4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

webasto
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=142&t=296
Stránka 3 z 5

Autor:  LL [ Pia, 28.12.2007, 13:24 ]
Predmet príspevku: 

webasto mam namontovane v Pajerku sport už 8 rokov a funguje bez problemov
vyhody.... žiadne studene štartovanie motora ... tzn šetrenie motora
....primerane vyhriate kabiny a odmrazenie skiel, aj ked ja som koli obsahu motora a množstva chladiacej kvapaliny musel kupit taky model čo sa dava do obytných aut, ale funguje stopercentne, po zahriati chladiacej kvapaliny na predom - výrobcom nastavenu hodnotu zopne ventilátor a vyhriava kabinu podla toho v akej polohe je momentalne nastavene kurenie, kedže mam manualnu AC, tak, že ak mam vypnute alebo stiahnute kurenie tak potom samozrejme nekuri :( , v lete možost prepnut do letneho režimu (dialkovym ovladačom) tzn viem na dialku až do 800 - 1000 m zapnut ventilator a "vychladiť" vnutro kabiny napriklad
nevyhody ..... nenašiel som žiadne okrem ceny :-)
ked som ho objednaval prišlo komplet s montažnou sadou do auta, tzn všetky hadice, skrutky držiaky podložky spojky, presne na moje auto aj s navodom a išlo to ako skladačka asi za 3 hodiny
dialkovym ovladačom sa da nastavit individuálne doba kurenie (vetrania) po desiatich minutach do maximálne 60 minut - viac sa neda a ani vyrobca
neodporúča
podla mojej skusenosti pri normalnych teplotách napr včera bolo - 8 stači na to 20 min, aby rozmrazilo predne okno, štartneš teple auto, ktore hned naplno kuri - pohoda
z vrcholu zjazdovky pred predposlednou jazdou som zapol kurenie, kym som došiel ku autu prezul sa poskladal lyže všetko bolo OK pripravene

Autor:  Pepe [ Štv, 03.01.2008, 16:27 ]
Predmet príspevku: 

Tiez som niekedy uvazoval nad WEBASTOM. Neskor som vsak zistil, ze to teplo nie je tak uplne zadarmo ako som si myslel. Webasto pri prevadze taha z baterie ak si dobre pamatam okolo 10-15 A podla typu a mozno aj viac, co sa mi moc nepacilo, pretoze po maximalne hodinovom kureni, bude auto sice zohriate, ale mozno ho uz nebude cim nastartovat. Zrejme by bolo vhodne mat spolu s webastom aj druhu bateriu v aute.
Neexistuje nejake "Webasto", ktore je skutocne nezavisle?

Autor:  DanoDEF [ Štv, 03.01.2008, 16:44 ]
Predmet príspevku: 

Pepe píše:
Tiez som niekedy uvazoval nad WEBASTOM. Neskor som vsak zistil, ze to teplo nie je tak uplne zadarmo ako som si myslel. Webasto pri prevadze taha z baterie ak si dobre pamatam okolo 10-15 A podla typu a mozno aj viac, co sa mi moc nepacilo, pretoze po maximalne hodinovom kureni, bude auto sice zohriate, ale mozno ho uz nebude cim nastartovat. Zrejme by bolo vhodne mat spolu s webastom aj druhu bateriu v aute.
Neexistuje nejake "Webasto", ktore je skutocne nezavisle?


...skutocne nezavisle bude jedine ak si ho tak upravis sam alebo si ho tak das urobit...zalezi ake kurenie si zvolis...ci teplovodne alebo teplovzdusne...na energiu z bateriek je menej narocne teplovzdusne...v zimnom obdobi kurenie zapinam cca o siedmej rano a vypinam o osemnastej vecer...bezi cely den...

Autor:  PEŤO [ Štv, 03.01.2008, 18:01 ]
Predmet príspevku: 

Pepe a naco ti ma ist hodinu :shock: , mne staci 20 - 30 minut pri -10 C a auto je zohriate. Vyrobca pise ze kolko minut zohrievas, priblizne tolko minut potrebuje baterka na dobitie. Ja ho uz pouzivam druhy mesiac skoro kazde rano i vecer (z prace do prace) a to chodim 10min do roboty a baterke nema vobec problema.

Dano def nestiha kurit ked pouzivas nezavisle celi den, alebo nemas vykurovanu dielnu :-D :-D

Autor:  diesel [ Pia, 04.01.2008, 10:55 ]
Predmet príspevku: 

Vykúriť defa s TD5kou je kapitola sama o sebe. :D To nieje štandardná situácia.

Baterka v dobrom stave nemôže mať s webastom problém, pokial sa človek nepresúva desaťkrát za deň pri mínus 10 a vždy predkuruje. Riešenie dvoma baterkami je už definitívne. Ja som to tak napokon vyriešil ale hlavne kôli súčasnej prítomnosti navijáku a v lete aj chladničky.

Autor:  DanoDEF [ Pia, 04.01.2008, 11:53 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
Vykúriť defa s TD5kou je kapitola sama o sebe. :D To nieje štandardná situácia.


...mas s tym skusenost ???

...mne to trva par minut 10-15min

...motor s tym nema nic spolocne.

Autor:  patrik [ Pia, 04.01.2008, 12:26 ]
Predmet príspevku: 

dano diesel myslel teplovodne webasto a ty pokial sa pametam mas teplovzdusne . ja ked zapnem webasto tak za 10 az 15min mam tepli motor . ale ked nastartujem a pocas jazdy vypnem webasto tak mi motor ochladne a zohreje sa na spravnu teplotu az po cca3km

Autor:  LL [ Pia, 04.01.2008, 13:02 ]
Predmet príspevku: 

Pepe píše:
Neskor som vsak zistil, ze to teplo nie je tak uplne zadarmo ako som si myslel. Webasto pri prevadze taha z baterie .... pretoze po maximalne hodinovom kureni, bude auto sice zohriate, ale mozno ho uz nebude cim nastartovat.

písal som, že webasto používam už hodne DLHO a ešte ANI RAZ som nemal najmenší problém s baterkou a to ANI po hodinovom behu kurenia, tak že tieto obavy su len :-) NEVHODNE podpichovanie.
pre mňa nema chybu....ako som písal.

Autor:  DanoDEF [ Pia, 04.01.2008, 16:55 ]
Predmet príspevku: 

patrik píše:
dano diesel myslel teplovodne webasto a ty pokial sa pametam mas teplovzdusne .


... ja viem presne co mal diesel na mysli... :-D

... ale davat teplovodne kurenie do Defika je mrhanie prostriedkov

... jednoznacne je prioritou teplo pre posadku a tym padom "telpovzduch", komfort pre motor je druhorady...studene starty mu neuskodia

Autor:  DanoDEF [ Pia, 04.01.2008, 16:58 ]
Predmet príspevku: 

LL píše:
... a to ANI po hodinovom behu kurenia, tak že tieto obavy su len :-) NEVHODNE podpichovanie.


no ale keby si si manualne kurenie zapinal niekolko hodin po sebe ( napr pri niekolko hodinovom cakani niekde na Ukrajine ) tak by to uz baterke mohlo vadit hlavne v pripade ak nepouzijes hlavu a nenastartujes motor.

Autor:  dzordzo [ Pia, 04.01.2008, 17:03 ]
Predmet príspevku: 

Naco webasto? Zima je fajn. Staci teple pradlo. Taka zima ako je v ruskych filmoch tu nebyva. Horsie je to v lete. Ked pece jak sproste.

Autor:  Pepe [ Pia, 04.01.2008, 17:06 ]
Predmet príspevku: 

Nechel som nikoho podpichovat. Webasto je super vec, sam o nom stale uvazujem. Mal som len zlu skusenost od kamosa co mal Webasto v Alfe a neustale mu to vybijalo baterku a ked som zmeral prud ktory to bralo tak mu tam skutocne tieklo pri vypnutom motore a zapnutom webaste nieco cez 12A. Teraz som znovu popatral na webe a zistil som ze tam musel mat nieco zle zapojene, pretoze Webasto ma spotrebu cca 40W a tie novsie 26-36W (vezrzie 4.2Kw a 5.2 Kw) Takze prudovo to vychadza nieco do 3 A).
Sam mam moznost kupit WEBASTO ale len samotny "ohrievac", bez kablov , hadic, tlmica vyfuku a ovladania.
Nahradit kable a hadice by nemal byt velky problem ale bude zrejme potrebne zohnat original tlmic vyfuku a este palivovu pumpu a ovladac.
Viete mi v tomto niekto poradit, ci sa oplati kupit samotny ohrievac cca za 6000 Sk? Alebo mate niekto moznost dostat sa k lacnejsiemu webastu, pripadne nejakym nahradnym dielom?

Autor:  diesel [ Pia, 04.01.2008, 17:31 ]
Predmet príspevku: 

Pepe píše:
Teraz som znovu popatral na webe a zistil som ze tam musel mat nieco zle zapojene, pretoze Webasto ma spotrebu cca 40W a tie novsie 26-36W (vezrzie 4.2Kw a 5.2 Kw) Takze prudovo to vychadza nieco do 3 A).


len pre úplnosť...k odberu samotného teplovodného webasta musíš prirátať ešte odber ventilátora kúrenia auta. A to je dosť velký žrút.

Autor:  DanoDEF [ Pia, 04.01.2008, 17:39 ]
Predmet príspevku: 

Pepe píše:
...ale bude zrejme potrebne zohnat original tlmic vyfuku...


...ten tam vobec nepotrebujes.

Autor:  Pepe [ Pia, 04.01.2008, 17:46 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
Pepe píše:
...ale bude zrejme potrebne zohnat original tlmic vyfuku...


...ten tam vobec nepotrebujes.



A nebude to prilis hlucne? Naco tam ten tlmic vlastne je ak nema tlmit hluk?

Stránka 3 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/