Dnes je pondelok 2. júna 2025, meniny má Xénia a zajtra Karolína
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
ten drôt mal slúžiť na zistenie hornej úvrate a nie stavu ventilov, aby sme sa chápali. Keď dal fotku rozvodov z ktorej je zrejmé že sú v poriadku tak tá moja rada je už bezpredmetná a ostáva len zhodiť hlavu.
Keďže nemá prístroj na meranie kompresie pochybujem že nájde doma endoskop 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 14.02.2013, 12:23 |
|
 |
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
ja som to pochopil, ze mu radis aby drotom zistil rozdiel medzi HU a skutocnostou ak su preskocene rozvody. Tam by sa jednalo o mm a to drotom tazko zisti  Logis ze ked nema doma kompresiometer, tak nebude mat ani endoskop, ja som napisal len moznosti, vyzera to fakt na tu najdrahsiu. 
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Štv, 14.02.2013, 15:25 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
...no bohužiaľ. Som zvedavý ako to celé dopadne.
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 14.02.2013, 18:53 |
|
 |
KAKO
Učeň
Registrovaný: Str, 03.02.2010, 19:25 Príspevky: 58 Bydlisko: POLOMKA
|
A nemáš rozpadnutí katalizátor alebo tlmič výfuku? Odpoj výfuk od zberného potrubia a skus sa previesť. Takí prípad som už mal a tiež sme rozobrali pol motora. Síce nebola to Suzuka. Keď nedymí iste bude problém z výfukom.
|
Štv, 14.02.2013, 21:13 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
No výfuk vyzerá že mu nič nieje.... nebadať na ňom žiadne zmeny a ani zem sa tam nemala ako dostať do výfuku.... ale napadlo ma či sa nemohol rozšteľovať rozdeľovač a zle hádže iskru... a ináč jeden týpek na českom fóre ale je slovák čo má litra vravel že ventili sa s piestom nikdy nestretnú že je to tak konštruované..... a asi budem mať ten prístroj na meranie kompresie tak sa potom pohnem ďalej zatiaľ auto stojí....
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Pia, 15.02.2013, 13:02 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
bonder píše: No výfuk vyzerá že mu nič nieje.... nebadať na ňom žiadne zmeny a ani zem sa tam nemala ako dostať do výfuku.... ale napadlo ma či sa nemohol rozšteľovať rozdeľovač a zle hádže iskru... a ináč jeden týpek na českom fóre ale je slovák čo má litra vravel že ventili sa s piestom nikdy nestretnú že je to tak konštruované..... a asi budem mať ten prístroj na meranie kompresie tak sa potom pohnem ďalej zatiaľ auto stojí.... Tak som teraz zisťoval že ako hádže iskru.. zistil som že rozvody mám správne a aj iskru hádže ked je piest v hornej úvrati po zatvorení sacieho ventilu takže to by bolo dobre teda ak sa tam nejedná i tisícinky sekundy s tou isrkou lebo to sa tým mojím meraním zistiť nedá... robil som to tak že drotik do valca sledoval som ventili a iskru ako radil romo11... takže zmerám tlaky a potom sa zameriam na ten výfuk karbec a palivový filter...
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Pia, 15.02.2013, 13:39 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
válec na ktorom hádže iskru musí mať oba ventili uzavreté keď je piest dole. Pri pohybe piesta ahore dochádza k stlačeniu zmesi a pár stupňov pred HU by malo hodiť iskru a zapáliť zmes a výbuch zmesi stláča piest zas dole. Ventily sú stále zavreté až kým piest nepríde do DU. Pri opätovnomm pohybe piesta hore sa otvorí výfukový ventil a spálená zmes je vytlačená z valca. Súčasne by mali byť hore 1 a 4 piest. Na to si daj pozor ktorý valec má zavretá ventily pred HU a na ktorom sa práve pred HU zatvorí výfukový ventil a za HU otvorí nasávací. Mňa to kedysi tak otec učil že na jednom valci "strihajú ventily" a ten druhý čo je hore piest ten "páli"
Takže ak ti hádže iskru na válci kde práve strihajú ventily máš to (rozdelovač) otočené o 180°. Zisti v akom poradí majú valce pracovať, zrejme 1342 a podľa toho skontroluj aj káble z rozdelovača a hlavne pozri aj ktorým smerom sa rozdelovač otáča aby si tie káble nemal opačne.
Ak niesú doohýbané ventily tak to musí ísť.
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 15.02.2013, 13:54 |
|
 |
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
Bonder, ten typek na tom ceskom fore asi myslel motor wankel, alebo dvojtakt, inac nepoznam taku konstrukciu stvortaktneho motora na ktorom sa nemozu za urcitych okolnosti stretnut ventily s piestom, fyzika a zotrvacne sily su svina. 
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Pia, 15.02.2013, 17:24 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
na niektorých motoroch stačí jeden zub aby preskočil a už je ventil (ventily) v pip.. na fiate keď mi skočil remeň o jeden zub ešte ventily nepoškodilo, ale motor išiel ako šrotovník
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 15.02.2013, 18:57 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|
ja som sledoval vždy iba jeden valec a jeho sviečku.. a fachááá to.... normálne ventili zavreté a piest hore vtedy hodí iskru a tak som šiel každý valec postupne bo naraz sa to nedá všetko sledovať  4 sviečky 4 piesty a etše 8 ventilov  a išlo mi to dobre.. už len čakám či mi kamoš zoženie ten pprístroj nech skontrolujem tlaky či mi tie ventili nedoohíňalo.... uvidíme....
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Pia, 15.02.2013, 20:27 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
keď nastavuješ rozvod a rozdelovač stačí ti chytiť si prvý válec...ak všetko funguje ako má tak treba hľadať závadu inde...daj potom vedieť ako to dopadlo...ak bude zlá kompresia dole hlavu a skontrolovať ventily
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 15.02.2013, 20:49 |
|
 |
Samik1300JX
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09 Príspevky: 261 Bydlisko: Trenčín
|
Liwas píše: Bonder, ten typek na tom ceskom fore asi myslel motor wankel, alebo dvojtakt, inac nepoznam taku konstrukciu stvortaktneho motora na ktorom sa nemozu za urcitych okolnosti stretnut ventily s piestom, fyzika a zotrvacne sily su svina. 
nejdem s hadat ale mne mechanik ktorý mi robil G.O. motora povedal tiez že ked mi skočí rozvod alebo sa mi utrhne remen tak ze sa mi ventili nestretnú z piestom 
_________________ 2x Samurai pozitív
|
Pia, 15.02.2013, 21:27 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
romo11 píše: na niektorých motoroch stačí jeden zub aby preskočil a už je ventil (ventily) v pip.. na fiate keď mi skočil remeň o jeden zub ešte ventily nepoškodilo, ale motor išiel ako šrotovník
my sme šli z MI do PP na skočenom rozvode o 2 zuby  žiadna zmena len výkon nebol tiež fiat a tiež ked roztrhne remen nič sa nestane
|
Pia, 15.02.2013, 22:00 |
|
 |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Keď sme robili samuraia 1.0 tak sa pri štartovaní roztrhol rozvodový remeň a sme sa čudovali čo sa ten motor tak rýchlo točí a nechce naskočiť  keď sme rozobrali kryt rozvodov tak remeň bol na kašu a ventile sa samozrejme nestretli 
_________________ Suzuki vitara OME
|
Sob, 16.02.2013, 0:49 |
|
 |
KIRA
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
|
v dielenskej priučke je šikovný návod ako zoštelovat predstih. Nalistuješ a za 15minut nemaš čo robit aj z upratovanim a budeš si istý že máš predstih v cajku.
_________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97
|
Pon, 18.02.2013, 12:53 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|