4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=145&t=20374
Stránka 1 z 1

Autor:  lump [ Ned, 07.06.2015, 9:54 ]
Predmet príspevku:  Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Zdravím.
Tak som zistil, že na mojom starom kráme, vitare 1.6 8V, nemám voľnobežky - ani automatické, ani manuálne, je tam len ten krúžok s tísíchranom, plechovo krytkou a ten je našróbovaný tými malými skrutkami s kónusovou podložkou. Čiže aj pri zaradenom 2H pohone, predné kolesá otáčajú poloosami a diferenciálom, ktorý otáča kardan (na prázdno, keďže rozvodovka je v polohe 2H).

Viem, že manuálne alebo automatické voľnobežky by mi odpájali predné kolesá od poloosí a netočil by sa teda ori jazde na 2H ani predný diferenciál ani kardan. OK, tomu rozumiem. Ale zaujímalo by ma aký to má reálny prínos - keď domontujem povedzme manuálne voľnobežky, tak čo tým získam (okrem toho, že budem vyskakovať z auta a prepínať voľnobežky, ak budem potrebovať zaradiť 4x4). Bude to úspora paliva? Alebo menšie opotrebovanie diferenciálu, homokinetických kĺbov? Lepšie jazdné vlastnosti pri pohone 2H? Jednoducho povedané - oplatí sa mi kupovať voľnobežky a montovať ich tam?

Autor:  jankarol [ Ned, 07.06.2015, 15:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Úspora paliva a voľnobežku ber ako ochranu diferenciálu v kritickom momente odtrhne voľnobežku nie zub z diferenciálu co je podstatne lacnejšia oprava ....

Autor:  Tomrs [ Ned, 07.06.2015, 15:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Pri autách s IFS (čo Vitara je) pri výraznejšom lifte sú homokĺby zalomené aj pri priamej jazde. Pri vyšších rýchlostiach preto samozrejme viac trpia.

Autor:  Rejno [ Pon, 08.06.2015, 5:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Taktiez vies redukovat aj na pevnom povrchu , ked tahas nieco tazke napriklad

Autor:  finder [ Uto, 09.06.2015, 8:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Ja som si redukovany zadok uzival na pomerne uzkej cesticke TN hradu. Relativne stupak, pomedzi turistov, rozhodne viac kontroly a pohody mas na 4L ako na normalnej jednotke... (osobaky za mnou neustale striedali brzdu-plyn)
Takze ak mas napriklad kamenistu cestu s neustale sa striedajucimi hlbsimi vymolmi, je jednoduchsie sa cez ne plynule prevalovat na redukcii ...

Autor:  bull4x4 [ Uto, 09.06.2015, 13:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

stara 1,6 pojde podla mna citelne lepsie, ked nebude musiet tocit celym predkom

Autor:  Rejno [ Sob, 13.06.2015, 19:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

dnes som krasne vyuzil redukciu bez predku v lese , ked je sucho a dost stupak tak pekne redukcia a ides ... pekne som sa vliekol za nalozenou V3S

Autor:  gamott [ Str, 14.10.2015, 20:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Nechcem zakladať novú temu, takže otazka z podobného súdka:

Mám staršiu Vitaru 1996 (hranatá) 5dv. 1,6i s manuálnymi voľnobežkami, ale nechce sa mi zakaždým pri prepínaní na 4x4 vychádzať z kabíny - stačí mi vymeniť voľnobežné náboje za obyčajné bez volnobehu (t.z. zaradím pákou a pohon 4x4 sa zapne, nemusím nič viac robiť) alebo musím vymeniť aj niečo iné? Koľko by to tak stálo cca?

Autor:  MoostanQue [ Str, 14.10.2015, 21:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Ak tam máš teraz manuálne, tak ich proste nechaj zapaté, máš to to isté nie? :?

Autor:  gamott [ Ned, 18.10.2015, 21:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

To práve neviem, môžem to tak prevádzkovať, aby som niečo neodfajčil?

Autor:  Mato SE [ Ned, 18.10.2015, 22:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Keď ich nechaš zapnuté tak sa ti bude točiť celé ústrojenstvo

Autor:  gamott [ Pon, 26.10.2015, 0:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje?

Autor:  Tomrs [ Pon, 26.10.2015, 7:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

Nič neodíde, diely sa skôr opotrebujú, pretože sú v pohybe ale zanedbateľne.

Autor:  Rejno [ Str, 28.10.2015, 11:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

taktiez ma to velky prinos ked ides po pevnom povrchu (asfalt) a je zapotreby redukcia ....

Autor:  duskon [ Štv, 29.10.2015, 23:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je reálny prínos vypnutých (4x2) volnobežiek

gamott píše:
To znamená, že manuálne predné náboje sú len kvôli nižšej spotrebe (keď sú vypnuté), a keď sú zapnuté je to presne to isté ako pri klasických nábojoch? Nehrozí, že pri stále zapnutých manuálnych voľnobežkách niečo odíde, resp. sa skôr opotrebuje?

pokiaľ ideš po ceste bez redukcie, je to v podstate jedno či máš automaty alebo manuály. Manuály sa montujú hlavne kôli ich vyššej odolnosti pri zapnutom prednom náhone. Výhoda manuálov je aj, že vieš cúvať bez predného náhonu na redukcii. A tie automaty... už som ťahal tropera aj terano, ktorým v snehu automaty odišli. Na troperi dokonca zničil aj jednu poloos.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/