Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 19.04.2024, 10:48
Dnes je piatok 19. apríla 2024, meniny má Jela a zajtra Marcel




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 9 ] 
 Jimny - pohon a použitie reťazí 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Str, 10.07.2013, 9:40
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Zdravím všetkých,

chcel by som vás poprosiť o radu. Niekedy v zime používam na Jimniku r.v. 07 snehové reťaze, mám zatiaľ len jednu sadu a dávam ich na prednú nápravu, môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave?

Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.

Vopred ďakujem za všetky prínosné postrehy a komentáre.


Str, 09.12.2015, 16:33
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
steyr píše:
môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave?

Problem moze nastat vzdy :-D . Teoreticky az dodrzis max. povolenu rychlost stanovenu vyrobcom retazi, tak nie.
Vpredu sa ti bude lepsie zatacat, vzadu to bude lepsie hrabat .. (hlavne do kopca)
steyr píše:
Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.
Spravne.


Str, 09.12.2015, 17:13
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 15:27
Príspevky: 474
Bydlisko: BN
Odpoveď s citáciou
steyr píše:
Zdravím všetkých,

Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.
.


Neviem neviem ci ma Jimny stredovy diferencial, mal by tam byt 4x4 pohon na tvrdo 50 - 50 a pri Low je len redukcia (redukovany prevod). Ale mozno sa mylim :D

_________________
ex suzuki vitara 1,6 8v ´93
ex Hnissan Terrano 2 2,7 97 3dv
Land Rover Discovery II 2,5 TD5


Str, 09.12.2015, 17:27
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Nema, = uzamknutý stredný diferenciál ... (akoze)


Str, 09.12.2015, 18:24
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Mrňús samozrejme medzidif nemá.

Ale reťaze len na predku ném dobre.

Jednak, pohonný reťazec predku (zubovou spojkou v prídavke počínajúc, cez kardan, kríže, diff, poloosi, a volnobežkami končiac) je dimenzovaný ako prídavný pohon k trvale poháňanému zadku. Pri reťaziach na predku je záber zadných minimálny, takže celé auto ťahá predek, ten je tým nadmerne namáhaný a niekde sa to časom prejaví.
Druhak, pri prudkom brzdení vo vačšej rýchlosti sa budú diať veci nevídané :-D

Na vetriesku by asi nikoho nenapdlo dať reťaze len dopredu.

Takže jednoznačne na zadné, alebo všetky 4.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 10.12.2015, 4:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 10.07.2013, 9:40
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Dopredu ich dávam z dôvodu lepšej ovládateľnosti, keď som ich dal dozadu tak dom niekedy išiel rovno aj pri vytočenom volante, samozrejme chodím s reťazami pomaly, zimné gumy mám nové SJ6 takže v pohode a reťaze používam zriedka išlo mi skôr o to, že či môžem nejakým spôsobom poškodiť systém pohonu nakoľko sa dá predpokladať, že predná zadná náprava bez reťazí a teda jedno z jej kolies sa môže otáčať mnohonásobne rýchlejšie ako predok s reťazami a bolo tu napísané že pohon je natvrdo 50:50, samozrejme plánujem kúpiť aj druhú sadu na zadok.


Štv, 10.12.2015, 8:28
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Natvrdo ano, 50:50 nie. Jimny je klasický offroad, so stálym pohonom zadku a predkom pripojiteľným cez zubovú spojku; nie je tam nič čo by delilo krútiaci moment - za istých okolností (napr. reťaze na predku a ľad pod zadnými) ide 100% MK na predné kolá.

Jasné že auto s reťazami len vpredu sa bude zdať lepšie ovládateľné, hlavne ak si zvyknutý na predohrab. Ale z vyššiepopísaných dôvodov by som ich len dopredu nedával.
Patrol je tá istá koncepcia ako Mrňús, a nikdy by ma nenapadlo zavesiť celú váhu auta na predné kĺby (tiež mám len jeden pár reťazí).

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 10.12.2015, 16:41
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.01.2013, 15:27
Príspevky: 474
Bydlisko: BN
Odpoveď s citáciou
MoostanQue, mas pravdu ale aj ja. Vsade je to uvadzane a myslene tak ze pri vypnutej 4x4 je 100% KM na zadnej naprave, pri zapnuti 4x4 je priradeny pohon na predok takze sa KM deli medzi prednu a zadnu napravu 50-50.

A jednoznacne rezaze ak je len jeda sada tak na zadok :smt023

A steyr ak mas nejasnosti ako ti funguje 4x4 a naco si davat pozor vsetko tu najdes ak pohladas

_________________
ex suzuki vitara 1,6 8v ´93
ex Hnissan Terrano 2 2,7 97 3dv
Land Rover Discovery II 2,5 TD5


Štv, 10.12.2015, 17:02
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No za ideálnych podmienok ano; ja som to myslel tak, že tam nie je žiadne udělátko, ktoré by akokoľvek obmedzovalo krúťák idúci kamkoľvek, takže za popísaných okolností aj 100:0.

Steyr: skús (pri reťaziach vzadu) vypnúť predek, zejména v zátačke, mohlo by sa to zlepšiť.
Tvrdá štvorkola má tendenciu ísť rovno aj bez reťazí.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 10.12.2015, 17:12
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 9 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: