Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
Autor |
Správa |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Moja reč................a aj prax Pracujem na tom aby som mal trakčnú na zásobovanie všetkých doplnkov v aute, a štartovaciu na štartovanie. Teda dve akumulátory s možnosťou vzájomného prepojenia.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 11.01.2009, 19:32 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
Tunki: takže nejaký prepínač špekuluješ?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Ned, 11.01.2009, 19:47 |
|
|
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1358 Bydlisko: Banska Bystrica
|
bull4x4 píše: MIrec01 píše: bull4x4 píše: tak OPTIMA by to vyriesila nie
Si precitaj co chce pan zavesit na auto chce tam dat navijak!!!
Efendi by vedel otom vraviet ked mu to zdochlo pri naviajni v jame obycajny atik mala baterka co to spravi a ja mam tiez otom svoje skusenosti
45ah baterka je maloo a moze mat aj optimu 55 musi mat aj dostatocny prisun energie radsej 75 a silnejsie atik a je pokoj zo vsetky vyskusas uvidis ja som nie raz na toto doplatil
teras mam golden vinch zo silou 5,3 t cca 75ah baterku a 80A atik a ide to super a mozem si pri naviajni dovolit este aj svietit svetlami kdezto na origo atiku by to neslo
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Ned, 11.01.2009, 20:16 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
romo11 píše: Tunki: takže nejaký prepínač špekuluješ?
Nie prepínač, len ručne ovládaný odpojovač akumulátora využitý v tomto prípade ako odpojovač prídavnej baterky. (Použitie len na naštartovanie v núdzi a na nič iné)
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 11.01.2009, 20:35 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
mirec su aj 75 ah OPTIMY
skus si pozriet aj vlastnosti tych bateriek specifickych svojou technologiou
su totiz presne na toto urcene
velkou nevyhodou je, ze taku baterku vadnym dobijanim hned odfajcis, ci uz ked bude "atik" davat viac voltov alebo bude prerazeny a bude davat striedavy prud
najlepsie je fakt mat dve baterky
P.S. myslis, ze ten tvoj 8O A "atik" taha cely navijak?
|
Ned, 11.01.2009, 20:49 |
|
|
Dusma1
Koumák
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 23:27 Príspevky: 160 Bydlisko: Ke-okolie
|
mam tam 74 Ah, a bez problemov
_________________www.bazinacioffroad.szm.skLand Rover Discovery 300 TDi, STT, T3, CB, C.B.ONE 12000, Terrafirma +2'', Polibusch, Safari snorchel, Fiskars,Webasto,
|
Ned, 11.01.2009, 22:11 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Dusma1 píše: mam tam 74 Ah, a bez problemov
Akú? Myslím výrobca, typ a tak.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Ned, 11.01.2009, 22:20 |
|
|
MIrec01
koumák
Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25 Príspevky: 1358 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Treba dat taku ktora vojde za dobru cenu z dobrou zarukou optima je sice fajn ale je premrstene draha.
_________________viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samikviewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0 Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.
|
Pon, 12.01.2009, 0:45 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Tiež sa prikláňam radšej ku klasickej baterke a je jasné že 74Ah je viac ako 55Ah {Martin 4}. Je to kapacita takže tam nieje čo riešiť.
Teraz pokukujem po nejakej Varte, 74 Ah alebo 76 Ah. Väčšia mi tam nevlezie.
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pon, 12.01.2009, 2:26 |
|
|
Sid
Koumák
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38 Príspevky: 191 Bydlisko: Kosice
|
Dusma1 píše: mam tam 74 Ah, a bez problemov
Cau,
menil si aj alternator ?
_________________ Milan.
LR DI
|
Pon, 12.01.2009, 10:30 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Martin píše: Teraz pokukujem po nejakej Varte, 74 Ah alebo 76 Ah. Väčšia mi tam nevlezie.
Ja sa prikláňam k názoru (a tak som aj po namontovaní navijáka učinil), že tam treba "narvať" čo najväčšiu BATT s najväčšou kapacitou aká sa tam rozmerovo zmestí.
Martin, naše maximum (rozmerovo a aj kapacitne) je napr. VARTA Silver Dynamic 77Ah - toto som tam dostal ja. Toto bola tá pozitívnejšia a radostnejšia stránka "veci".
Sklamanie však prišlo zanedlho. Ako už Mirec vyššie napísal, 43 A(moja Niva má zatiaľ 41 A) alternátor úúúúrčite postačovať nembude - teda aspoň nie mne čo sa poväčšine presúvam na krátke trasy a BATT sa nemaá kedy dobiť. Sem-tam niekoho potiahnem z "prúseru", ale následne už aj pri štartovaní cítiť, že to už nie je ono. A to ešte nehovorím o svetelnej rampe a podobnom príslušenstve.
Takže záverom : Čo najväčšia BATT určite áno, ALE zároveň aj s výmenou alternátora, lebo ináč sa ti fakt môže prihodiť to, že ostaneš niekde v lese v prúsere sám, s vymotanou špulkou a bez šťavy.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pon, 12.01.2009, 10:52 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
preco jednu? je lacnejsie a spolahlivejsie spojit dve male 55-60Ah
|
Pon, 12.01.2009, 13:02 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
rustycj píše: preco jednu? je lacnejsie a spolahlivejsie spojit dve male 55-60Ah
Hmm a ako ich xxces asi tak dobijat ?? Ja som napr. nad tym tiež uvažoval, keďže miesto by na to potencionalne snáď aj bolo, ALE ...
Keď už - spojiť by bolo asi najvhodnejšie 2 identické BATT - mimochodom finančne to vyjde viac ako jedna poriadna, takže passé.
Next - ako by dotyčný riešil plnohodnotne dobíjanie 55 Ah BATT (2 radšej ani neberiem do úvahy) keď má (viem že zatiaľ) 43A alternátor ?
Ako by si (hneď aj v prípade silného alternátora) riešil dobíjanie NEidentických BATT ??
Myslím, že niekde tu už o tom bolo aj samostatné vlákno , ale nempamatám s akým záverom to "skončilo".
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pon, 12.01.2009, 13:25 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
MIrec01 píše: bull4x4 píše: MIrec01 píše: bull4x4 píše: tak OPTIMA by to vyriesila nie Si precitaj co chce pan zavesit na auto chce tam dat navijak!!! Efendi by vedel otom vraviet ked mu to zdochlo pri naviajni v jame obycajny atik mala baterka co to spravi a ja mam tiez otom svoje skusenosti 45ah baterka je maloo a moze mat aj optimu 55 musi mat aj dostatocny prisun energie radsej 75 a silnejsie atik a je pokoj zo vsetky vyskusas uvidis ja som nie raz na toto doplatil teras mam golden vinch zo silou 5,3 t cca 75ah baterku a 80A atik a ide to super a mozem si pri naviajni dovolit este aj svietit svetlami kdezto na origo atiku by to neslo
Nuz k tomu len tolko ze je to presne tak ako to Mirec01 pise, k navyjaku kvalitna spickova baterka treba a ako aj spickovy alternator, a ked sa da ,,,,tak startovacio-trakcna baterka, bo pri castom pozivani navyjaka baterka odide a vycerpa sa na 0 lu a motorcek zadochne bo bez prudu nem funguje,,ja som mal ponaucenie v Komoci, a potom ma Mirec01 musel vyprostovat z bahna.....sak tuto teoriu potvrdzuje aj Martin4, ze k navyjaku aka baterka treba..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pon, 12.01.2009, 14:09 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
Pato Zvolen píše: rustycj píše: preco jednu? je lacnejsie a spolahlivejsie spojit dve male 55-60Ah Hmm a ako ich xxces asi tak dobijat ?? Ja som napr. nad tym tiež uvažoval, keďže miesto by na to potencionalne snáď aj bolo, ALE ... Keď už - spojiť by bolo asi najvhodnejšie 2 identické BATT - mimochodom finančne to vyjde viac ako jedna poriadna, takže passé. Next - ako by dotyčný riešil plnohodnotne dobíjanie 55 Ah BATT (2 radšej ani neberiem do úvahy) keď má (viem že zatiaľ) 43A alternátor ? Ako by si (hneď aj v prípade silného alternátora) riešil dobíjanie NEidentických BATT ?? Myslím, že niekde tu už o tom bolo aj samostatné vlákno , ale nempamatám s akým záverom to "skončilo".
dobijat ako jednu, nakladaky to maju bezne prepojene dve 6v baterie
55 Ah vide na cca 2000, Sk, 100 Ah nekupis pod 4000. Treba pocitat ze sa aspon jedna dodrbe kratko po uplynuti zaruky. Ak ti odide jeden clanok v 100 Ah, auto nenastartujes, ak ti odide clanok v 55Ah, ani to nepostrehnes.
O trakcnych bateriach a hlavne ich spolahlivosti toho moc neviem, ci su hodne tej ceny.
|
Pon, 12.01.2009, 15:14 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|