Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 6:34
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 58 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 odpojovač baterie 
Autor Správa
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A)odpojovac som uz musel (a urcite nielen ja) odpojit pod zatazou, pretoze sa zalepil solenoid navijaka a stale tahal =podla mna nie az taka nezvycajna vec

B)"odborni" v predajni nahr. dielov mi prisahal, ze odpojovac s cervenou packou ako hovoris nesmiem dat na plus :roll:

C) ked sme este kedysi davali mech. odpoj. tak tych sme dodnes menili asi 3 ks a solenoid montujeme cca 1,5 roka (cca 50-60 aut) a este sme nemenili ani nebol problem

...tak neviem...

nie som elektrikar , ale bilancia nepusti

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 05.02.2008, 12:13
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak pán přísahal blbě :lol: :lol: ty odpojovače se používaly na bateriích Liaz Tatra a další a odpojovat mínus pol čili kostru je vlastně nesmysl a kromě toho jedině na plus polu a samozřejmně co nejblíže k baterce má smysl aby v případě nehody nedošlo ke skratu a následně k požáru a to nejen u Offů ale i u těch nákladních aut. Jinak nevím jakej vliv má plus nebo minus pol na kontakty odpojovače to je vlastně uplně jedno ale jak píšeš
Citácia:
A)odpojovac som uz musel (a urcite nielen ja) odpojit pod zatazou, pretoze sa zalepil solenoid navijaka a stale tahal =podla mna nie az taka nezvycajna vec
takže pokud se ti při skratu slepí selenoid který budeš mít místo odpojovače tak už ti zbude jen to utnout rychle sekerou :lol: :lol: :lol:

_________________
The Land Cruiser King offroad


Uto, 05.02.2008, 20:19
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ešte som tu ja, aj ja chcem odpoveď.


Uto, 05.02.2008, 20:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jarouch píše:
... a odpojovat mínus pol čili kostru je vlastně nesmysl


... praveze u nakladnych aut je ten odpojovac na minus pole

Jarouch píše:
... takže pokud se ti při skratu slepí selenoid který budeš mít místo odpojovače tak už ti zbude jen to utnout rychle sekerou :lol: :lol: :lol:


... no pri dajme tomu 300A je to celkom slusna flambovacka odpajat mechanicky odpojovac

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 05.02.2008, 22:10
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Ešte som tu ja, aj ja chcem odpoveď.
Promin nečetl jsem tvuj dotaz ale samozřejmně se jedná o krátkodobé zatížení kontaktů ve špičce tzna že tyhle ty kontakty ale snesou v pohodě zatížení nižšší ale už jsem viděl nefunkční noell z duvodu volby odpojovače kerej se používal na autech TaZ 1203 a přitom mněli jmenovitou hodnotu uvedenou 1000 A /taková to klička/

_________________
The Land Cruiser King offroad


Naposledy upravil Jarouch dňa Uto, 05.02.2008, 23:35, celkovo upravené 1



Uto, 05.02.2008, 23:20
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DanoDEF píše:
Jarouch píše:
... a odpojovat mínus pol čili kostru je vlastně nesmysl


... praveze u nakladnych aut je ten odpojovac na minus pole
Jarouch píše:
... takže pokud se ti při skratu slepí selenoid který budeš mít místo odpojovače tak už ti zbude jen to utnout rychle sekerou :lol: :lol: :lol:


... no pri dajme tomu 300A je to celkom slusna flambovacka odpajat mechanicky odpojovac
To je mi jasné ja měl na mysli odpojovat mínus pol u offů na navijáku ale chlapci no tak minusový a plusový odpojovač to je s prominutím blbost jak vrata -opravdu těm kontaktům je ganz egál jestli tudy teče kladná nebp záporná složka to zas vymyslil nějakej horlivej prodavač v mototechně a přitom asi neví jestli má v baterce ve svých digitálkách ssnapětí nebo střídavé no a asi se budeš divit ale ty odpojovače to opravdu zvládaj líp jak selenoidy a to hlavně ty čínské a navíc já osobně mám odpojovač na to abych když jedu po silnici nemněl plusovej kábel pod napětím důvody jsem psal výše

_________________
The Land Cruiser King offroad


Naposledy upravil Jarouch dňa Uto, 05.02.2008, 23:27, celkovo upravené 1



Uto, 05.02.2008, 23:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A tie ovládacie solenoidy v porovnaní s odpojovačom?


Uto, 05.02.2008, 23:25
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
A tie ovládacie solenoidy v porovnaní s odpojovačom?
chápeš selenoidy jsou vlastně elektricky ovládané odpojovače ale síla kontaktů mech.odpojovače/2000A/ je dvojnásobně předimenzovaná než u selenoidů ono to stačí rozebrat a hlavně u těch čínskej je to doslova ojebané už z výroby ale hlavní klad je v tom že mechanickým to v případě slepení utrhneš kdežto cívka selenoidů napájena 12 volty takovou sílu jako ty v máš v ruce nemá

_________________
The Land Cruiser King offroad


Uto, 05.02.2008, 23:31
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jasné, ja som mal na mysli, či je zásadný praktický rozdiel medzi solenoidom (alebo ako to nazveme), ktorý ovláda motor navijaku a solenoidom-odpojovačom.


Uto, 05.02.2008, 23:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Jasné, ja som mal na mysli, či je zásadný praktický rozdiel medzi solenoidom (alebo ako to nazveme), ktorý ovláda motor navijaku a solenoidom-odpojovačom.


nie obvykle je to taky isty.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Uto, 05.02.2008, 23:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Beriem, Dano.
Jarouch, čo hovoríš ty? Mal si pár navijakov otvorených.
Sú tie solenoidy nejak extra silnejšie dimenzované?


Uto, 05.02.2008, 23:45
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Beriem, Dano.
Jarouch, čo hovoríš ty? Mal si pár navijakov otvorených.
Sú tie solenoidy nejak extra silnejšie dimenzované?
nejsou rozdíl je jen mezi selenoidy třeba od Warnu nebo Mile Makeru oproti noellackym a nebo dalším s čínské produkce /podle mnmě se jedná o jednoho výrobce/ ty jsou fakt dost mizerně zpracované a je jen otázkou náhody kdy ty kontakty následkem nadměrného zatížení uhoří ale proč vubec odpojovač na offu? Největší blbost kterou jsem viděl u hodně aut je odpojovač umístěný v pevnostním nárazníku to bych ho raději vubec do obvodu nedával. odpojovač má být umístěn co nejblíže kplus.polu a todle to doporučovali ve svých manuálech vyrobci navijáků a hlavně je to logické -když ho vypneš rukou máš jistotu že zbytek kabelu k motoru navijáku a k ovladacíí skřínce je opravdu bez napětí při ovladaní selenoidu vypínačem s kabiny truhle jistotu nemáš nikdy na 100%

_________________
The Land Cruiser King offroad


Str, 06.02.2008, 8:35
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasne , da sa o tom polemizovat dlho...

ide aj o to, ze ak potrebujem rychlo odpojit , pri elektrickom tuknem po vypinaci a je to za 1 sek. a pri mech. potiahnem packu kapoty ,otvorim dvere ,vystupim z auta , otvorim kapotu, a odpojim = to je asi podstatne viac sekund :wink:

+ pohodlie
+moznost indikacie z interieru ci je nav. pod napätim alebo nie
a treba spomenut , ze väcsina odpojovacov elektrickych maju vnutri transf. olej koli zivotnosti a zhasaniu iskry (mi bolo tiez povedane, rozobraty som nemal, nebol dovod)

a je to vo finale cca 400 Skk versus 850 Skk ...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 06.02.2008, 8:42
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 22.11.2006, 20:57
Príspevky: 38
Bydlisko: Veselí CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok
V tom s tebou souhlasím odpojení selenoidem je opravdu pohodlnější ale jak jsem psal používám ho tak že na silnici ho mám stabilně vyplej a v terénu ho nechávám zapnutý.Cena pro mně nebyla rozhodující páč si myslím že raději investovat než hasit že jo.Každopádně mám od odpojovače do kabiny natáhlou kontrolku -samo přes pojistku a tzak mám i vizuální kontrolu stavu odpojovače

_________________
The Land Cruiser King offroad


Str, 06.02.2008, 9:05
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja tiez pouzivam dva klasicke mechanicke odpojovace 2000A pripojene jednym polom priamo na svorky + polu baterii. Pripojenu mam vzdy len jednu bateriu a druhu mam akoze zaloznu a obcas ju dobijam.
Automaticke pripajanie druhej baterie z kabiny som koli nedostatu selenoidov (nemohol som ho zohnat za prijatelnu cenu pred 4 rokmi) chcel riesit relatkami 70A spojenymi paralelne, mal som ich vacsie mnozstvo, tak som spojil pralelne 10 relatok a naivne som si myslel ze 700A je dostatocna rezezva, ked ich nebude spinat pod zatazou. Chvilu to fungovalo dobre, dalo sa cez ne aj nastartovat ale po cca 6 mesiacoch to akosi prestalo fungovat, relatka sice baterie spoja ale uz neprenesu startovaci prud. Preto asi tiez budem riesit selenoid , koli pohodlnosti, ale mechanicke odpojovace tam asi nadalej necham,, vadit tam nebudu a clovek nikdy nevie, kedy bude musiel nieco nahle odpojit v pripade ze selenoid zlyha.

Este by som mal otazku ohladne konstrukcie selenoidu. V kludovom stave , ked nan nie je privedene napatie tak je rozpojeny, teda to si myslim, ak to nie je pravda opravte ma.
Po privedeni napatia do cievky sa spoja silove kontakty. Kolko Amperikov si ten selenoid vtedy taha?

Experimentoval som so selenoidom, ktory pouziva starter , ktory vystrci pastorok a zaroven spoji silove kontaky. Ten si zapita , aj 4-5 A zalezi od druhu a pekelne sa hreje, tak som jeho vhodnost na podobne ucely zavrhol.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Štv, 25.09.2008, 14:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 58 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: