Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava
Autor |
Správa |
IGI
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23 Príspevky: 122 Bydlisko: Považská Bystrica
|
pavol2078 píše: FIAM 55Ah za 2400 kjorun to je dobra palka som kupova l do pajerka tiez FIAMKU 84AH startovaci prrud 800A za 85euri a maximlana spokojnost auto chyti na prvy krat aj v mrazok aj ked tyzden stoji a zatu cenu super
1) 2400,- som dal do nákladov
2) FIAMKU 84AH startovaci prrud 800A za 85euri - tak to som nemal čítať (no škoda ), do budúcna by som aj ja rád - no musím doriešiť nabíjanie.
|
Pia, 18.02.2011, 22:47 |
|
|
petersi
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57 Príspevky: 114 Bydlisko: Lipany
|
V priemere ako dlho by mala byt zivotnost akumulatora pri beznom pouzivani? Napr. ja mam vo svojej oktavke bezudrzbovy AKU uz 7 rokov, auto pouzivam dennodene (i mestska prevadzka i dlhsie jazdy). Odkedy som auto kupil, ani raz som na AKU ani len nekukol. Ocakavam ale, ze by uz mal padnut kazdu chvilu, nie? (ale zatial tomu este nic nenaznacuje)
|
Sob, 19.02.2011, 10:19 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Vie niekto ako je to s udrzbou "bezudrzbovych" baterii ?
Po vytoceni stuplov vidim nieco ako rozrezany gel (huspenina dopichana nozom). Kazdy stupel si pri odtoceni aj "odfukol" (nejaky plyn). Mozem tam beztrestne doliat destilku ? Kolko ? Po vrch gelu ? Alebo je uz po smrti ? Viem na nu tak zo 10x nastartovat, ale uz na nej radsej nejazdim, a rozmyslam, ci ju este nechat na nejake pracovne ucely, alebo ju rovno niekde prasknem do zberu ?
|
Pon, 12.09.2011, 19:39 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Nechaj si ju na svietenie pri táborení alebo na chate.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 12.09.2011, 21:35 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
to petersi: priemerna baterka vydrzi tak 4-5rokov su aj stastlivci ktorym vydrzi aj dlhsie, zalezi aj od toho aky motor startuje, ako casto, ako a ČÍM sa nabíja. Dost vie uskodit baterke aj autonehoda. Moze dojst k poskodeniu jedneho ci viacerych clankov a nemusi sa to prejavit hnet pri nehode. (mne sa to stalo)
Casta porucha baterky, okrem zomretia na starobu, alebo straty kapacity dlhodobim vybitim je vyskratovany clanok. Nabita bateria by mala mat naprazdno okolo 14.5V (pre neelektrikarov - prilozis multimeter a zmeras napetie, baterka by nemala byt k nicomu pripojena aby si zmeral co potrebujes. BTW nikdy takto nemeraj prúd ak si nechces spravit z multimetra dymovnicu) ak je hodnota pod 13V tesne po nabijani tak je pravdepodne jeden clanok KO. Baterka nestratila svoju kapacitu ale pre vyuzitie v aute je len zdroj problemov. Mozes ju pozit ako pise Tunki, pripadne predaj podomovemu vykupujucemu cernochovi za euro.
to finder: bezudrzbove si spravne napisal do uvodzoviek. Su ti len vylepsene povodne baterie. Len malo vyrobcov schopnych vyrobit ozaj bezudrzbove baterie. Taketo baterie su stanovene dokonca vlastnou normnou.
Do baterie dolej rozumne mnozstvo demineralizovanej vody. skus si spomenut kde bola riska na este udrzbovych bateriach. Caa 3-4cm od vrchu. tak aby boli olovenne platky ponorene.
Este jedna vec na ozivenie baterie. Skorej by som povedal ze posledny zufaly pokus. Vybit baterku nejakym spotrebicom. kludne ziarovka z predneho svetla (kludne aj viac paralelne) nechat pripojene len do vybitia. NIE DLHSIE. a NÍZKYM PRÚDOM nabíjať.
Autobaterie by sa mali nabijat prudom ktory je zhruba 1/10 ich kapacity. cize 74Ah baterka Max 7,4A nabijaci prud na dobu 10hod.
Pre ten pripad odstranenia pripadnej vratne sulfatacie (pomalim nabijanim) treba pouzit kludne aj 1/30 kapacity. cize napr 74Ah nabijame prudom cca 2.5A 30hodin
Pripadne znova vybit a znovu nabit rovnakim sposobom. viac ako 2-3x to vsak nema zmysel.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Pon, 12.09.2011, 22:42 |
|
|
petersi
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57 Príspevky: 114 Bydlisko: Lipany
|
A to si akú údržbu predstavuješ pri "bezúdržbovom" aku? Ja, tak ako vravím, som ani len nekukol smerom ku môjmu akumulátoru (teraz v októbri bude mať 8 rokov) a stále chválabohu fachčí na 100%.
|
Uto, 13.09.2011, 6:44 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
KIRA píše: Do baterie dolej rozumne mnozstvo demineralizovanej vody.
Toto som potreboval pocut. Ostatne mi ja jasne (docital som sa inde).
Vdaka.
|
Uto, 13.09.2011, 7:43 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Aký zmyel má nalievanie vody do gélovky? Snáď teda okrem prípadu kedy je prerazený plášť a je nutné ju na chvíľu sprevádzkovať.
Finder: Nemal si ju ani otvárať. Len ju treba dopoužívať v nenáročnej aplikácii a potom odovzdať po pár rokoch v zbernom dvore. Akákoľvek čiinnosť smerujúca k jej oživeniu je mrhanie času a energie.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 13.09.2011, 8:13 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
TO petersi: mas proste stastie natrafil si proste na dobry kus. Nech este co najdlhsie sluzi.
Ta udrzba neni nic svetaborneho. Raz za 100rokov pozriet ci tam mas dost roztoku. Ak nemas na baterke zatky ani pozerat nemusis lebo s tym nic neurobis.
Dalsia vec. Neni odveci preventivne pred zimou baterku nabit. Ak v zime malo jazdis, alebo jazdis s vela startami kratke trasy, tak neni odveci ju nabit aj v strede zimi alebo podla potreby.
Dalsia vec, udrziavat ciste kontakty, casom sa nich tvori vrstva oxidu, tu treba ocistit kontakty premazat a dobre dotiahnut. nic viac by som asi nerobil.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Uto, 13.09.2011, 8:16 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
To Tunki: ak je hladina gelu pod urovnou olovennych platov, tak ta cast olovennych platov ktora nieje ponorena sa na chemickej reakcii nezucastnuje... Lepsia demineralizovana voda nez vzduch. Zamedzi sa oxidovaniu platov.
Baterku to nespasí, ale moze jej to trosku skratit zomieranie.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Uto, 13.09.2011, 8:20 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Tunki, ja som ju neotvaral, ja som ju normalne odzatkoval ako hocijaku inu udrzovu. Ludia vecsinou nevedia, ze pri "lacnych bezudrzbovych" su stuple pod nalepkou vyrobcu. A liter destilky ma nezabije. Alebo jej pomozem, ale si aj tak dost odsluzila.
|
Uto, 13.09.2011, 8:29 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
KIRA píše: To Tunki: ak je hladina gelu pod urovnou olovennych platov, tak ta cast olovennych platov ktora nieje ponorena sa na chemickej reakcii nezucastnuje... Lepsia demineralizovana voda nez vzduch. Zamedzi sa oxidovaniu platov.
Baterku to nespasí, ale moze jej to trosku skratit zomieranie.
Stále tu píšeme o gélovke? ......... Tá ked vyfučí , má na to určite dôvod. A hladina gélu neexistuje.... je len stupeň vlhkosti. Ak je sucho, je koniec. Je strata času sa ňou zaoberať, ak ešte vie aj štartovať. Len ju treba použiť v nenáročnom zariadení a ešte dlho poslúži.
A ak sa dá gélový akumulátor jednoducho otvárať, je to nejaký odrb a známka nekvality.
To Finďo .......... Moja gélovka si tiež odslúžila svoje . Skoro som ju zabil pri nevhodnej aplikácii v aute, kedy slúžila aj na naviják. Chudera je určená na trakčné motory, ale nabíjací prúd má na úrovni bežnej gélovky.
Teda Len odvtedy jemne s ňou. Teraz je z nej výborná záloha.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
Naposledy upravil Tunki dňa Uto, 13.09.2011, 8:45, celkovo upravené 1
|
Uto, 13.09.2011, 8:38 |
|
|
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
destilku nosim zadarmo z roboty. Kto ma zaujem vymienam v pomere 5litrov demineralizovanej vody za 1beer.
V ramci hesla nepite vodu, sulozia v nej ryby.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Uto, 13.09.2011, 8:43 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
A nudisti!
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 13.09.2011, 8:46 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Tunki píše: A ak sa dá gélový akumulátor jednoducho otvárať, je to nejaký odrb a známka nekvality.
V podstate suhlasim. Akurat ak prides do beznej predajne, a povies ze chces bezudrzbovu, je uplne jedno ci ti daju vartu, Boschku, aj tak dostanes zastuplovanu bateriu (V ktorej gel byt moze asi aj je).
|
Uto, 13.09.2011, 9:11 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|