4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Elektricky predhrev motora
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=142&t=11627
Stránka 1 z 3

Autor:  Fabi [ Pon, 18.10.2010, 9:29 ]
Predmet príspevku:  Elektricky predhrev motora

Nemate niekto skusenosti s elektrickym predhrevom motora na dvojkovom terane....
Mam zaujem si to namontovat, len sa neviem rozhodnut ci je lepsie nieco take http://www.molpir.com/blade/c/53/elektr ... ohrev.html
alebo staci klasicka spirala bez casovaca. Ide mi hlavne o bezpecnost a spolahlivost.

Autor:  Juraj Surovec [ Pon, 18.10.2010, 10:36 ]
Predmet príspevku: 

Kamarát si dal na Patrola špirálu ktorú kúpil asi za 2€ a už Druhí rok mu to funguje bez problémou . Tá špirála bola na varenie čaju v aute cez zapalovač ale podla môjho názoru je to asi hlúposť lebo ako môžeš zohriať vodu bez naštartovaného motora ,ved ked to nemá prietok tak to zohreje len na tom jednom mieste nie? Tod môj názor ale je pravda že kím to nemal štartovalo to dosť dlho .

Autor:  LL [ Pon, 18.10.2010, 12:21 ]
Predmet príspevku: 

pravdepodebne to bolo myslene TAK, že je to na 220 a z auta ti trči šteker a ty ho doma alebo hocikde inde strčiš do 220 a zohreješ olej vo vani...tak ako je to bežne u hasičov sanitek alebo v severských zemiach

Autor:  Fabi [ Pon, 18.10.2010, 13:57 ]
Predmet príspevku: 

tak, tak na 220 V

Autor:  Eddef [ Pon, 18.10.2010, 17:22 ]
Predmet príspevku: 

skús pozrieť tu, je to jednoduchšie a aj vysvetlený princíp činnosti:

http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace

Autor:  patrik [ Pon, 18.10.2010, 17:26 ]
Predmet príspevku: 

kamarat ma taketo doma uplne nove - predal auto a nestihol namontovat. v pripade zaujmu moj tel 0905532342

Autor:  BBMiso [ Pon, 18.10.2010, 17:47 ]
Predmet príspevku: 

No, ja som ten Defa system chcel kupovat minuly rok. Cena ohrievacej spiraly a el. kabelaze do auta bola asi 100€. Montujes to do otvoru mrazovej poistky a vraj sa stava, ze to casom prestane tesnit a zacne tiect.

Autor:  pejo [ Uto, 19.10.2010, 12:53 ]
Predmet príspevku: 

mohla by špirála 230V 2000W z rýchlovarnej kanvice zohrievať olej? Nepripáli sa olej? Ináč Patrol má vpravo na bloku motora výmenník tepla olej-voda, možno aj tam by sa dala špirála vložiť. Určite stojí za to pouvažovať o tom. Štartovať pri -20 s teplým motorom je paráda.

Autor:  OGO [ Uto, 19.10.2010, 14:36 ]
Predmet príspevku: 

Minule som čítal na nejakej motostránke, že Volvo má nejaký systém, kde po vypnutí motora sa teplá voda z chladiča a motora prečerpá do nejakej veľkej termosky a uzavrie sa prietok.
Po štartovaní studeného motora sa ten prietok automaticky otvorí a teplá voda začne cirkulovať a podstatne urýchli zohriatie celého motora aj skôr začne kúriť. Nie je tam nič elektrické, jedná sa vlastne o snahu ušetriť teplo mechanickou cestou, údajne to funguje dobre...

Autor:  marisko [ Str, 20.10.2010, 6:13 ]
Predmet príspevku: 

tento chemický zásobník latentného tepla testovali asi pred 15 rokmi aj u nás v nejakom časopise (MOT alebo Stop) vo felicii, a potvrdili jeho účinok. Ale stál vtedy nezmyselné peniaze (asi 15.000 vtedajších Sk).
2 kW ohrev motora v aute ktoré stojí vonku nebude žiadna sláva, mám 5,5 kW nezávislé a teplý je v zime motor tak po 40 minútach.

Autor:  LL [ Str, 20.10.2010, 15:32 ]
Predmet príspevku: 

elektrický ohrev motora (motorového oleja) nie je na to, aby si mal z auta saunu za "10 sekúnd"
ale na to, aby si maximalne šetril pri zimnom štarte:
- motor
- baterku
- palivo

a podstatne lepšie a rýchlejšie kúrenie je len druhotná aj ked velmi príjemná vec

ako som písal, v severských krajinách celkom bežná vec,
dokonca som videl, za polárnym kruhom, bežne, volne pristupné zásuvky na el. napriklad pred obchodom a podobne

Autor:  bum [ Str, 20.10.2010, 18:45 ]
Predmet príspevku: 

Par rokov naspäť som mal elektricky ohrev na Avii da sa to určite kupiť aj dnes bola to špirala montovala sa zo zadu priamo do hlavy motora nemala ani 2kw a motor za pol hodinku pekne prehriala a bez žhavenia štartoval na brnk i pri minus 20 :D

Autor:  Fabi [ Štv, 21.10.2010, 20:01 ]
Predmet príspevku: 

Najviac sa mi pozdava spirala, ktora sa vklada do kovoveho puzdra, montuje sa to do spodnej hadice medzi motor a chladic. V montaznych pokynoch som sa docital toto (V obvodu působení ohřívače nesmí být termostat!!!) - takze termostat treba vyhodit, ako si potom bude motor pocas jazdy regulovat teplotu? Do hlavy motora, to bude efektivnejsie, len ako to tu bolo napisane, po case sa mozu objavit netesnosti a tomu sa chcem vyhnut.

Autor:  bum [ Pia, 22.10.2010, 13:13 ]
Predmet príspevku: 

No v avii sa to montuje pred termostat ,tak asi preto pišu aby si to nemontoval za termostat lebo budeš ohrievať akurat chladič .Ono viac aut ma kurenie ešte pred termostatom podla mna aj tam sa to da pychnuť ved je jedno či to hreje v hlave a ide do kurenia alebo naopak .

Autor:  petersi [ Ned, 24.10.2010, 12:07 ]
Predmet príspevku: 

Pred niekoľkými rokmi sa také špirálky (220 V), ako už bolo povedané, individuálne montovali do AVIÍ. Mali tušim 700 W a originál boli určené do traktorov ZETOR do mrazovej poistky na bloku motora. Pre AVIU akýsi výrobca vyrábal upravenú plechovú prírubku, čo je v zadnej časti hlavy a to jednoducho tak, že do príruby vyvrtal dieru priemeru ako mrazová poistka, navaril ešte naviac takú prírubku z rúrky, aby sa do toho dala vložiť špiralka. Sada vtedy však stála cez 2000 Sk, čo sa mi zdalo veľa.

Ja som ohrievanie na viacerých AVIACH riešil tak, že do spomínanej plechovej príruby na hlave som navrtal 2 diery, navaril rúrky, aby sa na nich dali navliecť cca 1/2" hadičky. Niekde mimo som urobil z krátkej rúry (priem. 50 mm) "kotlík" v ktorom bola klasická špirala z boilera, prepojil som ho cez hadice s hlavou, a je to! Riešenie za 300,- Sk. Také, či onaké ohrievanie som si ale nevedel vynachváliť. Za pol hodinky motor ohriatý na 40°, žiadne žhavenie, pretočiš kľúčikom a jedeš... Vrelo odporúčam!

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/