Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 07.06.2025, 23:43
Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 Prehodenie naprav pod perá Samurai 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemienil som reagovať viac do tejto diskusie, lebo mi to jedno, kto si čo so svojim autom spraví,ale sám som tápal, lebo pri upravách som siel"proti prúdu".Ak pišem, že s autom je lepšie sa vyhýbať bačorine a hlbokej vode, viem prečo to píšem, 30 km som šiel po rieke Vaser, ráno nešlo zaradiť redukcie-mrzlo v noci a zamrzli i brzdy-benzín na handru, nahrievanie prevodovky a kolies.bahno sa mi dostalo cez tie tesnenia na gulách prednej nápravy, oprava 400 E-original od suzuki material, náhrady stoja za hovno, vydržia 2-4 mesiace. brzdám bahno tiež moc neprospieva, ale ked sa inak neda, moc sa neseriem...pri výjazde na horsky hreben som sa dostal do situacie, že som musel iba vpred, spolujazdec na nášlape, ja vystrčený cez okno a čakal som kedy sa to prevráti-on bol pripravený vyskočiť, ja som mal zapnutý pás.mať péra nad nápravou,gulal by som sa až do kosodreviny.Po prichode na Slovensko sme okamžite urobili ochrannú klietku kabíny. ..čo sa týka opráv a umývania...nie je nič jednoduchšie ako vybehnúť na terennu nerovnosť a miesta pod auto je až až...a umývanie? odrezal som kus blatníkov a mam prístup všade..sú v podstane na figu...len treba kvoli nim dvíhať auto, ked dá človek vačsiu gumu...a výsledok?
som maximálne spokojný...prvá súťažná akcia a hned druhé miesto,prvá toyota mala obe uzavierky, samurai vtedy žiadnu...
čo sa týka kríženia, jasne, prehodím pera, mam miesta na kríženie viac, ale zhorší sa priečna stabilita...tomu som sa chcel vyhnúť...namontoval som prednú aj zadnú uzavierku ARB-fungujú na jednotku, odvtedy som navijak nepoužil.
Pera, staré som zahodil, kúpil zosilene a vybral 4. list, boli moc tvrde...teraz 2. listy idú až do húpačiek, auto je prijatelne tvrde, nenakláňa sa.

Pre mna by bol hazard so životom dvíhať auto prehodením pier nad napravy,jedine ak by som spolu rozšíril i nápravy apon o 10-12cm..ale načo, ked veci sa dajú riešiť jednoduchsie....

to su moje postrehy a skusenosti, ak ma niekto presvedčí o lepšom riešení, budem len rád, ale argumenty sa to lepšie opravuje alebo umýva sú podla mna pre offroad nepodstatne a nedostatočné


Pon, 24.12.2012, 21:18
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 29.05.2007, 20:29
Príspevky: 94
Bydlisko: Lipt.Mikulas
Odpoveď s citáciou
FOGY píše:
preloženie náprav pod perá, bodylift - podložky medzi kasňu a šasi alebo nakutie/výmena pier je najlacnejšie riešenie, ako zdvihnúť offroad. takže, keď nechceš investovať /čo sa asi do samíka ani neoplatí/ a chceš dvíhať, pusť sa do toho. Jazdné vlastnosti na ceste sa v každom prípade zhovadia, ale v teréne mu pomôžeš, lebo okrem iného budeš môcť dať vačšie gumy


offroad snad neni o tom co OPLATI ?

_________________
LJ80, http://www.lj80.unas.cz/


Pon, 24.12.2012, 22:17
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
abacad píše:
nemienil som reagovať viac do tejto diskusie, lebo mi to jedno, kto si čo so svojim autom spraví,ale sám som tápal, lebo pri upravách som siel"proti prúdu".Ak pišem, že s autom je lepšie sa vyhýbať bačorine a hlbokej vode, viem prečo to píšem, 30 km som šiel po rieke Vaser, ráno nešlo zaradiť redukcie-mrzlo v noci a zamrzli i brzdy-benzín na handru, nahrievanie prevodovky a kolies.bahno sa mi dostalo cez tie tesnenia na gulách prednej nápravy, oprava 400 E-original od suzuki material, náhrady stoja za hovno, vydržia 2-4 mesiace. brzdám bahno tiež moc neprospieva, ale ked sa inak neda, moc sa neseriem...pri výjazde na horsky hreben som sa dostal do situacie, že som musel iba vpred, spolujazdec na nášlape, ja vystrčený cez okno a čakal som kedy sa to prevráti-on bol pripravený vyskočiť, ja som mal zapnutý pás.mať péra nad nápravou,gulal by som sa až do kosodreviny.Po prichode na Slovensko sme okamžite urobili ochrannú klietku kabíny. ..čo sa týka opráv a umývania...nie je nič jednoduchšie ako vybehnúť na terennu nerovnosť a miesta pod auto je až až...a umývanie? odrezal som kus blatníkov a mam prístup všade..sú v podstane na figu...len treba kvoli nim dvíhať auto, ked dá človek vačsiu gumu...a výsledok?
som maximálne spokojný...prvá súťažná akcia a hned druhé miesto,prvá toyota mala obe uzavierky, samurai vtedy žiadnu...
čo sa týka kríženia, jasne, prehodím pera, mam miesta na kríženie viac, ale zhorší sa priečna stabilita...tomu som sa chcel vyhnúť...namontoval som prednú aj zadnú uzavierku ARB-fungujú na jednotku, odvtedy som navijak nepoužil.
Pera, staré som zahodil, kúpil zosilene a vybral 4. list, boli moc tvrde...teraz 2. listy idú až do húpačiek, auto je prijatelne tvrde, nenakláňa sa.

Pre mna by bol hazard so životom dvíhať auto prehodením pier nad napravy,jedine ak by som spolu rozšíril i nápravy apon o 10-12cm..ale načo, ked veci sa dajú riešiť jednoduchsie....

to su moje postrehy a skusenosti, ak ma niekto presvedčí o lepšom riešení, budem len rád, ale argumenty sa to lepšie opravuje alebo umýva sú podla mna pre offroad nepodstatne a nedostatočné
:smt158 :smt158 :smt158

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Uto, 25.12.2012, 12:31
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
do samuraja sa neoplatí investovať?
tak to si na veeelkom omyle...ak ho dobre urobí človek, je problém najsť teren kde neprejde,ak sa zmení redukčný pomer, dorobia uzavierky ,daju dobre gumy a z auta sa vyhádže všetko nepotrebné /vaha kolo 900kg/ a pár dalších drobností v prejazdnosti ma velmi slabu konkurenciu.ani nepomerne drahši wrangler so 4 litovým motorom a spotrebou tanku mu nestíha...

ak by to bolo opačne, mal by som 4.litrový wrangler


Str, 26.12.2012, 13:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27
Príspevky: 383
Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
Odpoveď s citáciou
to all:
:-D :-D :-D a sme zase naspäť :-D :-D :-D

to abacad s úctou :smt147 : ano máme omnoho, ale omnoho menšie pinďúri! A je dobré že nemáš 4,0 wranglera ! lebo by si musel s nami trčať na polných cestách :-D , od kial sa s nemým úžasom pozeráme ako nám samuraje a vrtúlniky miznú na horizontoch terénov až do oblakov, kam mi nemôžeme, a ešte k tomu nám došiel benzín aj plyn a bude nám zima.
Len mi je lúto že nikdy neuvidím tie výšiny ktoré uvidíš na Samiku! :smt022

_________________
všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......


Str, 26.12.2012, 13:14
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlapci, berete to príliš doslova. Ja som myslel tým toľko, že do lacného a starého auta sa neoplatí VEĽA investovať, napr. niekoľkonásobok kúpnej ceny.
Keď do samuraja nakúpiš nové tlmiče, perá, prevody, uzávierky, naviják, kolesá, ešte dajaké nutné opravy - keďže ide o ojetinu, investícia bude 6-8tis € + kúpna cena auta. A ako sa poznáme, každého z nás vlastné auto po čase omrzí a chce skúsiť niečo iné. Kto tie peniaze za to auto potom zaplatí, najma, ak bolo trhané v teréne?
Za 6-8tis sa napr dá kúpiť už dobrá štvorkolka. A tá má zase lepšiu prejazdnosť a je neporovnateľne rýchlejšia v teréne od bežného offroadu a aj od samíka. Napr. can-am renegade akcelerácia z 0 na 130 má za 5,3s, vie jazdiť aj v metrovom snehu-ak je zamrznutý-lebo sa neprebára, s rozbehom prejde aj hlboké blato, lebo má 72k pri 270kg hmotnosti. A jak štvorkolka ide po vodnej hladine ste už videli?

Takže je na každom jednotlivcovi, koľko investuje do svojho tereniaka a čo chce z neho urobiť. Predpokladám, že zakladateľ tejto témy také lóve do samíka investovať nechce, preto som mu vyššie poradil finančne nenáročnú možnosť úpravy.

p.s. debaty , že ktoré auto je lepšie sa mi páčia , zato som zamiešal štvorkolky

Obrázok

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Str, 26.12.2012, 15:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
Príspevky: 509
Bydlisko: Zvolen-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
S tým renegejdom si spokojný?
Sorry za zasieranie témy.

Edit: štvorkolka je dobrá ale prečo to porovnávať keď je to o niečom úplne inom..a to doslova

_________________
Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.

BMW 320d e90.. rýchlobežka
Nissan Patrol K160 2,8TD
0944 057 888


Str, 26.12.2012, 15:55
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30
Príspevky: 428
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
abacad začal minimalizovať: wrangler 1,9t - odľahčený samík 0,9t. Tak som zašiel ešte ďalej. Ale keď zobereš tie najnovšie buginy ako POLARIS RZR-S /na fotke/ a Wildcat 1000 - starší svitko s ňou ide takmer bez úprav na Dakar, už to tak ďaleko od áut nemajú. A jazda v tom sa dá len ťažko porovnať s akýmkoľvek jépákom.

Renegade je najbrutálnejšia štvorkolka na akej som kedy jazdil. S plynom na zadné, snehové záveje buď prerazí alebo preskočí. Keď som s ňou zapadol, bolo to len zato, že som nemal gule pridať plyn. A teraz sa vyrába dokonca Renegade 1000 - ešte som neskúsil.

_________________
ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK

https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177


Str, 26.12.2012, 16:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
Príspevky: 509
Bydlisko: Zvolen-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A čo hovoríš na tisícku od ARCTIC CAT? keď ju vytbrojíš navijákom a guut pneu..podla mna nemá konkurenta.Akurát čo sa mi na Can-Amoch nepáči,že kotúče niesú ukryté v diskoch,čím sú zranitelnejšie.Ale vo všeobecnosti je to kvalita USA to je jasná vec.Okolo ATV ale daj Druhú tému bo od Samouša sme už ďaleko.



Edit: myslel som Thundercat

_________________
Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.

BMW 320d e90.. rýchlobežka
Nissan Patrol K160 2,8TD
0944 057 888


Naposledy upravil BlackBear dňa Str, 26.12.2012, 16:44, celkovo upravené 1



Str, 26.12.2012, 16:36
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.08.2010, 11:40
Príspevky: 97
Bydlisko: Trenčín,Nemšová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jazdil som dlho na can-am outlander max ltd 800, a uprimne..... je to tank vo svojej kategorii. V zime nahrada za odhrnach, tahanie zapadnutych kamionov na firme... King of the best :twisted:

_________________
Súcasnost:Mitsubishi L200, 2,5Tdi, opancierovane brucho, 2x navijak, pneu BF Googrich Mud Terrain KM2, uzavierka zadku, spravene perá, OME tlmice
História:Suzuki Samurai 1,3, favo karbo, navijak, T3, pevnostny naraznik, OME podvozok, zosirene...


Str, 26.12.2012, 16:43
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ospravedlnujem sa... ale on urazil maleho samuraja.


Ned, 30.12.2012, 3:33
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: