Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 02.11.2024, 16:33
Dnes je sobota 2. novembra 2024, meniny má nikto a zajtra Hubert




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Dobijanie 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Zdravim ma Nivu 1.7i 2001 rok..mam problem že nedobija mi bateriu pod zatazov...na samotnych svorkach mi dobija 14-15V ale akonahle napojim svorky na bateriu tak mi prestane dobijat nameriam iba 12V +- ...alternator je uplne novy na budiacom kably mam 12V..kostra skontrolovana,baterie som skusal viacero a to iste..neviem sa pohnut dalej kde je problem....?


Ned, 27.10.2024, 14:24
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4304
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
No ak si skúšal alternátor bez baterky naprázdno za behu, tak to je najlepší spôsob ako ho poslať do kremíkového neba. To isté platí pre jeho regulátor

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 27.10.2024, 18:24
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Tak ano skusal som najprv na baterii a nič tak som skusal naprazdno...myslis ze som ho odpiekol? Lebo naprazdno stale dava 14-15v


Ned, 27.10.2024, 18:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3282
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
miltrax píše:
na samotnych svorkach mi dobija 14-15V ale akonahle napojim svorky na bateriu tak mi prestane dobijat nameriam iba 12V +- .

Jaj jaj jaj :smt017 alternator by nikdy nemal ist bez toho aby bol napojeny na baterku nech by bola hociaka.V Alternatori premeraj diody a regulator moze byt v prdeli.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 28.10.2024, 13:09
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Zajtra ho nesiem premerat na stolicu tak uvidim ci som ho odpiekol regulator..ale ak bude v poriadku no neviem kde uz hladat chybu..


Pon, 28.10.2024, 18:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3282
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Kedy si menil alternator?Ja som kupil fungl novy a po tyzdni som mal to iste ako ty.V nutri nebol zaletovany 1 silovy drot iba tak stlaceny vo vidlicke.Po zaletovani velkou pajkou mi uz dobija tak ako ma.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 28.10.2024, 19:39
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 212
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
Ešte taký malý dotaz, volty si meral na voľnobeh?
Nie každý alternátor dáva v záťaži na voľnobeh 14.5 V, na túto hodnotu potrebujú zvýšené otáčky, hlavne pri zapnutom osvetlení.
Ale to som si nie istý

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Pon, 28.10.2024, 20:21
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Alternator minuly tyžden štvrtok novy som nahodil..Volty som meral na volnobeh a aj pri zvysenych otackach a nic..staci ze odpojim iba kostru (-) z bateria a nameriam 14.65V ked dvihnem otacky tak 15,4V cca...ale ked dam kostru naspet na bateriu a meriam tak nic iba 12,5-12,8 ked dvyham otacky nic sa nedeje...ked odpojim bateriu auto bezi dalej ked zapnem svetla auto zdochne...


Pon, 28.10.2024, 21:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3282
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ak je bateria plne nabita tak nie je dovod aby ti alternator nabijal,nastartuj a na volnobehu zmeraj volty,daj 1500 ot a zmeraj,daj volnobeh a vsetko co je na elektriku pozapinaj a odmeraj na volnobehu a v otackach ci sa budu volty menit.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 28.10.2024, 22:30
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
No skusim to...ked donesie mi kolega alternator z merania a bude ok ale skusal som na volnobeh aj z otackami zo svetlami aj bez svetiel a nic stale to iste iba 12,8V ...


Pon, 28.10.2024, 22:49
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.07.2020, 23:02
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Takze alternator vyskusany na stolici a funguje,dokonca aj ten stary co som si myslel ze skapal tak takisto funguje...


Str, 30.10.2024, 17:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3282
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
No ale aspon si sa pohol dopredu,nema ta Niva este neaky regulator niekde v kablovacke?

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 30.10.2024, 21:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1884
Odpoveď s citáciou
......Takze alternator vyskusany na stolici a funguje,dokonca aj ten stary co som si myslel ze skapal tak takisto funguje......

Neviem ako ste ho vyskúšali, ale niekedy dávno, kedy som mal tiež podobné problémy tak sme alternátor vyskúšali tak, že sme dali plné budenie a zmerali jeho prúd ampérmetrom, pri rôznych otáčkach.

Ak tebe takto funguje na stolici ale v aute nefunguje, teda nedobíja riadne, tak nie je v poriadku budenie. V zmysle horeuvedeného nič iné neprichádza do úvahy. tam bude nejaká galiba v budení. Voltov môžeš mať hocikoľko ale na nabíjanie sú dôležité ampére, teda prúd, ktorý ti alternátor dokáže vyrobiť a tlačiť do akumulátora.

Mali sme podobný problém a nevedeli rady. Tak sme si zaobstarali najjednoduchší alternátor zo starej škody 105, a spriahli sme ho s regulátorom GAZ-24 Volga. A bolo po probléme. Ten alternátor bol síce slabý, dával nejakých okolo 40 ampérov, už si presne nepamätám, ale fungoval a jazdili sme.
A podobné variacie sme mali na experimentálnych strojoch - motor Zetor 30, alternátor zo Škody 105, regulátor GAZ 24., motor Avia 30, alternátor tiež nejaký škodovácky, regulátor GAZ 24. Všetko fungovalo, bez problémov. Ale už to bolo dávno... dnes je už iná, moderná doba.


Str, 30.10.2024, 23:03
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4304
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
nemá náhodou Niva so vstrekom riadenie budenia altíka priamo v RJ? Tak ako napríklad Jeep?

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 31.10.2024, 9:50
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1884
Odpoveď s citáciou
Neviem, či sa súdruhovia tak ďaleko dostali...tieto nové nepoznám. Ja som vyrastal na karburačnej verzii, tie mali aj zapaľovanie mechanické, klasicky kladivkom.
Majiteľ by mal preskúmať pod kapotou, či tam nie je niekde zašitý nejaký sovietský reglér.
V tomto prípade zatiaľ nevieme, či na stolici aj zmerali ten alternátor a koľko mu namerali výstupný prúd. A potom ak je naozaj dobrý, tak prečo v aute nedobíja.


Štv, 31.10.2024, 12:15
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: