| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| GaboSB OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
 Príspevky: 885
 Bydlisko: Šoma - východ SR
   | Tá kontrolka žhavenia svieti aj potom pri zohriatom motore? Ako to, že svieti aj po naštartovaní, to znamená, že žhaví stále? To predsa treba pozrieť. Asi ostáva vysieť relatko žhavenia, čo môže byť dôvod, prečo sa motor nechce dostať do otáčok. Ak tie žhaviče žhavia po naštartovaní, tak dlho nevydržia a niektorý určite odíde. _________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg 
 
 |  
			| Ned, 09.12.2007, 19:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| liskal Učeň 
					Registrovaný: Sob, 01.12.2007, 21:33
 Príspevky: 43
 Bydlisko: Martin
   | GaboSB píše: Tá kontrolka žhavenia svieti aj potom pri zohriatom motore? Ako to, že svieti aj po naštartovaní, to znamená, že žhaví stále? To predsa treba pozrieť. Asi ostáva vysieť relatko žhavenia, čo môže byť dôvod, prečo sa motor nechce dostať do otáčok. Ak tie žhaviče žhavia po naštartovaní, tak dlho nevydržia a niektorý určite odíde.Áno kontrolka svieti aj po naštartovaní ale nežhaví malo by to signalizovať nejakú chybu motora ale diagnostika nevypisuje žiadnu chybu. Źhaviče sú ok.
 
 |  
			| Ned, 09.12.2007, 20:16 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Karlito CVOK HOBBISTA 
					Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
 Príspevky: 1442
 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
   | Neviem, či kompetentne poradím, ale mohlo by to robiť čidlo teploty motora (ak nevisí to relátko a nežhaví).
Na motore sú asi dve čidlá - jedno na teplotoukazateľ a to druhé na žhavenie. Ak je na kontakte prechodový odpor (alebo v drôtiku) môže to robiť galibu a vytrvalo požadovať sekvenciu žhavenia, aj keď  tá je už urobená. Ak ho úplne odpojíš, mal by si žhaviť furt. Veľmi jednoduché čidlo - najčastejšie sa dáva na vývody vody z hlavy! valcov.
 
 -ka-
 _________________
 Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223
 
 
 |  
			| Ned, 09.12.2007, 22:35 | 
					
					     |  
		|  |  
			| liskal Učeň 
					Registrovaný: Sob, 01.12.2007, 21:33
 Príspevky: 43
 Bydlisko: Martin
   | dakujem všetkým za ochotu dlho som tu nebol problem so samcom so vyriešil je predaný ale až po tom čo som ho zavesil na strom 
 
 |  
			| Ned, 23.11.2008, 23:30 | 
					
					   |  
		|  |  
			| falcobohus Čumil 
					Registrovaný: Str, 12.09.2018, 9:25
 Príspevky: 1
   | Caute !!! prosim info ci poznate odbornika co skontroluje vstrekovacie cerpadlo nie len mechanicku cast ale aj s elektronikou? !!!
 
 mam rovnaky problem ako pisal liskal - po nastartovani 1,9D motor nejde do otacok, ma nepravidelny chod, kolisu otacky a svieti kontrolka zhavenia.
 Tuto chybu sa zatial nepodarilo odstranit. Riesim to tak ze nazhavim motor a naslede vypnem zapalovanie a po otoceni kluca do polohy zhavenia do 3 s. nastartujem - motor bezi normalne.
 Snazil som sa tuto zavadu riesit preslo to niekolko servisov boli vymenene trysky, cidla teploty, zhavice, az nakoniec sa podarilo majstrom vyskratovat riadiacu jednotku takze bola vymenena aj riadiaca jednotka. problem stale pretrvava.
 
 Dalsie skusenosti s 1,9D.
 - tratila sa voda - prasknute tesnenie pod hlavou
 - chladiaci system brutalne natlakovany - prasknute tesnenie pod hlavou druhy krat. bola skontrolovana rovinnost hlavy a bloku motora s vysledkom v norme ale aj tak som dal hlavu prebrusit
 - v zime neslo nastartovat - boli namontovane nespravne "pomale" zhavice vymene za "rychle" + vymemenene relatko zhavenia s dlhsou dobou zopnutia
 
 Najnovsi problem motor ma vysoku dymivost, ma podstatne nizsi vykon, na volnobeh kolisu otacky.
 Zatial boli skontrolovane trysky, ocistene sanie, tlaky vo valcoch. Dalsi krok je vstrekovacie cerpadlo ktoreho sucastou je elektronika.
 
 !!! prosim info ci poznate odbornika co skontroluje vstrekovacie cerpadlo - nie len mechanicku cast ale aj s elektronikou? !!!
 
 Sumar - na zaklade stale nejakych problemov neodporucam samurai vyrobeny v spanielsku s motorom od Renaultu a cerpadlom od PSA, pricom spotreba sa zasadne nelisi od benzinovej verzie.
 dakujem
 
 
 |  
			| Str, 12.09.2018, 9:59 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Thomas 1,9D Čumil 
					Registrovaný: Pon, 27.04.2020, 20:15
 Príspevky: 6
   | Zdravím Vás, chcem sa spýtať, mám komplet podvozok suzuki samurai 1,3 benzín a aj prevodovky a chcem na to použiť motor renault mégane 1,9D 47 kw. Keď použijem celú spojku renault a lamelu zo samurai, tak mi prevodovky sadne na blok, akurát musím trochu upraviť diery, aby to šlo utiahnuť, chcem z toho urobiť traktor, mám ale otázku...Originál samurai ma na zotrvaku ložisko, kde vojde hriadel prevodovky, na zotrvaku z renault to nie je mám tam urobiť puzdro, aby sa prevodovky navybila? Hriadel prevodovky ktorá ide do spojky je v celku cez celú prevodovku, alebo je to len kúsok? A je v prevodovke pokuskovana ?
 
 
 |  
			| Pon, 27.04.2020, 21:02 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Klokan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
 Príspevky: 1044
 Bydlisko: Pezinok   Lošonec
   | Ahoj Riešil som podobný problém keď som chcel jeden motor nasadiť na jednu prevodovku no Pohorel som práve na tom ze ta prevodovka nemala uloženie v klukeTakže som nevedel zaistiť že bude prevodovka a motor v jednej osi tak som to vzdal pretože v domácich podmienkach by to bolo asi nemozne tak aby to vydržalo funkcne
 _________________
 Jeep zj  4.0 1994
 Jeep  xj 4.0 H.O.1996
 Mazda 323 bf turbo 4wd
 Multipla CNG
 Ex. Jeep cherokee 2.1
 Ex.LKT 81 T
 Ex.UKT 6340
 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
 0904976223
 
 
 |  
			| Pon, 27.04.2020, 21:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Thomas 1,9D Čumil 
					Registrovaný: Pon, 27.04.2020, 20:15
 Príspevky: 6
   | Klokan píše: Ahoj Riešil som podobný problém keď som chcel jeden motor nasadiť na jednu prevodovku no Pohorel som práve na tom ze ta prevodovka nemala uloženie v klukeTakže som nevedel zaistiť že bude prevodovka a motor v jednej osi tak som to vzdal pretože v domácich podmienkach by to bolo asi nemozne tak aby to vydržalo funkcne
Ahoj, mne sa podarilo spojiť motor a prevodovku a tiež urobiť aj ložisko do zotrvačník, ale nastal problém a to ze spojkovy pedal ma dlhý chod na prázdno a keď sa už ložisko oprie o pritlacak, tak ma veľký odpor a keď ho horko ťažko zmäkne tak iba kúsok a hneď nohu tlači spat a nejde to plynule... neviem ako to vyriešiť... motor renault F8Q prevodovka samurai 5 stupňov. Mam tam pritlacak a zotrvak z motora a lamela je zo samurai kvôli drážka... Vie mi niekto poradiť?
 
 |  
			| Štv, 21.04.2022, 7:40 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |