovanie; výrobca by bol urobil lepšie, keby boli ťažné háky na oboch stranách, lebo sa môžu použiť aj na kotvenie pri transporte, ale hlavne by sa za obe strany mohlo drmať pri vyprosťovaní; už sa mi stalo, že hák bol utopený v bahne a vode (auto naklonené nabok) a tak ma museli ťahať za transportné oko; našťastie vydržalo aj niekoľkonásobné drmanie... |
Autor: | michi [ Str, 27.02.2008, 13:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: ...našťastie vydržalo aj niekoľkonásobné drmanie... Pri vyprosťovaní zapadnutého auta sa hlavne nemá drmať, kmásať alebo šklbať. Ak tak len s elastickou gurtňou na to určenou. Inak hrozia veľmi nebezpečné úrazy a vážne škody! Videl som to naživo a je to des! ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 27.02.2008, 13:30 ] |
Predmet príspevku: | |
máš pravdu; auto "sadnuté" na bruchu a dobre zapadnuté nepomôže drmať čímkoľvek a aj menej zapadnuté sa nesmie drmať statickou gurtňou/lanom; v mojom prípade bolo treba asi tri nie drastické šklbnutia - auto, čo ma šklbalo, malo čo robiť, aby sa vôbec po šmykľavom povrchu pohlo samo; ale stačilo to nato, aby ma dostalo z brucha z brázdy medzi koľajami naspäť na kolesá... práve preto som to uviedol, že mám osobnú skúsenosť, že aj dobre privarené transportné oko voľačo znesie...ale ťažné je ťažné a dokonca aj to niekedy povolí... |
Stránka 1 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |