4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

uprava samuraja
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=143&t=6527
Stránka 1 z 3

Autor:  bahno [ Sob, 27.12.2008, 23:24 ]
Predmet príspevku:  uprava samuraja

nazdar kolegovia.Kedze nam kapo dal v robote 2 tyzdne volna,rozhodol som sa trochu upravit samuraja co som zohnal detom.je to 1.3 karbec a chcem ho trochu podvihnut tym ze navarim medzi drziaky per a ram nejakych 60mm,o tolko predlzim hupacky.dopredu automaticka spera.Dify z Vitary,tymi ako aj radami pomohol Renda,diky Rendo,urobil som aj redukcku na Rendov sposob ,ale teraz mam dilemu.Dnes sme rozobrali prednu napravu a ta kratka poloos sa mi vidi dost tenka tak sa bojim tu redukcku zamontovat.predsa len tam budu uplne ine sily ako v origo plus gumy su 225 75 15 t3 tak sa bojim ze to poloosi nezvladnu.prosim skusenejsich co to tak maju o vyjadrenie ci to vydrzi.Pojde tam aj mechanicky navijak ako mam na traktore asi 18 rokov,funguje v pohode a mozno aj uzavirka dozadu na Rendov sposob podla toho ako bude cas.ale ked bude naprava rozobrata pre vymenu sukolia ,hadam to spravim.ked sa naucim robit s pc dodam aj fotky,zatial dik za pripadne rady

Autor:  fajer [ Sob, 27.12.2008, 23:47 ]
Predmet príspevku:  Re: uprava samuraja

225 75 15 t3 je cca 28x9R15 coz je maaaaalllo, takze o poloos sa nemusis obavat. kludne mozes nasadit 31x9,5x15.
to co ti renda poradil - zmena diffov - vynikajuca vec, ale ak zmenis aj redukcku , tak si mozes rovno poriadit 35ky = pojdes moc do pomala a stratis gra na qvalte :-D potom zmenis napravy a nakoniec cele auto... ( uz to nebude samik ).
1,3ka ti pojde uplne v pohode so zmenou prevodov v diffoch. ide to potom super a je to tak akurat.
UZAVIERKA: neriesil by som to... je to moc pracne a zaklad samika je uuuplne inde. vyries si radsej chodnost naprav = prilnavost k vozovke = nepotrebujes tak moc tu uzavierku. radsej si pories zadny pozdlzny stabik , nech ti nepokruti pera, zmena prevodov = vyzsia zataz - ta sa zhladom na odservisovanie kazdej suciastky v poradi prenesie az na diff a napravu. este si pories sklon kardanov , nech sa ti nerozidu po prvej namahe.
ked nieco budes potrebovat , rad poradim,.
inak vacsinu veci viem od rednu... tiez ma vela naucil...

Autor:  bahno [ Ned, 28.12.2008, 14:11 ]
Predmet príspevku:  uprava samuraja

to Fajer.co myslis tym poriesit kardany?myslim ze uhol oproti redukcke sa nezmeni lin naprava bude asi o 70 mm nizsie.myslis ze o tolko treba znizit redukcku?Pozdlne stabiky su jasne,bez nich by som to nerobil.Samuraja robim detom,aby mali vyplneny volny cas.Ohladom uzavierky:na patrola som dal dopredu Matoska locker a je to uplne ine ako bez nej.na samika to chcem preto,lebo ma slaby motor,nico podobne ako patrol.Mame blizko motokrosovu trat a ked sme skusali strmy vyjazd bez moznosti rozbehu,vyjde len pajero 3v6.Patrol aj samuraj na 2ke zdocnu v polovici,na 1ke hrabu,pajero na 2ke v pohode.Patrol aj samuraj na 1tke s prednymi uzavermi tiez pomaly vyjdu,takze uzavierky su potrebne.Bal som sa len o poloosi.Bracho ma 195 80 15 t3 a tie 225tky su asi o 50 mm vyssie co sa mi zda dost.netreba aby to behalo moc rychlo,hlavne nech sa deti ucia techniku jazdy v terene.dik za dalsie rady,ideme zmontovat dif,nakrmit pajero a tracha sa povozit.Prajem pekny zbytok vikendu

Autor:  samuaz [ Pon, 29.12.2008, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

nazdar a co tak poriesit ine napravi budes to mat sirsie pera prasknes ponad mas to pekne zdvihnute mozes nadelit nejake 31"kola prevod v dife viac do pomala nejaky uazik alebo patrol :smt162

Autor:  fajer [ Pon, 29.12.2008, 19:38 ]
Predmet príspevku: 

samuaz píše:
nazdar a co tak poriesit ine napravi budes to mat sirsie pera prasknes ponad mas to pekne zdvihnute mozes nadelit nejake 31"kola prevod v dife viac do pomala nejaky uazik alebo patrol :smt162


...... neakych 200kg naviac...

Autor:  pali sj410 [ Pon, 29.12.2008, 20:52 ]
Predmet príspevku: 

myslim ze tych 200kg naviac je na spravnom nieste a uzavierky rozhodne daj aspon na prednu napravu
a co sa tyka prevodach tak na 31"kola ti uplne staci bud zmena v rozvodovke alebo zmena naprav ci prevod vitara

Autor:  sarvi [ Uto, 30.12.2008, 0:42 ]
Predmet príspevku: 

pali ale ved ti mas 31ky a nemas nic menene :D

Autor:  pali sj410 [ Uto, 30.12.2008, 0:53 ]
Predmet príspevku: 

ae ani pariadne odskusane a pesimisti trdia ze to nepojde
ale 1,3 zo zmenou prevodu musi slapat a nie je potrebne menit rozvodovku aj prevod v napravach

Autor:  bahno [ Uto, 30.12.2008, 12:18 ]
Predmet príspevku:  uprava samuraja

diky za nazory,nechcem z toho robit tvdy off,ani to moc prerabat,mam patrol 3,3td aj pajero 3v6 vsetko bez cisel,takze sa nebojim z nich vyzmykat co sa da.ak vyjadrim svoj nazor,tak najviac mi sedi pajero,dobre to raz napisal Jano JP patrolaci sorry ale samka robim detom ,dcera 16 syn 9 aby nevymyslali hovadiny ale vrazali prachy do svojho auta.preto nechcem nejako prerabat podvozok,ale radsej dam uzavierky.zarazilo ma to ziadne opracovanie satelitov v dife ,ako keby to odlievali v cine.mate to aj Vy tak?navijak dam mechenicky ako mam roky na traktore,ak mi vysvetlite ako,dam aj fotky.akurat spekulujem ci nedat rafdsej hydrauliku lebo to by sa dalo ovladat dialkovo.

Autor:  bahno [ Uto, 30.12.2008, 12:23 ]
Predmet príspevku:  uprava samuraja

to fajer;napis prosim ta co znamana poriesit kardany.stale myslim ze sa uhly nezmenia,akurat ho bude treba predlzit.nezmenim ani zaklon zvislakov ,len kardany budu viac zalomene.bal som sa hlavne o poloosi.ale ked drzia vam tak hadam aj mne.zatial dik za nazory

Autor:  pejo [ Uto, 30.12.2008, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

satelity a planetové kolesá sú zápustkové výkovky. Na tento účel je presnosť postačujúca. Opracováva sa len diera.
V Čine moc bucharov neni, zato zlievareň na príkaz Mao-ce-Tunga je v každej dedine.

Autor:  bahno [ Uto, 30.12.2008, 13:33 ]
Predmet príspevku:  uprva samuraja

nemyslel som presnost ale opracovanie zubov.najprv som myslel ze su vydrete ale bracho to ma tak isto.ked jedno koleso smyka su tam dost dobre tocky a nikde inde som to tak nevidel.este aj rumun ich ma pekne brusene

Autor:  Kapo [ Uto, 30.12.2008, 13:38 ]
Predmet príspevku:  Re: uprava samuraja

bahno píše:
......bal som sa hlavne o poloosi.ale ked drzia vam tak hadam aj mne.zatial dik za nazory


Tak to sa boj.
Najlacnejšie a overené riešenie by bolo tam trtnúť nápravy z uaza. Je to lacné, rýchle a spolahlivé riešenie. A na uaza zoženeš aj lacné uzávierky.
A aj ostatné diely. A pekne sa rozšííri, takže môžeš dať nápravy aj pod listy.


Aj na Transyvánia trophy išiel jeden jimnny z nápravamy uaz a druhý samík z patroláckomy.

Autor:  bahno [ Uto, 30.12.2008, 13:59 ]
Predmet príspevku:  uprava samuraja

to kapo;este raz;nechcem z toho robit tvrdy off,budu to mat deti.uzavierky budu preto,lebo s nimi prejde aj s neupravenym podvozkom dost.len sme prevarili disky a vypodlozime drziaky pera aby tam vosli 225ky gumy.samozrejme pera nahamrujem.bracho ma 195ky ma tiez mrtve pera predlzene hupacky a stejne mu to dre.pre mna je samik priuzky ale pre tensich je akurat ,este zozeniem zo 2 napravy do rezervy a bude to v pohode

Autor:  samuaz [ Uto, 30.12.2008, 18:10 ]
Predmet príspevku: 

Bahno pisal si tu ze mas reducku upravenu na rendov sposob cize rozpichol kola zvaril ale chcem saspitat ci je potrebny obal z 1,3ako som to niekde cital chcel som to robit ale mam povodnu z 1,0

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/