4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Preskočene rozvody ?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=16675
Stránka 1 z 3

Autor:  bonder [ Str, 13.02.2013, 20:32 ]
Predmet príspevku:  Preskočene rozvody ?

Zdravím užívateľov tohto fóra a žiadam o radu. Požičal som brachovi auto suzuki SJ410 a tí pňaci ho chceli roztiahnúť lebo bola vybitá batéria.... a teraz problém. Auto stratilo výkon a akosi neide dym z výfuku, samozrejme prvé čo ma napadlo rozvody sundám kryt a kukám sedia na ryske presne, trošilinku sa míňali rysky ani nie 1mm tak som kúpil nový remeň vymením a teraz úplne presne všetko sedí ale problém ostal.... tak sa chcem spýtať 1. mohol poskočiť remeň tak že sa dolná remenica pretočila až 1krát ? kedže spodná sa otočí 2 krát a horná iba raz...(skúsil by som to len to nechcem ešte viac dosrať ako to je, tak sa pýtam) 2. v čom môže byť problém ak to nieje rozvodmi ? predtým som auto normálne odstavil plne funkčné nič mu nebolo aj oni ho najprv naštartovali a kus pojazdili až potom vychcali baterku a ťahali 3 krát až potom naskočilo.... auto by šlo ale iba na redukcii a divné zvuky vydáva a ten dym z výfuku neide.... príjmem každú radu ďakujem....

Autor:  tomasb [ Str, 13.02.2013, 20:43 ]
Predmet príspevku: 

fu tazka otazka, mne rozvod na cliu praskol za jazdy, a mal som pekne ventilky trosku nahnute :-D , vies no ked silou chces rozhybat kus zeleza, to znamena cez kolesa a prevodovku motor, tak v mieste najmensieho odporu to moze povolit. najjednoduchsie riesenie je kedze rozvod mas na ryskach, tak zistit ci aj piesty su v pohole ako maju byt. ak neni problem ani tam, tak asi riesenim len zhodit dole hlavu a skontrolovat :shock: viac ma nenapada, lebo to co opisujes mi pripada skor ako preskocenie iba o zub, cize zle casovanie .....

Autor:  romo11 [ Str, 13.02.2013, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole

Autor:  OFFroad4wd [ Str, 13.02.2013, 21:21 ]
Predmet príspevku: 

mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo

Autor:  jankarol [ Str, 13.02.2013, 21:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Preskočene rozvody ?

bonder píše:
akosi neide dym z výfuku


A skusal si ho nastartovat? :-D :-D :-D

Autor:  bonder [ Str, 13.02.2013, 22:01 ]
Predmet príspevku: 

OFFroad4wd píše:
mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo
sak ono stále su dva valce v rovnakej polohe lebo jeden stláča a druhý vytláča výfukové plyny aspoň tak to bolo na fyzike ide len o to či náhodu neotvára výfukový ventil na valci ktorý má stláčať a naopak... teda tak nejak by sa to mohlo zameniť.. .. a jankarol áno on naštartovať ide len ten chod jeho ehm.....

Autor:  bonder [ Str, 13.02.2013, 22:03 ]
Predmet príspevku: 

romo11 píše:
ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole
a ako zistím či je to správne ked do motora nevidím ? asi vaňa dolu čo ?

Autor:  romo11 [ Str, 13.02.2013, 22:36 ]
Predmet príspevku: 

do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté.
Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod.

Autor:  romo11 [ Str, 13.02.2013, 22:37 ]
Predmet príspevku: 

ešte som zabudol, musíš mať dolu viko ventilov aby si videm na vahadlá ventilov :-)

Autor:  Liwas [ Štv, 14.02.2013, 0:20 ]
Predmet príspevku: 

zmeraj v prvom rade kompresiu aj za studena, potrebuje si porovnat navzajom vsetky valce. Ak bude velky rozdiel na niektorom valci, tak mas narazene ventily a demontaz hlavy te neminie. Ked tak napis hodnoty co si nameral.

Autor:  dindaj [ Štv, 14.02.2013, 0:38 ]
Predmet príspevku: 

Nemas blato vo vyfuku ? :roll:

Autor:  bonder [ Štv, 14.02.2013, 10:28 ]
Predmet príspevku: 

romo11 píše:
do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté.
Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod.
Ďakujem za radu neska to skúsím, ináč áno auto má rozdeľovač... To Liwas : nemám s čím zmerať tlaky všetko si robím doma a nemám vybavenie pre servisy :( . To dindaj všade okolo meter snehu a ten by sa bol včera roztopil.....

Autor:  bonder [ Štv, 14.02.2013, 10:31 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok a takto vyzeraju rozvody pre predstavivosť.... tá dolná remenica tam je presne nad zaisťovacím klinkom bodka ktorá slúži ako značka spolu s klínkom...

Autor:  Sid [ Štv, 14.02.2013, 11:19 ]
Predmet príspevku: 

nejde mi do hlavy ten vyfuk... akoze nic ti z neho nejde?

tak ako vravi dindaj, blato. alebo je zalomeny/rozpojeny/preliaceny/priduseny. pri tak malom objeme motora sa to prejavi, mne podfukovalo tesnenie na prirube a motor citelne stratil tah. ale to by si zas pocul...

kazdopadne skontroluj aj ten vyfuk.

Autor:  Liwas [ Štv, 14.02.2013, 11:36 ]
Predmet príspevku: 

Bonder, ako si uz pisal, tak si menil rozvodovy remen, to znamena ze si rozvody nastavil a budu ti teraz sediet a aj sedia ako vidno na fotke. Ak su poohybane ventily, tak to mozez zistit len 3 sposobmi: kontrola kompresie, pouzit endoskop a cez svieckovy otvor zistit skutkovy stav, alebo demontaz hlavy. Meranie drotikom pri nastavenych rozvodoch ti nepomoze, 1-2 mm na drotiku nezbadas - netrafis vo valci vzdy rovnake miesto aby si to navzajom porovnal.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/