Dnes je štvrtok 1. mája 2025, meniny má nikto a zajtra Žigmund
Autor |
Správa |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
Tie selenoidy co si dal su dobre tak na navijak a aj tak ked ho mas zapnuty cely den v lese ako to niektori robia tak sa tie cievky prehrievaju v tych selenoidoch a je jedno ci to stoji 22eur alebo 65eur. doma mam asi 4 take co maju zhorene cievky . ked som daval druhu baterku do auta tak sme s tymi selenoidmi experimentovali a je iba par kusov co vydrzia byt stale pod napatim a cievka to ustoji . ale aj cena je nad 120eur orientacne ked este pamatam
|
Ned, 18.10.2015, 17:12 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Šak ale bavíme sa o krmení meniča momentálne, na to je toten solenoid bohato dosť, si myslím. A stejne neviem, či s ním chce občas krmiť flexu, alebo dlhodobo notebook/telku/mikrovlnku. Ja ho mám už pár rokov a všetko funguje; no a keby zhorel v priebehu akcie tak tie dva káble proste zošrófujem dokopy Na navijaku nič také nemám 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Ned, 18.10.2015, 17:16 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
no dakto na tom menici funguje cely den-ked kempuje ,a cievka sa prehrieva a drz a drzi a drzi az zrazu nic nefunguje 
|
Ned, 18.10.2015, 17:22 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No ja to mám hlavne na malú flexu a letovačku, takže zas tak dlho zapatý nie je, a v prípade poruchy si viem poradiť, ako som písal vyššie.
Tak mu poraď nejaký čo nezhorí.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Ned, 18.10.2015, 17:27 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
pohladam odkial som ich kupoval
|
Ned, 18.10.2015, 17:31 |
|
 |
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|
tak som si poguglil zase nieco a pod pojmom solenoid som nasiel aj spinaciu cievku od startera. Tak sa chcem opytat ci by sa aj to dalo pouzit ako kvazi "spinacie rele " na invertor, nakolko mam starter navyse z jedneho mojho predosleho auta.
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Ned, 18.10.2015, 21:46 |
|
 |
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
|
dalo ale len na kratku dobu-cievka v nom nie je stavana na dlhodobu zataz a ani kontakty
|
Ned, 18.10.2015, 21:54 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Myslím že skôr nie ako ano. O kontakty by som sa nebál, ale o cievku rozhodne ano.
Ale ešte furt nevieme na čo vlastne sa ten invertor používa, resp. ako dlho to hodlá byť zapaté - lebo pri expedičke/karavane, kde bude tri dni bežať menič na 220, mu už len tá cievka zožere pol baterky, to bych sa na to vysrau a dal tam manuálny, napríklad.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Ned, 18.10.2015, 23:49 |
|
 |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
ja mam niektore veci priamo niektore cez kluc.... napr svetla na streche jednoznacne naprimo na baterku kto tam ma furt pchat kluce ked to chce zapnut.... kompresor mam cez kluc hlavne preto aby som ho nahodou nezabudol vypnut (ked len tak kuknem na auto tak proste nevidim ci je alebo nieje zapnuty)
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Pon, 19.10.2015, 12:39 |
|
 |
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|
MoostanQue: netreba pozerat na to ako dlho to chces pouzivat a co chces napajat. hlavne treba pozerat na vykon invertora, takze uvazuj trvalu zataz naplno a povedzme 24hodin vkuse nakolko to treba dimenzovat na maximum. takze invertpr ma trvaly vykon 1500w skutocny sinus. Solenoid som teda asi podla vasich rad vylucil, kedze takuto trvalu zataz by nezvladol. predpokladam ze to 200A rele by to malo zvladnut. hadam sa nemylim.
Janciak: dobre si napisal, nakolko kompresor sa ti bude napriklad v noci stale zapinat pokial to nemas priamo na kluc. Inak na ten kluc zase nemozes napojit uplne vsetko, nakolko ta spinacia skrinka je dimenzovana na urcity prud, proste aby sa nestalo ze daco vyhori.
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Pon, 19.10.2015, 20:23 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

No, moment.
Na to ako dlho práve pozerať treba, pretože z predchádzajúcej debaty vyplýva, že niektoré relátká/solenoidy nedobre znášajú dlhodobé zapnutie - takže je zásadný rozdiel medzi "zapať invertor, urezať susedovi zámok na garáži, vypnúť invertor", a "zapnúť invertor, a číhať na ňom celý víkend telku". Okrem toho, jednak zaťažiteľnosť spínacích zariadení klesá s dobou trvania zaťaženia, a druhak, masívny solenoid bude mať masívnu cievku, aj s masívnym odberom. Pri kratších intervaloch v ráde desiatok minút to nevadí, ale dva dni zapnutý solenoid ti vyžerie sám osebe značnú časť baterky, tam by som to radšej riešil manuálnym spínačom.
Spínacia kapacita musí byť aspoň taká, aký je maximálny možný odber zariadenia, to je snáď samozrejmosť. Ale trvalá záťaž (1,5kW invertorom) po dobu 24 hodín je nezmysel, to by si musel mať dvadsať bateriek. Solenoid na štartéri/navijaku bez problémov krátkodobo zvládne 800 ampér, problém teda nie je veľkosť spínaného prúdu, ale to, že nezvláda dlhodobé zapnutie. Preto som sa pýtal na účel zariadenia, ja to mám tak ako som popisoval, flexa letovačka, takže to nikdy nebeží v kuse dlhšie ako pol hodinu, a prehrievanie cievky ani poruchu som nezaznamenal.
A k tomu kompresoru, nevidím dôvod, prečo by sa mal sám od seba spúšťať uprostred noci, pokiaľ ti nefučí vzduch niekde, to ale nie je chyba zapojenia. Ale je zbytočné nechávať zapaté relátka; veci ktoré sú štandardne zapnuté, je lepšie krmiť od klúčika (ako už spomínané abs-ko napríklad). Od spínacej skrinky samozrejme ide len ovládanie relátok, nie spínaný prúd, takže zaťažiteľnosti spínačky by som sa nebál, relátko žerie málinko.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pon, 19.10.2015, 20:50 |
|
 |
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|

uplne ta chapem ako to cele myslis. jasne ze neplanujem mat invertor zapnuty nonstop ale rad by som to nadimenzoval na maximalne mozne pouzitie. jasne ze invertor mi stiahne baterku hned pokial nemam nastartovany motor. teoreticky mi je vsetko jasne co si napisal. prakticky sa mi moze stat to ze mi rele zhori a ho vymenim, tym padom to je vybavene. a k tomu kompresoru, janse ze je vypnuty pokial netlaci vzduch, ale niekedy ked su zle spojky, vzduch unikne a kompresor zopne, teda pokial si ho natrvalo nevypol. clovek niekedy proste zabuda na niektore veci. ako si napisal, relatka nemaju velky odber, ale ked ich das mnoho na spinaciu skrinku, tak sa ti ten prud uz nazbiera, preto je asi lepsie niektpre veci riesit priamo na baterku cez zvlast vypinac. Inac ti davam vo vsetkom za pravdu, len ten solenoid som ani len netusil co je, konecne som sa to tu uz dozvedel, takze pre mna je pouzitelnejsie relatko ako solenoid. Celkom ma pobavilo to co si napisal "zapať invertor, urezať susedovi zámok na garáži, vypnúť invertor". Hlavne aby o tom sused vedel a nieze tam dojdem v noci s kuklou na hlave a zapnutym invertorom a flexou v ruke. xixi
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Pon, 19.10.2015, 22:52 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|