Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 21:23
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Jimny divny zvuk 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.02.2014, 18:55
Príspevky: 17
Odpoveď s citáciou
Dik skúsim to pozrieť no musím počkať na lepšie počasie lebo tu u nas na severe to je teraz nejaké upršané :-D mas pravdu tie loziska mi menil mechanik. Este sa chcem opýtať či je niečo na čo by som si mal dat pozor keď budem tu volnobezku rozoberať. A ako to je s tými manuálnymi ked budem chcieť zapnúť 4x4 ci budem musieť zakaždým vystúpiť s auta a na kolese ich zapínať


Uto, 23.06.2015, 15:23
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
MoostanQue. No mne robilo, obliekol monterky prezeral a nezistil nic co by s tym problemom mohlo suvisiet. Az potom pisal sem. A nakoniec som s tymi monterkami zistil sam co to bolo. Takze nie kazdy sa moze pytat pre nic za nic.

Ale pekne si to rozpisal. :) Mne sa nechcelo...

Milan s volnobezkami nic zlozite dat dolu. Ak chces poslem manual. A ked das manualne musis vzdy vystupit a kazdu zapnut.

A k mojmu problemu co som tu popisoval. Vymenene vsetky silentbloky, pravy drziak rozvodovky bol nasrot. Vytahana retaz v rozvodovke. Atd... Bolo toho dost. Ale uz mam pokoj...


Uto, 23.06.2015, 15:43
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
2 ollie:
no ja som to nemyslel na teba, ty si problém popísal dobre. Ale za posledný cca mesiac sú tu (na fóre myslím, nie v tomto vlákne) asi štyri dotazy popisovaného typu - ja môžem poradiť ako niečo rozobrať alebo zložiť, môžem poradiť v technológii, ale fakt nemôžem za majiteľov liezť pod auto a zisťovať čo je vlastne napiču.

No takže to nakoniec nebolo v náprave a bol to nejaký silentblok, no aj tak dobre. Hlavne že sa na to prišlo a odstránilo. A dobre že si to napísal, učíme sa z vyriešených problémov, nie z nevyriešených. Ináč Mrňús je vďačné autíčko a nedám naňho dopustiť - len, je strašne malý :(

2 Milan92:
Volnobežky sú prišrófované piatimi alebo šiestimi šrófami s Éčkovou hlavou. Ide na to naraziť aj normálny orech, 9na alebo 11ka tuším. Ak by si ich chcel nahradiť, tak imbusy aspoň 8.8čky, lepšie 10.9ny - ony práve tie šrófy prenášajú krúťák z poloosi na náboj, takže žiadne blatové makké.

Vypínať ich v podstate nemusíš, teda nie furt. Vypnuté trochu šetria benzín a máááličko zlepšujú dynamiku auta. Teoreticky šetria predný dif, ale v praxi ho za život auta nezoderieš. Ak ich máš vypaté tak ano, musíš vyliezť a zapnúť ich. Vypínať ich nemusíš, to nevadí ničomu.

Ja to v praxi robím tak, že pri behaní len tak šelikáde, po meste, mimo cesty, čokolvek, ich mám štandardne zapnuté, a vypínam ich pred dlhšou cestou, v zime ich nechávam zapaté furt.

Samozrejme nesmieš jazdiť so zapnutými volnobežkami A zaradeným predkom po asfalte. Ak máš volnobežky vypaté, môžeš zaradiť redukciu (ktorá ide zaradiť len s predkom) a môžeš ísť na redukcii na asfalte, pretože predek je odpojený volnobežkami (výhoda pri cúvaní s prívesom napr.).

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 23.06.2015, 16:17
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 14.10.2012, 18:05
Príspevky: 32
Bydlisko: Smolinske
Odpoveď s citáciou
Ja som to nemyslel v zlom. :) ja som sa len obhajoval, ze som pod to liezol najskor. :D a viem, ze to nebolo mysleme na mna. No aby som to upresnil. Bol meneny lavy silentblok motora, silentblok prevodovky, silentbloky rozvodovky plus pravy drziak rozvodovky, komplet rozvodovka za druhu menej ojazdenu (pri vypustani oleja vyplavilo kovove piliny, plus vytahana retaz, nova retaz stoji 300€) plus oleje. Prednedavnom tlmice a pruziny ironman, tlmic riadenia, vsetky puzdra. Plus nova strecha. Od februara bolo 1300 € investovanych. Z toho polovica na nutne opravy. Minuly rok brzdy, spojka, pneu, disky, spolu 1100. Neratam radio, repro atd. :D Tak dufam, ze uz vdacny bude. :D A velkost mi nevadi. Vozim max priatelku a psa.

Inak mam este otazku k tym manualom. Staci to prehodit za tie manualy? Alebo treba odstavovat nejako povodny system jimnyho? Dik.


Uto, 23.06.2015, 17:02
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Stačí prehodiť. Volnobežkami manuálne pripojíš poloosy k nábojom kolies, pákou manuálne zasunieš zubovú spojku predku v prevodovke, tým celá operácia hasne. Niekde nejaký snímač na prevodovke zacíti zaradený predek, podtlakový ventil prepne podtlak z jednej hadičky k volnobežke do druhej, ale to nevadí ničomu. Ja som hadičky proste nechal na mieste, môžeš ich odpojiť, ale načim ich zaslepiť na oboch stranách, aby sa do náboja nedostával mrdník, a hlavne aby snímač podtlaku registroval podtlak - ak podtlak vplyvom odpojenej hadičky nebude, snímač to pochopí ako chybu a kontrolka 4wd bude blikať, upozorňujúc na zaradený predek, ale nezamknutú volonobežku.
Môžeš to celé z auta vysekať, potom treba v jednom konektore spojiť dva káble nakrátko, tie čo idú k snímaču podtlaku. Ale kto by sa s tým jebal a načo.

Popísané sa týka staršieho typu Mrňúsa, ktorý má radenie predku a redukcie fofrklackom. Novšie majú nejaké tlačítko, s tým som sa nestretol, ale predpokladám že montáž volnobežiek to neovplyvní.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 23.06.2015, 23:43
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: