4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

odpojovač baterie
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=3532
Stránka 1 z 4

Autor:  stefan80 [ Sob, 26.01.2008, 18:46 ]
Predmet príspevku:  odpojovač baterie

ahoj je zapotreby mat k navijaku aj odpojovač ak ano tak prečo?

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 26.01.2008, 19:17 ]
Predmet príspevku: 

ahoj

je potrebny

1) bezpecnost
2) bezpecnost
3) bezpecnost

Autor:  stefan80 [ Sob, 26.01.2008, 19:32 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
ahoj

je potrebny

1) bezpecnost
2) bezpecnost
3) bezpecnost
co stoji taka sranda a kde ho dat

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 26.01.2008, 20:43 ]
Predmet príspevku: 

mechanicky (nedoporucujem koli tomu, ze je povodne konstruovany na kostru) na navijak do 3,6 t = cca 370,-

mechanicky (nedoporucujem koli tomu, ze je povodne konstruovany na kostru) na navijak nad 3,6 t = cca 470,-

elektricky (origo solenoid) u mna = 900,-

dat ho treba do cesty plusoveho privodu do navijaka (resp. do riadiacky navijaka)

Autor:  DanoDEF [ Sob, 26.01.2008, 21:15 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
mechanicky (nedoporucujem koli tomu, ze je povodne konstruovany na kostru)


... a v com je problem ?

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 26.01.2008, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

si robis prdel ? :shock: :shock:

...ja len , ze viem , ze sa vyznas celkom a este si aj od elektroniky, tak ma zaskocilo, ze ty sa pytas...

vysvetlim teda

je povodne konstruovany na kostru , cize izolacia nie je primarne stavana na to aby sa pri 400-500 A nemohol prerazit voci kostre, co by bol pri takom kabli vazny problem (najhorsi scenar = zhorene auto)

a tiez iskrenie = mechanicky nie je stavany na odpojenie pod zatazou , ale len na odpojenie bez zataze (moze zostat zlepeny,prip. mala zivotnost)

naproti tomu elektr. soplenoidy maju konstrukcne dispozicie na odpajanie pod zatazou a eliminaciu iskrenia trnsformatorovym olejom

Autor:  DanoDEF [ Sob, 26.01.2008, 21:33 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
si robis prdel ? :shock: :shock:

...ja len , ze viem , ze sa vyznas celkom a este si aj od elektroniky, tak ma zaskocilo, ze ty sa pytas...

vysvetlim teda

je povodne konstruovany na kostru , cize izolacia nie je primarne stavana na to aby sa pri 400-500 A nemohol prerazit voci kostre, co by bol pri takom kabli vazny problem (najhorsi scenar = zhorene auto)

a tiez iskrenie = mechanicky nie je stavany na odpojenie pod zatazou , ale len na odpojenie bez zataze (moze zostat zlepeny,prip. mala zivotnost)

naproti tomu elektr. soplenoidy maju konstrukcne dispozicie na odpajanie pod zatazou a eliminaciu iskrenia trnsformatorovym olejom


... no prdel si nerobim ale je tu viacej ludi co to cita...

- nie vsetky odpojovace su konstruovane na kostru, suhlasim

- ano nie je stavany na odpojenie pod zatazou... pri prude 400-500A je nemozne ho rozpojit, suhlasim

- ano jednoznacne na taky ucel patri solenoid, suhlasim a odporucam

cena solenoideu nie je az taka strasna aby to pre tu bezpecnost nestalo.

Autor:  Kapo [ Sob, 26.01.2008, 21:41 ]
Predmet príspevku: 

Rado ? a nemáš fotku , ako ten tvoj selenoid vypadá ?

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 26.01.2008, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

cize so mnou suhlasis a pytal si sa len aby som to vysvetlil :lol: :lol:

samozrejme myslel som mechanicky bezne dostupny , pretoze mechanicky special bude drahsi ako nas solenoid a väcsina ludi pozna klasicke nakladakove , tak ten som aj opisoval = celkom pochopitelne nie ?

Autor:  DanoDEF [ Sob, 26.01.2008, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
cize so mnou suhlasis a pytal si sa len aby som to vysvetlil :lol: :lol:

samozrejme myslel som mechanicky bezne dostupny , pretoze mechanicky special bude drahsi ako nas solenoid a väcsina ludi pozna klasicke nakladakove , tak ten som aj opisoval = celkom pochopitelne nie ?


ano presne tak, podla ceny mi to bolo jasne.

Autor:  Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

inak pre zakladateľa témy - nemyslíš, stefan, že téma patrí do sekcie elektrika, elektronika a nie do samuraja? - týka sa všeobecne offroadu ako takého...
poznámka: fajn, že ste to už presunuli, pozrú si aj tí, čo do suzuki nechodia a info je to bezpochyby zaujímavá

Autor:  RADOFFROAD [ Sob, 26.01.2008, 21:56 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok

Autor:  Jano JP [ Ned, 27.01.2008, 0:25 ]
Predmet príspevku: 

Radko, tuším sa to už kedysi o tom písalo, ale nepamätám kde - ten solenoid má elektrické ovládanie, ktoré si možno vyviesť do kabíny? - čo teda znamená, že spolu s diaľkovým, alebo tiež do kabíny vyvedeným mechanickým ovládaním navijaka je možné všetko (okrem vytiahnutia a upevnenia háku s lanom) ovládať bez vystúpenia z auta?

Autor:  DanoDEF [ Ned, 27.01.2008, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
Radko, tuším sa to už kedysi o tom písalo, ale nepamätám kde - ten solenoid má elektrické ovládanie, ktoré si možno vyviesť do kabíny? - čo teda znamená, že spolu s diaľkovým, alebo tiež do kabíny vyvedeným mechanickým ovládaním navijaka je možné všetko (okrem vytiahnutia a upevnenia háku s lanom) ovládať bez vystúpenia z auta?


...presne tak ako pises Janko.

...dokonca aj vytiahnutie a ukotvenie lana sa da dialovo... ak mas spravneho spolujazdca :-D

Autor:  diesel [ Ned, 27.01.2008, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

alebo:

Obrázok

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/