Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 10:34
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 relatko a jeho napajanie 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Tie selenoidy co si dal su dobre tak na navijak a aj tak ked ho mas zapnuty cely den v lese ako to niektori robia tak sa tie cievky prehrievaju v tych selenoidoch a je jedno ci to stoji 22eur alebo 65eur. doma mam asi 4 take co maju zhorene cievky . ked som daval druhu baterku do auta tak sme s tymi selenoidmi experimentovali a je iba par kusov co vydrzia byt stale pod napatim a cievka to ustoji . ale aj cena je nad 120eur orientacne ked este pamatam


Ned, 18.10.2015, 17:12
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Šak ale bavíme sa o krmení meniča momentálne, na to je toten solenoid bohato dosť, si myslím. A stejne neviem, či s ním chce občas krmiť flexu, alebo dlhodobo notebook/telku/mikrovlnku. Ja ho mám už pár rokov a všetko funguje; no a keby zhorel v priebehu akcie tak tie dva káble proste zošrófujem dokopy :wink:

Na navijaku nič také nemám :-D

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 18.10.2015, 17:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
no dakto na tom menici funguje cely den-ked kempuje ,a cievka sa prehrieva a drz a drzi a drzi az zrazu nic nefunguje :mrgreen:


Ned, 18.10.2015, 17:22
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No ja to mám hlavne na malú flexu a letovačku, takže zas tak dlho zapatý nie je, a v prípade poruchy si viem poradiť, ako som písal vyššie.

Tak mu poraď nejaký čo nezhorí.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 18.10.2015, 17:27
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
pohladam odkial som ich kupoval


Ned, 18.10.2015, 17:31
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
tak som si poguglil zase nieco a pod pojmom solenoid som nasiel aj spinaciu cievku od startera. Tak sa chcem opytat ci by sa aj to dalo pouzit ako kvazi "spinacie rele " na invertor, nakolko mam starter navyse z jedneho mojho predosleho auta.

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Ned, 18.10.2015, 21:46
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
dalo ale len na kratku dobu-cievka v nom nie je stavana na dlhodobu zataz a ani kontakty


Ned, 18.10.2015, 21:54
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Myslím že skôr nie ako ano. O kontakty by som sa nebál, ale o cievku rozhodne ano.

Ale ešte furt nevieme na čo vlastne sa ten invertor používa, resp. ako dlho to hodlá byť zapaté - lebo pri expedičke/karavane, kde bude tri dni bežať menič na 220, mu už len tá cievka zožere pol baterky, to bych sa na to vysrau a dal tam manuálny, napríklad.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 18.10.2015, 23:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
ja mam niektore veci priamo niektore cez kluc.... napr svetla na streche jednoznacne naprimo na baterku kto tam ma furt pchat kluce ked to chce zapnut.... kompresor mam cez kluc hlavne preto aby som ho nahodou nezabudol vypnut (ked len tak kuknem na auto tak proste nevidim ci je alebo nieje zapnuty)

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Pon, 19.10.2015, 12:39
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
MoostanQue: netreba pozerat na to ako dlho to chces pouzivat a co chces napajat. hlavne treba pozerat na vykon invertora, takze uvazuj trvalu zataz naplno a povedzme 24hodin vkuse nakolko to treba dimenzovat na maximum. takze invertpr ma trvaly vykon 1500w skutocny sinus. Solenoid som teda asi podla vasich rad vylucil, kedze takuto trvalu zataz by nezvladol. predpokladam ze to 200A rele by to malo zvladnut. hadam sa nemylim.

Janciak: dobre si napisal, nakolko kompresor sa ti bude napriklad v noci stale zapinat pokial to nemas priamo na kluc.
Inak na ten kluc zase nemozes napojit uplne vsetko, nakolko ta spinacia skrinka je dimenzovana na urcity prud, proste aby sa nestalo ze daco vyhori.

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Pon, 19.10.2015, 20:23
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No, moment.

Na to ako dlho práve pozerať treba, pretože z predchádzajúcej debaty vyplýva, že niektoré relátká/solenoidy nedobre znášajú dlhodobé zapnutie - takže je zásadný rozdiel medzi "zapať invertor, urezať susedovi zámok na garáži, vypnúť invertor", a "zapnúť invertor, a číhať na ňom celý víkend telku".
Okrem toho, jednak zaťažiteľnosť spínacích zariadení klesá s dobou trvania zaťaženia, a druhak, masívny solenoid bude mať masívnu cievku, aj s masívnym odberom. Pri kratších intervaloch v ráde desiatok minút to nevadí, ale dva dni zapnutý solenoid ti vyžerie sám osebe značnú časť baterky, tam by som to radšej riešil manuálnym spínačom.

Spínacia kapacita musí byť aspoň taká, aký je maximálny možný odber zariadenia, to je snáď samozrejmosť. Ale trvalá záťaž (1,5kW invertorom) po dobu 24 hodín je nezmysel, to by si musel mať dvadsať bateriek.
Solenoid na štartéri/navijaku bez problémov krátkodobo zvládne 800 ampér, problém teda nie je veľkosť spínaného prúdu, ale to, že nezvláda dlhodobé zapnutie. Preto som sa pýtal na účel zariadenia, ja to mám tak ako som popisoval, flexa letovačka, takže to nikdy nebeží v kuse dlhšie ako pol hodinu, a prehrievanie cievky ani poruchu som nezaznamenal.

A k tomu kompresoru, nevidím dôvod, prečo by sa mal sám od seba spúšťať uprostred noci, pokiaľ ti nefučí vzduch niekde, to ale nie je chyba zapojenia. Ale je zbytočné nechávať zapaté relátka; veci ktoré sú štandardne zapnuté, je lepšie krmiť od klúčika (ako už spomínané abs-ko napríklad).
Od spínacej skrinky samozrejme ide len ovládanie relátok, nie spínaný prúd, takže zaťažiteľnosti spínačky by som sa nebál, relátko žerie málinko.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 19.10.2015, 20:50
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
uplne ta chapem ako to cele myslis. jasne ze neplanujem mat invertor zapnuty nonstop ale rad by som to nadimenzoval na maximalne mozne pouzitie. jasne ze invertor mi stiahne baterku hned pokial nemam nastartovany motor. teoreticky mi je vsetko jasne co si napisal. prakticky sa mi moze stat to ze mi rele zhori a ho vymenim, tym padom to je vybavene. a k tomu kompresoru, janse ze je vypnuty pokial netlaci vzduch, ale niekedy ked su zle spojky, vzduch unikne a kompresor zopne, teda pokial si ho natrvalo nevypol. clovek niekedy proste zabuda na niektore veci. ako si napisal, relatka nemaju velky odber, ale ked ich das mnoho na spinaciu skrinku, tak sa ti ten prud uz nazbiera, preto je asi lepsie niektpre veci riesit priamo na baterku cez zvlast vypinac. Inac ti davam vo vsetkom za pravdu, len ten solenoid som ani len netusil co je, konecne som sa to tu uz dozvedel, takze pre mna je pouzitelnejsie relatko ako solenoid.
Celkom ma pobavilo to co si napisal "zapať invertor, urezať susedovi zámok na garáži, vypnúť invertor". Hlavne aby o tom sused vedel a nieze tam dojdem v noci s kuklou na hlave a zapnutym invertorom a flexou v ruke. xixi

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Pon, 19.10.2015, 22:52
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: