4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Opat SAMURAI http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=4615 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Diwiak [ Str, 14.05.2008, 18:18 ] |
Predmet príspevku: | Opat SAMURAI |
asi som slepy alebo neviem ale nie je na toto auto ani recenzia, ani som to nikde nenasiel - aky je presny system pohonu samuraia ??? dneska sme sa o tom dost hadali ze k comu sluzia tie predne zamky na kolesach - chalanisko kupil samuraja a naivne si myslel ze ma vpredu uzavierku ![]() skuste to nejak polopatisiticky napisat nech mu to reprudukujem, vdaka!! inak offroad stale nemam, odradili ma ceny a ine vydavky.. ![]() |
Autor: | webo [ Str, 14.05.2008, 18:25 ] |
Predmet príspevku: | |
ak su tie zamky v polohe free vtedy predok nejde vobec, ak su v polohe lock vtedy kolesa zaberaju, vstrede v naprave klasicky pracuje diferak, uzavierka tam nieje, ak su volnobezky vypnute mozes napr jazdit na redukcii so zadnym nahonom |
Autor: | pe3k [ Str, 14.05.2008, 18:26 ] |
Predmet príspevku: | |
su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu). |
Autor: | Diwiak [ Str, 14.05.2008, 18:39 ] |
Predmet príspevku: | |
pe3k píše: su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu). no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach |
Autor: | pe3k [ Štv, 15.05.2008, 8:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Diwiak píše: pe3k píše: su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu). no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach myslel som zadneho, medzinapravovy dif. samuraj nema. Ten tvoj ma len klasicky zadok - 4x4 - 4x4 redukovany. Plus pri zapnutom zadnom nahone si mozes odomknut volnobezky aby ti trochu znizil spotrebu a ides ![]() Ak sa mylim, opravte ma |
Autor: | Diwiak [ Štv, 15.05.2008, 11:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Aha takze: Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby. tak??? |
Autor: | Sid [ Štv, 15.05.2008, 11:14 ] |
Predmet príspevku: | |
tak. akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD) |
Autor: | pe3k [ Štv, 15.05.2008, 11:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Diwiak píše: Aha takze: Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby. tak??? presne tak ![]() |
Autor: | MoostanQue [ Štv, 15.05.2008, 21:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Sid píše: tak. akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD) Namietka. Ucelom volnobeziek JE prave uspora paliva, setrenie suciastok, a zlepsenie jazdnych vlastnosti. Zaradenie redukcie sa pri rozpojenych volnobezkach nedoporucuje; niektore typy aut mali dokonca mechanicky blokovane radenie redukcie pri odpojenom pohone prednej napravy - pri redukcii sa na hnacie ustrojenstvo prenasa daleko vacsie zatazenie, na ktore toto nie je dimenzovane, preto sa ma redukcia radit iba pri zaradenom 4x4, ked sa namahanie rozklada medzi dve napravy. Samozrejme, pri manualne ovladanych volnobezkach sa to da aj bez predku, ale rozhodne by som s tym netahal Tatru z priekopy, na pomale manevtovanie po dvore je to v pohode. Urcite to vsak nie je postup schvaleny vyrobcom, a je pre zdravie zadneho kardanu a poloosi (atd.) velice skodlivy. Na Patrole s automatickymi volnobezkami to nejde vobec. |
Autor: | pali sj410 [ Pia, 20.06.2008, 10:12 ] |
Predmet príspevku: | |
no jasne konecne poriadne slova lebo niekedy sa to tu fakt neda citat |
Autor: | pigy01 [ Pia, 20.06.2008, 13:43 ] |
Predmet príspevku: | Re: Opat SAMURAI |
A už ste sa niekto stretli s tým, aby si niekto na 413 dorobil uzavirku napravovaho diferaku? Ak by sa to dalo, tiež by som o tom porozmýšľal. |
Autor: | marcelo [ Pia, 20.06.2008, 18:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Neviem prečo, ale ja mám 1,3 a uzávierku mám .... takto som ho doviezol z Nemecka a auto nevyzeralo byť nijako upravované. |
Autor: | pali sj410 [ Pon, 23.06.2008, 14:51 ] |
Predmet príspevku: | |
no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky |
Autor: | pigy01 [ Pon, 23.06.2008, 15:38 ] |
Predmet príspevku: | |
hmm. Tak skoda ze prave ten moj ju nema, aj ked je to dovoz z Kanady. |
Autor: | marcelo [ Pon, 23.06.2008, 20:53 ] |
Predmet príspevku: | |
pali sj410 píše: no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky škoda len že je už nefunkčná ... neviete ako by sa to dalo opraviť ? počul som niečo o naváraní zubov. Že vraj sa to takto robilo na traktoroch |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |