Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 16:16
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 9 ] 
 Pridavne svetla - zakladny popis 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Vzhladom na pravidelne sa opakujuce dotazy som si dovolil spisat par zakladnych informacii ohladne uvedeneho. Pre vacsinu z citatelov to budu davno zname veci; vsetci sme sa to vsak niekdet dozvedeli poprve, a cielom nasledujucich clanockov je poskytnut vedomost prave tej casti citatelov, ktori sa s touto problematikou este nestretli. Ucelom je vysvetlit ktore svetla su ktore a naco su dobre. Ak to niekomu helfne, bude mi potesenim; a ak to vacsina uzna za zbytocne, kludne to zmazte.

Pripadne dotazy sa v ramci mojich moznosti a vedomosti budem snazit zodpovedat.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 01.04.2008, 21:40, celkovo upravené 1



Uto, 01.04.2008, 21:37
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Svetla do hmly, cize hmlovky: sluzia na osvetlenie cesty za hmly (hlavne), prip. husteho snezenia. Maju nizky a siroky vodorovny luc (pri zasvieteni na stenu je to velmi siroky a nizky pas svetla), svietia teda do kratsej vzdialenosti ako stretavacie svetla, osvetluju vsak siroky priestor pred autom, vcitane krajnice; v pripade hustej hmly je totiz krajnica casto jedinym voditkom. Sklo tychto svetiel je (s vynimkou cirej optiky) masivne vertikalne ryhovane.

Alternativne pouzitie: daju sa pouzit ako cuvacky, za predpokladu ze sa jedna o cuvacky dolu. Ako pracovne svetla su nevhodne, pri montazi vyssie nez cca 1m nad vozovku je ich luc prilis kratky a na zemi osvetlia velmi tenky pas, co je k nicomu. Casto su k videniu na streche nakladakov ako doplnok k hornym dialkovym, vhodnejsie na tento ucel su pracovne svetla, ktore rozptyluju svetlo vodorovne i zvislo.

Farba: mozu byt biele alebo zlte (vyhlaska FMD 41/1984 Zb., ktora nezmyselne zakazovala zlte hmlovky, je davno po smrti, i ked mylne presvedcenie o nelegalnosti zltych hmloviek u menej informovanych jedincov stale pretrvava).
Biele svetlo (pripadne mierne namodrale, vid odstavec ‘dialkove svetla’) je vhodne do redsej hmly, dosvieti dalej ako zlte, v praxi sa s bielymi hmlovkami jazdi so stretavacimi svetlami (velmi riedka hmla) i bez nich (riedka az bezna hmla). V hustej hmle sa biele svetlo prelina s hmlou, a je tazko rozlisitelne, co je este svetlo (a teda volna cesta) a co uz je hmla (a teda ktovieco); dlhsia jazda pri takejto iluminacii je unavujuca. V noci bez hmly sa (iba) na bielych hmlovkach jazdit da (zakazane!), za prepokladu mierne znizenej rychlosti, kedze nesvietia tak daleko ako stretavacie; v terene su vhodnym doplnkovym osvetlenim, pretoze osvetluju povrch z inej roviny ako stretavacie svetla, cim vyrazne eliminuju vyskyt ciernych tienov a vytvaraju trojrozmernejsi obraz; okrem toho osvetluju i kraje cesty uz niekolko metrov pred autom.
Zlte svetlo je vhodnejsie do velmi hustej hmly, ked i stretavacie svetla vytvaraju neziaducu bielu clonu pred autom – u zlteho svetla je totiz jasne co je svetlo (a teda volna cesta) a co uz je hmla. Zlte svetlo je tiez lepsie vnimane ostatnymi vodicmi, pretoze je vyraznejsie, a nie je zamenitelne so statickym osvetlenim (poulicne, halogeny na dvore ci stavbe). V praxi sa pouzivaju takmer vyhradne bez stretavacich, pri velmi pomalej jazde vo velmi hustej hmle. Pouzitie v noci bez hmly je mozne (zakazane!), ale nie velmi efektivne, zlte svetlo sa hlavne na mokrej ceste straca a viditelnost je velmi obmedzena; predpokladom jazdy je vyrazne znizena rychlost. Zlte svetlo je dosiahnutelne zltym krycim sklom (niektore hmlovky, ktore su na nasom trhu iba biele, sa vyrabaju aj zlte, doporucujem pozriet katalog vyrobcu), alebo viacmenej zltou ziarovkou (zakupitelna v zodpovedajucej predajni).

Umiestnenie a nastavenie: kedze hmla spravidla nelezi celkom na povrchu, ale sa vznasa par (i desiatok) cm nad nim, hmlovky hmlu v principe podsvecuju; preto je ziaduce ich montovat co najnizsie; s ohladom na zakonne poziadavky a najazdovy uhol – podla v sucastnosti platneho zakona (?) nesmie byt najnizsi bod skla hmlovky nizsie ako 250 mm nad povrchom vozovky; podla zdraveho rozumu zase, hmlovky pod naraznikom su vhodne iba ak nemate tendenciu strkat nufakom do vselicoho. Umiestnovat hmlovky vyssie ako su stretavacie svetla je jednak zakazane, jednak nezmyselne. V sulade s legislativou su pripustne iba dve hmlovky (teda jeden par) na jedno vozidlo. Nastavenie svetiel do hmly vykona za uplatu kazdy autoservis vybaveny regloskopom; pri svojpomocnom nastaveni treba svetla nastavovat tak, aby bol luc skloneny rovnako alebo viac ako u svetiel stretavacich; pri spravnom nastaveni by hmlovky nemali svietit dalej ako 30 – 70 m pred vozidlo (biele skor pri hornej hranici uvedeneho rozsahu, zlte pri spodnej), ak svietia hmlovky do neba, je nieco spatne (dobre nastavene svetla do hmly neoslnuju!).

Zapojenie: nazory (a zakony) sa samozrejme roznia, ja osobne za najvhodnejsie povazujem zapojenie od obrysovych svetiel (ovladaci vodic relatka od svorky 57P (obrysove svetla prave), cez vypinac, na ovladaci kontakt relatka (85); najroznejsie zapojenia v zavislosti od stretavacich ci dialkovych svetiel, nasledkom ktorych cele auto pri prepnuti akychkolvek svetiel blika ako malomestska diskoteka, boli len vyplodom osoby neznalej, ktorej sa takuto hovadinu podarilo prepasovat do zakona. Predne hmlovky (nezavisle na farbe) vyzaduju kontrolku zelenej farby. Obcan postihnuty sklerozou si moze k uvedenemu pripojit i elektronicke vrestitko.

Poznamka: Pre kutilov: je mozne bielu hmlovku rozobrat, a medzi parabolu a sklo vlozit priehladnu farebnu foliu (k dostaniu v specializovanych predajniach s osvetlovacou a vesobecne DJ technikou – osobne doporucujem pouzivat iba vysokoteplotnu foliu na 1000W zvonce (PAR64). Takto upravena (a naspat zlepena) hmlovka vie s bielym sklom svietit na zlto (i modro, ruzovo ci filajovo, co je ovsem nezmysel). Na cierno svietiace hmlovky sa mi zatial vyrobit nepodarilo. Dorazne varujem pred napadom namalovat priamo banku ziarovky – v ziadnom pripade to pri halogenovych ziarovkach nebude fungovat.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 01.04.2008, 21:45, celkovo upravené 1



Uto, 01.04.2008, 21:37
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dialkove svetla: sluzia na lepsie osvetlenie vozovky v znacnej vzdialenosti pred vozidlom, zejmena pri rychlej jazde. Maju uzky sustredeny luc kruhoveho, prip. mierne ovalneho tvaru (pri zasvieteni na stenu je to vemi intenzivne osvetlena mala plocha uvedeneho tvaru). Sluzia zaroven ako svetelne vystrazne znamenie. Sklo tychto svetiel je (s vynimkou cirej optiky) hladke, alebo len velmi mierne vertikalne ryhovane.

Farba: spravidla biela, zriedkavejsie modra, zlta, zelena, oranzova. Intenzivne biele az mierne namodrale svetlo je viac ochotne presvietit riedku hmlu; niektore namodrale svetla (ziarovky) vsak na mokrej ceste zanikaju (niektore naopak osvetluju lepsie ako bezne ziarovky), doporucujem vyskusat konkretny typ v roznych podmienkach. Vlastnosti zltych a oranzovych dialkovych su nezistene.

Pouzitie: ako pridavne dialkove (podla posledne platneho zakona je pocet obmedzeny na 4 ks akychkolvek dialkovych svetiel (teda vcitane dialkovych v hlavnych svetlach); ak su na vozidle pouzite 4 dialkove svetla, moze byt jeden par natacaci v zavislosti od riadenia).
Alternativne pouzitie: hladacik (domaca vyroba). Vid odstavec Hladacik.

Umiestnenie a nastavenie: umiestnenie lubovolne, symetricky k pozdlznej ose vozidla. Vyska nie je obmedzena, je teda povolene montovat pridavne dialkove i na strechu vozidla (svetla na streche hlavne u vyssich vozidiel osvetluju v zvlnenej krajine priestor za kopcom, kam vodic sediaci vyssie uz teoreticky vidi, nizsie umiestnene hlavne svetla tam vsak nesvietia a vozovka za vrcholom kopca lezi v tme). Nastavenie dialkovych svetiel vykona za uplatu kazdy autoservis vybaveny regloskopom; pri svojpomocnom nastavovani rovnako ako dialkove v hlavnych svetlach, teda priamo dopredu – ak je na vozidle dialkovych viac, je mozne ich nastavit do vejara (vodorovne).

Zapojenie: spolu s hlavnymi dialkovymi – pri zhasnuti hlavnych dialkovych nesmu ostat svietit ziadne ine dialkove svetla. Najvhodnejsie zapojenie je od hlavnych dialkovych (ovladaci vodic relatka od 56 (hlavne dialkove), pripadne cez vypinac, na ovladaci kontakt relatka (85)). Pridavne dialkove svetla kontrolku (vzdy modrej farby) nevyzaduju, osobne ju vsak doporucujem, hlavne ak je vradeny pridavny vypinac umoznujuci vypnutie pridavnych dialkovych – vodic ma lepsi prehlad co vlastne svieti a co nie (zvlast vhodne pri premnozenych pridavnych dialkovych, ktore sa pristavivsej hliadke PZ deklaruju ako pracovne (vid Pracovne svetla)). Akusticka signalizacia je neziaduca.

Poznamka: Z praxe je zistene, ze je vhodne nastavit spodne dialkove vyssie a horne nizsie; luce sa budu v urcitom mieste krizovat (toto je relevantne iba ak je aspon jeden par na streche, svetla na streche budu pri prejazde cez vrchol kopca svietit dolu na cestu za nim).

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 01.04.2008, 21:46, celkovo upravené 1



Uto, 01.04.2008, 21:37
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pracovne svetla: sluzia na osvetlenie spajacieho zariadenia tazneho vozidla a privesu ci navesu, osvetlenie naradia, pracovneho miesta atp. Luc tychto svetiel je pomerne siroky, rozneho tvaru (pri zasvieteni na stenu je osvetlena plocha velka, tvaru kruhoveho, sestuholnikoveho, obdlznikoveho, ci stvorcoveho). Sklo tychto svetiel je pomerne vyrazne profilovane v rovnakom zmysle ako tvar luca (sklo s obdlznickovym rastrom vytvara luc obdlznikoveho prierezu, s rastrom ‘zrnieckovym’ prierezu sestuholnikoveho). Vsetky uvedene svetla maju siroky rozptyl, teda osvetlia velku plochu, nie vsak do velkej vzdialenosti.

Pouzitie: osvetlovanie cohokolvek v blizkosti auta, velmi vhodne pri vyprostovani ci pomoci bliznemu svojmu postihnutemu poruchanym automobilom.

Alternativne pouzitie: velmi vhodne ako pridavne cuvacky, spodne ci horne. Okrem toho sa mi velmi osvedcil volne pohodeny pracovny svetlomet s cca patmetrovou dvojlinkou a stekrom do zapalovaca. Je k nezaplateniu hlavne pri hladani mrnavych predmetov v trave a podobne, da sa pouzit i ako vykonna prenoska pri oprave automobilu v polnych podmienkach. Dvojlinka zastupi voditko na psa, skrtidlo (cohokolvek), ci improvizovane puta.

Farba: takmer vyhradne biela. Farebne svetlo znacne skresluje farby okolitych predmetov (zistovat pod modrym svetlom, ktory kabel je bledomodry a ktory je biely je docela pakaren - odskusane). Do niektorych typov pracovnych svetiel je mozne montovat (okrem halogenovej ziarovky) i ziarovku obycajnu (12V resp. 24V 21W (15W, 10W, 5W) Ba15s), co sice uberie na svietivosti, umoznuje vsak dlhotrvajuce svietenie bez nastartovaneho motora – volbu svetelneho zdroja je nutne urcit podla konkretnych poziadaviek.

Umiestnenie a nastavenie: lubovolne, pocet neobmedzeny. Nesmu byt neopravnene uvedene do cinnosti na verejnej komunikacii. Nastavenie podla konkretnych poziadaviek, vacsina pracovnych svetiel umoznuje nastavenie podla potreby bez pouzitia nastrojov (niektore pracovne svetla maju za tymto ucelom rucku alebo rukovat. Ako pracovne svetlo moze byt pouzity aj svetlomet s uzkym, dalekosvietiacim lucom (dialkove), pokial to charakter prace vyzaduje (je v sulade so zakonom mat namontovane dialkove svetlo (zapojene ako pracovne, vid nizsie) a svietit si nim na krmelec (horari) alebo do kanala (hovnocuc).

Zapojenie: podla charakteru prace, moze byt zapinane automaticky so zapinanim pohonu naradia (mechanicka ruka alebo rozmetadlo napriklad); najuniverzalnejsim zapojenim je vsak priamo od baterie (ovladaci vodic od 30 (svorka trvale pod prudom)), pripadne od klucika (ovladaci vodic od 15 (zapalovanie)), cez vypinac, na ovladaci kontakt relatka (85)). Pracovne svetla vyzaduju kontrolku zltej farby; tato moze byt zlucena pre viac pracovnych svetiel ovladanych samostatne (teda jedna kontrolka, signalizujuca rozsvietenie ktorehokolvek pracovneho svetla – zapojenie vyzaduje vlozit primeranu diodu pre kazde takto signalizovane svetlo). Kto ma HOSIPa a nie je alergicky na akusticku signalizaciu, moze si pripojit vrestitko.

Poznamka: pocet a umiestnenie pracovnych svetiel je neobmedzeny, z coho priamo vyplyva, ze vsetky nadnormativne svetomety akehokolvek druhu maju byt v uradnom styku deklarovane ako pracovne; setri to cas i peniaze.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 01.04.2008, 21:47, celkovo upravené 1



Uto, 01.04.2008, 21:38
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cuvacie svetla: sluzia na osvetlenie povrchu a priestoru za vozidlom pri jazde vzad. Luc cuvacich svetiel je pomerne siroky, rozneho tvaru (v.t. pracovne svetla) Cuvacie svetla osvetlia velku plochu, nie vsak do velkej vzdialenosti.

Farba: biela (v.t. pracovne svetla, dialkove svetla).

Umiestnenie a nastavenie: pocet jeden az dva kusy, umiestnene v zadnej casti vozidla, u hlavnych cuvacich svetiel 250 az 1200 mm nad vozovkou; u pridavnych diskutabilne, kedze ‘pridavne cuvacie svetlo’ nasa legislativa nepozna. Umiestnenie pod naraznikom je u niektorych vozidiel nevhodne vzhladom na obmedzenu zivotnost.

Zapojenie: mozu byt uvedene iba ak je zaradeny spatny chod a ak su zapojene zariadenia pre jazdu (zapaty klucik); teda od vystupu spinaca cuvaciek na pridavne cuvacie, resp. na ovladaci kontakt relatka (85) (v pripade dodatocnej montaze a zapajania pridavnych cuvacich svetiel s vykonom viac ako 42W (spolu) je relatko nutne). Kontrolku ani vrestitko netreba.

Poznamka: je mozne skombinovat pridavne cuvacie so zadnymi pracovnymi svetlami (nedoporucujem na tento ucel pouzivat tovarenske cuvacie svetla ako pracovne), zapojenie vyzaduje jeden az tri vypinace a jednu az dve primerane diody. Schemu na konkretny pocet svetiel a typ zapojenia dodam na poziadanie.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Uto, 01.04.2008, 21:48, celkovo upravené 1



Uto, 01.04.2008, 21:38
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hladacik: je svetlo urcene na osvetlovanie predmetov mimo cesty (popisne cisla domov, podozrive osoby ci predmety, diera do cohokolvek, atp.). Maju uzky sustredeny luc kruhoveho tvaru (pri zasvieteni na stenu je to vemi intenzivne osvetleny kruh). Sklo tychto svetiel je (s vynimkou cirej optiky) hladke.

Farba: biela. V.t. ‘pracovne svetla’.

Umiestnenie a nastavenie: umiestnenie bud na streche (ovladane pakou cez strechu, manualne cez stresne okno ci prielez, alebo dialkovo); na prednom stlpiku (ovladane pakou cez stlpik alebo manualne cez bocne okno (u nas zriedkave, vyskytuje sa v USA); alebo na boku karoserie, spravidla pred prednou hranou dveri (ovladane manualne cez bocne okno). Vyhodou dialkoveho ovladania je pohodlie obsluhy, nevyhodou je pokazitelnost. U manualneho ovladania je riziko mokreho rukavu, spojene s intenzivnym vetranim; poruchovost takmer vylucena. Posledny platny zakon na uzemi SR pripusta zo (zrejme i autorom zakona) neznamych pricin iba jeden hladaci svetlomet; beznou praxou su dva kusy.

Zapojenie: priamo od baterie (ovladaci vodic od 30 (svorka trvale pod prudom)), pripadne od klucika (ovladaci vodic od 15 (zapalovanie)), cez vypinac, na ovladaci kontakt relatka (85)). Vypinac je mozne umiestnit priamo na telo svetlometu (v pripade manualneho ovladania a za predpokladu vodotesneho vypinaca); taketo zapojenie vsak nie je kretenovzdorne a umoznuje zlomyselnikovi zasvietit hladacik zvonku, co ma samozrejme neblahy vplyv na ranne startovanie; takze ak je automobil parkovany verejne, alebo na mieste verejnosti pristupnom, je vhodnejsie vypinac umiestnit dovnutra kabiny. Kontrolka nie je vyzadovana, ale je doporucovana (zltej farby).

Poznamka: hladacik je v podstate dialkove svetlo (fyzicky), zapojene ako pracovne (funkcne). Pre kutilov: vyrobit z dialkoveho hladacik s manualnym ovladanim nie je zlozite, v principe je potrebne a) umoznit aby sa svetlom dalo lahko hybat, ale pritom aby sa nehybalo same otrasmi auta; a za b) vyrobit nieco, za co sa da uchopit. Skrizenim identickych svetiel (jedneho s dialkovym a jedneho s pracovnym reflektorom) vznikne svetlo s uchytenim umoznujucim pohyb svetla bez pouzitia nastrojov, a zaroven s ruckou za ktoru sa da uchopit. Inou variantou je na bezne dialkove primontovat zozadu rukovat (napr. gulu radiacej paky S105/120); uchytenie svetla pomocou perovej podlozky (v nudzi) alebo primeranej struny (lepsie) a samosvornej matky utiahnut prave tak, aby sa svetlo same nehybalo, ale aby slo rukou pohybovat.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 01.04.2008, 21:39
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Perfektné, prehľadné, presné. Toto sú veci pre ktoré je toto fórum zaujímavé. :smt038

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Str, 02.04.2008, 0:35
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21
Príspevky: 494
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Super, chválim a dakujem! :smt147


Str, 02.04.2008, 8:21
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
veľmi dobre :P

dovolím si mať zopár poznámok zo života...

Prínosom velkého počtu dialkových a "pracovných" dialkových dopredu je najmä v osvetlení širokého priestoru pred autom Preto je vhodné "pracovné" svetlá na streche tvorené dialkovými naladiť tak, aby svietili do vejára. S tým jest nutno počítať už pri návrhu nástrešného zariadenia na ktorom budú svetlá ubytované. Montáž svetiel musí umožniť štelúvánie horizontálne aj zvisle. (bohužial som na jednej inak velmi vydarenej záhradke videl úchyty svetiel navarené napevno rovnobežne s osou auta. Obávam sa, že majiteľ bude z výsledného efektu nemilo sklamaný :? )

Dtto platí aj pre pracovné lampy. Napr. malé pracovné kocky od Wesemov majú prekvapivo široký lúč a pri montáži vzadu hore je pri optimálnom nastavení os svetla dorých 30° od osi auta.

Svetlá by mali pribúdať rovnomerne okolo auta. Samozrejme že smer vpred je primárny, ale cúvanie nocou len podla továrenských cúvačiek je dosť nervydrásajúci zážitok. Tiež sú veľmi praktické pracovné svetlá do strán. (kto bol na Tornali, mohol si všimnúť, že maďari mali aj na špeciáloch pracovné do bokov) Pre mňa prekvapivým nedostatkom sa ukázala absencia pracovných dopredu. Pri jednom drevorubačskom výkone na kmeni naprieč cez cestu svietili stretávacie svetlá nízko a mali ostrú hranicu svetla a tieňa a dialkové zase robili velmi ostré oslepujúce svetlo (a žrali vela elektriky) Nakoniec bolo najschodnejšie zhasnúť všetko a nechať svietiť len denné, ktoré boli najlepšie (rozptyl svetla denných sa nápadne podobá na pracovné)

Celkom milou vychytávkou je prirobiť výnosný pracovný reflektor na magnet z magnetickej antény (alebo akýkolvek iný dostatočne silný magnet). Taký lampáš je možné pricucnúť kdekolvek na aute kde treba. Tiež je to schodné riešenie pre tých, ktorý chcú mať auto decentné a nie ovešané jak vianočný stromček ( :-D :-D :-D ) Pracovná na magnete sa vozí niekde schovaná a v prípade potreby môže byť vpredu, vzadu, na boku, nad blatníkom, zvnútra na otvorenej kapote (a svietiť na motor) ... skrátka kdekolvek.

Celkom fajn zábavka je hľadací reflektor na dialkové ovládanie. Nižšie verzie sú ovládané po kábliku, drahšie riešenie je na vysielačku. Takie predáva napr Radoofroud, alebo aj Tesla Holomý Olomouc, CB One a tuším aj Selvit Žilina. Blbé je, že všetky dialkovo ovládané hladacie sú nemálo (až kurefsky) drahé (s rádiovým ovládaním duplom) a velmi trčia z obrysu auta ( čím si koledujú o odrazenie) Aj preto sa pokúšam o riešenie, používajúce klasický prídavný dialkový reflektor, ktorý by bol mimo činnosť pricapený o strechu a netrčal by.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 02.04.2008, 9:27
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 9 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: