Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 17:21
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Jimny 1998 1.3 4WD - vybíjanie batérie 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Str, 25.04.2018, 23:32
Príspevky: 8
Odpoveď s citáciou
som debil.

Zdravím chlapi. Prosím pomôžte mi z mojim problémom. :smt022

Mám Suzuki Jimny 1998 4wd 1.3 59kw a mám taký problém že stále mi niečo vybíja batériu. Batéria je cca rok stará a je to Varta takže myslím že tam By nemal byť problém . Baterka už nechce naštartovať ani po 8 hodinách . Myslím si že mi niečo sťahuje prúd no neviem čo by to mohlo byť . Poraďte prosím na čo sa zamerať alebo ešte lepšie kde by mohol byť konkrétny pronlrm. Diky moc


Str, 26.09.2018, 7:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
zapoj multimter na baterku, pozri kolko prudu tece a postupne vyberaj poistky a pozeraj kedy prestane prud tiect. tak zistis, ktory spotrebic ma odber

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Str, 26.09.2018, 9:46
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 25.04.2018, 23:32
Príspevky: 8
Odpoveď s citáciou
Super ďakujem za odpoveď.
Uvidím to aj keby bol malý odber ? A ako myslíš že "tečie" prúd ? Myslíš ukazovateľ voltov že ? Diky moc


Str, 26.09.2018, 10:01
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Dom1401 píše:
Super ďakujem za odpoveď.
Uvidím to aj keby bol malý odber ? A ako myslíš že "tečie" prúd ? Myslíš ukazovateľ voltov že ? Diky moc


určite myslel ukazovateľ A - ampérov.

Medzi auto a batériu zapojíš do série multimeter. Začal by som od najvyššieho rozsahu a postupne znižoval.

odpojíš jen pól baterky, nan pripojíš jeden fúz z multimetra a druhý fúz pripojíš na svorku na kábli. Nedoporučujem vtedy štartovať lebo si spravíš z multimetra dymovnicu.

Spravidla to žerú voloviny, zle zapojené podsvietenie rádia, svetlo v kufri, ale aj zbláznený centrál

ale ked je pravda čo píšeš. Dovolím si tipnúť že tam máš batériu okolo 45Ah a do 8 hodín ju vymastí, tak ti bere cez 5A čo je mega moc. Normálka je 0,01 - 0,015A. rozumej 60W čo je výkon napr jedného predného svetla. alebo 3 smerovkových žiaroviek. Neviem kolko presne u jimnyho žere vyhrievanie zadneho okna, ale u iných áut je to rádove v 10tkach Watov.

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Str, 26.09.2018, 11:52
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Pozor, pri mensich multimetroch meraju iba do 10 A typicky, lahko si v nom mozes odpalit poistku ked nahodou zapnes svetla alebo radio pri merani. Meranie metodou priameho vlozenia ampermetra do obvodu (zapojenie na pol baterie) nie je to najbezpecnejsie.

Skus si radsej pozicat od nejakeho elektrikara kliestovy multimeter, ktory vie zmerat aj DC prud Hallovou sondou, tie maju limity typicky stovky A (napriklad oblubeny UNI-T UT203 alebo 204), tam mas meranie ovela pohodlnejsie a prijemnejsie. Da sa potom vyspehovat prud aj po jednotlivych kablovych zvazkoch, nemusis bastrngovat s poistkami.


Str, 26.09.2018, 14:58
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08
Príspevky: 118
Bydlisko: ŠALA
Odpoveď s citáciou
chlapi vy ste frajeri a ja len amatér ale v prvom rade by mal chlapec podla mna navštíviť automechanika ktorý vie čo merať a ako merať . Ja som mal ten istý problém že auto naštartovalo na buster a jazdil som s ním celí den ale neskor alebo na druhý den bol problém . mám nový alternátor aj baterku ktorá mala rok a pol a všetko ok. počúval som všetko okolo voltov a tak veril som. celé čo som chcel povedad je že najdi poriadneho autoelektrikara a šup k nemu .


Štv, 27.09.2018, 18:18
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.01.2010, 21:01
Príspevky: 308
Bydlisko: GA Jelka
Odpoveď s citáciou
V prvom rade skús baterku aj ročná batérie sa dokáže pojebabrať večer odpoj rano zapoj ak pôjde šup elektrikár ak nie tak nová baterka


Štv, 27.09.2018, 19:25
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
peterpreprava píše:
chlapi vy ste frajeri a ja len amatér ale v prvom rade by mal chlapec podla mna navštíviť automechanika ktorý vie čo merať a ako merať . Ja som mal ten istý problém že auto naštartovalo na buster a jazdil som s ním celí den ale neskor alebo na druhý den bol problém . mám nový alternátor aj baterku ktorá mala rok a pol a všetko ok. počúval som všetko okolo voltov a tak veril som. celé čo som chcel povedad je že najdi poriadneho autoelektrikara a šup k nemu .


ja som mal dojem že fórum je o tom pomôcť poradiť. Chalanisko má problém, dostal nejaké rady čo s tým keď si na to netrúfne alebo nemá vybavenie, tak tá možnosť ísť za odborníkom/garážmajstrom a zaplatiť mu za opravu tu je stále, ale prečo si nepotrápiť najprv vlastné závity, ale hneď platiť. Hlavne keď má možnosť dostať rady zadarmo.

ten kliešťak je samozrejme super nápad. Ak je k dispozícií, tak je to čistá robota.

Osobne na tom nevidím nič zlé keď si niekto neskúsený chce niečo vyskúšať spravíť sám. minimálne zúži oblasť poruchy. Napr zistí že mu to robí obvod svetiel, motora, prípadne že má len v prdeli baterku atd... a prípadný cudzí mechanik už nebude mať toľko možností si navymýšlať, že musel rozobrať a vymeniť pol auta aby to išlo. Česť výnimkám. trošku sa v autoelektrike len tak sám pre seba vrtám, ale nerobím to na kšeft nie je čas ani chuť nie vždy sa dá na všetko prísť behom jednej kávy. Keď poučujem tie pálky čo sú schopní vypýtať tí čo to na kšeft robia tak často odpadávam.

V celku by ma zaujímalo, ako pochodil.

Strelím od boku, mešuge alarm, alebo zle zapojené rádio. už som sa stretol zo skratom v koncovom stupni na radiu ktoré bolo zle zapojené, tiež to solidne vybíjalo baterku. Potom také tie nezmysli ako nevypnuté vykurovanie zadného okna, svetielko v kufri (ak ho jimny má - si na rychlo nespomenem)

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Str, 03.10.2018, 12:00
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 22.10.2015, 18:08
Príspevky: 118
Bydlisko: ŠALA
Odpoveď s citáciou
Kira ja som sa len zle vyjadril . Myslel som to tak že v prvom rade teda aspoň ja zájdem za mechanikom ktorý mi odmerá dobýjanie a baterku. Za to nezaplatím ani cent. Teda aspoň ja. Nekupoval by som si koli tomu merač lebo aj tak s ním neviem robiť. U mňa sa Meraním zistilo že je v kýbli aj alternátor / dával ale málo / aj baterka ktorá nemala ani dva roky . Alternátor vymenený , baterka vyreklamovaná . reklamácia uznaná. Výsledok - nový alternátor nová baterka auto fungovalo. Ak by mi povedal chalan že alternátor aj baterka sú v poriadku bolo by už len na mne či budem hladať chybu sám / prípadne za pomoci Vás tu na fore / alebo zaplatím tie väčšie europeniaze v servise.
PEACE :smt156


Str, 03.10.2018, 12:40
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
peterpreprava píše:
Kira ja som sa len zle vyjadril . Myslel som to tak že v prvom rade teda aspoň ja zájdem za mechanikom ktorý mi odmerá dobýjanie a baterku. Za to nezaplatím ani cent. Teda aspoň ja. Nekupoval by som si koli tomu merač lebo aj tak s ním neviem robiť. U mňa sa Meraním zistilo že je v kýbli aj alternátor / dával ale málo / aj baterka ktorá nemala ani dva roky . Alternátor vymenený , baterka vyreklamovaná . reklamácia uznaná. Výsledok - nový alternátor nová baterka auto fungovalo. Ak by mi povedal chalan že alternátor aj baterka sú v poriadku bolo by už len na mne či budem hladať chybu sám / prípadne za pomoci Vás tu na fore / alebo zaplatím tie väčšie europeniaze v servise.
PEACE :smt156


mať známeho čo za dakujem poradí a ešte k tomu dobre, je úplne ideálny stav. A v tomto prípade by som za kamarátom zašiel tiež a nechal sa osobne poučiť. No ak nemáš nikoho kto by ti poradil a si odkázaný na nezmámy servis tak je pravdepodobnosť že sa popáliš, obzvlášť keď dáš najavo to že tomu vôbec nerozumieš. Možno som veľký skeptik v dôvere k servisom ale moje skúsenosti sú viac zlé než dobré, nepasujem sa do role autoelektrikára, som síce odoborom aj viac menej povolaním elektrotechnik ale autá mám len okrajovo ako koníček, no základné veci dokáže podľa mňa skontrolovať aj dobre informovaný amatér.

Taký bežný multimeter sa nachádza snáď v každej druhej domácnosti -> ak nemám ja, má sused. :smt156

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Str, 03.10.2018, 14:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
KIRA píše:
Hlavne keď má možnosť dostať rady zadarmo.

Tymi radami zadarmo a hlavne ked sa nevie o com sa hovori sa da aj podpalit auto.A elektrika nie je sakel muky ked sa rozsype sa pozameta a vybavene.12 voltov jednosmernych je nebezpecnejsich pre cloveka ako 220 voltov.Treba na to mysliet pri radach zadarmo o elektrike.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 03.10.2018, 21:42
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
KIRA píše:
Hlavne keď má možnosť dostať rady zadarmo.

Tymi radami zadarmo a hlavne ked sa nevie o com sa hovori sa da aj podpalit auto.A elektrika nie je sakel muky ked sa rozsype sa pozameta a vybavene.12 voltov jednosmernych je nebezpecnejsich pre cloveka ako 220 voltov.Treba na to mysliet pri radach zadarmo o elektrike.


myslím že nie je nutné to tak dramatizovať. a nič v zlom ale neviem ako ty, ja osobne si radšej šáhnem na 12V js než na 230V~. A tým pádom všetky tie 12V bazénové lampy určené bazénov treba nahádzať do kovošrotu.

Jasné určité riziko tam tam vždy je, ak by použil nesprávny rozsah na obyč meráku tak ho pošle fajčiť. Ale že by rovno zapálil auto... :roll: To necháme kutilom čo na prádelnú šnúru zapoja 200W svetelnú rampu bez poistky. Ak je nešika a dá baterku do skratu tak tam trošku poprská a druhý raz si dá pozor. Tá baterka to určite ustojí.

Ak je kliešťak od suseda tak je to len o zacvaknutí meráku na kábel z baterky a postupnom vytrhávaní poistiek. Čistá práca zvládnutelná aj na sídlisku. To snáď nie je maturita z elektrotechniky.

Zaujímavé je ako skoro každý bojí elektriky, ale pri oprave brzd nikto ani okom nemrkne, už som tu mal kamaráta čo nadával na nové brzdové platničky že mu to nebrzdí a smrdí jak lokomotíva. Povolaním údržbár a namotoval ich opačne (koovou stranou ku kotúču) tam neišlo o život? šak čo ved sú to len platničky.

PS: bezpečné napätie inom prostredí než suchom je 6V~ alebo 15V JS tak doporučujem doštudovať, alebo aspoň nešíriť mystifikácie. :smt023

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Štv, 04.10.2018, 9:11
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 25.04.2018, 23:32
Príspevky: 8
Odpoveď s citáciou
Páni serus. Takže skúsil som ho odpojiť batériu večer dal som ju na nabíjačku za 10 minút mi ukazovala nabíjačka že je plne nabitá. kladný a záporný pól som mal počas nabíjania aj celú noc od baterky odpojený ráno som prišiel ku aute zapojil som kladný a záporný pól a batéria vôbec nechcela ísť. pritom je to batéria ktorá nemá ani dva roky a značka je Bosch. Akurát moja Škoda že neviem nájsť reklamačný list Takže asi novú baterku a potom dať pozrieť nejakému elektrikarovi to Rádio ktoré mi to vybíjalo podľa multimetra ktoré mam teraz odpojené . Tie baterky nič nevydržia už či ako


Pia, 05.10.2018, 6:13
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 25.04.2018, 23:32
Príspevky: 8
Odpoveď s citáciou
A vďaka za odozvy páni :smt023 :smt023


Pia, 05.10.2018, 6:15
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40
Príspevky: 285
Bydlisko: TT kraj stred
Odpoveď s citáciou
Dom1401 píše:
Páni serus. Takže skúsil som ho odpojiť batériu večer dal som ju na nabíjačku za 10 minút mi ukazovala nabíjačka že je plne nabitá. kladný a záporný pól som mal počas nabíjania aj celú noc od baterky odpojený ráno som prišiel ku aute zapojil som kladný a záporný pól a batéria vôbec nechcela ísť. pritom je to batéria ktorá nemá ani dva roky a značka je Bosch. Akurát moja Škoda že neviem nájsť reklamačný list Takže asi novú baterku a potom dať pozrieť nejakému elektrikarovi to Rádio ktoré mi to vybíjalo podľa multimetra ktoré mam teraz odpojené . Tie baterky nič nevydržia už či ako


pomerne častá porucha je že sa v batérií vyskratuje jeden článok, potom síce batéria funguje no má horko ťažko 11V ľahko nameráš Volt metrom na svorkách. Taká batéria je použitelná tak maximálne na ryby na napájanie rádia.... Prípadne ak by si sa chcel ozaj hrať a chcel by si merať kapacitu tak, pripoj na plne nabitú baterku napr 2ks H4 žiaroviek. Majú po 55W to je ober caca 9A voľný preklad

ak vydržia svietiť 1hod tak má baterka kapacitu 9Ah
ak 2 hod tak 18Ah
ak 3hod 27Ah ak
4 hod tak 36Ah.
...
...proste čo hodina to 9Ah

viem je to zdĺhavé ale zmeráš to bez meraku. teda okrem hodín. tie snád doma máš.

Potom pozor na štartovanie zo starej batérie hneď po dobití, hlavne takej čo to už má takmer za sebou. Ak je v batérií málo elektrolytu, čo dnes ťažko zistíš tak sa môže pri dobíjaní nahromadiť vodík a ten môže preskočená iskra pri záťaži odpáliť. Dnešné "bezúdržbové" batérie sú takmer také isté ako tie s pred 20rokov akurát majú prelepené štuplíky a človek si to bez zásahu neskontroluje....

Už mi tak raz niekoľko rokov dozadu bateria vybuchla, normálne jej vyvalilo bok a kyselina vytiekla do motorového priestoru, tak rýchlo som baterku nemal ešte nikdy v živote z auta vonku, ešte že bola po ruke hadica z vodou a masiarska prepravka do ktorej som baterku šlahol. lial som tam už počas vymontovania asi hodinu prúd vody. samurai ani za roky nezhrdzavel, ale teda všetko mi jedno nebolo. Človek sa učí celý život.

Tak sisi poradil, chybu si našiel, si živý a auto ti nezhorelo. ako ťa tu niektorí strašili. :wink: :smt151

_________________
Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo
Mazda 3 Z6 2007

rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97


Pia, 05.10.2018, 12:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: