Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Da sa zredukovat redukcia?
Autor |
Správa |
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
Zdravim.
Dostal som taky napad,upravit pomer redukovanej rychlosti na pomalsiu.
Vsetci vieme,ze Niva moc vykonom neplytva a obcas v kopci nevladze. Navyse ked ma sluzit ako pracovne auto,je treba silu a pomalu rychlost. 4-5ka v terene sa aj tak neda pouzit,lebo to uz ide moc rychlo.
Da sa upravit nejako pomer rychlosti a co k tomu treba?
Dik.
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Uto, 06.07.2010, 10:22 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
to bude asi problém. Najjednoduchšie spomalenie u nivy je, že vymeníš stály prevod vpredu i vzadu. Niva má tuším 3,9:1. Kombíky mali 4,44:1 a limuzíny 1,2L a 1,3L mali 4,3:1.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 06.07.2010, 10:36 |
|
|
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
Diferaky vymenit sa mi nezda ekonomicke a ani prakticke. Dvojku chcem aby zostala zachovana,teda si to viem predstavit,ze by sa v reducke vymenili kolecka. Otazka je,ci take cosi existuje?
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Uto, 06.07.2010, 11:25 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
na dana 300 si bezne skalni instaluju 4:1 prevod "teRRa low" - d300 je podobna tomu co je na obrazku.
|
Uto, 06.07.2010, 15:01 |
|
|
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
Prepac,tomu som trocha nepochopil. Dana300 je nejaka prevodovka aleo co? Gimages mi to nieco take vyhadzuje. Ten obrazok je rez reduckou Nivy. Ale nasiel som toto:
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/TC_mods.htm
Da sa to niekde zohnat? Mysim ten stromcek a kolecko k tomu a za ake loove?
Asi zo vsetkeho sa mi najviac paci tento prevod:
3,152/1,205 - 46 % reduction
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Uto, 06.07.2010, 15:07 |
|
|
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
Ahoj, mohol si pisnut na icq.
Takze ak bereme do uvahy iba spomalenie redukcie:
Z ruska sa da redukcia 2,5 al 2,71. 520 al 560€ + transport
Greci vedia 3,1. cca 490€ plus transport
Ak by slo o zmenu prevodov v difoch tak jedine od priemeru pneu 73cm hore za 4,3. Avsak aj tie je uz problem zohnat z osobakov a teda zostava RU alebo UA cca od cca 100€ za jeden prevod.
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Uto, 06.07.2010, 16:02 |
|
|
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
To akoze im hrabe? 500e+ za 2 ozubene kolecka? Tak to bohuzial hooooooodne presahuje rozpocet. Tipoval som tak 200e max. Sak za tu cenu mam Nivu celu bez TP.
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Uto, 06.07.2010, 16:20 |
|
|
bado
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:46 Príspevky: 347 Bydlisko: Banska Bystrica
|
tak to stoji aj na ine auta diferaky vymen, to bude pre teba asi najlacnejsia varianta.
|
Uto, 06.07.2010, 18:27 |
|
|
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2349 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
neviem sice ako je na nive pripojena redučka k hlavnej prevodovke ale nebolo by lepsie a aj o cosi menej nakladnejsie ju jednoducho zamenit z nejakeho ineho offa ? Dajme tomu z gaza -ciste hypoteticky
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Uto, 06.07.2010, 19:26 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
TomasNM píše: To akoze im hrabe? 500e+ za 2 ozubene kolecka? Tak to bohuzial hooooooodne presahuje rozpocet. Tipoval som tak 200e max. Sak za tu cenu mam Nivu celu bez TP.
Celu nivu sice za to mas,ale zas s nahovno redukciou .Podla toho nakresu tam asi nevymienaju 2 kolecka,ale to vstupne na rychly prevod,dalej to dvojkolo a koleso difu.Menit kolesa na redukcii asi nema zmusel,je tam malo placu,aspon na tom obrazku.Mozno by to vedel za daku jemnejsiu cenu Matoska alebo Konarik,skus ich kontaktovat,ale moc lacnejsie to nebude.Mozno by sa ti oplatilo narvat tam zredukovanu zo samuraja na Rendov sposob,ale prides o medzidif a asi aj o poloosi
|
Uto, 06.07.2010, 20:44 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Ja si myslím, že s veľmi spomalenou redukciou budú mať problém kardany, aj stále prevody. Ale ked nechceš meniť stále prevody, čo je podľa mňa najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie, tak ťažko radiť. Ja mám v patrole stály prevod 5,15:1, čo je jeden z najpomalších prevodov a určite by som nemenil za rýchlejší, skôr za ešte pomalší.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 07.07.2010, 10:49 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Nivu som mal a dost vymazlenu, redukovana 1,2,3 v terene v pohode stacila. Robit zmeny v pridavnej prevodovke je ... no, nazvyme to nerozumne. Ked zmeny tak v koncovych prevodoch diferencialoch, alebo aj tam, aj tam. Aj ked si das kolecka, vyfrezovat Brezno, Tisovec a pod. tiez to nebude lacne. Ja som zmenil auto, vyslo ma to lacnejsie.
Inak ako pise Pejo casom budes menit kardany, krize, poloosi ...
|
Str, 07.07.2010, 10:59 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
TomasNM píše: Vsetci vieme,ze Niva moc vykonom neplytva a obcas v kopci nevladze.
Dovolim si off-top.
Ak ma malo vykonu, co tak skusit:
- vymenit sviecky (za viac kontaktne ?).
- svieckove kable ?
- vzduchovy filter za textilny (eventualne prekpat sanie)
- palivovy filter bol meneny v dohladnej dobe ?
- Zablendovat EGR ? (na 1.6 bol ?, neviem)
- Ak je vrtula na remen, vymenit za elektricku ?
Samozrejme toto vsetko sa zmene redukcie nevyrovna, ale auto bude celkovo spokojnejsie, a je to trochu poznat ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 07.07.2010, 11:13 |
|
|
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
Takže aby sme sa pochopili. Nemám cieľ trhať poloosi,ale občas potrebujem čosi potiahnuť pomaly. keď nebude,nebude. nič sa nedejTe. Dvojka je idealna na cestu. Podla obrazku to sice vyzera ze sa vacsie kolecko nevmesti,ale manici na nete to tam davaju,takze asi sa zmesti. Mozno casom nasetrim,teraz su priorita papucky.
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Str, 07.07.2010, 15:41 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
ja mám na predaj prídavnú prevodovku z málo jazdenej nivky. Kúp si ju a môžeš laborovať.
viewtopic.php?t=10566
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 07.07.2010, 23:23 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|