Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 21:40
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 Katalizator 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pon, 07.07.2014, 17:13
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Kupili sme nivu. Vyzera ze karosieria je z 1.7 a motor je z 1.6. V TP je zapisane ze ma katalizator. Predajca tvrdil ze motor nemenil len karburator ale 1.6 katalizator nemali. Je to pravda boli 1.6 vstavane aj z katalizatorom ?? Zadne svetla na kasni su na lezato. Zbadali sme na spolujazcovej ostrihnule kable pravdebodobne od riadiacej skriknky. Tym padom sme nespravili emisnu kontrolu kezde v TP je zapisany katalizator a mi to mame karburator na motor 1.6.
Poprosim o radu. Dakujem
Este by som sa chcel opytat je mozna v TP spravit zmenu motora ze by sme si to dali prepisat.( akoze motor vypovedal a dali sme iny robia do na polici sa mi zda ). Lebo proste neprejdeme cez emisnu kedze je tam ten katalizator . Dakujem za kazdy nazor


Pon, 07.07.2014, 21:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Rusi su exoti a vymyslali kadeco. Skutocne sa robili Nivy s katalyzatormi uz v prevedeni s karburatorom. Bol to ale karburator Solex doplneny o aktuatory a riadeny elektronicky prostrednictvom jednoduchej RJ. Obsahovalo to len lambda sondu a cidlo teploty a podtlaku. Ako celok sa tento system nazyval Axtec a bol to asi najneoblubenejsi zazrak aky sa do Nivy daval. Kym to fungovalo ako malo, ok, ale ked to prestalo fungovat, vacsina uzivatelov to nahradila obycajnym karburatorom, co bolo asi jedine co sa s tym spravit dalo. Prakticky na to neexistuje diagnostika a spojazdnit to aby to chodilo ako nove je nemozne. Toto sa montovalo do karoserie s kratkymi kufrovymi dverami(svetlami nalezato).
Dalsia verzia bol jednobodove vstrekovanie, co tiez nebola ziadna vyhra a montovalo sa to do "inovovanej" karoserie.

Moja rada - dobre nastavene bezkontaktne zapalovanie, ktore by to uz malo obsahovat a este lepsie naladeny akykolvek dobry karburator, ci uz Solex alebo Ozon2107 a samozrejme kat vo vyfuku a auto musi normalne prejst. To ze si ten kat potom majitel vymontuje a odlozi do dalsej kontroly nie je podstatne....

Zmena motora je mozna len za motor, ktory plni rovnake alebo vyssie E normy, v tomto pripade E2...

Podla fotiek auta a karburatora by sme boli mudrejsi...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Uto, 08.07.2014, 0:18
Profil ICQ WWW
Čumil

Registrovaný: Pon, 07.07.2014, 17:13
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
cize vymena katalizatora by mala pomoct ?? stoji sice dost ale uz chcem mat pokoj :D. Ktovie ci oni ho uz niekedy menili od 96 :D

Obrázok 

Obrázok 

Obrázok 

Obrázok 

Obrázok 


Uto, 08.07.2014, 9:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
to je skutocne nejaky bastl. Karoseria 1,7, motor na stitku 1,6, v skutocnosti tazko povedat, kazdopadne bezkontaktny rozdelovac a karburator Ozon 2107....

novy alebo dobry kat by pomohol len v pripade, ze motor nezerie olej a je spravne nastaveny(predstih, bohatost a mnozstvo zmesi). Inak to budu vyhodene peniaze za kat a hlava v smutku...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Uto, 08.07.2014, 10:20
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Majo píše:
Rusi su exoti a vymyslali kadeco. Skutocne sa robili Nivy s katalyzatormi uz v prevedeni s karburatorom. Bol to ale karburator Solex doplneny o aktuatory a riadeny elektronicky prostrednictvom jednoduchej RJ. Obsahovalo to len lambda sondu a cidlo teploty a podtlaku.


Majo síce offtopic, ale tento systém sa používal na US autách od roku 1976. :D
Ako prvý s tým prišiel Chrysler a volalo sa to LeanBurn

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 08.07.2014, 10:22
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Pon, 07.07.2014, 17:13
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Majo píše:
to je skutocne nejaky bastl. Karoseria 1,7, motor na stitku 1,6, v skutocnosti tazko povedat, kazdopadne bezkontaktny rozdelovac a karburator Ozon 2107....

novy alebo dobry kat by pomohol len v pripade, ze motor nezerie olej a je spravne nastaveny(predstih, bohatost a mnozstvo zmesi). Inak to budu vyhodene peniaze za kat a hlava v smutku...



ja si tiez myslim ze to blud daco.. inac dik a mohol by si mi napisat co teraz robit podla teba :D..tak krok po kroku aby som to spravil a presiel cez emisnu ? ..
1.
2
a tak dalej :D


Uto, 08.07.2014, 11:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
tak ako prve by bolo pozhanat kat. kludne pouzivany, staci aby si splnil euro II, na to staci hocijaky, ktory neni vysypany ci zalepeny a to pri kupe poznas. a tiez je dobre aby to bol nejaky fabricky a nie uni lebo to su shity uz ked su nove. proste stary od hocijakej automobilky...

ked ho nahodis jedine skusit ist na ek. ak bude vysoke CO, tak mas zle nastaveny karb, ak bude vysoke HC, tak zerie olej, zrejme KO semeringy ventilov...

tolko k legalnej ceste..

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 09.07.2014, 6:52
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: