4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Amaterska otazka... http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=1295 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | GaboSB [ Uto, 13.03.2007, 23:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Tam sa vypínajú/zap. náboje kolies. Ak nejazdíš dlhší čas terén je dobre ich mať vypnuté, aby sa zbytočne netočil predný diferák a ostatné časti. ušetríš čo-to na PHM a až pôjdeš do terénu, kde budeš potrebovať predný náhon tak ich musíš zapnúť. Ak ich máš vypnuté, zbytočne Ty budeš zapínať páku predného náhonu. Predok nebude ťahať. Tak laicky vysvetlené. ![]() |
Autor: | Leona [ Str, 14.03.2007, 0:07 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Milan [ Str, 14.03.2007, 0:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Gabo tiez sa pytam,nie su tam volnobezky ako na Nissane?Je treba pri kazdom pripojeni predneho nahonu tie naboje kolies uzamknut? |
Autor: | MAICO [ Str, 14.03.2007, 0:24 ] |
Predmet príspevku: | |
Tie staršie teda 1.0 volnobežky nemali a bolo to stále zapnuté. 1.3 už mali volnobežky všetky sa mi zdá ak to nebolo rozlišované podla r.v. Bez zapnutia predný náhon nefunguje! ![]() |
Autor: | Leona [ Str, 14.03.2007, 0:30 ] |
Predmet príspevku: | |
...a kedy je to vypnute a kedy zapnute, podla coho sa to da poznat? |
Autor: | MAICO [ Str, 14.03.2007, 0:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Keď máš šipku na FREE tak ti predný náhon nepojde ak prepneš na LOCK (zamknutý) ťahá aj predok. ![]() |
Autor: | Xader [ Str, 14.03.2007, 0:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Leona píše: ...a kedy je to vypnute a kedy zapnute, podla coho sa to da poznat? Nemas tam nieco ako AUTO a LOCK ? tak to ma nissan |
Autor: | Leona [ Str, 14.03.2007, 0:46 ] |
Predmet príspevku: | |
MAICO píše: Keď máš šipku na FREE tak ti predný náhon nepojde ak prepneš na LOCK (zamknutý) ťahá aj predok. ![]() zajtra pozriem...je mi jasne ze by bol pruuuser keby bola jedna strana zapnuta a druha vypnuta, no co by sa mohlo stat? ![]() |
Autor: | MAICO [ Str, 14.03.2007, 0:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Na FREE si to nechaj ked pojdeš niekam ďalej po ceste bez predného náhonu. Pôjde ti auto lahšie +menšia spotreba a lahšie ti pojde aj riadenie. ![]() |
Autor: | finder [ Str, 14.03.2007, 0:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Len si tipnem .. Nemaju volnobezky dve polohy, kedy otocenim protismeru hodinovych ruciciek sa nastavi Free a po smere Lock ? Ak ano, netreba ani napisy, len treba vyskusat a vies na com si ... |
Autor: | MAICO [ Str, 14.03.2007, 0:50 ] |
Predmet príspevku: | |
zajtra pozriem...je mi jasne ze by bol pruuuser keby bola jedna strana zapnuta a druha vypnuta, no co by sa mohlo stat? ![]() Čo by sa stalo neviem ale isto by ti predok netahal ![]() |
Autor: | michi [ Str, 14.03.2007, 2:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Leona píše: ...to znamena, ze na tomto som to mala stale zavrete?..kedze som na kolesach nikdy nic neprepinala a predok mi tahal ked som ho zapla...........strelim mozno blbost, ale nechciem umriet hluupa...uzavierka sa /samozrejme v pripade ze ju auto ma / kde zapina...vzdy som si myslela ze takto vpredu na kolesach... ...ee. Nesmieš pliesť hrušky s jablkami! ![]() To čudo na predných kolesách sú volnobežky - automatické alebo manuálne. Automaty pracujú samé, len majú krátky život /ak auto zažije viac, ako Tescooffroad/ Manual je o prepínaní /väčšinou pohohy AUTO a LOCK/ Pracujú viď vyššie popísané, akurát omyl, predok zaberá aj v polohe AUTO! AUTO na normálne jazdenie, LOCK do terénu, pri používaní redukcie, častého radenie dopredu, dozadu /myslím terén, nie jazdenie po lúčke/. ![]() Uzávierka diferencialu - zadného, predného alebo medzinápravového spôsobí, že po uzavretí bude sila prenášaná na obe, resp. všetky štyri kolesá. Môže pracovať na princípe myslím elektronickom alebo pneumatickom. Tu väčší machri Ti radi ozrejmia, ako to presne funguje. Zapínanie resp. vypínanie je u väčšiny károu na palubovke. Samozrejme za predpokladu, že kár uzávierku difu má. Lebo nie každý má. ![]() A to boli jablká. Pozor s uzavretím difom len keď je to nutné, na nespevnenom povrchu, kde si rýchlejšie kolo dokáže prehrabnúť. Na asfaltke hrozí likvidácia! ![]() |
Autor: | MAICO [ Str, 14.03.2007, 6:37 ] |
Predmet príspevku: | |
michi píše: Leona píše: ...to znamena, ze na tomto som to mala stale zavrete?..kedze som na kolesach nikdy nic neprepinala a predok mi tahal ked som ho zapla...........strelim mozno blbost, ale nechciem umriet hluupa...uzavierka sa /samozrejme v pripade ze ju auto ma / kde zapina...vzdy som si myslela ze takto vpredu na kolesach... ...ee. Nesmieš pliesť hrušky s jablkami! ![]() To čudo na predných kolesách sú volnobežky - automatické alebo manuálne. Automaty pracujú samé, len majú krátky život /ak auto zažije viac, ako Tescooffroad/ Manual je o prepínaní /väčšinou pohohy AUTO a LOCK/ Pracujú viď vyššie popísané, akurát omyl, predok zaberá aj v polohe AUTO! AUTO na normálne jazdenie, LOCK do terénu, pri používaní redukcie, častého radenie dopredu, dozadu /myslím terén, nie jazdenie po lúčke/. ![]() Uzávierka diferencialu - zadného, predného alebo medzinápravového spôsobí, že po uzavretí bude sila prenášaná na obe, resp. všetky štyri kolesá. Môže pracovať na princípe myslím elektronickom alebo pneumatickom. Tu väčší machri Ti radi ozrejmia, ako to presne funguje. Zapínanie resp. vypínanie je u väčšiny károu na palubovke. Samozrejme za predpokladu, že kár uzávierku difu má. Lebo nie každý má. ![]() A to boli jablká. Pozor s uzavretím difom len keď je to nutné, na nespevnenom povrchu, kde si rýchlejšie kolo dokáže prehrabnúť. Na asfaltke hrozí likvidácia! ![]() michi vo všetkom s tebou súhlasím akurát nie v tom źe samurai nemá volnobežky urobené tak že AUTO/LOCK ako Patrol ale FREE/LOCK a pri FREE čiže(volné) ti ani po zeradení redukcie nebude predok ťahať vtedy sa točia iba náboje kolies ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |