Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek
Autor |
Správa |
lump
Učeň
Registrovaný: Uto, 24.03.2015, 13:46 Príspevky: 12
|
Zdravím. Tak som zistil, že na mojom starom kráme, vitare 1.6 8V, nemám voľnobežky - ani automatické, ani manuálne, je tam len ten krúžok s tísíchranom, plechovo krytkou a ten je našróbovaný tými malými skrutkami s kónusovou podložkou. Čiže aj pri zaradenom 2H pohone, predné kolesá otáčajú poloosami a diferenciálom, ktorý otáča kardan (na prázdno, keďže rozvodovka je v polohe 2H).
Viem, že manuálne alebo automatické voľnobežky by mi odpájali predné kolesá od poloosí a netočil by sa teda ori jazde na 2H ani predný diferenciál ani kardan. OK, tomu rozumiem. Ale zaujímalo by ma aký to má reálny prínos - keď domontujem povedzme manuálne voľnobežky, tak čo tým získam (okrem toho, že budem vyskakovať z auta a prepínať voľnobežky, ak budem potrebovať zaradiť 4x4). Bude to úspora paliva? Alebo menšie opotrebovanie diferenciálu, homokinetických kĺbov? Lepšie jazdné vlastnosti pri pohone 2H? Jednoducho povedané - oplatí sa mi kupovať voľnobežky a montovať ich tam?
|
Ned, 07.06.2015, 9:54 |
|
|
jankarol
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39 Príspevky: 911 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Úspora paliva a voľnobežku ber ako ochranu diferenciálu v kritickom momente odtrhne voľnobežku nie zub z diferenciálu co je podstatne lacnejšia oprava ....
_________________ Toyota Land Cruiser LJ70
|
Ned, 07.06.2015, 15:10 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Pri autách s IFS (čo Vitara je) pri výraznejšom lifte sú homokĺby zalomené aj pri priamej jazde. Pri vyšších rýchlostiach preto samozrejme viac trpia.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Ned, 07.06.2015, 15:26 |
|
|
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
Taktiez vies redukovat aj na pevnom povrchu , ked tahas nieco tazke napriklad
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Pon, 08.06.2015, 5:59 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Ja som si redukovany zadok uzival na pomerne uzkej cesticke TN hradu. Relativne stupak, pomedzi turistov, rozhodne viac kontroly a pohody mas na 4L ako na normalnej jednotke... (osobaky za mnou neustale striedali brzdu-plyn) Takze ak mas napriklad kamenistu cestu s neustale sa striedajucimi hlbsimi vymolmi, je jednoduchsie sa cez ne plynule prevalovat na redukcii ...
|
Uto, 09.06.2015, 8:15 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
stara 1,6 pojde podla mna citelne lepsie, ked nebude musiet tocit celym predkom
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Uto, 09.06.2015, 13:40 |
|
|
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
dnes som krasne vyuzil redukciu bez predku v lese , ked je sucho a dost stupak tak pekne redukcia a ides ... pekne som sa vliekol za nalozenou V3S
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Sob, 13.06.2015, 19:21 |
|
|
gamott
Čumil
Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15 Príspevky: 3
|
Nechcem zakladať novú temu, takže otazka z podobného súdka:
Mám staršiu Vitaru 1996 (hranatá) 5dv. 1,6i s manuálnymi voľnobežkami, ale nechce sa mi zakaždým pri prepínaní na 4x4 vychádzať z kabíny - stačí mi vymeniť voľnobežné náboje za obyčajné bez volnobehu (t.z. zaradím pákou a pohon 4x4 sa zapne, nemusím nič viac robiť) alebo musím vymeniť aj niečo iné? Koľko by to tak stálo cca?
|
Str, 14.10.2015, 20:38 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Ak tam máš teraz manuálne, tak ich proste nechaj zapaté, máš to to isté nie?
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Str, 14.10.2015, 21:02 |
|
|
gamott
Čumil
Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15 Príspevky: 3
|
To práve neviem, môžem to tak prevádzkovať, aby som niečo neodfajčil?
|
Ned, 18.10.2015, 21:41 |
|
|
Mato SE
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27 Príspevky: 121 Bydlisko: okr.SE
|
Keď ich nechaš zapnuté tak sa ti bude točiť celé ústrojenstvo
_________________ Mitsubishi Pajero II 2.5 TD Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t
|
Ned, 18.10.2015, 22:18 |
|
|
gamott
Čumil
Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15 Príspevky: 3
|
To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje?
|
Pon, 26.10.2015, 0:55 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Nič neodíde, diely sa skôr opotrebujú, pretože sú v pohybe ale zanedbateľne.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Pon, 26.10.2015, 7:51 |
|
|
Rejno
Učeň
Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47 Príspevky: 45 Bydlisko: Spišské Vlachy
|
taktiez ma to velky prinos ked ides po pevnom povrchu (asfalt) a je zapotreby redukcia ....
_________________ NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD EX - Opel Frontera A 2.5 TDS
|
Str, 28.10.2015, 11:11 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
gamott píše: To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje? pokiaľ ideš po ceste bez redukcie, je to v podstate jedno či máš automaty alebo manuály. Manuály sa montujú hlavne kôli ich vyššej odolnosti pri zapnutom prednom náhone. Výhoda manuálov je aj, že vieš cúvať bez predného náhonu na redukcii. A tie automaty... už som ťahal tropera aj terano, ktorým v snehu automaty odišli. Na troperi dokonca zničil aj jednu poloos.
_________________ Y 61
|
Štv, 29.10.2015, 23:04 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|