Troska ozivim temu:
V ramci korona nudy som si kupil tester baterii Ring RBAG500.
https://www.ringautomotive.com/en/product/RBAG500. Odhliadnuc od toho, ze je to pekny sunt a smejd, ktory nikomu neodporucam, zmeral som si nim 2x 55 Ah Optima Yellow top, ktore mam v Patrolovi od jeho kupy, myslim ze ich tam daval este Rado offroad. Baterky maju podla stitku datum vyroby November 2009, robene v Mexiku
Zmeral som jednu z bateriek tym merakom, zrejme mera vnutorny odpor, treba mu pri zaciatku merania nastavit stitkovy CCA a podla napatia naprazdno a nejakej tabulky spolu s vnutornym odporom odhadne aktualny CCA a podla toho vyhodnoti stav baterie. Mne napisal 12.55 V, 414A CCA, 5.41 mOhm a stav baterie 32%. Odporucal vymenu.
Nezdalo sa mi to, ale zobral som baterku z auta na cyklus vybitia a nabitia. Nabil som ju obycajnou suntovou nabijackou s nabijacim prudom cca 2.5 A asi 24 hodin na 13.1V co ma mat pri plnej kapacite. A potom som ju skusil vybit zapojenim autochladnicky s odberom stabilne 4.25A, je to kombinacia elektromotorcek a peltier clanok. Baterka udrzala odber cca 12 hodin 20 minut, ked som ju pri poklese pod 10.5V odpojil. V prilohe vybijacia charakteristika pri zatazi a spotrebovana kapacita, podla vypoctu dodala kapacitu cca 52 Ah, takze urcite nie je KO.
Nemam moznost spolahlivo zmerat startovaci prud, ono to v domacich podmienkach ani dobre nejde, ale auto startuje bez mihnutia oka a ani navijaky sa nestazuju.
Takze tolko ku spolahlivosti Optima Yellow top, musim povedat ze som ich nikdy nevybijal do hlbokeho vybitia, v aute mam voltmeter takze stale vidim uroven napatia, ale po 10 rokoch od vyroby som s nimi teda nadmieru spokojny. Dufam ze este dlho posluzia.
/EDIT Pridal som upraveny obrazok aby sa v tom malom rozliseni lepsie cital.