4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Výpadok motora.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=23392
Stránka 1 z 1

Autor:  rider126 [ Ned, 30.12.2018, 21:05 ]
Predmet príspevku:  Výpadok motora.

Zdravím.
Vedel by mi niekto poradiť?
Po naštartovaní motor normálne beží .
Zhruba po 10 minutách motor zhasne a už neide naštartovať .
Keď postojí nejaký čas tak potom opäť funguje tak na 10 minút.
Nestretol sa s tým už niekto?
Je to suzuki samurai 1.3i r.v 86.

Autor:  Iron Uaz [ Ned, 30.12.2018, 22:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

treba skontrolovat palivo a iskru v prvom rade moze to aj palivovy filter robit

Autor:  Milan [ Ned, 30.12.2018, 22:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

V nadrzi sitko nemas?

Autor:  rider126 [ Pon, 31.12.2018, 1:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Skúšal som iskru pri stave kedy sa motor nedal naštartovať a bolo to v poriadku.
Keď to zhaslo , tak to ešte pri opätovnom štartovaní trošku chytalo ale už nenaskočilo.
Či je sitko v nádrži povedať neviem.
Nikdy sme to nemali rozobraté.
Mam tester tlaku palivového čerpadla na felíciu , ale tá ma hrubšie palivové hadice .
Budem musieť kúpiť redukované spojky a tak už budem schopný premerať čerpadlo.
Skúšal som aj hýbať káblami okolo motora či náhodou nenájdem zlý kontakt , ale bežiaci motor na to nijak nereagoval .
Auto je kamarátove a ja mu ho len pomáham opraviť :-) .
Vedeli by ste mi poradiť , kde sa ten palivový filter nachádza?

Autor:  rider126 [ Štv, 03.01.2019, 20:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Čerpadlo funguje , iskru dáva ...
Nefunguje vstrekovanie paliva .
Skúšal som motor privedením plynu z 2 Kg PB fľaše priamo do sania nad škrtiacu klapku a motor bežal .Vedel by mi niekto povedať , aký odpor má mať dobrá cievka vstrekovača?
Ja som nameral zhruba 1,6 ohma mínus odpor meracích káblov cca 0,7 ohma vychádza výsledný odpor: 0,9 ohma.
Nieje to trochu málo?

Autor:  Tomáš V - mrT [ Štv, 03.01.2019, 23:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

zdravím, je som mal podobný problém s mojou Fronterou 2.2 16V benzín. motor bežal, zrazu zasvietila kontrolka motora (check) a zhasol. obyčajná diagnostika ukázala chybu relé čerpadla, ktoré zopína RJ pri štartovaní.
potom som to dal napichnúť na PC diagnostiku a vyhadzovalo problém s imobilizérom.
nakoniec som ho dal odblokovať, motor párkrát naštartoval, ale potom mu preplo totálne a nie a nie naštartovať.
potom som to odtiahol k známemu, nech to pozrie, natvrdo odblokoval RJ, vybral imobilizér, motor naskočil a zhasol (zase).
chalan sa nakoniec vŕtal a vŕtal a zistil, že je zlý snímač otáčok kľuky.
je možné, že mi to blblo od začiatku pre ten snímač, ale diagnostika ukázala problém s imobilizérom.
všetko fungovalo, ako tebe, len RJ nezopla relé čerpadla, čiže ani vstrekovanie paliva. ono to na seba nejak naväzuje

Autor:  rider126 [ Pia, 04.01.2019, 1:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Našiel som jednu chybu v elektronike RJ , zajtra opravím a uvidíme :-) .
Toto auto tuším ešte niečo take ako diagnostika a imobilizer nepozná .
Je to r.v 1986 .

Autor:  Frantisek [ Pia, 04.01.2019, 10:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Daj prec vstrekovac nahod karburator trebars favorit a mas po starosti

Autor:  rider126 [ Sob, 05.01.2019, 12:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Tak zatial sa to nepodarilo opraviť .
RJ stoja dosť veľke peniaze som zistil .
Niekde v inzeráte som videl tu podložku pod karburátor z favorita.
Vedel by mi niekto povedať , či niekde na nete nieje nejaký dobrý návod ako to prerobiť na karburátor z favorita?

Predpokladám že bude treba prerobiť nasledovné veci:

- čerpadlo benzínu vymeniť za nízkotlaké .

- vymeniť rozdeľovač za klasicky s platinami + vymeniť indukčnú cievku.

- nahodiť tu redukčnú podložku na favorit karburátor + samotný karburátor .

- upraviť nejak vrchny kryt karburátora z favorita a spojiť ho zo vzduchovým filtrom (prip filter osadiť priamo do neho ).

-upraviť elektriku .

Zabudol som ešte na niečo?

Autor:  Frantisek [ Sob, 05.01.2019, 13:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Otom karburatore je toho napisane veľa skús trochu hľadať a urcite nájdeš aj to ako co upravit

Autor:  Syfon [ Str, 09.01.2019, 11:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Elektronické vstrekovanie sa montovalo od ročníkov 1989/1990, v tvojom ročníku by teda nemalo byť, ale ak tam skutočne máš EFI, v poistkovej skrinke máš voľné miesto označené ako DIAG, keď tam vložíš poistku a zapneš zapaľovanie vybliká ti kód poruchy, ak nejakú eviduje. Čerpadlo je v nádrži a dá sa to celé v pohode vybrať a skontrolovať. Čerpadlo je ovládané relátkom, nachádza sa pod RJ, pri zapnutí zapaľovania sa zapne, na pár sekúnd a vypne sa, potom sa zapne pri štartovaní a vypne sa s vypnutím zapaľovania, skontroluj ho. Palivový filter je na vnútornej strane rámu za zadným pravým kolesom, hneď za nádržou, dá sa vymeniť aj za filter z Felicie. Tlak benzínu 240-280kPa - čerpadlo v chode pri vypnutom motore, 170-210kPa pri voľnobehu. Odpor vstrekovača by mal byť 0,8-1,8Ω pri teplote 20 °C, ak máš podozrenie na vstrekovač, dá sa vybrať, je na ňom akýsi filter alebo sitko, treba pozrieť a v prípade potreby vyčistiť. Keď to zaradom skontroluješ možno zistíš viac, ak máš vstrekovanie na Favo karbec by som to neprerábal.

Autor:  rider126 [ Sob, 12.01.2019, 15:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď :-) .

V aute je taka plechová riadiaca jednotka so znakom Mitsubishi .

Obrázok

To auto je celé nejaké divne.
Ma dokonca nálepky kontroly originality .
Buď je to dovoz alebo len kvôli zmene farby robil predchádzajúci majiteľ kontrolu originality.

Autor:  Syfon [ Sob, 12.01.2019, 23:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Dá sa to aj podľa VINka zistiť, napr. JSA0SJ70********* SJ70 boli so vstrekovaním (kód motora G13BA) SJ50 s karburátorom (tuším G13B), riadiačku mal aj model s elektronicky riadeným karburátorom, ale tých je málo, väčšinou modely zo Švajčiarska. Ale je to jedno, máš tam RJ a vstrekovanie a mal by byť aj KAT. Inak je pravda, že občas riadiačky odchádzali - nebola iskra. Alebo do nich zatieklo a dačo zhorelo. Tuším, že Frankie z českého offroad fóra niektoré závady RJ vedel opraviť.

Autor:  rider126 [ Štv, 17.01.2019, 20:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Výpadok motora.

Opravené.
Prehliadol som jednu prerušenu vodivu čiaru v RJ.
Tu vyžral vytečený elektrolyt z kondenzátora .
Auto už ide ako nové :smt162

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/