Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Zdravím užívateľov tohto fóra a žiadam o radu. Požičal som brachovi auto suzuki SJ410 a tí pňaci ho chceli roztiahnúť lebo bola vybitá batéria.... a teraz problém. Auto stratilo výkon a akosi neide dym z výfuku, samozrejme prvé čo ma napadlo rozvody sundám kryt a kukám sedia na ryske presne, trošilinku sa míňali rysky ani nie 1mm tak som kúpil nový remeň vymením a teraz úplne presne všetko sedí ale problém ostal.... tak sa chcem spýtať  1. mohol poskočiť remeň tak že sa dolná remenica pretočila až 1krát ? kedže spodná sa otočí 2 krát a horná iba raz...(skúsil by som to len to nechcem ešte viac dosrať ako to je, tak sa pýtam) 2. v čom môže byť problém ak to nieje rozvodmi ? predtým som auto normálne odstavil plne funkčné nič mu nebolo aj oni ho najprv naštartovali a kus pojazdili až potom vychcali baterku a ťahali 3 krát až potom naskočilo.... auto by šlo ale iba na redukcii a divné zvuky vydáva a ten dym z výfuku neide.... príjmem každú radu ďakujem.... 
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 20:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomasb 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						fu tazka otazka, mne rozvod na cliu praskol za jazdy, a mal som pekne ventilky trosku nahnute     , vies no ked silou chces rozhybat kus zeleza, to znamena cez kolesa a prevodovku motor, tak v mieste najmensieho odporu to moze povolit.  najjednoduchsie riesenie je kedze rozvod mas na ryskach, tak zistit ci aj piesty su v pohole ako maju byt. ak neni problem ani tam, tak asi riesenim len zhodit dole hlavu a skontrolovat      viac ma nenapada, lebo to co opisujes mi pripada skor ako preskocenie iba o zub, cize zle casovanie .....  
					
						 _________________ Nissan Doublecab 2,5 D
 
 Mitsubishi Pajero 2,8 TD 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 20:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole 
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 21:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OFFroad4wd 
				Pandík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil OFFroad4wd dňa Str, 13.02.2013, 21:24, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 21:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jankarol 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 910 Bydlisko: Vranov nad Toplou
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						bonder píše: akosi neide dym z výfuku  
A skusal si ho nastartovat?          
					
						 _________________ Toyota Land Cruiser LJ70 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 21:23 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						OFFroad4wd píše: mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo  sak ono stále su dva valce v rovnakej polohe lebo jeden stláča a druhý vytláča výfukové plyny aspoň tak to bolo na fyzike ide len o to či náhodu neotvára výfukový ventil na valci ktorý má stláčať a naopak... teda tak nejak by sa to mohlo zameniť.. .. a jankarol áno on naštartovať ide len ten chod jeho ehm.....  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 22:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						romo11 píše: ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole  a ako zistím či je to správne ked do motora nevidím ? asi vaňa dolu čo ?  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 22:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté. 
 Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod. 
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 22:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 romo11 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1804 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ešte som zabudol, musíš mať dolu viko ventilov aby si videm na vahadlá ventilov    
					
						 _________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 13.02.2013, 22:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Liwas 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 zmeraj v prvom rade kompresiu aj za studena, potrebuje si porovnat navzajom vsetky valce. Ak bude velky rozdiel na niektorom valci, tak mas narazene ventily a demontaz hlavy te neminie. Ked tak napis hodnoty co si nameral. 
					
						 _________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 0:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dindaj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1810 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Nemas blato vo vyfuku ?     
					
						 _________________ Bývalý offroadak 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 0:38 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						romo11 píše: do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté.  Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod.  Ďakujem za radu neska to skúsím, ináč áno auto má rozdeľovač... To Liwas : nemám s čím zmerať tlaky všetko si robím doma a nemám vybavenie pre servisy    . To dindaj všade okolo meter snehu a ten by sa bol včera roztopil.....  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 10:28 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bonder 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51 Príspevky: 98 Bydlisko: Stará Ľubovňa
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						  a takto vyzeraju rozvody pre predstavivosť.... tá dolná remenica tam je presne nad zaisťovacím klinkom bodka ktorá slúži ako značka spolu s klínkom...  
					
						 _________________ Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka.... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 10:31 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Sid 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38 Príspevky: 191 Bydlisko: Kosice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 nejde mi do hlavy ten vyfuk... akoze nic ti z neho nejde?
 
 tak ako vravi dindaj, blato. alebo je zalomeny/rozpojeny/preliaceny/priduseny. pri tak malom objeme motora sa to prejavi, mne podfukovalo tesnenie na prirube a motor citelne stratil tah. ale to by si zas pocul...
 
 kazdopadne skontroluj aj ten vyfuk. 
					
						 _________________  Milan.
  LR DI   
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 11:19 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Liwas 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Bonder, ako si uz pisal, tak si menil rozvodovy remen, to znamena ze si rozvody nastavil a budu ti teraz sediet a aj sedia ako vidno na fotke. Ak su poohybane ventily, tak to mozez zistit len 3 sposobmi: kontrola kompresie, pouzit endoskop a cez svieckovy otvor zistit skutkovy stav, alebo demontaz hlavy. Meranie drotikom pri nastavenych rozvodoch ti nepomoze, 1-2 mm na drotiku nezbadas - netrafis vo valci vzdy rovnake miesto aby si to navzajom porovnal. 
					
						 _________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 14.02.2013, 11:36 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |