Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 12:25
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 137 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší
 Aku autobatériu ? 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pokial ma stuple a nieco sa v nej prelieva, tak je tam elektrolyt, pripadne nieco na podobnej baze. Origo gelove bateria sa dost lisi uz na prvy pohlad od "bezudrzbovych"

vyzeraju neak takto http://dtelektronik.sk/image/vo2980986.jpg a stoja cca 2x tolko co bezne baterie.

Taketo baterie tusim montuje bábor a mercedes v serii. Tie su naozaj bezudrzbove. Aj ked ja by som ju pred zimou aj tak nabil, a kontaktom sa tiez nic nestane ked sa cas od casu daju dokopy. :smt129 (tvrda hlava)

pri tych gelovych bateriach hlavne kráča o bezpečnosť. ked ju rozflaknes nerozleje sa ti elektrolyt do motoroveho priestoru.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Uto, 13.09.2011, 9:37
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no gelové - negelové,bezúdržbové..... tých akumulátorv je trocha viac a aj rozdelenie je trochu zložitejšie. A to sa stále bavíme len o oloveno-kyselinových akumulátoroch.

len tak narýchlo (čo si pamätám):

klasické mokré obyčajné údržbové "dolievacie"

klasické mokré s označením "MF" (akože Maintenance-Free - bezúdržbové) - jediný rozdiel je v utesnení obalu, trochu väčšej hustote kyseliny a (ako u akej) v trochu inom tvare separátorov. Mriežky (také to hubovité olovo) sú dotované antimónom alebo kombinované s keramikou. Typická životnosť je do 5 rokov.

Ca-Ca - stále je to klasický mokrý akumulátor, ale pri výrobe mriežky sa už vôbec nepoužíva antimón, ale zmes na báze Ca-Pb- Al (Sn). menej to plynuje, lepšie drží kapacitu a dlhšie vydrží, ale je to viac náchylné na sulfatáciu, chce to lepšiu a presnejšiu reguláciu dobíjania a je to citlivé na správnu hustotu elektrolytu.


niečo úplne iné je VRLA (Valve Regulated Lead-Acid ) - v podstate "tlakové nádoby" s presne riadeným odvetrávaním - a tieto sa potom delia na GELOVÉ a AGM

GELOVÉ sú konštrukčne silikónový gel s kyselinou (na vzduchu želatínuje = odolné proti vyliatu)dobre znášajú hlboké vybitie a používajú sa hlavne v priemysle (vozíky, zdroje...). NIE SÚ vhodné ako štartovacie batérie.

AGM (Absorbed Glass Matt) - napríklad veľmi známa Optima, alebo niektoré Exide. Separátory sú vyrobené z rúna, ktoré nasaje elektrolyt ako špongia a drží ho na mieste. Separátory môžu byť veľmi tenké a tak sa dá dosiahnuť veľký výkon na relatívne malej ploche. Nevýhodou je, že ak dôjde k sulfatácii (napríklad vplyvom zlého nabíjania) tak sa "upchajú" kapiláry v rúne a celý článok je v pr...

VRLA akumulátory sú extrémne citlivé na "čistotu" nabíjacieho prúdu a preto sú lacné trafonabíjačky z Lidla alebo Tesca TOTÁLNE nevhodné a väčšinou baterku namiesto nabitia zničia !!!

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 13.09.2011, 13:02
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak ta super optima RED ma neako zacina srat...
skumam uz niekolko dni co a ako , dnes padlo rozhodnutie a objednal som BOSCH S6 001. je to max co do wrany vopcham . ked bude, podam blizsie info.

Obrázok

a toto je jej sestra od VARTA :
Obrázok


Str, 12.10.2011, 20:41
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52
Príspevky: 162
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dal som dávnejšie do terrana yelow optimu od rada a bolo po problémoch, vymalováno.
naviják navíjal :-D , nissan štartoval :-D pred tým som mal gelovú bosch cca 3 ročnú, navijáku sa nechcelo robiť, štartétu pri -15 horko ťažko..

_________________
niekedy sa sám seba pýtam, kto sme, odkial sme prišli a kam smerujeme..Potom si nalejem odpoveď a zas je dobre.

RR P38 V8
BMW 330XD
Pinzgauer 710M
AVIA 31T 4x4 sklápač
PV3S M1

ex: terrano II
ex: terracan
ex: xj 2:5TD
ex: RR P38 2.5 DSE
ex: ZJ 5.9


Pon, 17.10.2011, 20:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tú S6-tku 100 Ah mám vo forde. Mala by to byť AGM - rúnová. Mám aj dekódovaciu tabuľku z ktorej sa dá vyčítať rok a mesiac výroby podľa kódu na baterke (predsa len tie S6 sú drahé a nepredávajú sa tak často)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Pon, 17.10.2011, 21:31
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak na co cakas?? sup sem s nou... :lol:


Pon, 17.10.2011, 22:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok, zajtra ju sem dám (mám ju v kancelárii)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Str, 19.10.2011, 20:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Pia, 21.10.2011, 17:12
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.10.2012, 9:02
Príspevky: 246
Bydlisko: Prašník
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teraz mám vo Vitare Baner 100Ah a pred mesiacom mala 8rokov. Prišli mrazy a hotovo. Nevadí kupujem novú Akumu za 60, super cena a ked vydrží aj len tri roky. Tatko mal kedysi Daewoo Espero. Výrobca dával záruku na baterku 8! rokov. Vydržala 11!!! Potom auto predal. Pamätať si aká to bola značka kupujem takú.

_________________
Suzuki Vitara 2.0TD Intercooler, automat, Truck 2000, lift 3cm, CB TTI, gurtne, vzduchový klaksón. Jazdím na hranolky. :D
Spotreba na ceste 7,2l/100km. Poteší. :-)


Pon, 10.12.2012, 12:46
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46
Príspevky: 297
Bydlisko: okr.prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
staci do ZJ 5,2 tato bateria :
http://www.ioleje.sk/ioleje/eshop/31-1- ... 0092S50070

alebo treba viac Ah a vacsi štarovaci prud ?

-ake Ah a štartovaci prud je vlastne vhodny na 5,2 V8 ??


vdaka

_________________
ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...


Ned, 13.01.2013, 12:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
určite stači,len si ešte pozri ,aby si mal spravne rozmiestnene poly :wink:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Ned, 13.01.2013, 12:26
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46
Príspevky: 297
Bydlisko: okr.prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dik za postreh :wink:

presne tu S5 len s opacnou polaritou nemaju :(

ponukli mi ako nahradu tuto:

http://www.ioleje.sk/ioleje/eshop/31-1- ... 0092S40270

bude stacit na 5,2 ?

_________________
ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...


Uto, 15.01.2013, 19:30
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moj postreh

optimy mam vo vsetkom co mam na firme (cca 12 ks) rozne, RED Yellow, velke , male kombinacie...

v touaregu mam jednu klasicku Vartu silver a druhu Vartu AGM, tu Silver som menil pred rokom a ta AGM ma 7 rokov...

tutu zimu po tyzdni pouzivania nezavisleho kurenia (kazde rano 20 min) zacal touareg rano startovat nudzovo (odpoja sa systemy a pripne si druhu aku) vzdy sa resetuje nastavenie auta, tak ma to pekne sralo...

...kedze som si myslel, e dosluzila ta AGM, tak som ju zohnal (trochu problem, povodne len Galimex za cca 500,- €) vymenil som ju a auto to iste... samozrejme AGM co som nechal na dielni (ta 7rocna) funguje veselo dalej ako startovaci vozik

tak som teda vymenil tu rocnu a tam bol psik zakopany, vsetko je uz OK a ratam s tym, ze o rok menim zas, hoci som si dorobil C-tek konektro do masky, aby som mohol nabijat, kedze dni, ked nejdem na sluzobku, dostava riadne zabrat, ale samozrejme kym to vsetko funguje, zabudam to na noc pripnut, aj ked mam Ctek stale zapnuty nachystany na parkovacom mieste Touarega...

mimochodom zaroven sa zistilo, ze 7 z 10 zhavicov je zlych, hoci motor startuje na brnk aj pri minusoch

tymto celym chcem povedat, ze hociaka AKU sa da jednoducho znicit zlym pouzivanim, vyrobcovia nezavisleho kurenia tvrdia, ze tolko minut, kolko rano pouzijem kurenie, tolko km by som mal v ten den nepretrzite najazdit, aby sa dobili AKU

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 16.01.2013, 8:14
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46
Príspevky: 297
Bydlisko: okr.prievidza
Odpoveď s citáciou
Poslať 
po vsetkych moznych hladaniach sa do jeep-a 5,2 Zj rozmerovo mesti tak max. Bosch S4 70Ah 630A

kua tam je tak malo miesta na baterku !

_________________
ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...


Štv, 17.01.2013, 13:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
mimochodom zaroven sa zistilo, ze 7 z 10 zhavicov je zlych, hoci motor startuje na brnk aj pri minusoch


je to priamim vstrekom(vsetky tak startuju, aj 3.0 patroly), ja som man na BMW nefunkcne 2 a z 2 zostavajucich isiel len 1, lebo rovno ten vystup bol KO na riadiacej jednotke na zhavenie

tiez to chytalo na brnk, kym neodisla baterka, tak, ze ani trochu nepotocila, pri prvych mrazoch

este taka zaujimavost, po vymene baterky som musel ist na diagnostiku a zmenit nastavenia v manazmente nabijania aku

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 17.01.2013, 14:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 137 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: