4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Oprava alternatoru
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=5524
Stránka 5 z 7

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:19 ]
Predmet príspevku: 

Nasadenie zadneho loziska.
Obrázok
Po naklepani na doraz je v jednej rovine ako uhliky. :!: Nebuchat po vonkajsej strane ale po vnutri loziska.
Obrázok

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:29 ]
Predmet príspevku: 

V tejto faze montaze su dva sposoby /druhy sposob popisem na konci/ ako osadit predne lozisko a predne veko.Ja som sa rozhodol nalisovat lozisko na rotor ,pretoze som ocakaval problemy z nalisovanim na hriadel po demontazi loziska neostala bez nasledkov.I ked som si bol vedomy este vecsich problemov z nalisovanim loziska aj rotora do predneho veka.Dorazovy kruzok.
Obrázok
Zadny kryt predneho loziska.
Obrázok

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:35 ]
Predmet príspevku: 

Narazene predne lozisko na rotor. :!: Narazame ho po vnutornej strane.Nie zvonku po lozisku cez gulicky.
Obrázok
Tu je este jeden maly problem.Neviem ci existuje stahovak do tak malej medzery medzi lozisko a rotor.Tu som vedel ze niet cesty naspet.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:41 ]
Predmet príspevku: 

Zo zadu je ihla ktorou som zachytil uhliky.
Obrázok
Uhliky v zasunutej polohe.
Obrázok
Este ma rano napadlo,pozeral som ci sa daju uhliky zaistit pred demontazou.NEDAJU :!:

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:48 ]
Predmet príspevku: 

Narazenie rotora do zadneho drziaku.
Obrázok
Aby som nemusel natrieskat predny kryt na lozisko parkrat som ho vyskusal nasadit a dolskrabal som ho sabrom.Aby aj drzalo a aby som to pri natlacani nerozmlatil.
Obrázok
A prisrobovat deklik na prednom lozisku .To je ta pakaren :evil:

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 0:55 ]
Predmet príspevku: 

A skor ako vytiahnete ihlu z uhlikov,jedno kurefsky :smt018 velke upozornenie.Dajte ucho na alternator a zatocte rotorom.Nesmie tam byt ziadny sramot,buchot,skripanie a pod.zvuky.Ak ste si uz isty a je ticho,treba vytiahnut ihlu ktora drzi uhliky.Po potoceni musi ist rotor lahko,len z malym sumom od uhlikov.Obrázok

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 1:03 ]
Predmet príspevku: 

Remenica je na kuzeli bez kajla a matka ma pravotocivy zavit.
Druhy sposob montaze.
Nalisujeme predne lozisko do predneho krytu,zasrobujeme krytku predneho loziska a lozisko aj z prednym deklikom nalisujeme na rotor. :!: Nezabudnut tam dat vymedzovaci kruzok medzi predne lozisko a rotor a cele to nasadit do statora a zadneho krytu.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 1:11 ]
Predmet príspevku: 

ps.Nekrytizovat za upravu,som rad ze som to neako sem dostal.
Alternator dobija 1.2 volt na volnobehu a teraz ide pekne ticho.Pri demontazi mi asistovala moja dobra flexa a z dvomi pajsrami som konzultoval problemy.Noo,ani autogen sa nezahanbil,ale predne lozisko ani tak neislo.Tak som mu dohovoril :smt075

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 1:17 ]
Predmet príspevku: 

Disco píše:
Milan citam ze si si poradil a drzim palce ,aby ti to dopadlo OK.

To dufam aj ja.Musel som si dat REDBUL :smt118 :smt130

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 8:20 ]
Predmet príspevku: 

Teda dobíja ti to poriadne? 14V majú obvykle tieto alternátory. Ale to napätie dosiahneš až ked je akumulátor nabitý. Demontovaný usmerňovač bolo dobré nechať premerať.

Mne takýto Hitachi altík, podobný tvojmu strpčoval život pred dvoma týždňami. A využitie donucovacích prostriedkov pri demontáži nekomentujem :-) To je každého odśobná úchylka.

A pájkujem 25 rokov Trafopájkou 120W, takže mi najprv nešlo do hlavy, ako je možné, že Efendi písal o ťažkostiach a kiseline :-). Ale tvoje foto mi vyjasnilo situáciu.
http://www.4x4club.sk/pictures/viewer ... w93g3a.jpg
Pájkovačku 75W mám, ale je to taký ten tichoprd. Možno by ti šla lepšie ak použiješ ešte dlhší drôt, alebo aj tenší.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 8:35 ]
Predmet príspevku: 

Presne to je takto,13.90 V =volnobeh,12.7 V =zhasnuty motor,1.2 V =dobijaci prud na volnobeh.Dobijalo mi to dobre aj predtym ale odporucalo sa lozisko.

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 8:42 ]
Predmet príspevku: 

Aha. Ja len , že ak je to už rozmontované, tak nie je toľko práce s tým meraním. Ale ak to dobíjalo aj predým dobre, tak nič :-) Jedna výčitka však je. Mal si ojazdený kolektor? Ak čo i len trochu hádže povrch voči osi hriadele rotora, bude prerušovať komutáciu. A to hlavne pri vyšších otáčkach. Bolo dobré to škrabnúť na sústruhu (samozrejme na ňom to vycentrovať s pomocou odchýlkomera) Súososť kolektora s Rotorom je dôležitá pre životnosť uhlíkov.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

Tunki píše:
Súososť kolektora s Rotorom je dôležitá pre životnosť uhlíkov.
To mas pravdu a suhlasim.
1/uhliky su halierova zalezitost.
2/nemam sustruh a aby som v sobotu niekoho zhanal,sral som na to.Vybrusil som to vo vrtacke a druhy koniec som si upol aby nehadzal.
3/ak odidu uhliky,vnutorna zbernica bola tak vydrbana,ze na sustruhu by mi aj z tej dobrej obrusili 1/2 mm,no a po odideni uhlikov sa smusia vymenit cele zbernice.Aj tak :-D

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 9:00 ]
Predmet príspevku: 

Ja som tiež neutekal na sústruh :-) Jediné auto mám a k sústruhu by som ten altík pešo nenosil. Postupoval som tak , ako radil výrobca. Zľahka prečistiť jemným šmirgľom a vybavené. Môj altik ale mal vypálený elektronický regulátor, a to bola iná sranda tam transplantovať regler zo škodovky. Hlavne , že dobíja.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 9:14 ]
Predmet príspevku: 

Podstata je,aby to fachalo.Myslim ze Coperfild je oproti nam amater.Z hovna upletias bic a este aj plieska :D
Pomoz si sam,aj panboh ti pomoze. :smt083

Stránka 5 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/