Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 17:29
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Jimny divny zvuk 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Zdravim, uz som zo svojho jimny chory. :-D
Zacal vydavat pisklavo-vrzgavy zvuk niekde od prednej napravy. Nejako som to neriesil, kedze som sa chystal na vymenu puzdier ramien, panhardiek, capov a ulozenia stabilizatora, tlmice a pruziny vymene za ironman, pridany tlmic riadenia ironman. Vsetko povymienane, no auto stale vrze pri prejazde nerovnosti, ci cesta ci teren. Predok premazany, stieracie gumicky v poriadku. Stretol sa niekto s niecim takymto? Nejaky napad co to moze byt? Ked stojim a zahupem autom tak nic. Mam pocit, ze to robi viacej ak su kolesa mierne vytocene. Diki za kazdu radu, napad.

A takto vyzera.
Obrázok 


Štv, 21.05.2015, 12:56
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Má ten mrňús stabilizátor? Myslím že má - mrkni gumy v ktorých je uložený, príp. do nich strekni trochu WDčka, ak sú to ony, tak to prestane.

Ešte môžu vrzať volnobežky (ak máš origo automatické), ale to nevrže vo vzťahu k nerovnostiam - tie vržú furt, v zatáčke intenzívnejšie.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 21.05.2015, 21:39
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Mrnus stabilizator ma. :-D A vsetky veci co by na nom mohli vrzat, su vymenene. Volnobezky ma napadli. Zvysle capy nemozu vydavat taketo zvuky? Nic ine ma nenapada.


Štv, 21.05.2015, 21:57
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Zvislé čapy nemajú vydávať vôbec žiadne zvuky, rozhodne nie za svojho života. Ale umreté zvisláky by si poznal hlavne tečením oleja z gulí.

To že je to vymenené nemusí nutne znamenať že to nevrže, ale ak to vrže identicky pred a po oprave, tak to bude niečo čo si nemenil.
Ono na Jimnym sa toho zase tolko nehýbe, tak vylučovacou metódou - ramená v šasi, ramená na náprave, panhardka dtto, stabík dtto, uloženie tlmičov, už tam tuším nič iné neni. No, ešte prasiatka.

Ak si nemal dole volnobežky, tak ich mrkni, stretol som sa s tým že do jednej sa dostalo trošku vody a prihrdzavela, a vydávala pazvuky. Sú tam Éčkové hlavy, ale ide na to naraziť aj bežný orech, tuším 9 alebo 11.

Ale ono to nemusí byť od prednej nápravy, mrkni aj silenbloky motora a prevodovky, skús zakývať motorom pri naštartovanom, môže drnčať aj prachovka kardanu, čokolvek.

Nakonec sa stejne zistí že to boli klúče vo dverách :-D

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 21.05.2015, 22:17
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
To je to, ze vrze identicky. To je to, ze ja uz neviem co mam vymenit. :D Ono to nerobi stale, sem-tam si to zavrze. Kopa veci vymenenych. Asi dam na kamaratovu radu. Hudbu tam mam slusnu. Tak dam radiu. :D do roka budem hluchy a nebudem pocut ani mrtve loziska. :D Kazdopadne diki. Mrknem na tie silentbloky. Prevodovka bola dolu. Menil som spojku a ta guma nevyzerala zrovna zdravo.


Štv, 21.05.2015, 22:31
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
kde s tym jazdis (vela prejazdou cez vodu a tekute blato ?) mne auto po tisovci vrzgalo ako stare krosna a ked som to prebehol asi 5x vapkou tka to dako prestalo

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Štv, 21.05.2015, 23:23
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 14.02.2015, 13:28
Príspevky: 124
Odpoveď s citáciou
MoostanQue píše:
Má ten mrňús stabilizátor? Myslím že má - mrkni gumy v ktorých je uložený, príp. do nich strekni trochu WDčka, ak sú to ony, tak to prestane.

Ešte môžu vrzať volnobežky (ak máš origo automatické), ale to nevrže vo vzťahu k nerovnostiam - tie vržú furt, v zatáčke intenzívnejšie.

presne takto ako opisuješ mi vŕzgali gumy na stabilizátore..hanbil som sa chodiť po meste. menil som ich dvakrát za sebou až som nakoniec našiel tie pravé a prestali. WD nepomôže, len riadne gumy..


Pia, 22.05.2015, 8:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Momentalne som jazdil len po ceste. Sem tam nejake tie polne. Ziadna voda ani blato. No ved toto. :D Tie pohlady ked idem okolo. :D Daval som nove, japonskej vyroby. Tak skusim popozerat nejake a vymenit.


Pia, 22.05.2015, 9:21
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Laky30 píše:
... WD nepomôže, len riadne gumy..


WDčko samozrejme problém nevyrieši, ale po namazaní to prestane vrzať (na chvílu), takže pomôže identifikovať závadu.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 22.05.2015, 9:25
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Tie nove gumy su premazane vazelinou na pu puzdra. Takze to mi nejde do hlavy, ze by to mohlo vrzat.


Pia, 22.05.2015, 9:29
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.02.2014, 18:55
Príspevky: 17
Odpoveď s citáciou
Nazdar chalani nechcel som zakladať novú tému tak to píšem sem. Dnes som môjho jimnika zdvihol lebo mi blbne 4x4 a pri kontrole hadiciek som prisiel na to ze šoférove koleso je volnena ako svina. Neviem ako to presne vyzerá keď to rozoberiem preto sa chcem opýtať či by to mohlo byt niečo konkrétne alebo na čo sa konkrétne zamerať a na čo si dať pozor. A este som si všimol ze ked tocil prednim kolesom toci sa mi kardan co ide s predného diferaku 4x4 som mal vypnuté. Je to normalne???


Uto, 23.06.2015, 7:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Ako je volne to koleso? Ak ma volu, vybite zvyslaky.
Ak sa toci kardan pri vypnutej 4x4, tak zostala zapnuta volnobezka. Treba skusit nastartovat s kolesami rovno, zapnut a vypnut 4x4 a pohnut sa dozadu alebo dopredu. Malo by to 2 krat cvaknut. Ak sa bude aj potom tocit kardan, moze byt ucpana hadicka, zhrdzavena volnobezka. Najlepsie je ich vymenit za manualy.


Uto, 23.06.2015, 9:07
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.02.2014, 18:55
Príspevky: 17
Odpoveď s citáciou
To koleso je volne ako keby bolo lozisko vybyte. Ale to mk nejde do hlavy ked som ich menil asi rok dozadu a zas nebeham na tom toľko aby to tak rýchlo odišlo. Ale v riadení vôľa neni. A ked som bol na luke skúšal som do kopca s vypnutym 4x4 a netahali predne kolesa a ked som v zapeti zapol predok tak tahali. Keby bola zaseknuta volnobezka asi by tahali stale alebo aspon jedno koleso ci???


Uto, 23.06.2015, 13:01
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Treba pozriet ci nieje ta stieracia guma na guli poskodena. Ci to je premazane. Ak nieje mohli odist zvyslaky. Treba s tou volnobezkou skusit co som pisal. Na rovine, kolesa rovno, zapnut, vypnut ak treba pohnut dopredu alebo dozadu. Pri vypinani alebo zapinani 4x4 by to malo vzdy dvakrat v kratkom itervale cvaknut. Pripadne viem zaslat manual na jimny, ale len v anglictine.


Uto, 23.06.2015, 13:17
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Ak sa hýbe koleso proti tehlici, sú to kolové ložiská.
Ak sa hýbe tehlica proti náprave, sú to zvisláky.

Ale to nezistíš dotazom na fóre, to si treba obliec montérky a ís sa kuknúť, žeano. V poslednej dobe sa tu nejak rozmohli dotazy typu "niečo mi niekde hrkoce/hýbe sa, mohol by sa niekto obťažovať a lahnúť si pod to? :smt075 A keď si pred rokom menil ložiská, tak by si mal zhruba vedieť, čo tam vnútri je.

Zvislákové ložiská (umreté je spravidla spodné) treba proste vymeniť, najlepšie obe. V núdzi môže horné ostať, ono nejaký čas vydrží. Je nutné vymeniť CELÉ ložisko, tzn. aj vonkajšiu šálku ložiska (tá čo je nalisovaná v guli nápravy). Ak to máš rozhádzané, vymeň aj simering v krčku nápravy, nestojí moc a ušetríš si jedno rozoberanie.

Kolové ložiská zas tak často neumierajú, bude ich stačiť dotiahnuť. Zhodíš volnobežku, pod ňou je velká okrúhla matka a nejaký zaisťovací krúžok, z hlavy neviem presne aký. Krúžok vyhodíš a matku dotiahneš na fest, pretočíš kolo, matku povolíš, dotiahneš s citom, zaistíš. Zložíš zvyšok.
Ak ti tie ložiská menil niekto, tak najpravdepodobejšie ich napiču dotiahol, bežný rozšírený omyl, keď po zložení náboja ich mechanik dotiahne len na predpísané predpätie; po krátkej dobe si ložiská sadnú a kolo je voľné.

Pri vyradení predku sa odpojí jednak kardan v prevodovke, jednak podtlakom obe volnobežky. Ak sa ti za jazdy točí kardan, volnobežky neodpájajú. Skontrolovať podtlakové hadičky k volnobežkám (bežne býva niektorá vyhodená alebo prasknutá na konci), skontrolovať volnobežky zvnútra (vedia prihrdzavieť (rozhýbať namazať, alebo nahradiť manuálnymi) .

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 23.06.2015, 15:02
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: