4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Oprava alternatoru
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=5524
Stránka 6 z 7

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 9:19 ]
Predmet príspevku: 

Jasné :-) :smt084

Autor:  efendi [ Ned, 06.09.2009, 9:31 ]
Predmet príspevku: 

[quote="Milan"]A skor ako vytiahnete ihlu z uhlikov,jedno kurefsky :smt018 velke upozornenie.Dajte ucho na alternator a zatocte rotorom.Nesmie tam byt ziadny sramot,buchot,skripanie a pod.zvuky.Ak ste si uz isty a je ticho,treba vytiahnut ihlu ktora drzi uhliky.Po potoceni musi ist rotor lahko,len z malym sumom od uhlikov.

no v tomto mas uplnu pravdu,, na totoka som uz doplatil, a pri demontazi nove uhliky teda 1 odisiel het, ulomil sa,,no ale clovek sa uci aj na vlastnej chybe,, :smt017

Tunki ja mam takisto tam naimplantovany skodovacky regler, a fachci , hoci kusok vela dobijaa 14,5-15V, ale svetla idu a ventilator ide fest tak to je potom o kusok menej klesne dobijaci prud na 13.90V a to je dobra hodnota,, bo ak ma pamat neklamee, tak dobijaci prud sa musi pohybovat v medziach od 13.80V do 14,20V, :smt017

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 9:51 ]
Predmet príspevku: 

Júj ale furt si musím prekladať ten prúd na napätie. Nemýľte si to nikdo! Napätie je vo VOLTOCH a a označuje sa "U" . Prúd je v AMPÉROCH a označuje sa "I" .

Ak teda napíšem vetu, že prúd bol 12,8 V. Tak je to nezmysel. Musím napísať Napätie bolo 12,8V.

Neznalého to môže dosť mýliť.

A ak ti presiahne napätie nejako 14,5V a budeš mať postarší akumulátor, možno budeš potrebovať so sebou nosiť v aute hasičák. Akumulátor je veľmi dobrý stabilizátor napätia. Ak je nový a vybitý , pomaly (veľmi pomaly v zapojení s menej výkonným alternátorom) sa dvíha napätie. Netreba sa dať oklamať. A po oprave reglera a alternátora je dobré sledovať voltmeter.

Autor:  Milan [ Ned, 06.09.2009, 9:55 ]
Predmet príspevku: 

efendi píše:

tak dobijaci prud sa musi pohybovat v medziach od 13.80V do 14,20V, :smt017

Ono zalezi aj na faktoroch kedy a za akych okolnosti altik dobija.
Vybita baterka,motor na volnobeh,motor v otackach,zapnute svetla a ine.Ale v podstate je dobre cca 1 volt na volnobeh pri nabitej baterke.Na Mercedese mam ampermeter a pri zhaveni berie 52 A.Po nastartovani zacne dobijat 45 A a postupne klesa na cca 4-5 A.Je to pren poriadna zataz.
Tunki,tiez mam z toho gulas.
Volty su cca na pretlacenie Amperov cez kable a Ampere su tie,co to bez nich nejde.Ale ak chybaju 2 volty na 12 volt.baterke tiez to nejde.Tak neako lopatisticky povedane.
V elektrike som amater.Niekedy rozmyslam [a to sa mi casto nestava]preco do auta miesto kablov nedavali trubky :-D

Autor:  efendi [ Ned, 06.09.2009, 11:34 ]
Predmet príspevku: 

nuz anoo, Petko mas pravdu s tym oznacovanim prudu -I-A a napatiim -U-V, ale ja som to mal na myslu obecne povedane,, a tak sa to da chapat, ale z odborneho hladislka istotne ze nie :-D

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 13:01 ]
Predmet príspevku: 

Milan. Elektrika je jak voda. Rýchlosť vody je "napätie" a množstvo je "prúd"

Cez tenký káblik nepretlačíš veľa elektriky ak je nízke napätie. Podobne aj voda cez tenkú rúrku.

Pridáš napätie a zrazu ti stačí menší prúd na podanie rovnakej energie. V prípade vody teda zrýchliš prietok, a tým sa ti na odbernom mieste zväčší množstvo vody (napríklad na pohon turbínky.) podá to väčší výkon.......znova.

Ak potom v elektrike zapojíš hrubší kábel, máš možnosť zvýšiť odber aj keĎ je nižšie napätie. Veď na naviják pri 12V 2,5kW motore idú káble jak anakondy, ale ten istý naviják by pri 230V a tom istom príkone vystačil s káblikami 4mm prierezu.


Ale toto je už iná téma :oops:

Autor:  marisko [ Ned, 06.09.2009, 14:26 ]
Predmet príspevku: 

4 mm2 prierezu.
Lebo veľa ľudí má zmätok v označovaní káblov a väčšina prierez (S) zamieňa za priemer (d)

Autor:  Tunki [ Ned, 06.09.2009, 15:02 ]
Predmet príspevku: 

Veru :-) A ja ešte k tomu nejako neviem nájsť na tejto klávesnici index na druhú :-D

Autor:  petriiik [ Uto, 16.03.2010, 14:05 ]
Predmet príspevku: 

dnes mi volal kamarat ze presiel po vode a auto prestalo dobijat ja som mu povedal ze koli alternatoru ale zaujmalo by ma ze co sa stym da spravit? alternator na jeho auto vyjde cca 150€

Autor:  Milan [ Štv, 15.04.2010, 21:05 ]
Predmet príspevku: 

Premerat ci dobija a chyba nieje niekde inde.Moze byt odpalena dioda ked do neho natiekla voda.To vide par Eur.

Autor:  petriiik [ Štv, 15.04.2010, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

tak sice neskoro ale hned na druhy den som mu to spravil vybral som altik vycistil kefy, zotrel handrou a acetonom vinutie a alternator je ako novy

Autor:  Milan [ Štv, 15.04.2010, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

:smt023 Aj tak sa to da opravit.

Autor:  Milan [ Pia, 08.02.2019, 23:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava alternatoru

Nemenil niekto zbernice?Mam to rozhodene koli loziskam na sracku a ku zberniciam sa neviem nikde dopatrat.Vonkajsi priemer je 22 -23 mm.Uz vyzeraju zodrate tak presne neviem.Namerane 22 mm ale na obrazku co som nasiel su zarovno z loziskom 23 mm.Vyzera to takto.
https://www.eshop-autel.sk/eshop-autel- ... a-WRT67150

Autor:  jojo007 [ Ned, 10.02.2019, 21:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava alternatoru

Ja som to menil.
Treba presný typ alternatoru.
Kupoval som ich v Bratislave. kus stál asi 5€

Autor:  Milan [ Pon, 11.02.2019, 18:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava alternatoru

V Blave v neakom konkretnom obchode?Nepametas si?Presnoril som internet a ine ako ten rotor uz zo zbernicami som nenasiel.Alebo aj podobne ale nesedel vonkajsi priemer.Loziska som namazal a altik zlozil tak na cas kym nepridu loziska z novym stahovakom.Mozno streda-stvrtok ale najradsej by som uz vymeni aj zbernice.Len sa k nim neviem dopatrat.

Stránka 6 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/