Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
automaticka uzavierka axle lock na Nive
Autor |
Správa |
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
Chcel by som vsetkym nivkarom a hlavne tym ktorych uz nebavi stale menit poloosi, planetove a satelitne kola dat do pozornosti automaticke uzavierky axle lock. Upozornujem vsak, ze toto riesenie je vhodne viac pre Nivy ktore behaju iba v terene. Ti z vas ktori jazdite aj po asfaltkach vsak nemusia zufat. Staci dat dozadu axle lock a dopredu 80% samosvor z Ruska.
|
Štv, 21.10.2010, 11:41 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
asi celkom nechapem, to akoze ked das uzavierku, trpia diferaky a poloosi menej ??
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 21.10.2010, 15:13 |
|
|
Juraj Surovec
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14 Príspevky: 1250 Bydlisko: Lednické Rovne
|
Hej chlape sa tomu nerozumieš ! Od teba by som to nečakal
_________________ Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .
|
Štv, 21.10.2010, 15:43 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
RADOFFROAD píše: asi celkom nechapem, to akoze ked das uzavierku, trpia diferaky a poloosi menej ??
Rado na Nive je to tak. Sila sa rozlozi na obidve strany rovnako. No a namiesto planetovych a satelitnych ozubeni je vlastne v kosi umiestnena uzavierka.
|
Štv, 21.10.2010, 16:08 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
No, priznám sa, ani ja tomu nerozumiem.
Doteraz som si myslel, že u každej nápravy sa použitím uzávierky rozloží moment na obe poloosi rovnako. Pri rovnakej adhézii.
Ale čosi mi našepkáva, že keď také jedno koleso, napríklad krajné, ostane v lufte, tak na druhú poloos pôsobí celý moment. Úplne naopak než v prípade, keď uzávierka použitá nie je.
A to s tým samosvorom vpredu už celkom nerozumiem. Taká Niva nechodí do zákrut?
|
Štv, 21.10.2010, 16:19 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
rado nd píše: No, priznám sa, ani ja tomu nerozumiem.
Doteraz som si myslel, že u každej nápravy sa použitím uzávierky rozloží moment na obe poloosi rovnako. Pri rovnakej adhézii. Ale čosi mi našepkáva, že keď také jedno koleso, napríklad krajné, ostane v lufte, tak na druhú poloos pôsobí celý moment. Úplne naopak než v prípade, keď uzávierka použitá nie je.
A to s tým samosvorom vpredu už celkom nerozumiem. Taká Niva nechodí do zákrut?
samozrejme Niva tiez chodi do zakrut. Ja mam na Nive samosvor vpredu aj vzadu.
Trosku bojujem v zakrutach, ale inak pohoda. Chce to zvyk a cvik.
|
Štv, 21.10.2010, 16:48 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
No aby som to ozrejmil viacerym. Mam 2 Nivy. Jednu vyuzivam 80% cesta a 20% teren. Na tejto mam vpredu, aj vzadu 80% samosvor typ Torsen, nejakej 2. generacie, ci co z Ruska.
A tu druhu vyuzivam 95% teren a 5% cesta. Na tej mam 100% automaticku uzavierku, tiez vpredu, aj vzadu. Tato uzavierka je na www.axlelock.cz
|
Štv, 21.10.2010, 16:52 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
A zníženie namáhania poloosí použitím uzávierok?
|
Štv, 21.10.2010, 17:04 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
pytam sa na to iste ako rado, ale asi sme velmi NIVA neskuseni, lebo fakt nechapem ako moze uzavierka odlahcit poloos alebo tanier...
...asi to je v rusku inak ako v japonsku , predsa len je to dost daleko...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 21.10.2010, 17:26 |
|
|
alfik223
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14 Príspevky: 136 Bydlisko: Červenica pri Sabinove
|
Tiez nechapem co to ma spolocne s poloosami ... Skor by som povedal ze poloosi budu viac namahane ( a ani neze viac ale castejsie) kedze sa to automaticky uzatvara mozno aj tam kde nieje treba.
|
Štv, 21.10.2010, 18:45 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
mozno je to iba v tom, ze netreba tolko plynu a pri krizeni to proste ide.
|
Štv, 21.10.2010, 19:14 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
Nie Rado Rusko a Japonsko su susedia predsa.
|
Pia, 22.10.2010, 6:46 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
preboha, myslel som technologiou
...vies ako sa hovori, ze Japoncov nedobehneme ani keby sme im bezali oproti...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pia, 22.10.2010, 8:11 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
pepe to určite myslel tak, že keď je len jedna uzávierka, poloos na tejto náprave je extrémne namáhaná a druhá náprava bez uzávierky pri jazde po diagonále nepomôže nič. Keď má uzávierku aj druhá náprava, tak ide krútiaci moment na dve kolesá, ktoré sú na zemi.
Neviem, čo na to povedia odborníci, ale takto to vidím ja.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Sob, 23.10.2010, 22:37 |
|
|
ladanivapepe
Frajer
Registrovaný: Ned, 14.12.2008, 17:26 Príspevky: 201 Bydlisko: SENKVICE
|
Pejo dakujem, nieco v tomto vyzname. Nie som technik, ale ked som sedel za volantom tak som proste citil velku zmenu a nemusel som ist ani na plny plyn a ani takou velkou rychlostou. Jednoducho na zdolanie toho isteho terenu nemusim nivu tolko trapit ako ked som uzavierky nemal, a prave vtedy hrozilo, ze ukrutim poloos alebo satelitne ozubenie v diferakoch.
|
Ned, 24.10.2010, 13:39 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|