4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Meranie kompresie http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=16406 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Samik1300 [ Ned, 06.01.2013, 13:12 ] |
Predmet príspevku: | Meranie kompresie |
Za posledné dva roky som dal dva krát zmerat kompresiu.Jeden nameral cca 9 bar další 7.Auto je zrelé na GO odpoved.Žiaľ nebol som ani pri jednom z meraní.Napriek tomu auto má dobrý ťah na ceste aj v lese.Kupil som tester kompresie:http://www.driveservis.sk/product/detail/id/10286818/univerzalny-tester-kompresie Meranie som praktizoval presne podla tohto návodu:http://ceramizer.sk/meranie-kompresie-motora-tlaku-oleja/ Olejovu skušku som nevykonal.Namerané hodnoty:13 - 12.8 - 13.1 -13 bar.Štandardné hodnoty výrobcu motora 14.Servisný limit 12.Kde sa stala chyba?Kompresné tlaky v norme,no spotrebu oleja mám cca 1l na 3000 km.Jazdím veľa v teréne (ťažba dreva).Sviečky mali matnu tmavu farbu.Na emisnej mám problém s HC (moc paliva v emisiach).Spotrebu mám v meste cca 13-14 litrov.Kompresiu zmerám pre istou ešte raz.Tlaky nabiehali postupne 10,12 a nakoniec zastali pri 13.Rozmýšlam či som moc dlho netočil motorom pri jednom meraní.Jedno meranie som točil cca 6-8 sekund kým hodnoty prestali narastat.Ako dlho má trvať meranie jedného valca?? Jedná sa o auto Suzuki SJ 413 klasicky karburátor,motor G13A.Vopred ďakujem za každý vecný názor... |
Autor: | Tunki [ Ned, 06.01.2013, 13:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Meraš zopár zdvihov, kým neprestane narastať tlak. Najvyšší údaj je nameraná hodnota. Predpokladám, že si točil štartérom a sviečky boli vybraté. Takto na diaľku (podľa tých sviečok) typujem problém s karburátorom. Ani tak nie že by bolo dačo pripchaté, ako skôr nesprávne riadená zmes v závislosti od zaťaženia. A ten olej ti náhodou nekvapká. Trebárs po naštartovaní a počas jazdy. |
Autor: | Samik1300 [ Ned, 06.01.2013, 14:14 ] |
Predmet príspevku: | |
Tunki píše: Meraš zopár zdvihov, kým neprestane narastať tlak. Najvyšší údaj je nameraná hodnota. Predpokladám, že si točil štartérom a sviečky boli vybraté. Takto na diaľku (podľa tých sviečok) typujem problém s karburátorom. Ani tak nie že by bolo dačo pripchaté, ako skôr nesprávne riadená zmes v závislosti od zaťaženia. A ten olej ti náhodou nekvapká. Trebárs po naštartovaní a počas jazdy. Áno,točil som štartérom,sviečky von.Tlaky prestali narastať po 6-8 sekundách. Tiež si myslím,že karburátor moc obohacuje zmes.Otáčky zatial drží dobre.Napriek tomu zvažujem inštaláciu favo karburátora,alebo karburátora zo škody 105 spotreba vraj 7-8 litrov a nerobia mu problém ani náklony.Moc tomu neverím.Neviem sa nikde dopátrat kolko má spotrebu favo karburátor na samcovi. Olej mi nikde nekvapká,skorej slzy a to pod výstupom rozdelovača z hlavy.Asi gufero mierne prepušťa.A sem tam hlavne,ked v teréne jazdím tak trochu slzy pod ac pumpou,ktorá je na hlave.Riešil som to už dvakrát výmenou tesnenia z kringelitu a dotretice som dal hermetic,zatial nič netečie. Nemohol by unik oleja suvisieť so zlými guferami na ventiloch,prípadne roštelovaním ventilov? |
Autor: | Tunki [ Ned, 06.01.2013, 17:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Po 6 až 8 sekundách?! Nie po pár otáčkach? To by podľa toho návodu nasvedčovalo, že máš naozaj kompresiu v kýbli. Motor si natlakuje po takej dobe dosť oleja na utesnenie piestov a ty nameráš falošné údaje. S tým by samozrejme súvisela aj tá spotreba oleja. Neviem koľko má samec žrať ,ale liter na 3000km sa mi zdá tiež dosť. PS: Koľko má ten samčo už nalietané? ![]() |
Autor: | efendi [ Ned, 06.01.2013, 17:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Samik1300 nuz na benzinovych motoroch, tlak vo valcoch merias nasledovne,, vlozis miesto sviecky ten meraci bazmeg, -kompresiometer a slapnes na plny plyn a tocis motorom az dovtedy,,, kym rucicka sa prestane dvyhat a ostane na jednom mieste, cize uz dalej nejde,, a ukaze ti spravnu hodnotu,, minimalny tlak na benzinovych motoroch je spravidla 8 barov,, ![]() a ked ti papa oil,, nemusis mat hned v haji stieracie kruzky,, mozno mas stvrdnute simeringy na ventyloch a to potom sa ani nem cuduj,, ![]() |
Autor: | Samik1300 [ Ned, 06.01.2013, 17:32 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi píše: Samik1300 nuz na benzinovych motoroch, tlak vo valcoch merias nasledovne,, vlozis miesto sviecky ten meraci bazmeg, -kompresiometer a slapnes na plny plyn a tocis motorom az dovtedy,,, kym rucicka sa prestane dvyhat a ostane na jednom mieste, cize uz dalej nejde,, a ukaze ti spravnu hodnotu,, minimalny tlak na benzinovych motoroch je spravidla 8 barov,, ![]() Najazdené má 163 000 km.Postupoval som presne ako píšeš tj. točil som motorom kým sa ručička prestala hýbať.Tiež si myslím,že gufera ventilov možu byť stvrdnuté.Pri výmene gufer ventilov treba dať dole hlavu alebo sa to dá spravit aj cez viko ventilov? Rozmýšlam aj nad nastavením vole ventilov. |
Autor: | efendi [ Ned, 06.01.2013, 19:22 ] |
Predmet príspevku: | |
nuz pravdepodobne da,, na Audi 80,90, Lada Niva motoroch sa da, a pravdepodobne aj na samikoch,, neskusal som to na samikoch, tak neviem, ale keby som mal , tak urcite by som to tak riesil,, ide o to ze ked vyberies svieckuu, tak nieco ako sirsi srobovak tam musis vopachat miesto sviecok a by ventyle nepadli dnu do valca a navyse piest musi byt navyse na hornej uvrati, a je to opotom balada ta vymena,, |
Autor: | Samik1300 [ Ned, 06.01.2013, 19:49 ] |
Predmet príspevku: | |
efendi píše: ,, ide o to ze ked vyberies svieckuu, tak nieco ako sirsi srobovak tam musis vopachat miesto sviecok a by ventyle nepadli dnu do valca a navyse piest musi byt navyse na hornej uvrati Načo dať ten šrobovák miesto sviečky? Aby nespadli ventily do valca,ale ved možu spadnuť okolo šrobovaká,či? Nájde sa tu nejaký samuraista čo má s tím skusenosť,či sa to dá vymeniť cez viko,prípadne načo si dať pozor.Ak sa do toho pustím. |
Autor: | efendi [ Ned, 06.01.2013, 20:23 ] |
Predmet príspevku: | |
nuz viko ventylov dole kazdopadne,, a vsetko co je pod výkom,, vackovka a tak ,, ked budes mat na vyhlade iba ventyle teda s strunami a klobucikom,, , valec ktory akurat ides robit, spravidla prvy,, tak piest musi byt na hornom uvrate, das na ventyl cca19 golu kluc, pokial nemas pripravok origo k tomuu,, a yebnes kladivom na golu kluc, vrchnak teda ciapocka z ventylu ti pekne zeskoci dole a das dole tu strunu z ventylu a bacha este na tie dva malicke kliny čo drzia tu plosku ciapocku na ventyloch , aby si ich nem stratil,,daj vstale okolo cistu handru a aj na tu golu,, a aby tie poistky-kliny neodleteli het,, potom pekne stiahnes simeringy z ventylov, nasadis nove,, a natlacis ich tam , najlepsie ak mas k tomu pripravok ties , abys nedeformoval te simeringy,,,, ked to mas hotove, tak potom ide na rad ten srobovak, das ho cez otvor pre sviecku dnu a dotlacis hore spadnuty ventyl, ktory lezi hlavou na piesteeee aby dosadal presne na doraz vo svojom sedle-hniezde,, a potom das s5 strunu na ventyl, stlacis rovnomerne dole spruzinuuu , das nas5 klobucik, a to tak ze potom tie dva male kliny vsadis dnu na miesto,, a tak to budes robit na kazdom ventyle tuto metodu,,ked mas origo pripravok k veberaniu spruzin na ventyloch,, je to ok, ale ked nemas tak to budes robit tymto opisanym sposobom,, |
Autor: | Samik1300JX [ Ned, 06.01.2013, 21:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Aj ti pekne dimí ??? mne ked papal olej tak to bolo ze auto ledva chodilo na jednotke a na 100km to z papalo priblizne liter oleja ![]() a ešte k tomu favo karbu ja jazdím len terén a pri náklonoch bez problém , pridáti aj trochu výkonu a aj spotreba bude lepsia. a ventili ti klepú ??ked si myslis ze mas velkú vôlu. ![]() |
Autor: | Samik1300 [ Ned, 06.01.2013, 22:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Samik1300JX píše: Aj ti pekne dimí ??? mne ked papal olej tak to bolo ze auto ledva chodilo na jednotke a na 100km to z papalo priblizne liter oleja ![]() a ešte k tomu favo karbu ja jazdím len terén a pri náklonoch bez problém , pridáti aj trochu výkonu a aj spotreba bude lepsia. a ventili ti klepú ??ked si myslis ze mas velkú vôlu. ![]() Práveže som si nikdy modrý dym nevšimol,iba biely keď je studený výfuk a prskajuci čierny kondenz.Neviem či čierny od sadzí alebo od oleja.Mne to vychádza cca 1l na 3000 km.Na favo karbeci upravoval si aj lanko plynu? efendi rozmýšlam ak treba dať dole aj rozvody,vačku...či nedať dole aj hlavu a zabrusiť sedla ventilov. Dá sa zohnať nejaký univerzálny sťahovak ventilov?Vedeli by ste mi poradiť nejaku dobru estránku na guferá?Konkrétne na samurai. |
Autor: | samuro [ Ned, 06.01.2013, 23:40 ] |
Predmet príspevku: | |
to lanko plynu netreba nejak extra upravovat len s tej hrče na konci trocha zbrusiť a je aleob ju odstrihneš a daš na koniec lanka nejaku svorku ![]() |
Autor: | MARTINO [ Ned, 06.01.2013, 23:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Samik1300 píše: Vedeli by ste mi poradiť nejaku dobru estránku na guferá?Konkrétne na samurai. ..gufera ,potrebuješ na ventily či niekde inde? /nečitam celu tuto "story"/ ![]() |
Autor: | efendi [ Pon, 07.01.2013, 0:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Samik1300 ked das hlavu dole a chces zabrusit ventntyle,, budes to mat trosku dlchsieee ale o to lachsie a ked zabrusis ventyle budes mat vyssiu kompresiu,, a tym padom aj vykon,, ale spoj sa s Mirec01, alebo Gažur Lubom, tu s fora oni su dochtor-specialisti na samuraje,, |
Autor: | rustycj [ Pon, 07.01.2013, 12:17 ] |
Predmet príspevku: | |
tie ventily si radsej zafixuj stlacenym vzduchom namiesto srobovaka (napr. na staru sviecku nejako napoj hadicu s kompresora) ak si to este nerobil necakaj ze ti tie klinky povolia po prvej rane kladivom, obvykle byvaju zatuhnute a mozno ich zopar budes hladat aj v olejovej vani |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |