4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Alternátor.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=3586
Stránka 1 z 2

Autor:  IGI [ Štv, 31.01.2008, 12:01 ]
Predmet príspevku:  Alternátor.

Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)

Autor:  Andrej [ Štv, 31.01.2008, 12:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Alternátor.

IGI píše:
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)


Každopádne odpojiť bateriu. Inač mne včera privarali konzolu na fýfukové potrubie a všetko bolo OK. Zase nebolo velké zváranie. A záleží čím zváraš.

Autor:  Majo [ Štv, 31.01.2008, 12:38 ]
Predmet príspevku: 

ide o to ci ti realne nieco odislo alebo sa pytas teoreticky, ci sa to oplati odpajat.
Kazdopadne jedina vec, co moze v alternatore odist(a nemusi to byt zrovna ani zvaranim) su jednosmerne diody(usmernovaci mostik). Na opravu to nie je nijak extra financne narocne, len sa s tym treba je...t.
Ja som pri zvarani v zivote nic z alternatora neodpojal a nikdy mi nic neodislo. Ovsem robim to na vlastnu zodpovednost.
Idealne je dat na baterku prepetovu ochranu a nemusis odpajat vobec nic.
A ak pri zvarani zrovna nenapojis kostru niekam bez rozumu da sa robit aj bez toho. Problem(a velmi velky) nastane v pripade ze niekde pri zvarani narazis na nejaky kabel a prebehne ti elektrika cez neho a zariadenia na nom pripojene....

Autor:  IGI [ Štv, 31.01.2008, 13:01 ]
Predmet príspevku: 

Mám pocit, že alt. nedobíja dostatočne(málo jazdím?), resp. pri väčšom odbere (svetlá, ventilátor, ohrev skla ...) to nejak šťaví batériu. Pritom mám 55Ah bat. a alternátor by mal dobíjať 14V/50A batériu 45Ah ...
Na aute pôvodný majiteľ menil komplet sedačky a zváral - tak asi najskôr zmeriam výstupné hodnoty (keď už som zistil, akými hodnotami má dobíjať).

Autor:  Karlito [ Štv, 31.01.2008, 13:12 ]
Predmet príspevku: 

V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-

Autor:  IGI [ Štv, 31.01.2008, 14:44 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


Toto som potreboval.
Rozoberiem, uvidím, "opravím", možno zložím ....
Už mám jeden zajednaný, takže o týždeň, dva do toho. :roll:

Autor:  masurko [ Štv, 31.01.2008, 17:25 ]
Predmet príspevku: 

pri zvarani sa ti totiz moze stat ze ak pripojis zvarackove klieste na kostru a zvarat budes tak ze medzi kliestami a elektrodou bude alternator tak sa ti moze zvaraci prud vybrat cez alternator a takych 100 A ked pretece cez diodky tak to nemusia dost dobre zvladnut :-D

Autor:  MIrec01 [ Štv, 31.01.2008, 18:54 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


ano toto je pravda doporucuje sa aj vyberat riadiaca jednotka ale ty ju asi nemas daj si skonrolovat aj regler oprava lacna ale to vyberanie hruuza skoro z akeho kolvek auta

idelane je ked pred zvaranim odpojis kable od baterky /a vyber aj riadiacu jednotku ak ju mas/

Autor:  KOŤO [ Štv, 31.01.2008, 21:31 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


Len jeden detail. Tých diód môže byť aj šesť. Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor. Čím je výkonnejší alternátor, tým sú diódy odolnejšie, ale všobecne platí radšj odpojiť všetky elektronické jednotky. Keď náhodou lízneš elektródou kábel s opačnou polaritou ako je na kostre, tak s tým môžeš dojebabrať na novších vozoch so sbernicovými vodičmi podstatne viac - možno aj celú elektroniku.

Ak si si istý že nič nechytíš tak nemusíš odpájať nič. Ten alternátor platil a platí ak jedinými elektronickými alebo teda polovodičovými súčiastkami v aute sú diódy v alternátore. Novšie vozy + regler, ešte novšie riadiace jednotky....
Dôvodom prečo odpájať je prietok zváracieho prúdu, ale to už chalani popísali vyššie.

Autor:  masurko [ Štv, 31.01.2008, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

KOŤO píše:
Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor....

bratku len mala oprava asi si myslel kolko polovy a nie fazovy :-D

Autor:  bacilpyrin [ Štv, 31.01.2008, 23:08 ]
Predmet príspevku: 

Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.

Autor:  masurko [ Štv, 31.01.2008, 23:11 ]
Predmet príspevku: 

bacilpyrin píše:
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.
:smt151 :smt151 :smt151 tak tak ale nie vzdy mas kde chytit kostru a obrusovat lak tiez neni z estetickeho hladiska bhvieco ale mas pravdu :-D

Autor:  Karlito [ Pia, 01.02.2008, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

Chlapci pozor! V jednom prípade sa nič neodpája, ale naopak doporučuje sa kostriť na poloosu ak zváraš rám, či karosériu.... a zvára sa dubovými elektródami :-D :-D :-D :-D

-ka-

Autor:  hunter1 [ Pia, 01.02.2008, 3:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Alternátor.

IGI píše:
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)


Všetko je to oťázka kostry,čím blikšie tým lepšie.nemôžeš mať kostru na motora a zárať zadnú nápravu a naopak.môžu Ti odýsť usmerňovacie diídy alebo mostík podľa toho čo je použité...opojiť baterku sa opláca aspoň kostru...

Autor:  hunter1 [ Pia, 01.02.2008, 3:33 ]
Predmet príspevku: 

bacilpyrin píše:
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.


Súhlas very good tak isto najprv reagujem a potom čítam ďalej, takže sa na konci opakujeme sorry

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/