Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 15:37
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Akú kapacitu má moja baterka? 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vies co ten merac stal 7 eur a 9V baterka dalsie 3,50 co ma dost prekvapilo ze aka draha asi som davno nekupoval...a tiez sa tam menil rozsah dvomi odpormi. sadlo to tam dost dobre po nakalibrovani to uz aj meria spravne.parada za par € :-D

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Štv, 23.04.2009, 14:44
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a načo je tam tá 9v baterka?

prečo to nenapájaš priamo z aku vozidla?
vyrobiť 9v je predsa banálna vec
napríklad obyčajný monolitický stabilizátor LM7809, plus pre istotu jeden kondenzátor ako filter a hotovo

a keďže pochybujem, že to má väčší odber ako 100 mA, tak ten stabík kľudne v prevedení LC - LM 7809L

dokopy sú to asi 3 drôty

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 23.04.2009, 16:32
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
a načo je tam tá 9v baterka?

prečo to nenapájaš priamo z aku vozidla?
vyrobiť 9v je predsa banálna vec
napríklad obyčajný monolitický stabilizátor LM7809, plus pre istotu jeden kondenzátor ako filter a hotovo

a keďže pochybujem, že to má väčší odber ako 100 mA, tak ten stabík kľudne v prevedení LC - LM 7809L

dokopy sú to asi 3 drôty


9V baterka je tam nato ze to nesmie byt napajane z toho isteho zdroja ktory merias inac to meria hluposti ako kazdy iny merac ci merak ktory pracuje s rozdielom potencialov

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Sob, 25.04.2009, 19:47
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zrejme tomu,čo si chcel povedať, celkom dobre nerozumiem, ale tak, ako si to napísal, mi to pripadá ako pekná hovadina.


Sob, 25.04.2009, 21:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
a načo je tam tá 9v baterka?
prečo to nenapájaš priamo z aku vozidla?
vyrobiť 9v je predsa banálna vec


Palo, veľmi dobrý postreh a zámer. Môžem ťa ubezpečiť, že si so svojim zámerom a nápadom nebol prvý a jediný. Skor než som aj ja pri svojej realízácii uspel až s ext. 9V BATT spravil som to presne tak ako si navrhoval a ......... TRT MAKOVÝ to fungovalo ako už kolega vyššie napísal - proste to meralo bludy. Jednoducho záverom. Napájacie napätie (akokoľvek transformované) NEmôže !!! byť zároveň napetím meraným. Aj mne sa to nempozdávalo , ALE ........zatiaľ som to neojekabátil. Ak niekto neverí, nech si to reálne skúsi a uvidí .... prečo je to tak, nie som v stave vysvetliť ...

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Naposledy upravil Pato Zvolen dňa Pon, 27.04.2009, 11:34, celkovo upravené 1



Sob, 25.04.2009, 21:52
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2paťo:

dobrý palubný merák by to mal vedieť spracovať. Mám to tak na niektorých strojoch, a nerobí to problém. Základ je v tom, že referenčné napätie musí byť dokonale stabilizované a vyhladené a želateľne GALVANICKY oddelené od meranej veličiny.

V prípade, že použitý merák je low-end kategórie (čo asi je), tak pravdepodobne nebude vyššie uvedené spĺňať. Ale pri vlastnom odbere meráka nie je predsa problém doplniť zapojenie o monolitický DC-DC menič s filtráciou

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 27.04.2009, 11:16
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
to Palo:

Správne si napísal :"dobrý palubný merák by to mal vedieť spracovať", ALE zrejme v tomto prípade tomu tak nie je a navyše: aj s kolegami sme sa zhodli že zrejme to predsa len bude galvanickým oddelením zeme, pretože ani už v lab. podmienkach na 2-oj zdroji sa nám to nempodarilo, keďže zroje boli síce 2 samostatné, ale v jednej skrinke a zrejme so spoločnou zemou. DC-DC menič - hmm zistíme aké sú v tomto smere dostupné možnosti a možno niekedy keď bude priestor dôjde aj na túto variantu.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Pon, 27.04.2009, 12:08
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2Paťo: ja som to onoho času riešil takým "bastardným" riešením zo šuplíkových zásob. Ale ja som mal merák napájaný 6V (4x1,5v AA)

Staré PC sieťové karty (na ISA zbernicu, s BNC konektorom na koaxový ethernet) mali na sebe monolitický DC-DC menič 12 to 5V. Nejaký maxim či čo. Keďže je citlivý na prepätie a palubné napätie je od 11.8 do 14 V tak zapojenie bola nejaká prepäťová stabilizácia na vstupe, za tým predmentý DC-DC menič a na konci zasa kondenzátor, plus tuším nejaká dióda.
Odskúšané že to fungovalo už pri napájaní 10,5V.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 27.04.2009, 12:28
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ono to je jednoduché, ak potrebuješ merať napätie, ktorým aj napájaš merák, musí mať ten merák kvalitný stabilizátor napätia, ktorý kompenzuje výkyvy napätia ako bolo už vyššie spomenuté. Ak nie robí to blbosti, lebo merané napätie je potom ovplyvnené napájacím.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pon, 27.04.2009, 17:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
to KOŤO :

To čo píšeš je síce pozitívne, avšak napájacie napätie meráka bolo "vytvorené" 9V stabilizátorom, tak si už veľmi neviem predstaviť ako viac dosiahnuť ustálenú hladinu napájacieho napätia. Dôvod nameraných bludov skôr pripisujem vyššie spomínanému galvanickému NEoddeleiu.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Pon, 27.04.2009, 19:31
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
len či to ten stabík dostatočne vyhladil. Alternátor v aute je trojfázový generátor a diódy len odfiknú sínusoidu, plus je tam nejaká ta frekvencia trochu urezaná diódami. Preto treba mať kvalitný stabík, aby dával priamku, nie pílu, alebo vlnovku. Alebo použiť klasický budík.
Trochu robím s týmito vecami - hlavne s kamerami a tiež ti kamera nepôjdne na hocijaký 12V zdroj.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pon, 27.04.2009, 23:37
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
to KOŤO:

aaaa... aby som to uviedol na pravú mieru. Moje konštrukčné pokusy a laborovanie NEprebiehali na aute, ale na stole v lab. podmienkach na relatívne slušných zdrojoch a aj napriek tomu to meralo bludy, takže vplyv el. sústavy auta môžeme vylúčiť. Proste nemám toľko času a trpezlivosti zároveň, aby som sa venoval takejto "prkotine", takže šup ho tam 9V BATT a je predpokladám tak na rok pokoj.

to Rudy-Vitara:

"ten merac stal 7 eur a 9V baterka dalsie 3,50"

hmm a si si istý, že si kupoval 9V BATT a nie "9V" (8,4V) ACCU ??, pretože cena 3,50 € by tomu aj tak zodpovedala. Mimochodom v KAUFLANDE majú teraz v tých "všehochuť košoch" 9V BATT GRUNDIG za 0,27€ a normálne sa cena 9V BATT pohybuje kolo 0,66 €.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Uto, 28.04.2009, 9:09
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Máš pravdu, je to najlacnejšie, najjednoduchšie a najrýchlejšie riešenie. Len na to napájanie by som dal relátko, nech odpája 9V baterku pri vypnutom zapaľovaní nech vydrží toho pol roka.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Uto, 28.04.2009, 16:37
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Pato Zvolen píše:
to KOŤO:


hmm a si si istý, že si kupoval 9V BATT a nie "9V" (8,4V) ACCU ??, pretože cena 3,50 € by tomu aj tak zodpovedala. Mimochodom v KAUFLANDE majú teraz v tých "všehochuť košoch" 9V BATT GRUNDIG za 0,27€ a normálne sa cena 9V BATT pohybuje kolo 0,66 €.


tak to Ti neviem povedat pytal som si 9V baterku a dal mi tuto...ked som potom videl cenu na bloku myslel som si chvilu ze ci to nieje nabijatelna alebo preco bola taka draha.Mozno koli znacke tu je nato link http://www.ansmann.de/cms/consumroot/ba ... block.html

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Uto, 28.04.2009, 18:20
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
KOŤO píše:
Len na to napájanie by som dal relátko, nech odpája 9V baterku pri vypnutom zapaľovaní nech vydrží toho pol roka.


Čítame, kolego, čítame pozorne celé vlákno. :wink: Už som o tom písal o stranu dozadu :"Je tam ešte malé relátko, takže sa to spína otočením kľúča do 1 polohy."
Prvá varianta (vzhľadom k šetreniu 9V BATT) bola malý "pidi" vypínač, ale vzhľadom k priestorovým možnostiam prístrojovky je relátko fakt efektívnejšie riešenie.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Uto, 28.04.2009, 19:21
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: