4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Káble k navijáku http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=2001 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 12:27 ] |
Predmet príspevku: | Káble k navijáku |
Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble? |
Autor: | DanoDEF [ Sob, 23.06.2007, 12:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: Káble k navijáku |
diesel píše: Mám taký dotaz k skúseným...potrebujem tri káble od motora navijáka doviesť pod sedadlo vodiča cca 3m(tam budú selenoidy)...odtial jeden do kufra cca 2m(tam bude druhá baterka) a odtial jeden priamo k motoru navijáka cca 4-5m. Sú na to vhodné zváracie káble? ...v prvom rade je to blbost...z elektrickej stranky ak nepouzijes kabel dostatocneho prierezu tak na nom budes mat zbytocne ubytky napätia co v konecnom dosledku znamena znizenie vykonu navijaku. ...podla toho co popisujes budes mat celkovu dlzku 11m kablov + kostra ...pojem zvarovacie kable je velmy obsirny nakolko aj zvaracky su rozne a maju rozne hrube kable |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 14:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul. A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov. |
Autor: | rado nd [ Sob, 23.06.2007, 14:46 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: Tie dĺžky som možno prehnal...ale selenoid na navijáku nechcem(a ani sa nezmestí), v motorovom priestore niet kam, takže jedine interiér. baterka jedine do kufra. Žial ZJ ftédéíčku má velké problémy s priestorom. Zváračšké káble pochopitelne tie čo idú k elektródam...sú podobného priemeru ako navijákové. Presne to ale neviem preto sa pýtam a zdá sa mi že niekto to tu už spomenul. A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov. Keď už inak nemôžeš, podstatný údaj je prierez kábla. Pre tieto prúdy je min. 50mm2, čomu v podstate zváračské káble vyhovujú. Môžeš potrebu dĺžky ojetrtkabátiť zväčšením prierezu, ale pri týchto prierezoch sú to už celkom dobré palby. |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 15:04 ] |
Predmet príspevku: | |
No pekne ste ma vystrašili...ešte to poprehodnocujem. |
Autor: | DanoDEF [ Sob, 23.06.2007, 15:44 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: A celková dĺžka plusovej vetvy by bola 5m a mínusovej tiež, tak neviem kde si napočítal tých jedenásť metrov. ...no ty si pisal, ze 3 kable krat 3 metre od motora k solenoidom a 2m kabel k baterke to je dokopy 11m a ziadna plusova a minusova vetva...treba si prestudovat cinnost navijakoveho motora...ten ma totiz dve vinutia jedno v rotore a dva v statote...do rotora vzdy ide rovnaka "polarita" a v statore sa meni "polarita" podla toho do ktorej strany sa ma motor tocit....prepinanie tejto polarity ti zabezpecuju tie solenoidy...takze v kratkosti....je jedno, ktorym smerom sa motor toci vzdy ti prud peteka vsetkymi vodicmi tj v tvojom pripade 11m |
Autor: | teslo [ Sob, 23.06.2007, 16:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2. To bolo ked som mal jednu bateriu. Ked som nahodil druhu, tak som kupil kable 50mm2, ale z kazdej baterie mi ide samostatne kabel zhruba rovnakej dlzky, aby bol odpor kablov zhruba rovnaky a obe baterie zatazene rovnako( tzn. 2x50mm2 plus, 2x50mm2 minus). Na plusovych kabloch su odpojovace. Andrej, vol co najkratsie a najhrubsie kable. Tak ziskas najmensi vnutorny odpor kablu, tzn. najmensi ubytok napatia. Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora. Resp. Nizsie otacky motora, znamenaju, ze cez jednotlive vinutia motora prechadza prud dlhsiu dobu, nez na co su stavane a mozu sa zacat prehrievat. To moze paradoxne viest k poskodeniu motora |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 16:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky? |
Autor: | DanoDEF [ Sob, 23.06.2007, 18:21 ] |
Predmet príspevku: | |
teslo píše: Cim tensi kabel tym vacsi ubytok napatia a tym nizsi vykon motora. ...no s prizmurenym okom aj tak sa to da povedat ...cim tensi kabel tym väcsi ubytok napätia = nizsie napätie na motore a to sa rovna nizsiemu vykonu. kedze kabel bude tensi pretekajuci prud ho bude zohrievat...az sa roztopi izolacia .... !!!! NEZABUDNUT na spoje tj kabelove ocka....veeelmy dobry zdroj tepla a ubytku napätie PS. Teslo skus zmerat sublerou priemer tych tvojich kablov aj s izolaciou |
Autor: | rado nd [ Sob, 23.06.2007, 19:52 ] |
Predmet príspevku: | |
teslo píše: Ja som na moj navijak pouzil povodne kable prierezu 75mm2. |
Autor: | teslo [ Sob, 23.06.2007, 20:48 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: Teslo mne je jasná nutnosť čo najkratšej dĺžky ale mám ti ukázať moje možnosti umiestnenia druhej Baterky? Diesel, ked to nejde, tak to nejde... Viem ze v "modernych" autach je vyuzity kazdy milimeter priestoru a naozaj je problem cokolvek dorobit... Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat. A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty... Ja som kable kupoval za tazke prachy vo f. Hagard Hal...Andrej priprav sa na riadnu palbu ( teda aspon pre mna to bol sok)Ocka kup medene a daj si zalezat na nacviknuti koncoviek na kabel( ak budes potrebovat klieste, tak do 50 nieje vobec problem a nad 50 musim vediet dopredu ale tiez nieje problem) |
Autor: | DanoDEF [ Sob, 23.06.2007, 21:01 ] |
Predmet príspevku: | |
teslo píše: Ale zvaz si ci naozaj potrebujes druhu bateriu...Patrik mal vo svojom starom jeepe iba jednu bateriu a tahalo mu to ako drak...podla mojho nazoru to bolo akurat. ... druha bateria vobec nie je nutnost. Len si treba dat pozor na stav baterky. teslo píše: A solenoidy...nikde nieje napisane, ze musia byt v tej krabicke...zalezi len na tom kolko s tym chces mat roboty... ... predbehol si ma... ... len podotknem pozor na izolovanie koncoviek ( da sa zvarat aj 12V ) teslo píše: Ocka kup medene ... medene a pocinovane najlepsie s uzatvorenou dutinkou ... cim kvalitnejsie spoje tym lepsie, kazda desatinka voltu je dobra. |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 21:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som druhú baterku zvažoval už po namotovaní webasta ale v kombinácii s navijákom sa mi to zdá už nutnosťou. To s vykuchaním krabice selenoidu ma tiež napadlo...je to alternatíva...už som sa v tom rýpal. Dík Erik a Dano za rady. cez týždeň sa poobzerám po matroši. |
Autor: | palo-cherokee [ Sob, 23.06.2007, 21:29 ] |
Predmet príspevku: | |
dieselko, vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk a namiesto 2 bateriek radššj daj jednu nejaká takú lepšiu (optimu) a solenoidy by sa celkom mohli vôjsť vľavo vpredu do kúta |
Autor: | diesel [ Sob, 23.06.2007, 22:14 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee píše: dieselko, vyhoď origo filterbox a máš pľacu habakuk ee...videl si predsa kde mám váhu vzduchu...tesne pred ním. Ty máš v saní. S KN by mohol byť problém. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |