Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 15:07
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 45 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 akumulator 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..volajaky som z toho zmateny,žeby alternator "nestihal" dobijat. :smt017 ..
..dovolim si tvrdit,že alternator z Nivy bude bezproblemov davat 80Ah ,takže obavy su zbytočne ..

ešte si dovolim raz citovat ,čo tu Bacaono napisal:
Kludne ju tam daj, dobije ju bez problemov.
Vykon alternatora vo vozidle sa rata podla pouzitych spotrebicov vo vozidle aby ich stihal zasobovat a popri tom este nieco aj dobijat, a nie podla baterky.
Bez problemov ju dobije aj 35A alternator,, len mu to bude trochu dlhsie trvat a bude viac zalezat na tom co elektricke mas este za jazdy


komu sa chce čitat ,tak nech čita :smt159 :
http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pon, 13.02.2012, 21:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
podľa mňa sa môže stať že na krátkych tratiach by slabší alternátor nedobil baterku na 100%, určite by mu trvalo dlhšie kým by dobil baterku v prípade väčšieho odberu (viac svetiel, vyhrievanie sedadiel, naviják) oproti odberu čo majú sériové spotrebiče. Ale pri dlhšej jazde by sa baterka mala dobiť aj menším prúdom. Tu neide o volty 13,8V, 14,4V to je rozpätie v ktorom by malo naabíjanie prebiehať. 14,5 V už myslím akumulátoru neprospeje, skôr škodí.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 13.02.2012, 21:21
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MIrec01 píše:
Mam to odskusane v Suzuki tam je origo alternator 55Ah a je tam 50Ah baterka a stiha ale ako nahle som dal 80Ah baterku uz ju nestihal dobijat pri navijaku a svetlach jednoducho zhasne motor

No jo, ale toto nie je standardna vybava auta tohoto konkretneho auta, na ktoru je dimenzovany standardny alternator. Za normalnych okolnosti musi hocijaky alternator dobit hocijaku bateriu (V zavislosti na jeho vykone a dlzky cesty - teda casu dobijania).
Navijak je zrut sam o sebe, a ak alternator nestiha, navijak si potiahne odkial vie - teda z baterie. Ta potom ide do kytek, ak ju (ako sam pises), nedas na nabijacku ...


Pon, 13.02.2012, 21:33
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Finder: este raz origo alternator na nive nikdy nenabije tu baterku 80AH na 100%
jedine v takom pripade ak vymeni regler alebo diodovi mostik alebo alternator .

V alternatore je regler ktorri dobija baterku na urcitu kapacitu pre ktoru jje aj vyrobeny a origo nastaveny.

Kazde jedno auto ak ma raz 55Ah baterku a das tam 80Ah tak ju nedobije proste sa to neda normalnym sposobom jedine silnejsi regler alebo celi alternator

Riesime tu vec ktora je uz davno prebadana a odskusana :-)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Pon, 13.02.2012, 21:53
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..no dobije či nedobije?to už je ina tema .. ...otazka znela jasne: Možem dat do Nivy 80Ah akumulator? odpoved: Ano,ak tam vojde. :smt039
..alebo sa niečo stane? ..budem mat jednoduchšie štartovanie a v zalohe par Ah naviac..

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Naposledy upravil MARTINO dňa Pon, 13.02.2012, 22:16, celkovo upravené 1



Pon, 13.02.2012, 22:13
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.11.2009, 22:12
Príspevky: 16
Bydlisko: Trnava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MIrec01 píše:
Vlado4.2 píše:
Alternator ktory je stavany na 55Ah nedokaze dobit bateriu takej kapacity...nieje to mozne.. a este na starej lade....
dalo by sa to jedine keby tam dal silnejsi alternator z nejakeho diesla...



Suhlasim stymto nazorom darmo das do auta silnejsiu baterku alternator ju nikdy nedobije na 100%.
Mam to odskusane v Suzuki tam je origo alternator 55Ah a je tam 50Ah baterka a stiha ale ako nahle som dal 80Ah baterku uz ju nestihal dobijat pri navijaku a svetlach jednoducho zhasne motor potom som dal 80Ah atik z Fiata Scudo 1,9TD z climov a dobijal super.

Da sa to odskusat aj inak len treba mat zatazovi tester a ten ti ukaze ako dobija.
Druha vec je ze po kazdom navijani baterku treba dat na nabijacku.
Predlzujes jej zivotnost a odolnost vooci silnym mrazom.

A nebude to tym,ze si nahodil navijak a potom nestiha dobyjat?Ved ked minies,napr. 10 ah z baterky,tak je uplne jedno,ci to altik musi dobit do 50-tky alebo 80-tky.... :wink:

_________________
http://www.mynacestach.szm.sk
http://slamenacik.blogspot.sk/


Pon, 13.02.2012, 22:14
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
opäť môj názor: Ah udáva kapacitu akumulátora. Ampére nabíjací prúd. Pri tom istom nabíjacom prúde je potrebný u väčšej kapacity akumulátora dlhší čas nabíjania. Nič iné v tom neni.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 13.02.2012, 22:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bez problémov tam môžeš dať väčší akumulátor.Ak ho nebude vládať dobiť tak je problém niekde inde ako vo väčšej kapacite akumulátora.Akumulátor je zásobník energie a celé je to len o výdaji a príjme energie.Keď spotrebiče majú väčšiu spotrebu energie ako dokáže alternátor vyrobiť tak nastane kolaps systému ,Tvoj prípad Mirec.Väčší akumulátor dokáže lepšie preklenúť čas keď je výdaj energie väčší ako príjem(typický príklad navijákovanie).
Samozrejme väčší vybitý akumulátor bude nabijať dlhšie ako vybitý menší akumulátor.Naopak väčší akumulátor sa bude vybíjať dlhšie.

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Pon, 13.02.2012, 22:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Budem ešte reagovať na Mirca.Regler nie ja nastavený na kapacitu,ale reaguje na napätie akumulátora.Zjednodušene-vybitý akumulátor nizke napätie,nabitý vyššie napätie.Veď aj nabíjačka dáva čojaviem 3A a dokáže nabiť aj 100Ah akumulátor.Len to chvíľu trvá :-)

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Pon, 13.02.2012, 22:43
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nic no teda ja mam svoj nazor vy zase svoj :-)
Vela uspechov pri dobijani bateriek :-D

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Pon, 13.02.2012, 23:11
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MIrec01 píše:
Finder: este raz origo alternator na nive nikdy nenabije tu baterku 80AH na 100% jedine v takom pripade ak vymeni regler alebo diodovi mostik alebo alternator . V alternatore je regler ktorri dobija baterku na urcitu kapacitu pre ktoru jje aj vyrobeny a origo nastaveny.

Neviem, aký silný je alternátor v Nive, ale voľakedy dávno som mal Aviu, a ona mala 2 baterky 6V 150 Ah zapojené do série, takže to bolo 12V. Ale keď boli také mrazy ako teraz, veru ťažko štartovala. Tak som zobral jednu veľkú 12 V asi 150 alebo 180 Ah a pripojil som ju do sústavy. Alternátor bol klasický Pal 14 V / 42 A, regulátor originálny. A tento malý alternátor vládal dobíjať všetky baterky bez problémov. Na jar sa veľká baterka odpojila lebo auto vládali naštartovať už aj tie pôvodné. Ani alternátoru ani regulátoru sa nič nestalo. Ja som si dokonca namontoval aj ampérmeter, kde mi pekne ukazovalo aj plus aj mínus, buď ako sa batérie dobíjali, alebo keď motor nebol naštartovaný, ako a koľko prúdu sa ťahalo z batérií. Som presvedčený, že keby sa do Nivy dal aj 100 Ah akumulátor, tak by ho dobíjalo normálne. Regulátor ani alternátor nevie, aká batéria je k nim pripojená, regulátor reaguje na pokles napätia a na základe toho zvyšuje budiace napätie na alternátore aby vyrábal väčší prúd. Pokiaľ sa berie ako štandard nabíjací prúd 1/10 kapacity, a pokiaľ alternátor v Nive dokáže vyprodukovať okolo 50 Ampérov, tak teoreticky môže normálne nabíjať 500 Ah batériu bez problémov.


Pon, 13.02.2012, 23:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vacsina modernych vapnikovych baterii potrebuje 14.5V na plne nabitie, a stare regulatory davaju len 14V, ten 0.5V rozdiel vraj sposobi ze Ca baterku nenabije na plnu kapacitu. treba iny regler, pri dalsich spotrebicoch aj vacsi alternator - male co byvaju v 25+ rocnych autach (do cca 45 A) sa zbytocne prehrievaju pri zatazi


Uto, 14.02.2012, 8:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vlado4.2 píše:
Alternator ktory je stavany na 55Ah nedokaze dobit bateriu takej kapacity...nieje to mozne.. a este na starej lade....
dalo by sa to jedine keby tam dal silnejsi alternator z nejakeho diesla...



ALTERÁTOR NIE JE STAVYNÝ NA BATERKU ALE NA ODBER SPOTREBIČOV !!!



MIrec01 píše:
Suhlasim stymto nazorom darmo das do auta silnejsiu baterku alternator ju nikdy nedobije na 100%.


Ale dobije. Len mu to dlhšie trvá. Fyziku neojebeš.


MIrec01 píše:
Mam to odskusane v Suzuki tam je origo alternator 55Ah a je tam 50Ah baterka a stiha ale ako nahle som dal 80Ah baterku uz ju nestihal dobijat pri navijaku a svetlach jednoducho zhasne motor potom som dal 80Ah atik z Fiata Scudo 1,9TD z climov a dobijal super.


1.prúdový výkon alternátora sa neudáva va Ah ale v A !!!
V ampérhodinách sa udáva kapacita. 80Ah znamená, že baterka je schopná dodávať prúd o veľkosti 1A po dobu 80 hodín. (malo by to fungovať aj naopak - 100A po dobu 1 hod- ale z fyzikálne-chemicko-termicky to nefunguje )

2. Tvoj problém nebol v baterke ale v ODBERE SPOTREBIČOV !!!!
Pokiaľ je odber spotrebičov (udávané v A) väčší ako je výkon alternátora, tak rozdiel si cucne z baterky. Dlhodobo je tento stav neudržateľný.
Tiež je dôležité, že alternátor produkuje max výkon len v určitom spektre otáčok. Takže pri reálnej jazde len málokedy naozaj produkuje max. výkon (nebavíme sa o regulácii - najčastejšie zmenou budenia poľa)

Takisto je problém, ak je výkon altíka blízky hodnote spotreby auta.Vtedy môže dôjsť k situácii, že pre baterku naozaj zostane málo.
Málo v tom zmysle, že počas priemernej doby jazdy altík nevyprodukuje toľko prúdu, aby stihol dobiť baterku a zároveň pritom kŕmiť spotrebiče.
Filozofií dobíjania olovených akumulátorov je niekoľko. Konštantný prúd, konštantné napätie, PWM modulácia... V autách sa najčastejšie používa
konšt. napätie. Ale celé je to len výkonovo/časová závislosť.

Mirec Tvoj prípad so Suzuki:

55A altík (povedzme že pri bežnej jazde priemerne dáva 45 A, pri 14V )
to je 770Watov výkonu

spotrebiče (orientačne):
2x predné svetlá = 110W
4x parkovačky = 40 W
ventilátor kúrenia = 150 W
osvetlenie palubovky = 40W
motor a jeho riadenie = 100 W
v aute dokopy nič moc a už máš TRVALÝCH 440 W

smerovky, brzdovky (6x21+2x10) - ďalších (relatívne častých) 150W
no a náhodou nejaké prídavné svetlá, prípadne el. chladenie motora...
a už si ZA výkonom altíka. Takže pre baterku nezostane NIČ

k tomu si prirátaj štartér (síce občasne, ale kľudne 1,5 kW! )
a naviják (kľudne aj 3-4 kW) a prídeš na to, že auto kŕmiš z baterky!

je napríklad známa vec, že na vrátenie 100% energie potrebnej na naštartovanie ( a teda odobratej z baterky ) potrebuje bežné auto cca 30-50km jazdy.


MIrec01 píše:
Druha vec je ze po kazdom navijani baterku treba dat na nabijacku.
Predlzujes jej zivotnost a odolnost vooci silnym mrazom.


áno toto je pravda. S týmto treba len súhlasiť :-)

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 14.02.2012, 13:41
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dalsia vec je kolko skutocne doda prudu ten 55A alt - je to jeho maximalny vykon pri otackach daleko od volnobehu a pri ktorom sa zahrieva az sa casom poruci (najma ak mas na aute x pridavnych svetiel, navijas, el. fen, stereo) - tam ti treba od 150A hore, vtedy je baterka druhorada


Uto, 14.02.2012, 15:49
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V konecnom dosledku sme prisli na to ze tu baterku dobije ale za aku dobu ta doba je pre off zlaa lebo ak zapdnes na viacerych miestach tak baterka nebude az tolko zasobovat.

Cize ked uz tam narves silnejsiu baterku doporuca sa dat aj silnejsi alternator aby si nemal problem.

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Uto, 14.02.2012, 16:11
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 45 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: