Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
dve batérie do auta - čo na to potrebujem a koľko to stojí??
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
...ozaj, Martin mvoj, v Tisovci sme chvíľu hovorili, že naštartované auto vybitiu baterky pri dlhšom používaní navijaka nezabráni, lebo výkon alternátora je nižší ako odber navijaka...teraz ma ale napadlo, že naštartované auto si tu batériu predsalen potom za chodu motora dobije, kdežto pri vypnutom motore vyšlahaná baterka auto nenatočí a ak nie je pomoc...
...netvrdím, že mám veľké skúsenosti s navijakom, ale myslím že robím dobre, keď pri dlhodobejšej práci navijaku mám naštartované - nehovoriac o pomoci aj dočasu naprázdno sa otáčajúcich kolies - určite to navijaku pomôže, len zas netreba auto trápiť na plné oné...gule...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pon, 16.04.2007, 10:44 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
....jasné že máš pravdu....
Pri navíjaní musí byť motor nahodený. Keď vezmeš do úvahy že nenavíjaš v kuse, a ani keď navíjaš nie je zaťaženie stále maximálne, tak prúd z alternátora vela znamená. A aj keď pri navíjaní baterku vymlátiš, tak ju zase alternátor dobije.
Dve baterky sa dávajú preto, aby taká zábava vydržala čo najdlhšie. Ono totiž aj baterke neprospieva keď sa vybije do mrte (práve proti tomu sú trakčné baterky odolnejšie)
Takže navíjať sa dá aj len s jednou normálnou baterkou, ale dve (alebo jedna velká) sú lepšie. A keďsú dve, tak sa s tým dá rôzne čarovať a je viac možností ako sa vyvarovať situácie, že ostaneš stáť s chcíplim motorom a prázdnou baterkou.
Navíjať sa z vypnutým motorom si viem predstaviť len v krajnej núdzi..... čo ja viem, napr že utopím motor v brode a chcem auto dostať na breh... alebo tak niečo....
|
Pon, 16.04.2007, 11:02 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
dve OPTIMY maju vyhodu, ze netreba previjat altik ani niako specialne upravovat lebo su vlastne "len " 50 Ah
ja som zvolil OPTIMA YELLOW TOP 72 Ah (s tym sa da uz zvarat )
ma ju odo mna M. Matias a v Tisovci sa tahal naraz aj prednym aj zadnym navijakom a kraaaasssssssssaaaaa 8)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 16.04.2007, 23:12 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
ja som po konzultacii s autoelektrikarom nahodil este jeden 120 A alternator zvlast pre druhu baterku a zatial ziaden problem
_________________ Bývalý offroadak
|
Štv, 19.04.2007, 21:30 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
dindaj píše: ja som po konzultacii s autoelektrikarom nahodil este jeden 120 A alternator zvlast pre druhu baterku a zatial ziaden problem
Z čoho je ten altík?Má vývevu?Dík.
|
Štv, 19.04.2007, 21:49 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
octavia bez vyvevy,
_________________ Bývalý offroadak
|
Štv, 19.04.2007, 22:02 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
dindaj píše: ja som po konzultacii s autoelektrikarom nahodil este jeden 120 A alternator zvlast pre druhu baterku a zatial ziaden problem
... to je zaujímavý nápad... na aké auto?
aaaaaa... môžeš tie dve baterky spriahnuť? ... akože... možu byť spojené paralelne ?... napr pri navijákovaní... Nevzniká nejaký konflikt medzi alternátormi?
|
Pia, 20.04.2007, 10:00 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
patrol 160. daju sa spojit,ale nerobim to. Naopak to mam komplet nezavisly obvod len pre pridavne zariadenia. O moznosti prepojenia obvodov uvazujem len v pripade poruchy original alternatora. V tom pripade mam vlastne namontovany rezervny alternator
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 20.04.2007, 21:17 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
dindaj píše: ...Naopak to mam komplet nezavisly obvod len pre pridavne zariadenia.
aj to je sikovne len stale je tu moznost, ze uplne vybijes obe baterky a v nudzi nenastartujes...navyse nepomozes navijaku zvysenou kapacitou.
...kazde zapojenie ma svoje + a -
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pia, 20.04.2007, 21:23 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
necitas poriadne Dano. Mam dve baterky na dvoch nezavislych obvodoch a kazda ma svoj alternator. Tym padom sa nemoze stat , ze sa komplet vybijem.
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 20.04.2007, 21:40 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
dindaj píše: necitas poriadne Dano. Mam dve baterky na dvoch nezavislych obvodoch a kazda ma svoj alternator. Tym padom sa nemoze stat , ze sa komplet vybijem.
...citam citam...len nepoznam detailne zapojenie...na kazdej baterke mas nejake spotrebice...teda teoreticky moze nastat situacia, ze nieco ostane zapnute na kazdej z nich...zicher je len vtedy ked je jedna uplne odpojena.
POZOR nepisem, ze tvoje riesenie je zle. Ma svoje opodstatnenie ked si si to takto urobil.
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pia, 20.04.2007, 21:53 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
dindaj píše: necitas poriadne Dano. Mam dve baterky na dvoch nezavislych obvodoch a kazda ma svoj alternator. Tym padom sa nemoze stat , ze sa komplet vybijem. Nemá 160-ka 24V rozvod?Ak áno, ako to máš potom urobené?Ak nie, otázku beriem späť.
|
Pia, 20.04.2007, 21:54 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
Dano,tvoja oponentura je uplne v poriadku. Ja totiz neviem preco sa to nerobi bezne a preto cakam,ze ma niekto upozorni na nejaky zadrhel. Zapojenie je uplne jednoduche.Rozvod mam 12 V.Na pôvodnom rozvode mam navyse len CB. Druha baterka je 100 Ah a na ňu idu vsetky silove spotrebice/navijak,10 ks pridavnych svetiel v paroch,zasuvka / Čo sa tyka zapnutych spotrebicov,mas kontrolky a dôslednosť.
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 20.04.2007, 23:56 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
dindaj píše: Dano,tvoja oponentura je uplne v poriadku. Ja totiz neviem preco sa to nerobi bezne a preto cakam,ze ma niekto upozorni na nejaky zadrhel.
Tak to máš z auta centrálu. Ono sa to nerobý bežne,lebo bez alternátora sa dá spraviť zopár stovák KM.Kdešto bez iných súčiastok si ani neprdneš , a dvojmo robiť celé auto
Ale určite je to zauímavé riešenie
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Ned, 22.04.2007, 1:51 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1814 Bydlisko: SE
|
S benzinom nespravis ani 100 km a nic nie je robene dvojmo.Alt. je pripojeny jednym kablom na novu baterku.Ta je pripojena minusom na kasnu a plus ide na poistky pridavnych zariadeni.to je cele zapojenie.
_________________ Bývalý offroadak
|
Pon, 23.04.2007, 13:39 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|