4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
prva 4x4 http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=14428 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | simba [ Ned, 05.02.2012, 21:59 ] |
Predmet príspevku: | prva 4x4 |
zdravicko rozmyslam o kupe mojho prveho auta s pohonom 4x4, a pokukujem hlavne po Nive. nechcem ju vyslovene do terenu, ale na prilezitostne jazdenie, a tahanie clnu (ktory teraz taham s peugeotom 807, 2.0HDi bezproblemov, takze s nivou by tiez problem byt nemusel) comu by som sa mal vyvarovat pri jej kupe, kedze rozmyslam nad jazdenou? ako som behal po internete tak som nasiel recenziu kde neodporucaju nivi od 90-2000 kvoli zlemu vstrekovaniu paliva, a inak by im mala vraj len stacit bezna udrzba. |
Autor: | YJ KAO [ Pon, 06.02.2012, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | lada |
pekne to prehodnoť s tou Nivou... Ľahké auto nieje na ťahanie člnu a budeš plávať už na brehu. Na ťahanie člnu treba mať auto ktoré je dlhšie a ťažšie s väčším rázvorom, preto ten tvoj peugeot je ok . No a na začiatok by som ti navrhol trochu iné autíčko v dieseli, aby si to rozchodoil po servisnej a aj cenovej a hlavne spotrebovej stránke niečo ako terankoo , alebo 260, 261 trolka, prípadne galopíka. určite sa ti to vráti na servise. Nivka je dobré auto akurát to trochu náročnejšie na serv. jo a taky v benzíne žere fšetkoooo čo vidí. |
Autor: | johnhar [ Pon, 06.02.2012, 16:49 ] |
Predmet príspevku: | |
tak ako píše YJ KAO krátke autá niesu až tak vhodné na tahanie prívesu a Niva už vobec nie ,ono funglovka bude celkom živá ale s prívesom no neviem ![]() |
Autor: | blato-Lubo [ Pon, 06.02.2012, 16:57 ] |
Predmet príspevku: | |
možno by bolo si povedat tvoju predstavu : kolko chceš dat za auto ? chceš to nejako upravit ? aký tažký ten čln je ? je malý motorový pre dvoch alebo nejaká opacha pre rodinu aj z obývakom ![]() benzín alebo diesel ? km ktoré plánuješ najazdit ročne ? kolko ludí budeš vozit ? a podobné otázky si treba zodpovedat a potom sa ti aj lahšie bude radit ![]() |
Autor: | Michael_4x4 [ Pon, 06.02.2012, 17:00 ] |
Predmet príspevku: | |
K tým vstrekovačom v Nive asi toľko, že sa vyhni typu SPi - jednobodové vstrekovanie a elektronicky riadenému karburátoru, to je najhoršie čo môže byť. Klasický karbec alebo 4-bodové vstrekovanie MPi je v pohode. Nemyslím si, žeby niva nepotiahla čln (pokiaľ to nie je zaoceánsky parník ![]() Prečo vlastne chceš nivu? Ak si doteraz ťahal čln Peugeotom, tak off-road nepotrebuješ kvôli tomu nepotrebuješ, keď už, tak čo takto Hondu HR-V, , Vitaru....? |
Autor: | simba [ Pon, 06.02.2012, 17:30 ] |
Predmet príspevku: | |
o nive rozmyslam preto lebo sa mi aj paci, diely su lacne ako som pozeral, a pride mi ako sikovne auto, a obsahuje minimum elektroniky ktoru velmi nemusim (vdaka peugeotovi) chcel by som ju na asfalt, a sem tam potiahnut ten cln, ale aby ste ma chapali preco chcem 4x4- spustam lod na strku a uz som neraz zapadol tam, a ma vitahovali (raz aj nivou ![]() co sa tyka mojej "lode" je na klasickom pongratz 2*2m privese, a vazi 50kg+motor, cize nieje to ziadna lod, ale klasicka mala rybarska. na nete som aj nasiel video ako niekto taha z vody s nivou vyslovene obrovsku lod, trocha prehrabovalo ale islo to. preto som si aj myslel ze by mi niva stacila na moje ucely. a cena? mno tak najradsej by som sa zmestil do 2000/2500 E. upravy na motore/podvozku by som nerobil, jedine opravy. |
Autor: | Andy NM [ Pon, 06.02.2012, 18:11 ] |
Predmet príspevku: | |
Z vlastnej skusenosti Ti radim, dobre nad nivou porozmyslat, mal som dve, kupoval som ich ako nove a hovorim, ze uz viac taky omyl nespravim. Vlastne tu druhu som kupil v domneni, ze uz bude lepsie na tom so spolahlivostou, ale zazrak sa nekonal a bolo to presne to iste, akurat mala tichsie dify, To som mal rocnik 2005 a tu pred tym r. 2002, teda jednym slovom- katastrofa. Co sa tyka dielov su sice lacnejsie ale rataj, ze o to skor odchadzaju a v konecnom dosledku das do toho ovela viac ako sa zda. Ja som ich obe pouzival ako bezne auto, sem-tam nejaka polovacka a nejaky soft teren, takze ziadny extrem. Tot moja skusenost s nivou. Nesmie mi to ani do garaze. ![]() |
Autor: | Michael_4x4 [ Pon, 06.02.2012, 18:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak si poriadne prečítaj čo najviac v Niva sekcii. Ja tvrdím že Niva je dobré auto, ale chce to majsta, človeka čo sa s tým vie a chce pohrať a berie to nielen ako premiestňovadlo z bodu A do B, ale aj trošku ako hobby. Cena dielov je jedna vec, no ich kvalita je diskutabilná. Samozrejme nie všetkých. Ešteže je UA blízko ![]() |
Autor: | YJ KAO [ Uto, 07.02.2012, 2:42 ] |
Predmet príspevku: | Niva |
Michael_4x4 píše: Tak si poriadne prečítaj čo najviac v Niva sekcii. Ja tvrdím že Niva je dobré auto, ale chce to majsta, človeka čo sa s tým vie a chce pohrať a berie to nielen ako premiestňovadlo z bodu A do B, ale aj trošku ako hobby. Cena dielov je jedna vec, no ich kvalita je diskutabilná. Samozrejme nie všetkých. Ešteže je UA blízko ![]() to Michael_4x4: Mimochodom pozrel si si Simbove bydlisko? Tá UA bude trochu problém.......... Simba kúp si Nivku najskôr si to premyslel po tvojej úvahe a potom nám povieš ako to dopadlo! Teším sa na novú skúsenosť. |
Autor: | Michael_4x4 [ Uto, 07.02.2012, 12:34 ] |
Predmet príspevku: | |
YJ KAO: Áno pozrel som si Simbove bydlisko. Keď sa chce, tak sa dá, pár členov tohto fóra z okolia BA chcú, a riešenie vzdialenosti sa našlo. ![]() |
Autor: | simba [ Uto, 07.02.2012, 15:23 ] |
Predmet príspevku: | |
mno, pozeral som aj ine auta, konkretne pajero a galloper, tie by urcite boli vhodnejsie na tahanie clnu. ibaze mi pridu "privelke" (hovori to ten co ma van ![]() ale moja hlavna otazka ostala nezodpovedana ![]() dakujem za reakcie! |
Autor: | pavol2078 [ Uto, 07.02.2012, 16:05 ] |
Predmet príspevku: | |
kao pise pravdu ked tak premyslalm myslim ze dost pohodlne a bezpecne by bolo neic otake niel ne na tahanie toho clnu co mas ale aj na ine aby t malo medzinapravovi dif a mohol si na 4x4 aj po ceste ...niva je okej tusim ma aj medzidif no je to male auto a lahke.... |
Autor: | Michael_4x4 [ Uto, 07.02.2012, 17:11 ] |
Predmet príspevku: | |
simba píše: ale moja hlavna otazka ostala nezodpovedana ![]() písal som akým typom sa vyhnúť, a potom také tradičné veci - hrdza, funkčnosť redukcie, uzávierky medzidifu. Každá niva je olejnička (také "slzenie" je v norme), čapy a kardanové kríže sa dajú považovať za spotrebný tovar, ale v zásede platí, že všetko sa dá spraviť. Ešte by som mal jednu, dosť podstatnú otázku, dobre si zváž odpoveď - vieš si väčšinu servisných prác spraviť svojpomocne, alebo máš známeho na ktorého sa v tomto môžeš obrátiť? Alebo všetko plánuješ dávať robiť do servisov? |
Autor: | Andy NM [ Uto, 07.02.2012, 18:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Tiez by som si dal pozor na prasknute sanie, co som mal u oboch uz po 15-20.000 km, ono to niekedy nie je az tak poznat a zacne sa to prejavovat takym jemnym sykotavym zvukom bez straty vykonu a konci to az pri pistani a uplnej strate vykonu. Ak to nebudes riesit dost zavcasu, nasledky byvaju nemile. Zakazdym oprava cez 20.000,- Sk. |
Autor: | simba [ Uto, 07.02.2012, 20:08 ] |
Predmet príspevku: | |
mno, pokrocil som k tomu ze som dohodnuty zo znamym co ma Nivu ze ma povozi pripadne da vysksuat, takze uvidim ako to je snou ( a rovno by som ju aj skusil zapriahnut) a niesom mechanik, iba "domaci kutil" ale poznam par ludi co sa venuje autam. pokial by to vyslovene neboli tazke vady (prasknuty valec ktory som uz raz mal) tak by sa to dalo zvladnut snad. dakujem vsetkym za rady a ochotu ma usmernovat! ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |