Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard
Prehodenie naprav pod perá Samurai
Autor |
Správa |
abacad
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
|

nemienil som reagovať viac do tejto diskusie, lebo mi to jedno, kto si čo so svojim autom spraví,ale sám som tápal, lebo pri upravách som siel"proti prúdu".Ak pišem, že s autom je lepšie sa vyhýbať bačorine a hlbokej vode, viem prečo to píšem, 30 km som šiel po rieke Vaser, ráno nešlo zaradiť redukcie-mrzlo v noci a zamrzli i brzdy-benzín na handru, nahrievanie prevodovky a kolies.bahno sa mi dostalo cez tie tesnenia na gulách prednej nápravy, oprava 400 E-original od suzuki material, náhrady stoja za hovno, vydržia 2-4 mesiace. brzdám bahno tiež moc neprospieva, ale ked sa inak neda, moc sa neseriem...pri výjazde na horsky hreben som sa dostal do situacie, že som musel iba vpred, spolujazdec na nášlape, ja vystrčený cez okno a čakal som kedy sa to prevráti-on bol pripravený vyskočiť, ja som mal zapnutý pás.mať péra nad nápravou,gulal by som sa až do kosodreviny.Po prichode na Slovensko sme okamžite urobili ochrannú klietku kabíny. ..čo sa týka opráv a umývania...nie je nič jednoduchšie ako vybehnúť na terennu nerovnosť a miesta pod auto je až až...a umývanie? odrezal som kus blatníkov a mam prístup všade..sú v podstane na figu...len treba kvoli nim dvíhať auto, ked dá človek vačsiu gumu...a výsledok?
som maximálne spokojný...prvá súťažná akcia a hned druhé miesto,prvá toyota mala obe uzavierky, samurai vtedy žiadnu...
čo sa týka kríženia, jasne, prehodím pera, mam miesta na kríženie viac, ale zhorší sa priečna stabilita...tomu som sa chcel vyhnúť...namontoval som prednú aj zadnú uzavierku ARB-fungujú na jednotku, odvtedy som navijak nepoužil.
Pera, staré som zahodil, kúpil zosilene a vybral 4. list, boli moc tvrde...teraz 2. listy idú až do húpačiek, auto je prijatelne tvrde, nenakláňa sa.
Pre mna by bol hazard so životom dvíhať auto prehodením pier nad napravy,jedine ak by som spolu rozšíril i nápravy apon o 10-12cm..ale načo, ked veci sa dajú riešiť jednoduchsie....
to su moje postrehy a skusenosti, ak ma niekto presvedčí o lepšom riešení, budem len rád, ale argumenty sa to lepšie opravuje alebo umýva sú podla mna pre offroad nepodstatne a nedostatočné
|
Pon, 24.12.2012, 21:18 |
|
 |
PavelP
Učeň
Registrovaný: Uto, 29.05.2007, 20:29 Príspevky: 94 Bydlisko: Lipt.Mikulas
|
FOGY píše: preloženie náprav pod perá, bodylift - podložky medzi kasňu a šasi alebo nakutie/výmena pier je najlacnejšie riešenie, ako zdvihnúť offroad. takže, keď nechceš investovať /čo sa asi do samíka ani neoplatí/ a chceš dvíhať, pusť sa do toho. Jazdné vlastnosti na ceste sa v každom prípade zhovadia, ale v teréne mu pomôžeš, lebo okrem iného budeš môcť dať vačšie gumy
offroad snad neni o tom co OPLATI ?
|
Pon, 24.12.2012, 22:17 |
|
 |
bonder
Učeň
Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
|

abacad píše: nemienil som reagovať viac do tejto diskusie, lebo mi to jedno, kto si čo so svojim autom spraví,ale sám som tápal, lebo pri upravách som siel"proti prúdu".Ak pišem, že s autom je lepšie sa vyhýbať bačorine a hlbokej vode, viem prečo to píšem, 30 km som šiel po rieke Vaser, ráno nešlo zaradiť redukcie-mrzlo v noci a zamrzli i brzdy-benzín na handru, nahrievanie prevodovky a kolies.bahno sa mi dostalo cez tie tesnenia na gulách prednej nápravy, oprava 400 E-original od suzuki material, náhrady stoja za hovno, vydržia 2-4 mesiace. brzdám bahno tiež moc neprospieva, ale ked sa inak neda, moc sa neseriem...pri výjazde na horsky hreben som sa dostal do situacie, že som musel iba vpred, spolujazdec na nášlape, ja vystrčený cez okno a čakal som kedy sa to prevráti-on bol pripravený vyskočiť, ja som mal zapnutý pás.mať péra nad nápravou,gulal by som sa až do kosodreviny.Po prichode na Slovensko sme okamžite urobili ochrannú klietku kabíny. ..čo sa týka opráv a umývania...nie je nič jednoduchšie ako vybehnúť na terennu nerovnosť a miesta pod auto je až až...a umývanie? odrezal som kus blatníkov a mam prístup všade..sú v podstane na figu...len treba kvoli nim dvíhať auto, ked dá človek vačsiu gumu...a výsledok? som maximálne spokojný...prvá súťažná akcia a hned druhé miesto,prvá toyota mala obe uzavierky, samurai vtedy žiadnu... čo sa týka kríženia, jasne, prehodím pera, mam miesta na kríženie viac, ale zhorší sa priečna stabilita...tomu som sa chcel vyhnúť...namontoval som prednú aj zadnú uzavierku ARB-fungujú na jednotku, odvtedy som navijak nepoužil. Pera, staré som zahodil, kúpil zosilene a vybral 4. list, boli moc tvrde...teraz 2. listy idú až do húpačiek, auto je prijatelne tvrde, nenakláňa sa. Pre mna by bol hazard so životom dvíhať auto prehodením pier nad napravy,jedine ak by som spolu rozšíril i nápravy apon o 10-12cm..ale načo, ked veci sa dajú riešiť jednoduchsie....
to su moje postrehy a skusenosti, ak ma niekto presvedčí o lepšom riešení, budem len rád, ale argumenty sa to lepšie opravuje alebo umýva sú podla mna pre offroad nepodstatne a nedostatočné 
_________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....
|
Uto, 25.12.2012, 12:31 |
|
 |
abacad
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
|
do samuraja sa neoplatí investovať?
tak to si na veeelkom omyle...ak ho dobre urobí človek, je problém najsť teren kde neprejde,ak sa zmení redukčný pomer, dorobia uzavierky ,daju dobre gumy a z auta sa vyhádže všetko nepotrebné /vaha kolo 900kg/ a pár dalších drobností v prejazdnosti ma velmi slabu konkurenciu.ani nepomerne drahši wrangler so 4 litovým motorom a spotrebou tanku mu nestíha...
ak by to bolo opačne, mal by som 4.litrový wrangler
|
Str, 26.12.2012, 13:01 |
|
 |
YJ KAO
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
|
_________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......
|
Str, 26.12.2012, 13:14 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|

chlapci, berete to príliš doslova. Ja som myslel tým toľko, že do lacného a starého auta sa neoplatí VEĽA investovať, napr. niekoľkonásobok kúpnej ceny.
Keď do samuraja nakúpiš nové tlmiče, perá, prevody, uzávierky, naviják, kolesá, ešte dajaké nutné opravy - keďže ide o ojetinu, investícia bude 6-8tis € + kúpna cena auta. A ako sa poznáme, každého z nás vlastné auto po čase omrzí a chce skúsiť niečo iné. Kto tie peniaze za to auto potom zaplatí, najma, ak bolo trhané v teréne?
Za 6-8tis sa napr dá kúpiť už dobrá štvorkolka. A tá má zase lepšiu prejazdnosť a je neporovnateľne rýchlejšia v teréne od bežného offroadu a aj od samíka. Napr. can-am renegade akcelerácia z 0 na 130 má za 5,3s, vie jazdiť aj v metrovom snehu-ak je zamrznutý-lebo sa neprebára, s rozbehom prejde aj hlboké blato, lebo má 72k pri 270kg hmotnosti. A jak štvorkolka ide po vodnej hladine ste už videli?
Takže je na každom jednotlivcovi, koľko investuje do svojho tereniaka a čo chce z neho urobiť. Predpokladám, že zakladateľ tejto témy také lóve do samíka investovať nechce, preto som mu vyššie poradil finančne nenáročnú možnosť úpravy.
p.s. debaty , že ktoré auto je lepšie sa mi páčia , zato som zamiešal štvorkolky

_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Str, 26.12.2012, 15:50 |
|
 |
BlackBear
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05 Príspevky: 509 Bydlisko: Zvolen-okolie
|
S tým renegejdom si spokojný?
Sorry za zasieranie témy.
Edit: štvorkolka je dobrá ale prečo to porovnávať keď je to o niečom úplne inom..a to doslova
_________________ Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
BMW 320d e90.. rýchlobežka Nissan Patrol K160 2,8TD 0944 057 888
|
Str, 26.12.2012, 15:55 |
|
 |
FOGY
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
|
abacad začal minimalizovať: wrangler 1,9t - odľahčený samík 0,9t. Tak som zašiel ešte ďalej. Ale keď zobereš tie najnovšie buginy ako POLARIS RZR-S /na fotke/ a Wildcat 1000 - starší svitko s ňou ide takmer bez úprav na Dakar, už to tak ďaleko od áut nemajú. A jazda v tom sa dá len ťažko porovnať s akýmkoľvek jépákom.
Renegade je najbrutálnejšia štvorkolka na akej som kedy jazdil. S plynom na zadné, snehové záveje buď prerazí alebo preskočí. Keď som s ňou zapadol, bolo to len zato, že som nemal gule pridať plyn. A teraz sa vyrába dokonca Renegade 1000 - ešte som neskúsil.
_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177
|
Str, 26.12.2012, 16:27 |
|
 |
BlackBear
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05 Príspevky: 509 Bydlisko: Zvolen-okolie
|
A čo hovoríš na tisícku od ARCTIC CAT? keď ju vytbrojíš navijákom a guut pneu..podla mna nemá konkurenta.Akurát čo sa mi na Can-Amoch nepáči,že kotúče niesú ukryté v diskoch,čím sú zranitelnejšie.Ale vo všeobecnosti je to kvalita USA to je jasná vec.Okolo ATV ale daj Druhú tému bo od Samouša sme už ďaleko.
Edit: myslel som Thundercat
_________________ Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
BMW 320d e90.. rýchlobežka Nissan Patrol K160 2,8TD 0944 057 888
Naposledy upravil BlackBear dňa Str, 26.12.2012, 16:44, celkovo upravené 1
|
Str, 26.12.2012, 16:36 |
|
 |
lukky1988
Učeň
Registrovaný: Štv, 05.08.2010, 11:40 Príspevky: 97 Bydlisko: Trenčín,Nemšová
|
Jazdil som dlho na can-am outlander max ltd 800, a uprimne..... je to tank vo svojej kategorii. V zime nahrada za odhrnach, tahanie zapadnutych kamionov na firme... King of the best 
_________________ Súcasnost:Mitsubishi L200, 2,5Tdi, opancierovane brucho, 2x navijak, pneu BF Googrich Mud Terrain KM2, uzavierka zadku, spravene perá, OME tlmice História:Suzuki Samurai 1,3, favo karbo, navijak, T3, pevnostny naraznik, OME podvozok, zosirene...
|
Str, 26.12.2012, 16:43 |
|
 |
abacad
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
|
ospravedlnujem sa... ale on urazil maleho samuraja.
|
Ned, 30.12.2012, 3:33 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|