Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:06
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 15 ] 
 Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 24.03.2015, 13:46
Príspevky: 12
Odpoveď s citáciou
Zdravím.
Tak som zistil, že na mojom starom kráme, vitare 1.6 8V, nemám voľnobežky - ani automatické, ani manuálne, je tam len ten krúžok s tísíchranom, plechovo krytkou a ten je našróbovaný tými malými skrutkami s kónusovou podložkou. Čiže aj pri zaradenom 2H pohone, predné kolesá otáčajú poloosami a diferenciálom, ktorý otáča kardan (na prázdno, keďže rozvodovka je v polohe 2H).

Viem, že manuálne alebo automatické voľnobežky by mi odpájali predné kolesá od poloosí a netočil by sa teda ori jazde na 2H ani predný diferenciál ani kardan. OK, tomu rozumiem. Ale zaujímalo by ma aký to má reálny prínos - keď domontujem povedzme manuálne voľnobežky, tak čo tým získam (okrem toho, že budem vyskakovať z auta a prepínať voľnobežky, ak budem potrebovať zaradiť 4x4). Bude to úspora paliva? Alebo menšie opotrebovanie diferenciálu, homokinetických kĺbov? Lepšie jazdné vlastnosti pri pohone 2H? Jednoducho povedané - oplatí sa mi kupovať voľnobežky a montovať ich tam?


Ned, 07.06.2015, 9:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
Úspora paliva a voľnobežku ber ako ochranu diferenciálu v kritickom momente odtrhne voľnobežku nie zub z diferenciálu co je podstatne lacnejšia oprava ....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Ned, 07.06.2015, 15:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Pri autách s IFS (čo Vitara je) pri výraznejšom lifte sú homokĺby zalomené aj pri priamej jazde. Pri vyšších rýchlostiach preto samozrejme viac trpia.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 07.06.2015, 15:26
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47
Príspevky: 45
Bydlisko: Spišské Vlachy
Odpoveď s citáciou
Taktiez vies redukovat aj na pevnom povrchu , ked tahas nieco tazke napriklad

_________________
NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD
EX - Opel Frontera A 2.5 TDS


Pon, 08.06.2015, 5:59
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Ja som si redukovany zadok uzival na pomerne uzkej cesticke TN hradu. Relativne stupak, pomedzi turistov, rozhodne viac kontroly a pohody mas na 4L ako na normalnej jednotke... (osobaky za mnou neustale striedali brzdu-plyn)
Takze ak mas napriklad kamenistu cestu s neustale sa striedajucimi hlbsimi vymolmi, je jednoduchsie sa cez ne plynule prevalovat na redukcii ...


Uto, 09.06.2015, 8:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
stara 1,6 pojde podla mna citelne lepsie, ked nebude musiet tocit celym predkom

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 09.06.2015, 13:40
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47
Príspevky: 45
Bydlisko: Spišské Vlachy
Odpoveď s citáciou
dnes som krasne vyuzil redukciu bez predku v lese , ked je sucho a dost stupak tak pekne redukcia a ides ... pekne som sa vliekol za nalozenou V3S

_________________
NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD
EX - Opel Frontera A 2.5 TDS


Sob, 13.06.2015, 19:21
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Nechcem zakladať novú temu, takže otazka z podobného súdka:

Mám staršiu Vitaru 1996 (hranatá) 5dv. 1,6i s manuálnymi voľnobežkami, ale nechce sa mi zakaždým pri prepínaní na 4x4 vychádzať z kabíny - stačí mi vymeniť voľnobežné náboje za obyčajné bez volnobehu (t.z. zaradím pákou a pohon 4x4 sa zapne, nemusím nič viac robiť) alebo musím vymeniť aj niečo iné? Koľko by to tak stálo cca?


Str, 14.10.2015, 20:38
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Ak tam máš teraz manuálne, tak ich proste nechaj zapaté, máš to to isté nie? :?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Str, 14.10.2015, 21:02
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
To práve neviem, môžem to tak prevádzkovať, aby som niečo neodfajčil?


Ned, 18.10.2015, 21:41
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27
Príspevky: 121
Bydlisko: okr.SE
Odpoveď s citáciou
Keď ich nechaš zapnuté tak sa ti bude točiť celé ústrojenstvo

_________________
Mitsubishi Pajero II 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t


Ned, 18.10.2015, 22:18
Profil
Čumil

Registrovaný: Str, 14.10.2015, 20:15
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje?


Pon, 26.10.2015, 0:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Nič neodíde, diely sa skôr opotrebujú, pretože sú v pohybe ale zanedbateľne.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pon, 26.10.2015, 7:51
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 02.03.2015, 21:47
Príspevky: 45
Bydlisko: Spišské Vlachy
Odpoveď s citáciou
taktiez ma to velky prinos ked ides po pevnom povrchu (asfalt) a je zapotreby redukcia ....

_________________
NISSAN Patrol GR Y60 2,8 TD
EX - Opel Frontera A 2.5 TDS


Str, 28.10.2015, 11:11
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27
Príspevky: 163
Bydlisko: P. Polhora (BR)
Odpoveď s citáciou
gamott píše:
To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje?

pokiaľ ideš po ceste bez redukcie, je to v podstate jedno či máš automaty alebo manuály. Manuály sa montujú hlavne kôli ich vyššej odolnosti pri zapnutom prednom náhone. Výhoda manuálov je aj, že vieš cúvať bez predného náhonu na redukcii. A tie automaty... už som ťahal tropera aj terano, ktorým v snehu automaty odišli. Na troperi dokonca zničil aj jednu poloos.

_________________
Y 61


Štv, 29.10.2015, 23:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 15 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: