4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Niva radenie 4x4
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=3641
Stránka 2 z 5

Autor:  MARTINO [ Uto, 05.02.2008, 23:09 ]
Predmet príspevku: 

uuuf ,tu niekto zapadne v ,,okoli PO,, a v PO a okoli o tom nikto nevie :-D :lol: však by som pribehol,no :smt017 :smt151

Autor:  maros [ Uto, 05.02.2008, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

zapri auto o mur zarad 1 a skus ci presmikne ta spojka a druha moznost ci su ok homo klbi na predku to prve aj druhe som uz prezil auto jazdilo v pohode a ked som potreboval zabrat zrazu nic koleso vo vzduch sa tocilo vzdy (pozor som amater)

Autor:  alena25 [ Uto, 05.02.2008, 23:23 ]
Predmet príspevku: 

zajtra sa na to pozriem ale tajne dúfam že to bude ok
:lol:

Autor:  maros [ Uto, 05.02.2008, 23:27 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok

Obrázok

Autor:  alena25 [ Uto, 05.02.2008, 23:30 ]
Predmet príspevku: 

no tak nejako to vyzeralo, ibaže z opačnej strany a koleso bolo v lufte

Autor:  KOŤO [ Uto, 05.02.2008, 23:36 ]
Predmet príspevku: 

Možno zase jedna blbá otázka. Dávaš tam naozaj uzávierku? Netlačíš tam redukciu? Ak naozaj zaskočí uzávierka mala by sa rozsvietiť tá kontrolka. Niekedy tam ide dosť ťažko, možno treba viacej zatlačiť. Strýko mal problém, že zase nešla vypnúť.

Autor:  alena25 [ Uto, 05.02.2008, 23:45 ]
Predmet príspevku: 

to je to, že kontrolka nesvieti, zajtra idem preskúmať či vôbec funguje čidlo
a ako som už uviedol páky prídavnej prevodovky /uzávierky/ boli obidva k sebe takže by to malo byť ok

Autor:  KOŤO [ Uto, 05.02.2008, 23:49 ]
Predmet príspevku: 

alena25 píše:
to je to, že kontrolka nesvieti, zajtra idem preskúmať či vôbec funguje čidlo
a ako som už uviedol páky prídavnej prevodovky /uzávierky/ boli obidva k sebe takže by to malo byť ok

Už som dlho nesedel v Nive ale obidva k sebe? nejde jedna dopredu a druhá dozadu? Alebo si to mýlim z GAZom - PN a R? Ešte neviem či uzávierka nejde iba s redukciou.

Autor:  alena25 [ Uto, 05.02.2008, 23:56 ]
Predmet príspevku: 

podľa mojich chabých info tak jedna páka je na redukovanie rýchlosti t. j. korytnačka - zajac a druhá ako uzávierka medzinápravového dif.
som začiatočník /
už som pri jazde porovnával ktorá páka načo je, a rozdiel v jazdení bol!

Autor:  KOŤO [ Str, 06.02.2008, 0:06 ]
Predmet príspevku: 

No tak zajtra skús pri zaradenej "korytnačke" (páka má tri polohy: korytnačka - neutrál - zajac) prehodiť tú druhú páku - uzávierka. Mala by sa rozsvietiť tá kontrolka. Radiť sa to musí na stojacom aute - obidve. Ak je medzinápravová uzávierka zapnutá tak auto ide ťažko do zátačiek a ťažko sa krúti volantom (na idúcom aute). Uzávierka sa používa len na nespevnených cestách inak môžeš dobabrať kríže, poloosy alebo diferák.

Ešte skús auto zdvihnúť celé, či sa točia aj predné kolesá, može byť prasknutá poloos alebo aj rozbitý diferák. V lepšom prípade oddtrhnutá páka.

Autor:  alena25 [ Str, 06.02.2008, 0:12 ]
Predmet príspevku: 

ďakujem všetkým
každá rada a skúsenosť nad zlato a hlavne v teréne
:-D

Autor:  dado [ Str, 06.02.2008, 6:31 ]
Predmet príspevku: 

Paka ktora je blizsie k pristrojovke :
ked je zatiahnuta smerom k zadnym sedadlam tak je zaradena uzavierka (moze sa za jazdy zaradit aj vyradit !!!, mne to slo dokonca vteda lahsie)

Paka ktora je blizsie k zadnym sedadlam :
ked je zatiahnuta uplne k pristrojovej doske tak je tam redukcia a ked k zadnym sedadlam tak je tam normalna cestovna rychlost, medzi tym je neutral. (musi sa radit ked auto stoji !!! da sa aj pri velmi pomalej rychlosti, ked su otacky hriadelov zosynchronizovane)

Cize ked su obidve zatiahnute k sebe tak je tam redukcia s uzavierkou.

O com tu vobec spekulujeme ? :roll: Na kontrolku sa vybodnite, dolezity je stav ktory sa deje. Pravdepodobne tam je nieco posrate.

Autor:  pejo [ Str, 06.02.2008, 8:32 ]
Predmet príspevku:  uzavierka

Ja mám v ponku jednu volnú zadnú uzavierku na nivu a Majo sa ošíva.

Autor:  Majo [ Str, 06.02.2008, 10:48 ]
Predmet príspevku: 

Osivam, osivam, zadnu uz na nive mam a prednu mam objednanu, takze ak ju budes mat, ked sa "doosivam" tak ju veznem a supnem do bruchoplaza, ale ak najdes zaujemcu kludne ju strel :wink:

ale k teme:
je blbost aby to robila spojka ako tu niekto pisal, to by musela byt tak zhumplovana ze by sa tym autom ani po ceste nedalo jazdit. Tiez je blbost ze by to bolo v kardanoch, krizoch, ci polosach prednej napravy, pretoze to by sa taktiez na tom vobec nedalo ist pri vypnutej uzavierke.
zapnutie uzavierky na nive je predna packa dozadu, redukcia je zadna packa o dve dopredu bez debaty, vravi to spravne.

Mozne problemy su len dva - bud uzavierka nezaskoci uplne - nieco je posr... v ovladani, alebo je pretoceny kruzok, ktory spaja prednu a zadnu hriadel.... Kazdopadne pridavna prevodovka von a rozborka- zistenie priciny...

Autor:  david [ Str, 06.02.2008, 11:15 ]
Predmet príspevku: 

opravte ma ak hovorim zle, pisete ze predana paka do zadu- zapnuta uzavierka? myslyte medzinapravova? ja mam doma nivu rok nieco okolo 90, a predna paka do zadu znamena ze zapnem predny nahon . pokial viem tak niva nema uzavierku neviem ako tie nove 1,7i ,trosku ste ma teraz poplietli tak prosim o vysvetlenie.

Stránka 2 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/