4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Preskočene rozvody ? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=16675 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | bonder [ Str, 13.02.2013, 20:32 ] |
Predmet príspevku: | Preskočene rozvody ? |
Zdravím užívateľov tohto fóra a žiadam o radu. Požičal som brachovi auto suzuki SJ410 a tí pňaci ho chceli roztiahnúť lebo bola vybitá batéria.... a teraz problém. Auto stratilo výkon a akosi neide dym z výfuku, samozrejme prvé čo ma napadlo rozvody sundám kryt a kukám sedia na ryske presne, trošilinku sa míňali rysky ani nie 1mm tak som kúpil nový remeň vymením a teraz úplne presne všetko sedí ale problém ostal.... tak sa chcem spýtať 1. mohol poskočiť remeň tak že sa dolná remenica pretočila až 1krát ? kedže spodná sa otočí 2 krát a horná iba raz...(skúsil by som to len to nechcem ešte viac dosrať ako to je, tak sa pýtam) 2. v čom môže byť problém ak to nieje rozvodmi ? predtým som auto normálne odstavil plne funkčné nič mu nebolo aj oni ho najprv naštartovali a kus pojazdili až potom vychcali baterku a ťahali 3 krát až potom naskočilo.... auto by šlo ale iba na redukcii a divné zvuky vydáva a ten dym z výfuku neide.... príjmem každú radu ďakujem.... |
Autor: | tomasb [ Str, 13.02.2013, 20:43 ] |
Predmet príspevku: | |
fu tazka otazka, mne rozvod na cliu praskol za jazdy, a mal som pekne ventilky trosku nahnute ![]() ![]() |
Autor: | romo11 [ Str, 13.02.2013, 21:08 ] |
Predmet príspevku: | |
ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole |
Autor: | OFFroad4wd [ Str, 13.02.2013, 21:21 ] |
Predmet príspevku: | |
mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo |
Autor: | jankarol [ Str, 13.02.2013, 21:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Preskočene rozvody ? |
bonder píše: akosi neide dym z výfuku A skusal si ho nastartovat? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bonder [ Str, 13.02.2013, 22:01 ] |
Predmet príspevku: | |
OFFroad4wd píše: mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo |
Autor: | bonder [ Str, 13.02.2013, 22:03 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole |
Autor: | romo11 [ Str, 13.02.2013, 22:36 ] |
Predmet príspevku: | |
do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté. Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod. |
Autor: | romo11 [ Str, 13.02.2013, 22:37 ] |
Predmet príspevku: | |
ešte som zabudol, musíš mať dolu viko ventilov aby si videm na vahadlá ventilov ![]() |
Autor: | Liwas [ Štv, 14.02.2013, 0:20 ] |
Predmet príspevku: | |
zmeraj v prvom rade kompresiu aj za studena, potrebuje si porovnat navzajom vsetky valce. Ak bude velky rozdiel na niektorom valci, tak mas narazene ventily a demontaz hlavy te neminie. Ked tak napis hodnoty co si nameral. |
Autor: | dindaj [ Štv, 14.02.2013, 0:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Nemas blato vo vyfuku ? ![]() |
Autor: | bonder [ Štv, 14.02.2013, 10:28 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté. Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod. ![]() |
Autor: | Sid [ Štv, 14.02.2013, 11:19 ] |
Predmet príspevku: | |
nejde mi do hlavy ten vyfuk... akoze nic ti z neho nejde? tak ako vravi dindaj, blato. alebo je zalomeny/rozpojeny/preliaceny/priduseny. pri tak malom objeme motora sa to prejavi, mne podfukovalo tesnenie na prirube a motor citelne stratil tah. ale to by si zas pocul... kazdopadne skontroluj aj ten vyfuk. |
Autor: | Liwas [ Štv, 14.02.2013, 11:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Bonder, ako si uz pisal, tak si menil rozvodovy remen, to znamena ze si rozvody nastavil a budu ti teraz sediet a aj sedia ako vidno na fotke. Ak su poohybane ventily, tak to mozez zistit len 3 sposobmi: kontrola kompresie, pouzit endoskop a cez svieckovy otvor zistit skutkovy stav, alebo demontaz hlavy. Meranie drotikom pri nastavenych rozvodoch ti nepomoze, 1-2 mm na drotiku nezbadas - netrafis vo valci vzdy rovnake miesto aby si to navzajom porovnal. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |