Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Jimny - pohon a použitie reťazí
Autor |
Správa |
steyr
Učeň
Registrovaný: Str, 10.07.2013, 9:40 Príspevky: 12
|
Zdravím všetkých,
chcel by som vás poprosiť o radu. Niekedy v zime používam na Jimniku r.v. 07 snehové reťaze, mám zatiaľ len jednu sadu a dávam ich na prednú nápravu, môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave?
Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.
Vopred ďakujem za všetky prínosné postrehy a komentáre.
|
Str, 09.12.2015, 16:33 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
steyr píše: môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave? Problem moze nastat vzdy  . Teoreticky az dodrzis max. povolenu rychlost stanovenu vyrobcom retazi, tak nie. Vpredu sa ti bude lepsie zatacat, vzadu to bude lepsie hrabat .. (hlavne do kopca) steyr píše: Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu. Spravne.
|
Str, 09.12.2015, 17:13 |
|
 |
oto666
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 15:27 Príspevky: 474 Bydlisko: BN
|
steyr píše: Zdravím všetkých,
Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu. . Neviem neviem ci ma Jimny stredovy diferencial, mal by tam byt 4x4 pohon na tvrdo 50 - 50 a pri Low je len redukcia (redukovany prevod). Ale mozno sa mylim 
_________________ ex suzuki vitara 1,6 8v ´93 ex Hnissan Terrano 2 2,7 97 3dv Land Rover Discovery II 2,5 TD5
|
Str, 09.12.2015, 17:27 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Nema, = uzamknutý stredný diferenciál ... (akoze)
|
Str, 09.12.2015, 18:24 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Mrňús samozrejme medzidif nemá. Ale reťaze len na predku ném dobre. Jednak, pohonný reťazec predku (zubovou spojkou v prídavke počínajúc, cez kardan, kríže, diff, poloosi, a volnobežkami končiac) je dimenzovaný ako prídavný pohon k trvale poháňanému zadku. Pri reťaziach na predku je záber zadných minimálny, takže celé auto ťahá predek, ten je tým nadmerne namáhaný a niekde sa to časom prejaví. Druhak, pri prudkom brzdení vo vačšej rýchlosti sa budú diať veci nevídané Na vetriesku by asi nikoho nenapdlo dať reťaze len dopredu. Takže jednoznačne na zadné, alebo všetky 4.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 10.12.2015, 4:44 |
|
 |
steyr
Učeň
Registrovaný: Str, 10.07.2013, 9:40 Príspevky: 12
|
Dopredu ich dávam z dôvodu lepšej ovládateľnosti, keď som ich dal dozadu tak dom niekedy išiel rovno aj pri vytočenom volante, samozrejme chodím s reťazami pomaly, zimné gumy mám nové SJ6 takže v pohode a reťaze používam zriedka išlo mi skôr o to, že či môžem nejakým spôsobom poškodiť systém pohonu nakoľko sa dá predpokladať, že predná zadná náprava bez reťazí a teda jedno z jej kolies sa môže otáčať mnohonásobne rýchlejšie ako predok s reťazami a bolo tu napísané že pohon je natvrdo 50:50, samozrejme plánujem kúpiť aj druhú sadu na zadok.
|
Štv, 10.12.2015, 8:28 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Natvrdo ano, 50:50 nie. Jimny je klasický offroad, so stálym pohonom zadku a predkom pripojiteľným cez zubovú spojku; nie je tam nič čo by delilo krútiaci moment - za istých okolností (napr. reťaze na predku a ľad pod zadnými) ide 100% MK na predné kolá.
Jasné že auto s reťazami len vpredu sa bude zdať lepšie ovládateľné, hlavne ak si zvyknutý na predohrab. Ale z vyššiepopísaných dôvodov by som ich len dopredu nedával. Patrol je tá istá koncepcia ako Mrňús, a nikdy by ma nenapadlo zavesiť celú váhu auta na predné kĺby (tiež mám len jeden pár reťazí).
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 10.12.2015, 16:41 |
|
 |
oto666
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 15:27 Príspevky: 474 Bydlisko: BN
|
MoostanQue, mas pravdu ale aj ja. Vsade je to uvadzane a myslene tak ze pri vypnutej 4x4 je 100% KM na zadnej naprave, pri zapnuti 4x4 je priradeny pohon na predok takze sa KM deli medzi prednu a zadnu napravu 50-50. A jednoznacne rezaze ak je len jeda sada tak na zadok A steyr ak mas nejasnosti ako ti funguje 4x4 a naco si davat pozor vsetko tu najdes ak pohladas
_________________ ex suzuki vitara 1,6 8v ´93 ex Hnissan Terrano 2 2,7 97 3dv Land Rover Discovery II 2,5 TD5
|
Štv, 10.12.2015, 17:02 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No za ideálnych podmienok ano; ja som to myslel tak, že tam nie je žiadne udělátko, ktoré by akokoľvek obmedzovalo krúťák idúci kamkoľvek, takže za popísaných okolností aj 100:0.
Steyr: skús (pri reťaziach vzadu) vypnúť predek, zejména v zátačke, mohlo by sa to zlepšiť. Tvrdá štvorkola má tendenciu ísť rovno aj bez reťazí.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 10.12.2015, 17:12 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|