Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 22:04
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 31-32" kolesa na Nivu? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Rozmyslam nad kupou novych kolies a padli mi do oka Matador Wisentta
Este nie som pevne rozhodnuty, no uvazujem prave nad rozmerom 235/85 R 16. Nie je to vsak pevne rozhodnutie, budem totiz musiet(chciet) kupit aj disky, takze si mozem vyberat. Bud 15" alebo 16", hlavne neviem ake by bolo idealne ET. Original disky maju ET 58 a pouhych 5" priemer.
Tak prvivitam akekolvek rady a skusenosti, rezat ani vytahovat blatniky nechcem, do uvahy pripada len nejaky ten lift. Aky, kolko a ci pojdem do podvozku nejakeho renomovaneho vyrobcu(OME tusim nieco na Nivu ma), zatial tiez neviem...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 29.12.2006, 17:01
Profil ICQ WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ten rozmer pneu na Nivu urcite nedas.(bez vacsich uprav) 235/85 R 16 su 31,728" pneu.
Takto vyzera Niva na 31" pneu :
ObrázokObrázok
Popis k obrazku :
Ride Description:
Repowered with Nissan CA20 2.0ltr, CA18 head planed, Nissan Sylvia 5 speed, Splitter Diff relocated 250mm back and Drive shafts swapped around, Honda Prelude fuel pump, Nissan Ignition, twin electric fans, 3" suspension lift, Guard cutouts to accomodate 31x10.5/15 Mickey Thompson Baja Claws on 15x7 Suzuki Rims, Honda Civic SI Front Seats, Sports steering Wheel, Custom center console, Hard mounted rear recovery box, Custom front and rear bumpers,65mm Flexi-flares fitted to guards, 2x Hella 500s mounted in grille and 4x Hella FF200 mounted on Prorack roof rack, Sun roof, Tie down eyes mounted on front bumper, Tow hooks front/rear, Custom grille blanket,...

Na Nivu das tieto, bez vacsich uprav.
Bez vacsich uprav znamena : napr. pre 215/75R15 alebo 205/75R16 musis podlozit pruziny a gulove capy vpredu o max.3 cm.(niekto aj 5 cm, ale to uz nie je ono) A rezat z blatnikov.
Ja by som si vybral z tychto:
diagonálne :
6,95 /R16 max. 7,5/R16

radiálne :
185/75 R15
195/75 R15
205/75 R15
215/75 R15

185/75 R15
175/75 R 16
175/80 R 16
175/85 R 16
175/ R 16
185/75 R 16
185/80 R 16
185/ R 16
195/75 R 16
195/80 R 16
195/ R 16
205/75 R 16
205/80 R 16
7 R 16
7,5 R16
Pre 31" pneu by som vymenil prevody. Inak ti to nepojde + dalsie vazne upravy. Mal som na Nive, myslim, 205/75 R16 a 5. stupen som ani neradil. Na redukciu to slo, ale po sfalte o nicom. Nehovoriac o tom ze pod 15l/100 km som sa nevedel dostat.

Velmi slusne forum o Nivach.
http://forum.difflock.com/discus/messages/680/680.html?1082358298
Nejaka diskusia o 31" pneu na nIvu je tu:
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_18955.html


http://www.niva4x4.ru
http://video.google.com/videoplay?docid=-8348524332367960537
Obrázok

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 30.12.2006, 7:07
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 23:54
Príspevky: 132
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám na nive 195/80R15, keď zoderiem tieto pôjdem do 205/80R15 viac nie. Disky mám 15 palcové zo samuraja, čo sa týka ET ja ich mám obuté normálne ale dajú sa obuť otočené (ak zavaríš dieru na ventiček a vyvŕtaš ju na druhej strane) a to ti bude disk vyliezať asi o 5 cm z auta von. Ja nemám na blatníkoch lemy a už teraz mi kolá vyliezajú dosť z auta takže som disky netočil.Mám pocit, že motor na nive je výkonom akurát na sériové gumy, ak tam dáš čokolvek väčšie prejavý sa to na ťahu auta. Ako písal Dado keď chceš na nivu dať také veľké koleso treba čosi robiť s prevodmi (ja som menil diferáky teraz mám 2102(sú pomalšie ale silnejšie) na nive sú štandardne 2103).

_________________
Toyota Land Cruiser Hj 60, hladký diesel 4l zatial pred úpravou.


Pon, 01.01.2007, 19:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no takto: Ja tam planujem davat podvozok asi od OME, na Nivu sa robi taky, ze +40mm a je v relativne rozumnej cene.
Kolesa 235/85 R16 su od tych co tam mam teraz(185/75 R16) vyssie o 12cm. Teda dohora presahuju 6 cm, co by pri zdvihnuti podvozku o 4cm a spravne zvolenom ET diskou nemalo nikde skrtat. Ja viem, teoria je krasna vec a prax je o niecom inom, ale aj tak to skusim :-D
Mat Nivu zdvihnutu o 10cm je nadherna predstava 8)
Diferaky, to je samostatna kapitola, samozrejme seriove by tam neostali. Nemienim jazdit len na redukcii. Seriove diferaky v Nive su 4,1:1(udaj ze su z 2103 hovori malo;), 2102 ma 4,44:1, este existuje 2101, co je 4,3 a pre nas uplne nepouzitelny 2106 - 3,9:1. To su diferaky origo, vyrabane Rusmi. Ale, Madari na rally pouzivaju diferaky roznych prevodov. Osobne viem, ze vyrabaju 5,3:1 a tiez 5,7:1. Urcite aj ine. Dokonca nie je problem ani so samosvornymi diferencialmi a vsetko v ludovych cenach...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Uto, 02.01.2007, 16:03
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 23:54
Príspevky: 132
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo: ako tak čítam teória je to zatiaľ u teba. To čo som ti písal vyššie som čerpal z praxe a skuseností, ktoré som ja z nivou zažil(neber to prosím ako chvastanie). Už teraz si dovolím tvrdiť že ak namontuješ na nivu podvozkovú sadu +40mm, nevyrežieš a neupravýš lemy tak gumy vyššie o 6 cm a môžu byť obuté na diskoch z akýmkoľvek ET ti budu celkom určite škrieť. Nezabúdaj že tie gumy nebudú len vyššie ale aj širšie. Ak by si ich náhodou aj do blatníkov dostal na výšku ešte je rozhodujúca šírka blatníka (pozri foto v predchádzajúcom príspevku od Dada tam je to na jednej fotke vydieť ako bolo treba upraviť blatník aj dole).

Ešte k tým difom: nepísal som o prevodoch len o číslach sériových diferákov(a tie nepustia) ktoré sa dajú zohnať na každom vrakovisku.

Myslím si a ja to tak beriem, že kto má nivu a jazdí s ňou offroad má ju preto, že má auto ktoré si môže sám opraviť a upraviť a nechce do auta pchať balík peňazí.

Ešte niečo na záver: zakedy som jazdil na sériových gumách so sériovým autom nemal som žiadne problémy s opravami len s priechodnosťou i keď niva prešla aj tak toho dosť. Ako som začal robiť úpravy začali mi odchádzať veci ktoré daným úpravám neboli prispôsobené. napríklad obul som MT pneu roztrhol som predný diferák,urobil som pevnostný diferák so silnejším prevodom začal som trhať poloosi a homokinetické kĺby. Týmto chcem povedať že ak aj náhodou urobíš úpravy ktoré si popísal celkom určite niesi na konci. ešte jedna otázka máš predstavu koľko bude tá niva mať spotrebu ak na ňu namontuješ tie pneu 235/80R16 s difmi 5,3:1? Ja byť na tvojom mieste, chcieť robiť čo píšeš, kúpim radšej patrola.

_________________
Toyota Land Cruiser Hj 60, hladký diesel 4l zatial pred úpravou.


Str, 03.01.2007, 1:41
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Plne suhlasim s Petom K. Ale ak sa chces do toho aj tak pustit. Tak nas informuj ako to ide.
BTW. kebyze je take jednoduche dat na Nivu 31" pneu tak by bolo pre mna o jeden dovod menej kupovat ZJ.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 03.01.2007, 9:30
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasne, jasne, takmer zo vsetkym suhlasim. Ale...

Ja osobne Nivu nemam preto, ze chcem auto, na ktorom si vsetko spravim sam "zadarmo". Som ochotny do neho nainvestovat hodne penazi, pretoze to auto milujem zo dna na den viac. Nie je umenie prejst na ine auto, ktore dane veci uz ma od vyroby, pre mna je motivujuce dosiahnut to z niecim, co je o niekolko kategorii nizsie. Ak vsetko pojde podla planov, o par rokov bude moja Niva schopna absolvovat expediciu v Rumunsku.
Neodsudzujte ma za to a radsej mi drzte palce. Samozrejme o vsetkom budem priebezne informovat :wink:

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 03.01.2007, 13:16
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak to držím palce, ako vidno odhodlanie Ti nechýba :smt023

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Str, 03.01.2007, 13:24
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja by som skor siel do vymeny oboch naprav. Napr. D30, D35. Prednu dat tiez tuhu.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 03.01.2007, 13:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej: Dik, to mi veru nechyba :-)
Dado: No, to mozno bude casom tiez, lenze auto je v zaruke, tak dovtedy kym neuplynie si mozem dovolit len upravy, ktore nejak dokazu v Slovlade zvladnut :wink:
Uvidim, co bude ako odchadzat a podla toho sa zariadim. Ta predna tuha ma laka asi najviac...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 03.01.2007, 14:14
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 23:54
Príspevky: 132
Bydlisko: Piešťany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo toto fórum tu nieje na to, aby ťa tu niekto odsudzoval a ani to tu nikto nerobí. Na fóre každý prispievateľ vyjadruje svoj názor. Diskusiou a pozorným čítaním príspevkov a rád sa tu toho dá celkom dosť naučiť a aj ušetriť veľa peňazí nezmyselnými zásahmi a investíciami do auta.

Z tvojich posledných príspevkov mám pocit, že chceš z toho auta urobiť špeciál z niváckou búdou. Ak áno potom naozaj nechápem prečo to ideš robiť z nového auta - ale to je tvoja vec.

Ešte k záručným podmienkam - rezaním lemov blatníkov ich asi porušíš či nie?

Aj tak ti držím palce, aby ti to vyšlo podľa tvojich predstáv!

_________________
Toyota Land Cruiser Hj 60, hladký diesel 4l zatial pred úpravou.


Str, 03.01.2007, 20:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
preco nove auto? jednoduche: nechcem investovat do oprav, ale len do uprav ;-)

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 03.01.2007, 21:20
Profil ICQ WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 15:53
Príspevky: 180
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dado píše:
Ja by som skor siel do vymeny oboch naprav. Napr. D30, D35. Prednu dat tiez tuhu.


Presne tak to mali urobené Šajgalovci na Nive ale mali tam aj silnejší motor.

_________________
Jeep Cherokee 4,6i
Suzuki KQ 700


Štv, 04.01.2007, 0:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tiez mam nachystany silnejsi motor, co tam pride po skonceni zaruky. Zatial rozmyslam nad tym co mam doma - Lancia Delta 2,0 turbo benzin, 4-bodovy vstrek. Ma to skoro 140kW.
Ale samozrejme, ze tym padom to bude chciet dalsie upravy lebo comu nedaju zabrat tie velke kolesa, tak to dokonci ten motor ;-)

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Štv, 04.01.2007, 10:00
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07
Príspevky: 907
Bydlisko: EU
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ty kokso,tak to teda čumím a držím palce-inak taký jeden "dobrodruh" je aj na jednom českom fóre,ale upravuje Jeepa cherokee :twisted:


Štv, 04.01.2007, 19:41
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 44 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: