4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Štartovacie Káble
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=2997
Stránka 1 z 2

Autor:  Rudi [ Ned, 25.11.2007, 8:20 ]
Predmet príspevku:  Štartovacie Káble

Chlapi a baby neviete poradiť nejaké kvalitné a hlavne silné štartovacie káble?Teda kde by sa dali kúpiť,aby sa neroztopily keď chceš naštartovať väčší diesel.Dík za každú radu?

Autor:  Majo [ Ned, 25.11.2007, 8:56 ]
Predmet príspevku: 

co takto home-made? Kup si kabel, hrubku aku sam uznas za vhodnu pre Tvoje potreby a na konce svorky...
Najlpesie sa na tieto ucely nakupuje v obchode so zvaracou technikou...
Startovanie kable z hypermarketov stoja za prd...

Autor:  HONZA.S [ Ned, 25.11.2007, 9:05 ]
Predmet príspevku: 

Přesně tak, jako svorky použít kostřící svorky , dělasj se na do 160 a 320A a to pro kratký start uplně stačí. Maj silnej přítlak tak se jen tak neohřejou.

Autor:  Hugo [ Ned, 25.11.2007, 9:16 ]
Predmet príspevku: 

urcite lacnejsie riesenie ako kupit riadne kable v autodieloch...
mna stali kable 800sk

ale mam uz poriadne kable... konecne :)

Autor:  DanoDEF [ Ned, 25.11.2007, 10:24 ]
Predmet príspevku: 

Jednoznacne najrozumnejsie riesenie je domaca vyroba...je sice este varianta WARN startovacie kable ale je to za uplne inu cenu.

Ja som kedysi kupil obycajne kable vyhodil z nich kabel...dal som tam kabel prierezu 16mm2 a este nesklamali....dokonca aj Tatru 148 nastartuju.

Autor:  Dufi [ Ned, 25.11.2007, 13:16 ]
Predmet príspevku: 

Ja som onehda nutene kupil jedny na nejakej pumpe pri Brne a tak som uz vyhrabal z tej kopy co tam mali tie najvacsie, 500A, aspon podla napisu, prierez vypada celkom v pohode, nastartovali zatial v pohode moj Patrol aj Jamesonov Teracan.
Sak ale potvori aj stali, dajakych skoro 800 CZK. Znacku si nepamatam, ale je to taka ta nejaka znacka prislusenstva co mavaju po pumpach cele reagle roznych hovadin, mozno Filson alebo tak daco.....ale funguju tak je jedno aka znacka hlavne ze pomozu. :)

Autor:  Rudi [ Ned, 25.11.2007, 21:42 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi dík za rady,ale prosím Vás pre analfabetov ohľadne elektriky:
Aké káble ,ako si ich pýtať v obchode ako sa presne volajú aké by mali mať parametre?Vidíte koľko otázok viem ešte vymyslieť? :-D Toto je pre mňa naozaj španielska dedina. :lol:

Autor:  DanoDEF [ Ned, 25.11.2007, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

Rudi píše:
Chlapi dík za rady,ale prosím Vás pre analfabetov ohľadne elektriky:
Aké káble ,ako si ich pýtať v obchode ako sa presne volajú aké by mali mať parametre?Vidíte koľko otázok viem ešte vymyslieť? :-D Toto je pre mňa naozaj španielska dedina. :lol:


pytaj kabel CYA16 cierny a cerveny tak po 3m

Autor:  Jano JP [ Ned, 25.11.2007, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

Rudi, ako tutok Dufi napísal, ak budeš hľadať nejaké okolo 500A, určite ti budú stačiť;
nepropagujem ani náhodou, len skromne vravím, že som mal roky diesla (nie Diesla :lol: ) s cca 100Ah batériou a pri diesli vždy treba káble pre strýčka náhodu a mne vždy stačili tie smiešne obchoďácke (asi 120A); fungujú dodnes a ani ich nemienim meniť, aj pri súčasnej baterke je to bez problémov; no isto by som ich nepoužil na nakopnutie náklaďáku či traktora, to by nebolo bohviečo

ak môžem zamudrovať - treba hlavne skontrolovať kvalitu pripojenia kábla ku kliešťam a potom keď zapínaš kliešte ku kontaktu, riadne ich zacvakni a zacvaknuté trošku pokývaj, aby ten kontakt bol čo najlepší - tam je najmenšia plocha, cez ktorú prechádza prúd, kôli nemu sa hrejú konce kábla a tenší nevydrží; keby si si urobil na kontakte na baterke pripojenie štartovacích káblov "napevno" cez maticu (trebárs krídlovú), určite by sa ten koniec tak rýchlo nezahrial (pri prehriatí prvá odíde izolácia a ak je tam na spoji s kliešťami mäkká pájka, tak aj tá, neskôr aj tvrdá; hrianie je následok veľkého prechodového odporu prúdu - veľa prúdu cez malú plochu...) (to prepojenie napevno ale nerieš, stejne ho nebude mať "darcovské" auto a aj kôli rýchlej manipulácii sa to rieši kliešťami, tak nech sú veľké a z dobre vodivého materiálu - medi...)

ale všeobecne - chlapci majú pravdu, lepšie je poriadne káble s poriadnymi kliešťami na koncoch...a ak by si si ich dal urobiť, sprav si zo 5m dlhé, oceníš, keď sa nebude dať dostať autám baterkami k sebe (ale pozor, čím dlhšie, tým musia byť hrubšie)

Autor:  DanoDEF [ Ned, 25.11.2007, 22:30 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
...ale všeobecne - chlapci majú pravdu, lepšie je poriadne káble s poriadnymi kliešťami na koncoch...a ak by si si ich dal urobiť, sprav si zo 5m dlhé, oceníš, keď sa nebude dať dostať autám baterkami k sebe (ale pozor, čím dlhšie, tým musia byť hrubšie)


Janko ...ideeees. :smt038

Tak tak ako pise Janko.

- kontakt kabel klieste
- kontakt klieste baterka
- cim dlhsie tym hrubsie...ako som pisal 3m dlzka tak CYA16m2, 5m dlzka tak uz radsej CYA25m2 i ked si myslim, ze este postaci 16

Autor:  Rudi [ Ned, 25.11.2007, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

No to je už lepšie chlapi,vieš Janko napísal som tento dotaz preto lebo mám toho Nissana Terráno I 2.7TD a je tam vybytá batéria totál a skúšam to nakopnúť cez káble(skúšal som aj na priamo bez baterky) a stále sa mi to nejak nedarí.Keď tam hodím batériu do auta tam chytá na prvý šup.Asi budem mať na figu káble,ale ako píšeš Janko Ty doteraz mi v pohode stačily aj na Pajerko,to bude asi tým že je to Nissan! :-D :lol: :smt125

Autor:  GaboSB [ Ned, 25.11.2007, 22:41 ]
Predmet príspevku: 

Na túto dĺžku - 5m a prierez CYA25m2 ešte dorobiť háky na konce a môžeš používať ako ťažné lano. :-D

Autor:  Jano JP [ Ned, 25.11.2007, 23:53 ]
Predmet príspevku: 

Danko, ďakujem, nemať 44, aj sa začervenám...

Rudi, nedráždi... :lol: (inak to štartuješ sám? ja mám odskúšané, že ideálne je, keď "darca" zľahka pridá plyn, aby to bolo aj za pomoci altíka čím sa vyrovná problém veľkej straty prúdu odoberaním časti vybitou baterkou...)

Gabo, beťárisko, ale dobrý fór; keď ale zvážniem, musím ti povedať, že to fakt nie je sranda, taká baterka dokáže zvárať - ja som raz pri nechcenom skrate odpálil baterkou koniec veľkého šraubuváka a nebolo mi všetko jedno...

ozaj, ešte pozor na správne zakladanie klieští na kontakty, nad baterkou by nemali vzniknúť iskry, inak hrozí výbuch baterky - občas sa to stáva (uvolnený výbušný vodík)
najistejšie je prepojiť + na +, potom na darcovskom na - a na štartovanom nie na baterku, ale kdesi na kostru - ak sa aj zaiskrí, mimo baterky o nič nejde, len pozor, aby to bola dobrá, spoľahlivá kostra čo najbližšie k baterke (napr. v mieste pripojenia kábla od baterky ku kasni ak sa dá)
ale pri opatrnej manipulácii to môžeš aj rovno na baterkový kontakt

to vybuchnutie baterky by som nepodceňoval, pre nabíjanie batérií sú napr. normy na zabezpečenie miestnosti, kde sa nabíja - napr. nesmie v nej byť elektrický vypínač svetla vo vnútri, nakoľko pri zapnutí vypínača to hádže iskru a tá vznieti výbušné plyny...

Autor:  DanoDEF [ Pon, 26.11.2007, 20:21 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
...inak to štartuješ sám? ja mám odskúšané, že ideálne je, keď "darca" zľahka pridá plyn, aby to bolo aj za pomoci altíka čím sa vyrovná problém veľkej straty prúdu odoberaním časti vybitou baterkou...)


to zalezi od stavu a kapacity "darcovho" akumulatora a od vykonu "darcovho" alternatora

Jano JP píše:
...ozaj, ešte pozor na správne zakladanie klieští na kontakty, nad baterkou by nemali vzniknúť iskry, inak hrozí výbuch baterky - občas sa to stáva (uvolnený výbušný vodík)


az take vybusne to nieje vzhladom na koncentraciu vyparov...akumulatorovna je trosku iny pripad...v aute je to viac odvetrane...ale treba na to dat pozor...proste startovat cez kable by mala startovat aspon trosku osoba znala problematiky

Autor:  Jano JP [ Pon, 26.11.2007, 20:28 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
Jano JP píše:
...ozaj, ešte pozor na správne zakladanie klieští na kontakty, nad baterkou by nemali vzniknúť iskry, inak hrozí výbuch baterky - občas sa to stáva (uvolnený výbušný vodík)


az take vybusne to nieje vzhladom na koncentraciu vyparov...akumulatorovna je trosku iny pripad...v aute je to viac odvetrane...ale treba na to dat pozor...proste startovat cez kable by mala startovat aspon trosku osoba znala problematiky


áno, rovnako to vidím aj ja, no na moje prekvapenie som sa postupne dozvedel o vybuchnutí baterky v aute - ak dobre pamätám - až v troch prípadoch (šťastlivci rovnako ako kedysi aj ja ani len netušili, že to môže buchnúť... )

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/