Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 01.06.2025, 0:11
Dnes je nedela 1. júna 2025, meniny má Žaneta a zajtra Xénia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Preskočene rozvody ? 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Zdravím užívateľov tohto fóra a žiadam o radu. Požičal som brachovi auto suzuki SJ410 a tí pňaci ho chceli roztiahnúť lebo bola vybitá batéria.... a teraz problém. Auto stratilo výkon a akosi neide dym z výfuku, samozrejme prvé čo ma napadlo rozvody sundám kryt a kukám sedia na ryske presne, trošilinku sa míňali rysky ani nie 1mm tak som kúpil nový remeň vymením a teraz úplne presne všetko sedí ale problém ostal.... tak sa chcem spýtať 1. mohol poskočiť remeň tak že sa dolná remenica pretočila až 1krát ? kedže spodná sa otočí 2 krát a horná iba raz...(skúsil by som to len to nechcem ešte viac dosrať ako to je, tak sa pýtam) 2. v čom môže byť problém ak to nieje rozvodmi ? predtým som auto normálne odstavil plne funkčné nič mu nebolo aj oni ho najprv naštartovali a kus pojazdili až potom vychcali baterku a ťahali 3 krát až potom naskočilo.... auto by šlo ale iba na redukcii a divné zvuky vydáva a ten dym z výfuku neide.... príjmem každú radu ďakujem....

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Str, 13.02.2013, 20:32
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fu tazka otazka, mne rozvod na cliu praskol za jazdy, a mal som pekne ventilky trosku nahnute :-D , vies no ked silou chces rozhybat kus zeleza, to znamena cez kolesa a prevodovku motor, tak v mieste najmensieho odporu to moze povolit. najjednoduchsie riesenie je kedze rozvod mas na ryskach, tak zistit ci aj piesty su v pohole ako maju byt. ak neni problem ani tam, tak asi riesenim len zhodit dole hlavu a skontrolovat :shock: viac ma nenapada, lebo to co opisujes mi pripada skor ako preskocenie iba o zub, cize zle casovanie .....

_________________
Nissan Doublecab 2,5 D

Mitsubishi Pajero 2,8 TD


Str, 13.02.2013, 20:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 13.02.2013, 21:08
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo


Naposledy upravil OFFroad4wd dňa Str, 13.02.2013, 21:24, celkovo upravené 1



Str, 13.02.2013, 21:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
bonder píše:
akosi neide dym z výfuku


A skusal si ho nastartovat? :-D :-D :-D

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Str, 13.02.2013, 21:23
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd píše:
mam motor 1,3 a keď som skúšal točiť kluku. tak nebol žiaden rozdiel medzi 1ot. a 2ot. stále bol 1.piest hore na motore od Fiatu musím klukou točiť 2x aby som mal 1. piest hore tak ako to myslel romo
sak ono stále su dva valce v rovnakej polohe lebo jeden stláča a druhý vytláča výfukové plyny aspoň tak to bolo na fyzike ide len o to či náhodu neotvára výfukový ventil na valci ktorý má stláčať a naopak... teda tak nejak by sa to mohlo zameniť.. .. a jankarol áno on naštartovať ide len ten chod jeho ehm.....

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Str, 13.02.2013, 22:01
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
ak je remeň dobre nasadený na rysky skontroloval by som ešte polohu kluky (hornú úvrať), ako otvárajú a zatvárajú ventily a na ktorý valec hádže iskru...ak je všetko v poriadku tak to asi dostal niektorý ventil a tým že neuzatvára tak ako má sa stráca kompresia a bude musieť hlava dole
a ako zistím či je to správne ked do motora nevidím ? asi vaňa dolu čo ?

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Str, 13.02.2013, 22:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté.
Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 13.02.2013, 22:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte som zabudol, musíš mať dolu viko ventilov aby si videm na vahadlá ventilov :-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Str, 13.02.2013, 22:37
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23
Príspevky: 27
Bydlisko: Kvetoslavov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zmeraj v prvom rade kompresiu aj za studena, potrebuje si porovnat navzajom vsetky valce. Ak bude velky rozdiel na niektorom valci, tak mas narazene ventily a demontaz hlavy te neminie. Ked tak napis hodnoty co si nameral.

_________________
Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor
UAZ 469
TLC BJ 42
TLC HJ 60


Štv, 14.02.2013, 0:20
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nemas blato vo vyfuku ? :roll:

_________________
Bývalý offroadak


Štv, 14.02.2013, 0:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
do motora nemusíš vidieť, stačí vybrať sviečky a cez otvor strčiť do valca drôt a opatrne točiť klukou (klúč na remenicu kluky). keď pôjde piest hore drôt bude tlačiť nahor a keď piest dosiahne hornú uvrať (HO) potom začne klesať dolu a aj drôt ti začne liezť dnu. V hornej úvrati budú 2 piesty ako si písal. Na jednom pred HO zavrie výfukový ventil a za HO otvorí sací. Kúsok pred HO by na tom druhom valci malo hodiť iskru a tam sú oba ventily zavreté.
Neviem ako vyzerajú rozvody na samíkovi, ako je tam pohon rozdelovača, ale keď motor ide natočiť ale ide zle to mi príde ako o zub posunutý rozvod.
Ďakujem za radu neska to skúsím, ináč áno auto má rozdeľovač... To Liwas : nemám s čím zmerať tlaky všetko si robím doma a nemám vybavenie pre servisy :( . To dindaj všade okolo meter snehu a ten by sa bol včera roztopil.....

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Štv, 14.02.2013, 10:28
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 12.06.2012, 20:51
Príspevky: 98
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok a takto vyzeraju rozvody pre predstavivosť.... tá dolná remenica tam je presne nad zaisťovacím klinkom bodka ktorá slúži ako značka spolu s klínkom...

_________________
Sj 410, T3 vraník, nahamrovaný, prídavné svetlá v predu v zadu, svetelná rampa, záhradka....


Štv, 14.02.2013, 10:31
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38
Príspevky: 191
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nejde mi do hlavy ten vyfuk... akoze nic ti z neho nejde?

tak ako vravi dindaj, blato. alebo je zalomeny/rozpojeny/preliaceny/priduseny. pri tak malom objeme motora sa to prejavi, mne podfukovalo tesnenie na prirube a motor citelne stratil tah. ale to by si zas pocul...

kazdopadne skontroluj aj ten vyfuk.

_________________
Milan.

LR DI


Štv, 14.02.2013, 11:19
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23
Príspevky: 27
Bydlisko: Kvetoslavov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bonder, ako si uz pisal, tak si menil rozvodovy remen, to znamena ze si rozvody nastavil a budu ti teraz sediet a aj sedia ako vidno na fotke. Ak su poohybane ventily, tak to mozez zistit len 3 sposobmi: kontrola kompresie, pouzit endoskop a cez svieckovy otvor zistit skutkovy stav, alebo demontaz hlavy. Meranie drotikom pri nastavenych rozvodoch ti nepomoze, 1-2 mm na drotiku nezbadas - netrafis vo valci vzdy rovnake miesto aby si to navzajom porovnal.

_________________
Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor
UAZ 469
TLC BJ 42
TLC HJ 60


Štv, 14.02.2013, 11:36
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 33 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: