4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
2 baterky v aute http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=7282 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | samuaz [ Pia, 06.03.2009, 15:06 ] |
Predmet príspevku: | 2 baterky v aute |
caute chcem zriesit 2 baterky do auta ale su z rozdielnou kapacitou jedna je 44A a druha 62 altik mam 75 A ![]() |
Autor: | fireman [ Pia, 06.03.2009, 15:29 ] |
Predmet príspevku: | |
To nie je spatne. ozik a ake relatko tam ide ved k baterke idu dost hrube kable a na klasicke rele ich asi nezapojim. a ta druha baterka sa kedy zapina ked tej origos klesne napetie? |
Autor: | masurko [ Pia, 06.03.2009, 15:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Minus cez rele na baterku? To sa mi moc nezda. To plusko je v pohode ale to minusko by som asi supol radsej pekne krasne na kostru a minuska bateriek tiez. |
Autor: | samuaz [ Pia, 06.03.2009, 15:37 ] |
Predmet príspevku: | |
vdaka uz len tomu pochopit ![]() ![]() |
Autor: | petriiik [ Pia, 06.03.2009, 15:53 ] |
Predmet príspevku: | |
no to rele ma byt min.40A a vodice stacia o priereze 4mm. Da sa to prepojit aj paralelne ale budes potrebovat vodic s min prierezom ako mas u origo baterky a najlepsie to dat cez poistky a vypinac |
Autor: | fireman [ Pia, 06.03.2009, 16:00 ] |
Predmet príspevku: | |
a pri tom navijakovani ako sa pita samuaz to ako funguje? |
Autor: | masurko [ Pia, 06.03.2009, 16:23 ] |
Predmet príspevku: | |
petriiik píše: ... Da sa to prepojit aj paralelne ... A teraz to je ako prepojene? ![]() |
Autor: | Mirecm5 [ Pia, 06.03.2009, 16:40 ] |
Predmet príspevku: | |
aj ja sa opýtam, k čomu je to dobré mať v aute dve baterky ![]() |
Autor: | samuaz [ Pia, 06.03.2009, 16:52 ] |
Predmet príspevku: | |
Mirecm5 píše: aj ja sa opýtam, k čomu je to dobré mať v aute dve baterky ![]() ![]() |
Autor: | Mirecm5 [ Pia, 06.03.2009, 16:56 ] |
Predmet príspevku: | |
aha, no nemyslel som to teraz iba konkrétne na teba ale všeobecne, už veľa krát som videl aj v inzeráte ked niekto predával offa, že písal o dvoch baterkách tak preto som sa pýtal, že k čomu to je dobré, že by som si aj ja dal ![]() |
Autor: | Tunki [ Pia, 06.03.2009, 17:15 ] |
Predmet príspevku: | |
Petrík. Ono to nevyzerá, tak ako píšeš, že by to nabíjalo baterky druhú až po nabití prvej. Skôr je to tak, že štartuje len z prvej (pri motore), a nabíja obidva. |
Autor: | petriiik [ Pia, 06.03.2009, 17:27 ] |
Predmet príspevku: | |
hej hej startuje pri motore ale pisali kdesi ze nabija az po nabiti druhej chcem to stym relatkom vyskusat ale nemam nic k dispozicii ale ak potrebuje startovat s 2 tak to zapojit paralelne! lebo paralelne je na zvysenie prudu pre neznalych |
Autor: | marcek4x4 [ Pia, 06.03.2009, 19:49 ] |
Predmet príspevku: | |
to relé treba nahradiť solenoidom,ktorý znesie oveľa vačšie prúdy.samozrejme tomu musí odpovedať aj kabeláž.toto zapojenie je celé divné.ten alternátor má ďalšie samostatné vinutie?myslím ten vodič čo ovláda relé.prečo začne dobíjať druhú baterku až keď je dobitá prvá? ja by som ti odporučil dať solenoid a ovládať ho zo spínacej skrinky.pozor však na jednu vec treba vsadiť diódu medzi kontakt spínacej skrinky a solenoid. |
Autor: | petriiik [ Pia, 06.03.2009, 19:56 ] |
Predmet príspevku: | |
no j som tiez nevedel ako to je ale presviecali ma ze to zacne dobijat az potom. a s tou diodou je to tiez dobry napad ale... dioda tiez znesie len nieco to by musela byt nejaka dioda z PV3S alebo nieco podobne tos moj nazor |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |