Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
pokial ma stuple a nieco sa v nej prelieva, tak je tam elektrolyt, pripadne nieco na podobnej baze. Origo gelove bateria sa dost lisi uz na prvy pohlad od "bezudrzbovych"
vyzeraju neak takto http://dtelektronik.sk/image/vo2980986.jpg a stoja cca 2x tolko co bezne baterie.
Taketo baterie tusim montuje bábor a mercedes v serii. Tie su naozaj bezudrzbove. Aj ked ja by som ju pred zimou aj tak nabil, a kontaktom sa tiez nic nestane ked sa cas od casu daju dokopy. (tvrda hlava)
pri tych gelovych bateriach hlavne kráča o bezpečnosť. ked ju rozflaknes nerozleje sa ti elektrolyt do motoroveho priestoru.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Uto, 13.09.2011, 9:37 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
no gelové - negelové,bezúdržbové..... tých akumulátorv je trocha viac a aj rozdelenie je trochu zložitejšie. A to sa stále bavíme len o oloveno-kyselinových akumulátoroch.
len tak narýchlo (čo si pamätám):
klasické mokré obyčajné údržbové "dolievacie"
klasické mokré s označením "MF" (akože Maintenance-Free - bezúdržbové) - jediný rozdiel je v utesnení obalu, trochu väčšej hustote kyseliny a (ako u akej) v trochu inom tvare separátorov. Mriežky (také to hubovité olovo) sú dotované antimónom alebo kombinované s keramikou. Typická životnosť je do 5 rokov.
Ca-Ca - stále je to klasický mokrý akumulátor, ale pri výrobe mriežky sa už vôbec nepoužíva antimón, ale zmes na báze Ca-Pb- Al (Sn). menej to plynuje, lepšie drží kapacitu a dlhšie vydrží, ale je to viac náchylné na sulfatáciu, chce to lepšiu a presnejšiu reguláciu dobíjania a je to citlivé na správnu hustotu elektrolytu.
niečo úplne iné je VRLA (Valve Regulated Lead-Acid ) - v podstate "tlakové nádoby" s presne riadeným odvetrávaním - a tieto sa potom delia na GELOVÉ a AGM
GELOVÉ sú konštrukčne silikónový gel s kyselinou (na vzduchu želatínuje = odolné proti vyliatu)dobre znášajú hlboké vybitie a používajú sa hlavne v priemysle (vozíky, zdroje...). NIE SÚ vhodné ako štartovacie batérie.
AGM (Absorbed Glass Matt) - napríklad veľmi známa Optima, alebo niektoré Exide. Separátory sú vyrobené z rúna, ktoré nasaje elektrolyt ako špongia a drží ho na mieste. Separátory môžu byť veľmi tenké a tak sa dá dosiahnuť veľký výkon na relatívne malej ploche. Nevýhodou je, že ak dôjde k sulfatácii (napríklad vplyvom zlého nabíjania) tak sa "upchajú" kapiláry v rúne a celý článok je v pr...
VRLA akumulátory sú extrémne citlivé na "čistotu" nabíjacieho prúdu a preto sú lacné trafonabíjačky z Lidla alebo Tesca TOTÁLNE nevhodné a väčšinou baterku namiesto nabitia zničia !!!
|
Uto, 13.09.2011, 13:02 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
tak ta super optima RED ma neako zacina srat...
skumam uz niekolko dni co a ako , dnes padlo rozhodnutie a objednal som BOSCH S6 001. je to max co do wrany vopcham . ked bude, podam blizsie info.
a toto je jej sestra od VARTA :
|
Str, 12.10.2011, 20:41 |
|
|
puklo
Koumák
Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52 Príspevky: 162
|
dal som dávnejšie do terrana yelow optimu od rada a bolo po problémoch, vymalováno.
naviják navíjal , nissan štartoval pred tým som mal gelovú bosch cca 3 ročnú, navijáku sa nechcelo robiť, štartétu pri -15 horko ťažko..
_________________ niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.
RR P38 V8 BMW 330XD Pinzgauer 710M AVIA 31T 4x4 sklápač PV3S M1
ex: terrano II ex: terracan ex: xj 2:5TD ex: RR P38 2.5 DSE ex: ZJ 5.9
|
Pon, 17.10.2011, 20:38 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
tú S6-tku 100 Ah mám vo forde. Mala by to byť AGM - rúnová. Mám aj dekódovaciu tabuľku z ktorej sa dá vyčítať rok a mesiac výroby podľa kódu na baterke (predsa len tie S6 sú drahé a nepredávajú sa tak často)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pon, 17.10.2011, 21:31 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
tak na co cakas?? sup sem s nou...
|
Pon, 17.10.2011, 22:19 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
ok, zajtra ju sem dám (mám ju v kancelárii)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Str, 19.10.2011, 20:03 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 21.10.2011, 17:12 |
|
|
devatnik23
Frajer
Registrovaný: Štv, 11.10.2012, 9:02 Príspevky: 246 Bydlisko: Prašník
|
Teraz mám vo Vitare Baner 100Ah a pred mesiacom mala 8rokov. Prišli mrazy a hotovo. Nevadí kupujem novú Akumu za 60, super cena a ked vydrží aj len tri roky. Tatko mal kedysi Daewoo Espero. Výrobca dával záruku na baterku 8! rokov. Vydržala 11!!! Potom auto predal. Pamätať si aká to bola značka kupujem takú.
_________________Suzuki Vitara 2.0TD Intercooler, automat, Truck 2000, lift 3cm, CB TTI, gurtne, vzduchový klaksón. Jazdím na hranolky. Spotreba na ceste 7,2l/100km. Poteší.
|
Pon, 10.12.2012, 12:46 |
|
|
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 297 Bydlisko: okr.prievidza
|
staci do ZJ 5,2 tato bateria :
http://www.ioleje.sk/ioleje/eshop/31-1- ... 0092S50070
alebo treba viac Ah a vacsi štarovaci prud ?
-ake Ah a štartovaci prud je vlastne vhodny na 5,2 V8 ??
vdaka
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Ned, 13.01.2013, 12:09 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
určite stači,len si ešte pozri ,aby si mal spravne rozmiestnene poly
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Ned, 13.01.2013, 12:26 |
|
|
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 297 Bydlisko: okr.prievidza
|
dik za postreh
presne tu S5 len s opacnou polaritou nemaju
ponukli mi ako nahradu tuto:
http://www.ioleje.sk/ioleje/eshop/31-1- ... 0092S40270
bude stacit na 5,2 ?
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Uto, 15.01.2013, 19:30 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
moj postreh
optimy mam vo vsetkom co mam na firme (cca 12 ks) rozne, RED Yellow, velke , male kombinacie...
v touaregu mam jednu klasicku Vartu silver a druhu Vartu AGM, tu Silver som menil pred rokom a ta AGM ma 7 rokov...
tutu zimu po tyzdni pouzivania nezavisleho kurenia (kazde rano 20 min) zacal touareg rano startovat nudzovo (odpoja sa systemy a pripne si druhu aku) vzdy sa resetuje nastavenie auta, tak ma to pekne sralo...
...kedze som si myslel, e dosluzila ta AGM, tak som ju zohnal (trochu problem, povodne len Galimex za cca 500,- €) vymenil som ju a auto to iste... samozrejme AGM co som nechal na dielni (ta 7rocna) funguje veselo dalej ako startovaci vozik
tak som teda vymenil tu rocnu a tam bol psik zakopany, vsetko je uz OK a ratam s tym, ze o rok menim zas, hoci som si dorobil C-tek konektro do masky, aby som mohol nabijat, kedze dni, ked nejdem na sluzobku, dostava riadne zabrat, ale samozrejme kym to vsetko funguje, zabudam to na noc pripnut, aj ked mam Ctek stale zapnuty nachystany na parkovacom mieste Touarega...
mimochodom zaroven sa zistilo, ze 7 z 10 zhavicov je zlych, hoci motor startuje na brnk aj pri minusoch
tymto celym chcem povedat, ze hociaka AKU sa da jednoducho znicit zlym pouzivanim, vyrobcovia nezavisleho kurenia tvrdia, ze tolko minut, kolko rano pouzijem kurenie, tolko km by som mal v ten den nepretrzite najazdit, aby sa dobili AKU
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 16.01.2013, 8:14 |
|
|
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 297 Bydlisko: okr.prievidza
|
po vsetkych moznych hladaniach sa do jeep-a 5,2 Zj rozmerovo mesti tak max. Bosch S4 70Ah 630A
kua tam je tak malo miesta na baterku !
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Štv, 17.01.2013, 13:51 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
RADOFFROAD píše: mimochodom zaroven sa zistilo, ze 7 z 10 zhavicov je zlych, hoci motor startuje na brnk aj pri minusoch
je to priamim vstrekom(vsetky tak startuju, aj 3.0 patroly), ja som man na BMW nefunkcne 2 a z 2 zostavajucich isiel len 1, lebo rovno ten vystup bol KO na riadiacej jednotke na zhavenie
tiez to chytalo na brnk, kym neodisla baterka, tak, ze ani trochu nepotocila, pri prvych mrazoch
este taka zaujimavost, po vymene baterky som musel ist na diagnostiku a zmenit nastavenia v manazmente nabijania aku
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 17.01.2013, 14:42 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|