Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
NIVA – zdvihnutie podložkami.
Autor |
Správa |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Poviem Ti, ze tu nie som celkom doma, kedze Chevy ma mierne odlisnu konstrukciu zadnej napravy. Su to len detaily ale prave tie to mozu ovplyvnit...
Kazdopadne 5cm podlozky su velmi nevhodne. Asi najhorsie co moze byt.
Vysvetlim: Pokial vlozis pod zadne struny podlozky 3,5 - max 4cm hrube, bude horna guma opreta este o ten stred, na ktorom je doraz napravy, cize pohoda. Ak vsak ides na 4 az 6cm - si v takej pozicii ze guma tam bude poletovat a struna bude trieskat. Je tam prave zuzenie a problematicky sa to riesi. Ked uz ma podlozka 7 a viac cm, da sa na sustruhu vyrobit tak aby sama mala osadenie na gumu pruziny a teda aby tu pruzinu drzala. To uz je ale trochu extremne zdvihnutie na NIvu...
Prevarenie tlmicov - opat je to problem o 5cm pretoze ak presunies uchyt nad napravu tak to bude vela a pri vykrizeni bude vypadavat pruzina(tlmic totiz funguje ako horny doraz)
Panhradka je na Nive len jedna(ta priecna tyc na zadnej naprave) a je dobre spravit ju stelovatelnu, nie je to vsak nutne.
Ostatne su vlecne "ramena"(2kratke, 2 dlhe) a nemozu sa predlzovat Pri krizeni by totiz koleso chytalo vzadu o lem. Ich uprava ani nie je potrebna.
Predna naprava je IFS /nezavisle zavesenie/ je 100percentne zhodna na Chevy i na Lade a zdvihnutie o 5 cm dosiahnes podlozkami o hrubke 2,8cm pod misku pruziny a 3(+o kolko chces zlepsit krizenie - da sa to aj skratenim -zrezanim dorazu)cm pod horny cap.
Maximalne mozne podlozky su 3,5cm pod spodnu misku a 5cm pod cap, to zdvihne Nivu o 6,5-7cm. Polosy su vsak uz prilis vykrivene a trpia.
|
Uto, 25.09.2007, 22:12 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Suhlasim s Majom. Takto som to robil a mal som to aj ja.
Ciste teoreticky : zadne ramena sa predlzit daju. Pri zdvihnuti sa zadna naprava posuva blizsie k prednej. Pri tak malom zdvihnuti to vsak nema zmysel.
Zaujimave by bolo posunut bud uchytenia ramien, ktory je na integrovanom rame viac ku stredu vozidla, tym padom by sa ramena museli predlzit. Horne ramena vyhodit a urobit jedno A rameno, tym padom by sa mohla vyhodit panhardka. Zadna naprava by neskutocne krizila.
Naposledy upravil dado dňa Str, 26.09.2007, 9:57, celkovo upravené 1
|
Str, 26.09.2007, 6:11 |
|
|
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
v tomto si dovolim trosicku oponovat... nema to zmysel ked to dvihas o 3cm
ale ak to dvihas o viac (napr. 5cm) bolo by vhodne to dlhe rameno predlzit, pretoze tym ze su 2 hore a 2 dole tak ti koriguju sklon napravy.
niekde sa to tu preberalo ale vystup z medzidifu a vstup do zadneho difu by mali byt v kludovom stave suose.
co urcite nebudu ked dvihnes zadok o 5cm
predku sa to netyka. ten je IFS
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Str, 26.09.2007, 8:54 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
To mas uplnu pravdu.
Ale ja som nepisal o zaklone napravy, ktory ma vplyv na uhol karanu.
(to ze sa po zdvihnuti nastavit aj uhol kardanu je samozrejsmost napr. stelovacimi hornymi ramenami)
Pisal som o tom, ze sa zadna naprava posunie blizsie k prednej. Jeep ma take iste uchytenie ako Niva. Tam som zdvihol o 10 cm a naprava sa posunula blizsie o 3 cm.
Preto tvrdim, ze pri 2 - 5 cm zdvihani nema zmysel ramena predlzovat.
|
Str, 26.09.2007, 9:19 |
|
|
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
to dado: dakujem velmi si ma inspiroval tym ackovym ramenom, casom mozno budeme nivku chciet este viac upravit a vtedy by sa urcite oplatilo skusit toto riesenie
to majo:
1.ak si dobre pamatam tak ty mas o 5cm dlhsie pruziny vzadu a ak ano daju sa este zohnat?. ako si to potom riesil s tlmicmi? upravoval si este nieco ine? popripade teda rozmyslam o 4cm podlozkach, co vtedy s tlmicmi?
2. prednu napravu si nechavam ked uz budem vediet setko o tom co treba spravit na zadnej
a este jedna otazocka, budu po tejto uprave dostatocne dlhe brzdove hadicky?
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Str, 26.09.2007, 20:21 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Mne na prednej naprave (+3 cm) boli dost dlhe. Na zadnej je vlastne len jedna spolocna a ta bola dost dlha.
Uchytenie ten zadnej napravy sa inspiruj napr. tymto obrazkom. je to sice Jeep ZJ, ale je to rovnake.
Mat Nivu a skusenosti, kotre mam teraz z Jepom, tak to prekopem takto.
To uchytenie A ramena moze mat viacej variant nemusi byt tak vysoko na diferencial.
|
Štv, 27.09.2007, 12:44 |
|
|
PetoK
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 23:54 Príspevky: 132 Bydlisko: Piešťany
|
Dado to je tvoj Jeep. Ak áno gratulujem to si sa pochlapil krížiť to musí super ale nevypadávajú ti pružiny pri max vykrížení.
Máte pocit že po úprave s pružinami a predĺženej panhardke treba robiť A rameno.Ja som do teraz s krížením zadku nemal problém čo sa prednej náprave nedá povedať tam by to chcelo prekopať na pevnú nápravu.
Viac ma trápi motor. Uvažujem nad výmenou za niečo silnejšie. Ak máte typ čo by sa do nivy hodilo bez obrovských úprav budem vďačný. zatial je jedno či to bude benzín alebo diesel. Uvažujem nad tým že by som použil motor aj s prevodovkou z auta ktoré má zadný náhon napr ford scorpio alebo siera alebo podobné. Ešte som to nepozeral ale v blízkej dobe to začnem riešiť.
_________________ Toyota Land Cruiser Hj 60, hladký diesel 4l zatial pred úpravou.
|
Ned, 30.09.2007, 23:05 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
PetoK píše: Dado to je tvoj Jeep. Ak áno gratulujem to si sa pochlapil .
Bodaj by si mal pravdu, ale tento Jeep nie je moj. Prekopavat na A rameno sa nemusi. Pohyb napravi pri A ramene je kuluturnejsi, lepsi krizi, jeep WJ ho mal v serii. Dokonca A rameno sa tam zmesti len od urciteho liftu (v pripade ZJ).
Ked si uz na tom tak, ze premyslas nad vymenenim motora a prednej napravy na Nive, je najvyssi cas vymenit auto. Tiez som nad tym uvazoval.
|
Pon, 01.10.2007, 12:39 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
ja som nivu uz kupoval s tym ze tam musi silnejsi motor a ina predna naprava
|
Pon, 01.10.2007, 16:04 |
|
|
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
to si si mal ozaj kupit ine auto, ako hovori dado
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Pon, 01.10.2007, 17:34 |
|
|
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
Nam sa podarilo po zniceni 1,7Mpi motoru zastavat motor 1,8Mpi, ktory ma asi o 7-10 koni viac. Urcite je to auto teraz trosku sviznejsie a myslim ze to nevadi ziadnym inym sucastiam celeho vozidla /prevodovka, diferaky,atd.../
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Pon, 01.10.2007, 20:24 |
|
|
PetoK
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 23:54 Príspevky: 132 Bydlisko: Piešťany
|
Ja som už nivu predať chcel a skoro sa to podarilo ale iba skoro. Pod cenu ju momentálne predať nemôžem pretože by som nemohol kúpiť druhé auto a ešte ho upravovať. Už som mal dvakrát vyhliadnutého patrola no nepredala sa niva tak z toho nič nebolo.
Dado : Slovensko by neunieslo dvoch bývalých nivistov ktorý sa vozia na jeepe. Ha ha ha
_________________ Toyota Land Cruiser Hj 60, hladký diesel 4l zatial pred úpravou.
|
Pon, 01.10.2007, 22:19 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No myslím , že ich nosí o hodne viac , a Dado , nejaké dalšie odkazy na takéto úpravy podvozku neposkytneš ? / typu Ogdaniak / uvažujem , že niečo podobné spácham na trolovy .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 01.10.2007, 23:17 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ogdak je riadny typek. Naposledy vylagroval D 44. Tych upravcov je viac. Ale mne sa najviac paci systemy od
www.kevinsoffroad.com a od Ogdaka
|
Uto, 02.10.2007, 6:14 |
|
|
TomasNM
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.01.2010, 20:04 Príspevky: 69 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
Pato Zvolen píše: Mimochodom cena materiálu na jednu podložku bola cca 170 – 200 Sk
Pato,teraz som si vsimol,ze aku to ty cenu mas. Toto je sakramentsky predrazene. U nas vo firme "ma" stal silon a Al-gulatina za priemyselnu cenu(co je Xx vyssia ako pre smrtelnika) na jedno auto cca 7E,vratane vyroby(sustruh,koordinka vrtacka,pila atd.). Samozrejme chlapom islo cosi bokom za ochotu,ale to neratam. A to myslim 2ks zadnych podloziek z PA6(silon),2ks podlozky pod predne horne ramena Al,8ks distancne stlpiky pod predne pruziny na predne spodne rameno Al D30,rozne dlzky. Sroby neratam,tie boli gratis,takze zdvihnutie jednej nivy stalo firmu spominanych 7E,mna len par hod.roboty. No neni zivot kutila krasny v strojarskej firme,kde sa pracuje aj s plastami?
_________________ Former Lada Niva 4x4 1.6 driver...
|
Sob, 02.04.2011, 22:39 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|